Loven om oprettelse af COLLEGE OF HEALTH SCIENCES

De Uddannelse (National minimumsstandarder og oprettelse af institutioner (ændring) Dekret 1993, også kendt som dekret nr 9 af 1. januar 1993 er den lovgivning, hvorunder Certifikat nr 0001 af 24. i april 1999 blev udstedt af det ærede undervisningsminister på vegne af Federal militære regering.

Målsætninger for kollegiet

en. At organisere og tilbyde kurser af instruktioner, der fører til graden, eksamensbeviser, certifikater og andre universitetsuddannelser og udmærkelser i medicinske undersøgelser og sådanne relaterede undersøgelser, som måtte blive foreskrevet af Senatet.
b. At organisere og tilbyde uddannelse og kurser om fører til universitetsuddannelse eller ikke for sådanne personer, som måtte blive foreskrevet af Senatet
c. At arrangere og organisere konferencer, seminarer, undersøgelser af hensyn til den offentlige lærdom.
d. For at løse problemet med akut mangel på medicinsk personale i Nigeria, Afrika og verden som helhed.
e. For at udfylde hullet skabt af hjerneflugt af medicinsk personale i Nigeria.
f. For at fremme medicinsk forskning inden for alle områder af medicinsk bestræbelse.
g. For at sikre opretholdelse af kvalitet og standarder i Medicinsk Uddannelse både på graduate og postgraduate niveauer.
h. For at give kvalitative medicinsk uddannelse både på graduate og postgraduate niveauer med henblik på at producere effektive og meget dygtige læger dedikeret til Primær Sundhed levering; og til undervisning i Medical Sciences.
jeg. At producere læger, der vil opretholde de højeste etiske standard af erhvervet.
j. For at udføre en hvilken som helst anden funktion som foreskrives af senatet for universitetet.

Den Bachelor of Nursing Sciences grad kræver systematisk tilegnelse af viden i kunst og videnskab, der fører til erhvervelsen af ​​de filosofiske holdninger afgørende for professionel sygepleje praksis. Det BNSC program Igbinedion Universitet er professionelle såvel som akademisk. Det sikrer, at mænd og kvinder, der er oprigtigt interesseret i sygeplejefaget er i stand til at forfølge en akademisk karriere som deres kolleger i andre fag.

Udviklingen af ​​kritisk tænkning gennem studiet af sygepleje teori, social og naturvidenskab og forskning, sætter den enkelte til at fungere som en professionel for levering af sygepleje på primære, sekundære og tertiære niveau. Det faglige program i sygepleje af Igbinedion universitetet overholder motto universitetet "Viden & Excellence".

Den er derfor designet til at producere sygeplejerske praktiserende, der kan forstå de sociale, psykologiske og fysiske faktorer involveret i at fremme, vedligeholdelse og restaurering af sundhed og er i stand til at omsætte disse faktorer i sundhedsmæssige behov og relaterer dem til de relevante sundhedstjenester og den bredere sociale system af nationen og videre.

FILOSOFI

Filosofien af ​​afdelingen for Sygeplejevidenskab af School for Klinisk Medicin af Igbinedion University, Okada er i samklang med filosofi uddannelse i Nigeria og den for Igbinedion University: 1. Den sygepleje fakultet mener, at Institut for Sygeplejevidenskab bør have den største bekymring for service via høje standarder for stipendium og personlig karakter. Det ultimative formål er fremme af offentlig velfærd og kultur gennem bredere og dybere viden, finere færdigheder, og bredere forståelse af menneskelige værdier og den afrikanske kulturarv.

  1. Fakultetet mener, at forberedelse til professionel sygepleje bør bestå af liberal og faglig uddannelse, der fører til en bachelorgrad, og bør finde sted inden for et universitet indstilling. Et sådant ammende program bør være en integreret del af universitetets uddannelse, udnytte og støtte alle de faciliteter og aktiviteter i institutionen.
  2. Den Sygepleje erhverv mener, at mennesket er en bio-psykosocial væsen og hans behov er i fokus i alle Nursing aktiviteter. Mennesket er et medlem af en familie og familier udgør de samfund. 4.. Fakultetet mener sygepleje er en proces interaktioner, som har til formål at hjælpe den enkelte familie og samfund i at opretholde eller etablere et optimalt niveau af sund levevis. Sygeplejersken er en iboende del af transaktionen, som hjælper den enkelte, familien og samfundet til at ændre deres mønstre i dagligdagen efter deres behov. Sygeplejersken gør dette gennem brug af den analytiske-syntetisk proces, anvendelse af tekniske færdigheder og følelse reaktioner, og i samarbejde med andre discipliner 5. Fakultetet mener, at en sundheds team, hvor den enkelte, familien og samfundet spiller væsentlige roller er den mest effektive metode til forfremmelse, vedligeholdelse og restaurering af sundhed. 6.. Det menes, at en professionel sygepleje program bør omfatte viden fra kunst, videnskab, humaniora og sygepleje med henblik på at sikre en forsvarlig faglig uddannelse, at stimulere forskning og fortsat tilegnelse af ny viden, at fremme individuel selvudvikling og at fremme den offentlige velfærd. Derfor bør der være en ordnet udvikling i læring. 7.. Professionel sygepleje uddannelse er bygget på den teoretiske base, der søger at udvikle løbende selvstyret praktiserende læger, der skal fremme og test viden, som praksis er baseret på. Aktuelle sundhedspleje krav kræver en innovativ tilgang i professionel forberedelse og en læseplan, der er lydhøre over for behovene i samfundet.

