Læge i tandlægemedicin
European University
Nøgleinformation
Campus placering
Tbilisi, Georgien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
5 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
USD 4.000 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Aug 2024
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Dental Medicine -programmet er baseret på international erfaring og tager højde for de aktuelle tendenser på området. Programmet blev udviklet af erfarne specialister, hvoraf de fleste er repræsentanter for ledelses- og initiativgrupper i brancheforeninger og er aktivt involveret i at fremme udviklingen af tandlægefeltet, både nationalt og internationalt. Programmet omfatter blokke af tandemner, herunder: Pædiatrisk tandpleje; Kirurgisk tandpleje; Ortopædisk tandpleje; Ortodonti.
Tandlægestudierum blev grundlagt i 2018, som er godt udstyret med moderne medicinske teknologier, mannequiner, simulatorer og studerende kan øve sig på at få kliniske færdigheder i et simuleringsklinisk miljø.
Indlæggelser
Læreplan
Uddannelsen i tandpleje består af:
- Komponenter af hovedfaget - 270 point, blandt dem:
- Obligatoriske dele af hovedfaget – 258 point;
- Valgfrie dele af hovedfaget – 12 point.
- Gratis komponenter – 30 point, blandt dem:
- Frie komponenter – 20 point, som er orienteret mod udvikling af generelle/overførbare kompetencer;
- Frie komponenter – 10 point, som en studerende kan indsamle ved at vælge et hvilket som helst studieforløb fra en universitetsuddannelse på samme niveau under hensyntagen til optagelsesbetingelserne for studiet.
Uddannelsen i tandpleje kan opdeles i tre dele:
Del I – Menneskets kropsstruktur og funktion (I-II år)
Det grundlæggende i almen medicin omfatter grundlæggende begreber om menneskekroppens struktur og funktion og biomedicinske videnskaber. I løbet af de første to år vil de studerende lære om strukturen af den menneskelige krop, biovidenskab og forskningsprincipper på området, kliniske og faglige færdigheder (kommunikation og proceduremæssige færdigheder, medicinsk etik) og det grundlæggende i folkesundhed. Undervisningen i disse integrerede moduler vil blive udført ved hjælp af forskellige undervisningsmetoder (forelæsninger, rollespil, praktisk arbejde, arbejde i et simulationslaboratorium, etc.). Studerende vil mestre vigtige praktiske færdigheder (arbejde med fantomer) i fantomklassen. Gennem simulationsundervisning får eleverne vidensbaseret erfaring; Studerende vil også studere regional anatomi gennem virtuel dissektion på mannequiner og diskussion af specifikke kliniske tilfælde. Desuden vil de studerende allerede fra første år blive involveret i et problembaseret læringsforløb (PBL), der vil være langvarigt. I slutningen af de særlige fantomkurser tager eleverne en integreret eksamen (MCQ og OSCE).
Del II - Mekanismer for sundhed og sygdom (III-IV kursus)
Der lægges vægt på den kliniske del (propædeutiske og kliniske færdigheder). Denne del er hovedsageligt fokuseret på de mest almindelige symptomer og tegn på sygdommen. Samtidig forbedrer eleverne deres praktiske færdigheder. I løbet af III-året lærer de studerende diagnostisk tænkning ved at diskutere cases inden for forskellige medicinske områder, hvilket igen er med til at integrere den erhvervede viden og forbereder de studerende til fuldt ud at forstå de kliniske fag, hvoraf de fleste udbydes i uddannelsen fra IV-året. I løbet af IV-året studerer de studerende de vigtigste dentale og kliniske fag i form af kliniske rotationer - dermatologi, pædiatri, otorhinolaryngologi osv. Disse moduler undervises i både ambulant og klinisk miljø. Den vigtigste del er inddragelsen af kliniske kurser fra det store studieområde, hvor de studerende fortsætter med at mestre de kliniske færdigheder og symptomer på tandsygdomme. I slutningen af de fleste studieforløb tager de studerende en integreret eksamen (MCQ og OSCE).
Del III - Kliniske kurser i tandpleje (V-kursus)
Den tredje del er fortsættelsen af kliniske kurser inden for hovedfaget (Konservativ, Kirurgisk og Ortopædisk Tandpleje, Pædiatrisk Tandpleje og Pædiatrisk Kirurgi, Ortodonti), hvor de studerende fortsætter med at studere faglige færdigheder. I løbet af V-året vil de studerende have yderligere kliniske aktiviteter for at styrke og forfine deres kompetencer inden for hovedfaget. I slutningen af nogle rotationer tager eleverne en integreret test. Inden for samme år får de studerende en række kliniske opgaver, hvis afslutning forbereder kandidatstuderende til fremtidige specialiserings- og postgraduate residency-programmer.
