BSc i biomedicinsk teknik

Generelt

Program beskrivelse

Programmet Biomedical Engineering har tre muligheder, som alle har et stærkt fundament i traditionel teknik, med grundlæggende ingeniørkurser, der kræves forud for biomedicinske kurser.

Male biomedical engineers develop blood filtering treatment

Om Major

Biomedicinske ingeniører taler to sprog: sprogingeniøren og sundhedsfagfolk. De forstår, hvad der er involveret i at undersøge mennesker, evaluere deres helbred og forstå, hvad der er tilgængeligt for at forbedre deres livskvalitet. De forstår også videnskaben og matematikken bag disse områder og kan evaluere potentialet i nye enheder og metoder til forbedring af aktuelle teknologier.

Standardprogrammet forbereder studerende med et solidt grundlag i en lang række forskellige emner relateret til biomekanik (knogler, led, ledbånd, sener osv.); biofluider (blodgennemstrømning, hjerteklapper, luftstrøm i lungerne osv.); og bioinstrumentation (de instrumenter og sensorer, der bruges til at måle fysiologiske systemer.)

Programoplysninger

I praksis med medicin er der sket en hurtig integration af tekniske innovationer. Biomedicinsk teknik er fremkommet som en specialitet, der kombinerer medicin og teknik til at levere materialer, værktøjer og teknikker til fremme af sundhedsvæsenets forskning, diagnose og behandling. Meget motiverede studerende, der ønsker at fokusere deres tekniske karrierer på at hjælpe i kampen mod sygdom og sygdom, kan koncentrere deres indsats om Biomedicinsk ingeniørarbejde.

Det biomedicinske ingeniørprogram omfatter tre koncentrationsmuligheder: standardindstillingen, en forhåndsindstilling og en elektroteknisk mulighed. Standardindstillingen giver den studerende en solid og forskelligartet baggrund inden for fast mekanik, væskemekanik, biomateriale og instrumenteringsaspekter på området. Den konsoliderede koncentration ændrer standardindstillingen til at inkludere organisk kemi for at give den studerende mulighed for at forfølge en karriere inden for sundhedsyrkerne. Den elektrotekniske koncentration er designet til dem, der ønsker at fokusere på design, evaluering og vedligeholdelse af elektronisk medicinsk instrumentering. Elektroingeniørkoncentrationsstuderende, der vælger et passende professionelt valgfag og opnår de krævede kvaliteter, får en mindreårig i elektroteknik ved eksamen. Alle koncentrationer har de samme grundlæggende programkrav med yderligere kurser til deres særlige interesser.

Om den mindreårige

Den mindre-biotekniske ingeniør giver studerende matrikulering i bacheloruddannelser i andre universiteter på universitetet, især videnskaberne og de øvrige ingeniørstuderende, med en introduktion til disciplinen biomedicinsk ingeniørvidenskab.

Mindre biomedicinsk teknik

Den mindreårige inden for biomedicinsk teknik giver studerende matrikulering i bacheloruddannelser i andre universiteter på universitetet, især videnskaberne og de andre ingeniørstuderende, med en introduktion til disciplinen biomedicinsk ingeniørvidenskab. Den mindreårige i biomedicinsk teknik består af fire krævede kurser i biomedicinsk ingeniørarbejde og tre kurser fra listen herunder.

Alle kurser skal afholdes på University of Hartford og må ikke tages på en Pass / No Pass-basis.