FORMÅL af afdelingen

1.. For at opretholde de faglige standarder fastsat af Igbinedion Universtiy, Okada 2. For at give et miljø befordrende for læring og øve kvalitet sygeplejen 3. For at opgradere professionelle sygeplejersker kan levere høj kvalitet sygepleje til enkeltpersoner, familier og samfund af alsidig baggrund og i forskellige sociale og kulturelle indstillinger nationalt og globalt 4. For at hjælpe eleverne med at lære at løse problemer ved at udsætte dem for problemsituationer og ved at løse dem i forskningsprojekter 5. At yde professionel sygeplejerske praktiserende læger, der vil blive intellektuelt stimuleret for løbende at forbedre deres praksis færdigheder gennem udnyttelse af forskningsresultater og en forpligtelse til selvudvikling.

LÆSEPLANER MÅL

Ved udgangen af ​​det faglige program i sygepleje, er bachelor forventes at: - 1. Integrer begreber og principper fra de biologiske, sociale, fysiske og ammende videnskaber i levering af omfattende sygepleje.

  1. Fungere effektivt selvstændigt og i samarbejde med andre medlemmer af sundhed og relaterede sektorer.
  2. Udnyt sygepleje-processen og andre redskaber, af sygepleje i at hjælpe enkeltpersoner, familier og grupper at tilpasse sig skiftende sundhedsmæssige behov. 4.. Formulere en teoretisk ramme, der gælder for pleje af kunder på de tre niveauer af sundhedsvæsenet ved at bruge principper fra relevante videnskaber. 5.. Indarbejd den medicinske plan for pleje i sygepleje aktiviteter for at nå målene for de afhængige, indbyrdes afhængige og uafhængige funktioner sygeplejersken. 6.. Bidrage til forbedring af sygepleje praksis ved at deltage i tværfaglig forskning, udnytte forskningsprocessen og offentliggøre forskningsresultater i sygepleje praksis situationer. 7.. Sætter pris indflydelsen af ​​kultur og vaner på sundhedsstatus kunder og udnytte denne viden i udviklingen af ​​kliniske færdigheder og undervisning. 8.. Udnyt de principper for ledelse i administrationen af ​​sundhedsfaciliteter og personale.

KOMPETENCER ph.d.

Ved udgangen af ​​det akademiske program, kandidat vil en. Funktion hængigt, interdependently og uafhængigt på de tre (primære sekundære og tertiære) niveauer af pleje, der giver høj kvalitet sygepleje til kunder udnytter passende koncept, modeller og værktøjer sygeplejepraksis.

  1. Udnyt sygepleje proces til at vurdere, planlægge, gennemføre og evaluere sygepleje behov den enkelte patient, familien og samfundet.
  2. Demonstrere kliniske færdigheder i gennemførelsen af ​​pleje hjælp viden stammer fra de fysiske, sociale, biologiske og ammende videnskaber. 4.. Bevar kvalitetssikring og opretholde ansvarlighed i professionel praksis. 5.. Planlægge og gennemføre formel og uformel undervisning for kunder og andre sundhedspersonale anvender passende principper for undervisning og læring. 6.. Funktion i en udvidet rolle i sundhed teamet i forvaltningen af ​​menneskelige og materielle ressourcer og vurdere virkningen af ​​pleje interventionsstrategier. 7.. Igangsætte og gennemføre sygepleje forskning og udnytte resultaterne til at forbedre sygepleje praksis. 8.. Deltag i forskningssamarbejde med andre for at forbedre sundheden for befolkningen. 9.. Demonstrere en vurdering af behovet for at forbedre sig selv og andre gennem aktiv deltagelse i løbende uddannelse. 10.. Udvikle positive holdninger til at anerkende den afgørende værdi for den enkelte gennem hendes / hans interpersonelle svar. 11.. Vis engagement i sygepleje erhverv og ansvarsfølelse for selvstændige retning og personlig vækst.
Program undervist i:
  • Engelsk

Se 3 flere kurser fra Igbinedion University, Okada »

Dette kursus er Campusbaseret
Start Date
Mar 2020
Duration
4 år
Fuldtid
Deadline
Efter placeringer
Efter dato
Start Date
Mar 2020
End Date
Ansøgningsfrist

Mar 2020

Location
Ansøgningsfrist
End Date