Oversigt

Associate in Applied Science-uddannelsen i sygepleje er et to-årigt sygeplejeplan, der tilbydes mænd og kvinder i alle aldre, herunder nyere kandidater i gymnasiet, voksne voksne og praktiserede sygeplejersker.

Kandidater er parate til at acceptere sygeplejepositioner på begyndelsesniveau i en række sundhedsfaciliteter, såsom hospitaler, plejehjem og udvidede plejefaciliteter. Lægemidlets vægt ligger på direkte patientpleje i forberedelsen af studerende til de tre indbyrdes forbundne roller, der er defineret for kandidaterne i Associate Degree-programmet som en udbyder af pleje, leder af pleje og medlem inden for sygeplejeplejens disciplin. Gennem studiet af humaniora, natur- og samfundsvidenskab og sygepleje får de studerende en forståelse af individers værdi og deres bidrag til samfundet.

Gradueringskrav (62-64 point)

Graduate resultater

  • Kritisk tænkning: Brug kritisk tænkningskompetence og sygeplejevurdering i anvendelsen af sygeplejeprocessen for at yde sikker, kvalitetspleje.
  • Kommunikation: Kommuniker effektivt ved hjælp af verbal og ikke-verbal udtryk, skriftlig dokumentation og elektronisk teknologi.
  • Omsorgsfuldhed: Inkorporér empatiske, medfølende, omsorgsfulde interaktioner og opførsel for at fremme menneskelig blomstring.
  • Mangfoldighed: Sørg for sygepleje, der omfatter følsomhed over for kulturelt forskellige klienter på tværs af levetiden.
  • Kvalitetsforbedring: Brug data til at sikre kvalitetsforbedring og støtte af den evidensbaserede praksis.
  • Lederskab: Vis grundlæggende delegations- og ledelsesledelsesevner.
  • Informationsstyring: Diskuter og brug informationssystemer i sundhedsområdet.
  • Professionalisme: Demonstrer professionel og etisk adfærd i overensstemmelse med American Nurses Association's Standards of Care og Standards of Professional Performance.

122501_doctor-medical-medicine-health-42273.jpegPixabay / Pexels

Generelle uddannelseskrav

I løbet af post-sekundær uddannelse forventes studerende at få en beherskelse af det valgte emne, hvad enten det er inden for den liberale kunst, videnskab eller en af en række faglige discipliner. Det er imidlertid også et af de primære formål med post-gymnasiet uddannelse at udvide en studerendes perspektiv på verden. Dette involverer eksponering for nye ideer, udfordringer til etablerede eller tidligere holdte synspunkter og introduktion til ukendte og spændende måder at se på og håndtere tanker på. Det er gennem denne eksponering for en bredere generel uddannelse, at studerende etablerer færdigheder, der giver et grundlag for videre studier og arbejde. Sådanne færdigheder inkluderer kritisk tænkning, analyse af et argument, passende metodologiske tilgange, mangfoldighed i forståelse, inkorporering af teknologi og grundlæggende arbejdsvaner. Et sådant fundament giver også studerende en ramme, som de bedre kan forstå og værdsætte deres valgte studieretning.

Det var i denne ånd, at SUNY bestyrelse godkendte et krav til almen uddannelse i december 1998. Dette krav kræver mindst tredive (30) studiepoeng inden for forskellige nøgleområder for alle studerende, der skal studere fra en SUNY-institution med en baccalaureat-grad. Med henblik herpå har SUNY etableret følgende ti studerendes læringsresultater:

Læringsresultat 1 Matematik
Læringsudbytte 2 Naturvidenskab
Læringsresultat 3 Samfundsvidenskab
Læringsresultat 4 Amerikansk historie
Læringsresultat 5 Vestlig civilisation
Læringsresultat 6 Andre verdenscivilisationer
Læringsudbytte 7 Humaniora
Læringsresultat 8 Kunsten
Læringsresultat 9 Fremmedsprog
Læringsresultat 10 Grundlæggende kommunikation

Ud over disse skal succesrige gradskandidater også demonstrere kompetence på to områder:

Kritisk tænkning (begrundelse)
Informationsstyring

Et studerendes læringsresultat i kritisk tænkning er inkluderet i hvert kursus inden for almen uddannelse, hvortil der tildeles kredit for studerendes læringsresultater to til syv (2-7) og studerendes læringsresultat 10. Informationsstyring undervises på tværs af pensum.

SUNY General Education-krav trådte oprindeligt i kraft for alle studerende, der begyndte deres studier i efteråret 2000 eller senere. I 2010 ændrede SUNY-bestyrelsen krav til almen uddannelse og inkluderede i 2013 yderligere specifikke henstillinger til deres implementering til samfundskollegier, der er beregnet til at lette overførsel af studerende til SUNY 4-årige institutioner. SUNY Sullivan er forpligtet til at hjælpe sine studerende med at opfylde de nuværende krav til generel uddannelse, der er fastsat af SUNY. Til dette formål kræver SUNY SULLIVAN, at hver studerende, der studerer med en Associate in Arts (AA) grad eller en Associate in Science (AS) grad, afslutter 30 point i mindst syv af de ti områder inden for almen uddannelse og demonstrerer kompetence i kritisk tænkning og informationsstyring. Med hensyn til praktisk anvendelse kræver denne politik, at hver modtager af AA og AS skal have demonstreret:

  1. Viden og færdigheder inden for to krævede områder, grundlæggende kommunikation og matematik;
  2. Viden og færdigheder inden for fem af følgende otte områder: Naturvidenskab, Samfundsvidenskab, Amerikansk historie, Vestlig civilisation, Andre verdenscivilisationer, Humaniora, kunst og fremmedsprog; og
  3. Kompetence inden for to krævede områder, kritisk tænkning og informationsstyring.

Undervisning

121761_ScreenShot2019-09-25at10.52.24AM.png

Program undervist i:
  • Engelsk
Senest opdateret Oktober 19, 2019
Dette kursus er Campusbaseret
Start Date
Jan 22, 2020
Duration
4 semestre
Fuldtid
Price
24,344 USD
undervisning, ud af statsstuderende. For mere information om studieafgifter, se programbeskrivelsen
Deadline
Efter placeringer
Efter dato
Start Date
Jan 22, 2020
End Date
Dec 2021
Ansøgningsfrist

Jan 22, 2020

Location
Ansøgningsfrist
End Date
Dec 2021