Kursuskrav til mindreårig biomedicinsk teknik

Alle følgende:

  • BE 281 - Biomedicinsk ingeniørseminar, 1 point (r)
  • BE 301 - Biomekanik, 3 kredit (er)
  • BE 302 - Biofluid Mechanics, 3 credits (r)
  • BE 401 - Bioinstrumentation, 3 kredit (er)

Alle tre af følgende:

  • BE 260W - Biomedicinsk materialemateriale 3 kredit (er) ELLER ækvivalent
  • BE 402 - Biomedicinske materialer, 3 kredit (er)
  • BIO 212 - Human Anatomy and Physiology I, 4 credits (s)
  • BIO 213 - Human Anatomy and Physiology II, 4 credits (s)
  • ES 212 - Mekanik af materialer, 3 kredit (er)
  • ECE 360 - Kredsløb og elektronik, 4 kredit (er)
  • ES 320 - Termisk væsketeknik, 4 kredit (er) ELLER ækvivalent
  • ME 405 - Mechatronics System Design, 3 kredit (er)
  • PHY 250 - Materialevidenskab, 3 point (r)

Eller med tilladelse:

  • BE 480 - Biomedicinsk ingeniørpraksis, 3 point (r)
  • BE 485W - Biomedicinsk ingeniørundersøgelse, 3 point (r)

Gradskrav

Curriculum Highlights

  • BE 260W - Biomedicinske materialer
  • BIO 212 - Human Anatomy and Physiology I
  • BE 301 - Biomekanik
  • BE 401 - Bioinstrumentation
  • BE 460 - Biomedicinsk konstruktionsprojekt I

Pre-Med mulighed

Muligheden til præmedicin inkluderer organisk kemi og andre kurser i forbindelse med at forberede en studerende til optagelse i kandidatskoleuddannelser i sundhedsyrkerne. Denne mulighed inkluderer også den universitetsdækkende rækkefølge i seminarer inden præ-sundhedsprofessionelle.

Elektrisk ingeniørkoncentration

Den elektriske mulighed tilføjer et fokus på de elektrotekniske principper bag biomedicinske enheder med kurser i elektroteknik på øverste niveau. Denne mulighed hjælper studerende, der ønsker at arbejde med vedligeholdelse af instrumentering og design i et hospital eller industri.

Karrieremuligheder

Sammen med en streng akademisk uddannelse får du praktisk erfaring i hele din tid som studerende. Du vil præsentere dit arbejde for dine kammerater og instruktører såvel som for offentligheden, og fordi vores fakultet arbejder tæt sammen med førende sundhedsrelaterede institutioner og industrier, har du muligheder for at arbejde på forskningsprojekter og deltage i praktikpladser.

Vores kandidater fortsætter med at arbejde hos virksomheder som Stryker, Flex, Hartford Healthcare og Medtronic.

Studenteretning

Gabriela Gamory

BSBE, 2021

Gabriela havde en mulighed for at praktisere til forskningserfaring for studerende (REU) Student - Biomedical Engineering: Simulation, Imaging and Modelling REU-program ved East Carolina University i sommeren 2019. Ti studerende er valgt til at arbejde med en udpeget fakultetsmentor for at afslutte et forskerprojekt på kandidatniveau i ti uger. Hendes projekt / job var at skabe en computergenereret model af lægemusklerne for at gøre det muligt at studere Achilles senebrudd.

"Dette program har givet en masse netværksmuligheder og klarhed over de forskellige karriereindstillinger i BME-området, og jeg får præsentere mit arbejde på den årlige konference om biomedicinsk ingeniørsamfund i oktober! Det har været meget sjovt at bruge mit klasseviden og erfaring fra ingeniør- og designklasser på UHart til biomekaniklaboratoriet her på ECU. "

Adgangskrav

Er du interesseret i at tilmelde dig programmet Biomedical Engineering under College of Engineering, Technology and Architecture (CETA)? Dette er, hvad du har brug for for at indsende din ansøgning.

Tekniske krav

Hvis du ansøger om et program i ingeniørvidenskab, skal du have standardiserede testresultater samt 16 enheder sekundære fag, herunder følgende,

  • 4 enheder af engelsk
  • 2 enheder af sociale studier
  • 2 enheder på et andet sprog end engelsk
  • 2 enheder laboratorievidenskab (kemi og fysik anbefales)
  • 3½ matematik-enheder (2 enheder Algebra, 1 enhed Plangeometri, ½ enhed Trigonometri; Forudregning eller beregning anbefales)
  • 2½ enheder af andre akademiske fag

Vi anbefaler også yderligere enheder inden for programmering af computere, mekanisk tegning og industriel kunst. Avanceret placering og overførselskreditter kan anvendes til uddannelsen.

