Medicinsk læge (MD) (engelsk)
Tbilisi Open University (Tbilisi Open Teaching University)
Nøgleinformation
Campus placering
Tbilisi, Georgien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
Kontakt skolen
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Aug 2023
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Medicinsk uddannelsesprograms primære mål er at forberede tillidsfulde læger, der besidder viden og færdigheder i henhold til internationale standarder for bacheloruddannelse. Vores program baserer sig på de globale standarder fra World Federation of Medical Education (WFME). I henhold til beslutningsakkrediteringsrådet blev N05 MD-programmet tildelt den 10. januar 2018.
MD-programmet dækker fire hovedfaser
Fase I (I-IV termer) - Grundlæggende biomedicinske videnskaber, Systembaseret kropsstruktur og funktioner systembaseret, Kliniske færdigheder (især kommunikationsevner / procedurer, manipulationer), Introduktion til forskningsmetodologi, PBL-sessioner (sammen med hele kurset) .
Fase II (V_VI-termer) - hovedvægten kommer på patogenese og morfologisk basis af sygdomme (systembaseret), introduktion til fysisk diagnose og integreret casestudie (sammen med hele forløbet).
Fase III (VII-VIII sigt) - kliniske emner integreret med kliniske færdigheder - Intern medicin, kirurgi, pædiatri, obstetrik / gynækologi, otorinolaryngology og osv.
Fase IV (IX-XIII sigt) - Kliniske tilknytninger / rotationer baseret på sengelæring og mestring af relevante kliniske færdigheder - Intern medicin, kirurgi, ob / gyn, akutmedicin, geriatri, pædiatri, infektionssygdomme, akutmedicin og medicinsk genetik (lodret integration).
Programmets mål og læringsresultater i kurserne opnås gennem forelæsningerne (klassisk og interaktiv), gruppearbejde, praktiske sessioner og den studerendes uafhængige arbejde.
Forelæsningerne fokuserer på at skitsere de nødvendige bestemmelser i diskussionsemnerne, formulering af underbyggede spørgsmål og kritisk analyse. I undervisningen med anvendelse af moderne undervisningsmetoder, såsom PBL (Problem Based Learning), Rollespil, Case-study, tutorials, Clinical Based Learning (CBL) og BST-metoder (Bedside Teaching), integrerer elever modtaget viden i kliniske færdigheder .