Bachelor er i sygepleje

Generelt

Program beskrivelse

AMMENDE Den moderne verden, en verden af ​​patienter og medicinske fagfolk ændrer sig. Det drejer sig om sygeplejerskeres faglige arbejde, behov inden for sygepleje og forventninger til patienter vedrørende dette erhverv. Uddannelsessystemet hos denne gruppe af fagfolk ændrer sig også.

Pleje af en sygeplejerske er en af ​​de få erhverv i social tillid. En sygeplejerske forventes at have en upåklagelig moralsk og etisk holdning fra samfundet, høj personlig kultur, overholdelse og respekt for patientrettigheder og tavshedspligt.

Program antagelser

Programforudsætningerne definerer hele spektret af krav og dermed den rolle, som en studerende skal udføre, dvs.:

  • planlægning, organisering og gennemførelse af plejepleje
  • yde fordele i form af fremme, bevarelse og forebyggelse af sygdom
  • at give holistisk og personlig pleje til de syge, handicappede og døende
  • yde lægemidler og rehabiliteringstjenester i overensstemmelse med gældende regler forebyggende, diagnostisk
  • samarbejde i rollen som medlem af sundhedsholdet
  • iværksætte og støtte lokale sundhedsinitiativer
  • efter principperne om faglig etik
  • samarbejde med fagfolk for at sikre total pleje for den enkelte og familien
  • kommunikere med patienten, hans familie og andre fagfolk
  • udvikling af sygepleje, kritisk tænkning og videnskabelig forskning ved at anvende nuværende viden i praksis inden for medicinsk videnskab, samfundsvidenskab, sygepleje teori, faglige regler og omsorg

En kandidat fra første-graders studier skal i praksis udføre opgaver i forbindelse med et erhverv af offentlig tillid, så han skal identificere sig med erhvervet, være karakteriseret ved følsomhed, lethed i at gøre interpersonelle kontakter, godwill og forstå problemerne hos de mennesker, han vil tage sig af. Hvad der tæller er ansvar, følsomhed over for menneskelig lidelse, modstandsdygtighed mod stress, evne til at træffe de rigtige beslutninger, ofte i vanskelige situationer.

grundmodul

Modulerne / emnerne i grunduddannelsen giver kendskab til anatomi, fysiologi og menneskelig udvikling, fra opfattelse til sen alderdom. Det dækker alle processer, der forekommer i kroppen, kilder, mekanismer, grundlæggende patologiske processer, problemer og resultater af moderne medicin, såsom transplantologi, kloning, genetik, aldringsprocesser og død. Spørgsmålet om sundhedsfarer, der opstår i bopæl, uddannelse og arbejde, er omfattet, og forudsætningerne for sundhedssystemets sociale og sundhedspolitik og betydningen af ​​sygeplejerskabets struktur og ressourcer diskuteres. Hele programblokken suppleres af viden inden for farmakologi, psykologi, sociologi og pædagogik, så du fuldt ud kan forstå en persons funktion og adfærd, som de vil omfavne med holistisk pleje i fremtiden og kommunikere godt med ham.

Retningsmodel

En gruppe kurser / emner inden for retningsuddannelse forbereder sig på at opnå færdigheder til at opretholde kontakt med raske og syge mennesker, identificere patienters sundhedsmæssige problemer, planlægge, implementere og dokumentere den udbudte sygepleje og samarbejde med det tværfaglige team.

Specialiseringsmodul

Modul / programspecifikke og specialfag forbereder desuden erhverv og muliggør uddybning af retningsuddannelse inden for viden, færdigheder og sygepleje kompetencer.

Arbejde og karriere

  • Enheder af medicinsk redning
  • Uddannelsesfaciliteter
  • Hospitaler
  • Pleje- og plejeinstitutioner
  • Palliative og Hospice Care Centers
  • Terapeutiske enheder
  • universiteter
  • Primære plejeinstitutioner
  • Sygeplejerske
  • sanatorier
  • Pleje og terapeutiske planter
Senest opdateret Sep 2017

Om skolen

University of Economics and Innovation in Lublin (WSEI) was established on the strength of the permission of the Minister of Education and Sport of 24th October 2000. WSEI is registered in the registe ... Læs mere

University of Economics and Innovation in Lublin (WSEI) was established on the strength of the permission of the Minister of Education and Sport of 24th October 2000. WSEI is registered in the register of vocational higher education institutions in the Ministry of Science and Higher Education under the number 57. Minimer