Krav til ingeniørteknologi og arkitektur

Hvis du ansøger om et program inden for ingeniørteknologi, herunder Architectural Design + Technology, skal du opfylde følgende krav:

  • 4 enheder af engelsk
  • 1 samfundsvidenskabelig enhed
  • 1 fysik-enhed eller 2 enheder af anden laboratorievidenskab
  • 2½ matematik-enheder (algebra I og II og trigonometri anbefales)

Derudover overvejes gymnasiets ydeevne, arten af det fulgte gymnasiumsprogram, indsendelse af standardiserede testresultater (foretrukket), særlige færdigheder og talenter, der er relevante for teknikteknologi. Avanceret placering og overførselskreditter kan anvendes til uddannelsen.

4 + 1-program (BS + M.Eng-grader)

Programmet er designet til at give fuldtidsingeniørstuderende mulighed for at tjene deres BS og M.Eng. grader i fem års undersøgelse. To kurser på kandidatniveau, der er taget i bacheloruddannelsen, kan anvendes til både bachelor- og kandidatgradkrav. Studerende forpligter sig normalt til programmet ved starten af det andet semester i deres juniorår, og juniorer, der er interesseret, skal kontakte deres institutformand.

For at blive optaget i uddannelsen skal studerende have et 3.0 kumulativt gennemsnitskarakter ved slutningen af junioråret (under 3.0 vil blive overvejet fra sag til sag).

University of Hartford Alumna Thienly Nguyen '18, Biomedical Engineering, havde en mulighed for at samarbejde med en kollega Computer Engineering-studerende i CETA for en praktikplads hos Hartford Hospital for at udvikle medicinske applikationer til virtual reality.

Akkreditering

Programmet Biomedical Engineering er akkrediteret af ABET - Engineering Accreditation Commission (EAC).

Program Uddannelsesmål (PEO)

Programmet Biomedical Engineering søger at forberede kvalificerede studerende til produktive, givende karrierer inden for ingeniørfaget, enten til entry-level-praksis i biomedicinsk ingeniørarbejde eller til adgang til passende kandidatuddannelser. I løbet af deres karriere har vores alumner:

  1. Vil blive en succesfuld praktiserende ingeniør inden for biomedicinsk ingeniørfelt og vil gå videre professionelt ved at påtage sig ansvar og potentielt udøve lederroller;
  2. Derudover vil de, der kommer ind i sundhedsyrkerne, bruge deres tekniske viden til denne forfølgelse;
  3. Vil fremme deres viden om teknik, både formelt og uformelt, ved at deltage i livslang læringsoplevelser; og vil,
  4. Som medvirkende medlemmer af multidisciplinære ingeniørteams skal du med succes anvende grundlæggende elementer i ingeniøranalyse og teknisk design til formulering og løsning af nye tekniske problemer.

Ingeniørdesignoplevelsen er fordelt over hele teknikplanen. Denne oplevelse begynder i det første år med teknik og design og fortsætter gennem og kulminerer i Senior Capstone Research II og seniormedicinsk ingeniørdesignprojekt I og II. Designarbejdet på seniorniveau sikrer, at de studerende har mestret forberedende ingeniørkurser og ingeniørvidenskabelige kurser.

Grundlæggende begreber inden for fysik, kemi og matematik er grundlaget, som al ingeniøruddannelse bygger på. Grundlæggende værktøjer til teknik, såsom grafisk kommunikation, computerbrug, mekanik og termodynamik afslutter programmets introduktionsfase.

Alle kandidater til biomedicinsk ingeniøruddannelse er forpligtet til at gennemføre kurser designet til at give de studerende en forankring i anatomi og fysiologi, biomekanik, biofluider, bioinstrumentation og strukturen af materialer, der bruges af biomedicinske ingeniører. Sammen med de ingeniørkurser, der er beskrevet ovenfor, skal de studerende have en baggrund inden for elektroteknik.