Programresultat
Beskrivelse af læringsudbyttet
- Beskriver den menneskelige krops systemer, dens væsentlige elementer, væv, deres indbyrdes forbindelser, udviklingstræk og funktioner; Forklarer kroppens anatomiske, fysiologiske træk og de biokemiske processer, der finder sted i den levende organisme; Diskuterer organismen som et integreret system. Genkender og karakteriserer tilfælde af norm og patologi, identificerer årsager til patologier. Lister de forebyggende foranstaltninger og forstår nødvendigheden og vigtigheden af deres implementering.
- Identificerer konstruktion af tandudstyr, regler for drift og ledelse. Angiver formålet med de dentale instrumenter og medicinske og dentale materialer, metoder til deres anvendelse. Vælger metoderne til aseptisk og antiseptisk, forklarer deres betydning for at opretholde sanitære og hygiejniske standarder. Udfører affaldshåndtering/udnyttelsesprocedurer.
- Forklarer ætiologien og patogenesen af tandsygdomme i blødt og hårdt væv. Formulerer en diagnose, herunder differentialdiagnoser. Som et resultat udvælger og implementerer moderne og tilstrækkelige diagnostiske, profylakse og behandlingsmetoder, alt efter patientens alder og behov.
- Fortolker periodontalt væv og mundslimhindesygdomme, definerer deres diagnoser, herunder differentialdiagnose. Evaluerer, udvælger og implementerer moderne metoder til diagnoseforebyggelse og behandling.
- Sammenligner odontogen og ikke-odontogen inflammation i maxillofacial region, neoplastiske forandringer og traumatiske skader. Begrunder konservative, kirurgiske, rekonstruktive eller genoprettende behandlingsbehov.
- Kategoriserer sygdomme i mundkirurgi. Bestemmer traumatiske skader i mundhulen. Vælger passende behandlingsmetoder afhængig af ætiologi og patogenese, diagnoser og differentialdiagnose.
- Fortolker og beskriver anomalier i kæberne, bestemmer ætiologiske faktorer, differentierer dem og stiller diagnoserne. Baseret på de opnåede data vælger den korrekte ortodontiske behandlingstaktik og de passende apparater.
- Sammenligner og differentierer forskellige ortopædiske sygdomme i henhold til ætiologi, patogenese, grad og type af skade. Demonstrerer diagnostiske procedurer og vælger følgelig passende behandlingsmetoder.
- Vælger typer og påføringsmetoder for lokal og generel anæstesi. Forklarer mulige problemer og kan klare (regere) komplikationer ved lokalbedøvelse.
- Kan samle anamnese, udfylde et lægekort. Undersøger patient. Skriv undersøgelsesdataene ned og fortsæt med at registrere; Vælg de nødvendige yderligere undersøgelser; Analysere og fortolke undersøgelsesdataene, udføre differentialdiagnose og bestemme diagnosen; Demonstrerer grundlæggende kliniske færdigheder.
- Definerer og forklarer vigtigheden af at anvende etiske normer og lovbestemmelser i lægepraksis. Demonstrerer mundtlige og skriftlige kommunikationsevner om emner relateret til feltet, evne til at designe forskning, lave detaljeret planlægning, procesresultater og konkludere; Diskuterer videnskabelig forskningsmetodologi;
- Vurderer og underbygger behovet for yderligere faglig udvikling og behovet for at holde sig ajour med den seneste udvikling på området.
Karrieremuligheder
Beskæftigelsesområder og muligheder for videreuddannelse
I henhold til den nuværende georgiske lovgivning har en kandidat fra et cyklusuddannelsesprogram i tandpleje lov til at drive den uafhængige lægepraksis efter at have opnået et statscertifikat, der giver ham/hende den ovenfor nævnte ret (The Law of Georgia on Medical Practice, artikel 7).
I henhold til ovennævnte lov (artikel 17) har en kandidat med en videregående medicinsk uddannelse ret til:
- Komplet postgraduate professionelt uddannelsesprogram for at erhverve retten til at udføre en uafhængig lægepraksis efter at have bestået en statslig certificeringseksamen;
- Udføre forsknings- og undervisningsaktiviteter inden for medicinske teoretiske områder eller andre sundhedsområder, der ikke indebærer en selvstændig lægepraksis;
- Arbejde som yngre læge (praktikant).
En kandidat fra én cyklus uddannelse i tandlæge har ret til at fortsætte en videregående uddannelse på næste niveau af videregående uddannelse.