Omfattende laboratorieerfaring forbedrer kursusarbejdet. Der er flere påkrævede laboratorieklasser inden for videnskaber, materialer, teknik og naturfænomener. Skriftlig kommunikation af laboratorieresultater er påkrævet.

Gennem deltagelse i All-University Curriculum og yderligere valgfrie kurser i humaniora og / eller samfundsvidenskab får studerende mulighed for at udvide deres perspektiver og deltage i universitetets større læringsfællesskab. Det er bydende nødvendigt, at ingeniører forstår og værdsætter den specielle rolle, som teknologien spiller i vores samfund, såvel som samspillet mellem de forskellige komponenter i vores samfund.

Programmet Biomedical Engineering har to grundlæggende spor: standardsporet og et designet til de studerende, der ønsker at komme ind på medicinsk skole. De studerende, der ønsker at komme ind i medicinsk skole, skal tage et helt år med organisk 'kemi inden deres seniorår. Kravene til denne mulighed er af en sådan art, at hvis en studerende ønsker at kandidateksamen i fire år, skal der mindst tages et ingeniørkurs om sommeren. Alle studerende, der er interesseret i sundhedsprofessionerne, skal deltage i programmet inden for sundhedsyrker. Det rådgivende udvalg for sundhedsfaglige erhverv har udviklet et I-kredit-kursus for hvert af de første tre bachelorår for at hjælpe studerende med at forberede sig til sundhedsfaglige kandidatskoler.

Studenteresultater

De studerendes læringsresultater fra programmet Biomedical Engineering, der fører til BSBE-grad, er på linje med de studerendes læringsresultater af ABET EAC (1 til 7) og forbereder kandidater til programmet til at nå programmets uddannelsesmæssige mål.

Studentresultaterne 1 til 7 er formuleret som følger:

  1. En evne til at identificere, formulere og løse komplekse tekniske problemer ved at anvende principper for ingeniørvidenskab, videnskab og matematik
  2. Evne til at anvende teknisk design til at producere løsninger, der imødekommer specificerede behov under hensyntagen til folkesundhed, sikkerhed og velfærd samt globale, kulturelle, sociale, miljømæssige og økonomiske faktorer
  3. En evne til at kommunikere effektivt med en række publikum
  4. En evne til at anerkende etiske og professionelle ansvarsområder i tekniske situationer og træffe informerede vurderinger, som skal overveje virkningen af tekniske løsninger i globale, økonomiske, miljømæssige og samfundsmæssige sammenhænge
  5. En evne til at fungere effektivt på et team, hvis medlemmer sammen giver lederskab, skabe et samarbejde og inkluderende miljø, etablere mål, planlægge opgaver og opfylde mål
  6. Evne til at udvikle og gennemføre passende eksperimentering, analysere og fortolke data og bruge teknisk vurdering til at drage konklusioner
  7. En evne til at tilegne sig og anvende ny viden efter behov ved hjælp af passende læringsstrategier.

Programspecifikke kriterier er som følger. Kandidater har:

  • (PSC-1) En forståelse af biologi og fysiologi
  • (PSC-2) Kapacitet til at anvende avanceret matematik (inklusive differentialligninger og statistik), videnskab og teknik til at løse problemerne i grænsefladen mellem teknik og biologi
  • (PSC-3) Evnen til at foretage målinger og fortolkning af data fra levende systemer ved at tackle problemerne forbundet med interaktionen mellem levende og ikke-levende materialer og systemer.
Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

At the University of Hartford, we help you make your mark on the world. A unique combination of challenging academics, exceptional faculty, student life, and support will guide you through your colleg ... Læs mere

At the University of Hartford, we help you make your mark on the world. A unique combination of challenging academics, exceptional faculty, student life, and support will guide you through your college career. So, why UHart? Because we have it all. Minimer