Bachelor i biomedicinsk teknik

Generelt

Program beskrivelse

Programmets uddannelsesmæssige mål for biomedicinsk teknik giver eleverne viden om, hvordan de skal anvende deres grundlæggende tekniske færdigheder til at løse problemer i medicin og biologi. Programmet er omfattet, medicinsk instrumentering og design, fysiologi, biomaterialer, massetransport, anvendelse af computere i medicin, kunstige implantater og medicinsk billeddannelse. Anatomi og fysiologi som de vedrører specifikke anvendelser til bioengineering vil blive gennemgået. Det er hensigten at lette den studerendes forståelse inden for alle områder inden for biomedicinsk teknik, så de kan sætte pris på fagets samarbejdsvilje. Giv en bemyndigelse faglig grad til studerende, der har til hensigt at blive praktiserende teknik.

Program Forudsætninger

Ansøger er optaget i overensstemmelse med den georgiske lovgivning. Kendskabet til sprog i uddannelsen er nødvendig.

Læringsresultater / kompetencer

Viden og forståelse

  • Kendskab til biomedicinsk teknik, forståelse af principperne; Kendskab til medicinsk og biomedicinsk teknik terminologi.
  • Studerende vil lære at model biomedicinske systemer, for at få adgang til forskningsdatabaser til forskning i ingeniør- og medicinsk litteratur. Den studerende lærer at bruge internet- og biblioteksressourcerne til at skrive et litteraturoversigt. Den studerende vil lære principper, der er relevante for hver disciplin inden for biomedicinsk teknik og identificere eksempler på de industrielle og akademiske aspekter af bioteknologi, herunder grundlæggende og anvendt forskning. Forståelse af en rolle som klinisk ingeniør i sundhedsvæsenet.

Anvendelse af viden

  • Ved hjælp af det specifikke inden for det biomedicinske tekniske problemområde vil den studerende kunne løse biomedicinske tekniske problemer i elektriske kredsløb, mekanik, systemteknik og væske- og massetransport ved hjælp af matematik.
  • Udvikling af forskning eller praktiske projekter i overensstemmelse Udvikle kritiske gennemgangskompetencer inden for biomedicinsk teknik. At udvikle evnen til kritisk at evaluere aktuelle fremskridt i spørgsmål og kontroverser inden for biomedicinsk teknik. Evne til at anvende viden om matematik, medicinsk videnskab og teknik til biomedicinske ingeniørproblemer. Evne til at designe og udføre eksperimenter samt at analysere og fortolke data. Evne til at foretage målinger og fortolke data fra levende systemer, der løser de problemer, der er forbundet med samspillet mellem levende og ikke-levende materialer og systemer. Klar offentlig præsentation af udtalelser i overensstemmelse med tilsvarende viden og logik for professionelle og generelle publikum. Evne til at bruge de teknikker, færdigheder, ingeniør- og databehandlingsværktøjer, der er nødvendige for ingeniørpraksis. En evne til at fungere på tværfaglige hold. Evnen til at anvende matematik (herunder statistik) og tekniske færdigheder til at løse problemerne ved grænsefladen af ​​medicinske systemer. En erkendelse af behovet for og en evne til at engagere sig i livslang læring. Kendskab til moderne problemer

Gør domme

  • Vejuddannelsen er nødvendig for at forstå virkningen af ​​ingeniørløsninger i en samfundsmæssig kontekst, også analyse af data og / eller situationsanalyse med middelværdierne og nogle særprægede metoder og form af årsagerne til deres konklusion;
  • Formålagtig uddannelse til beslutningstagning med det formål at gøre afledningerne. Dataanalyse i henhold til standarder og forskellige metoder til de begrundede konsekvenser.

Kommunikationsegenskaber

  • En evne til at kommunikere effektivt mundtligt og skriftligt. Forberedelse af detaljeret skriftlig rapportering om ideer, eksisterende problemer og deres løsninger Oplysninger afleveres mundtligt til fagfolk og ikke-fagfolk; Kreativ brug af moderne teknik-, informations- og kommunikationsteknologier
  • Udarbejdelse af den detaljerede skriftlige rapport om ideer, eksisterende problemer og fra mundtlig overførsel til eksperter og ikke-eksperter ved hjælp af højkvalitets og kvantitativ information. Kreativ brug af moderne informationskommunikationsteknologier til opnåelse af arbejdsformål

Læringsevner

  • Multi lateral og konsekvent vurdering af egen indtjeningsproces; Bestemmelse af nødvendigheden af ​​at studere yderligere Bestemmelse af retninger af egen indtjening med målene for berigelse af faglig viden og erfaring.
  • Mulighed for søgning, assimilering af de relevante oplysninger med det formål at udvide området for viden og erfaring inden for medicinområdet. På området og i den generelle sfære er uafhængig implementering af læringsaktivitet og det høje niveau af strategisk planlægning denne proces.

Værdier

  • Deltagelse i processen med værdier dannelse og forventninger til deres bæredygtige gennemførelse; Forsvar af faglige værdier (nøjagtighed, punktlighed, objektivitet, gennemsigtighed, organisation osv.); Forståelse af faglig og etisk ansvar for biomedicinsk (klinisk) ingeniør.
  • Retningslinjer for drift af medicinske institutioner til sikkerhed og løbende forbedring af det økologiske og sikre miljø. Forståelse af det biomedicinske ingeniørs faglige og etiske ansvar. Overholdelse af normer for etik og moralsk ansvar og værdier i dannelsen af ​​denne proces. Inddragelse i deres udvikling og implementering.

Former og metoder til opnåelse af læringsresultater

Foredrag
Seminarium (arbejder i gruppen)
Praktiske klasser
Laboratorieklasser
Praksis
Kursusarbejde / Projekt
Uafhængigt arbejde
Konsultation

Spheres of Employment

Organisationer og virksomheder, der udfører: forbedring, design, udvikling og anvendelse af medicinsk udstyr, udstyr og genstande som sådanne. De kan undersøge forskere, kemikere og læger på hospitaler og universiteter. De hjælper også med at opretholde og overvåge komplekse medicinske systemer, mens de arbejder på hospitaler.

Enestående jobmuligheder på varierede områder som medicinsk udstyr fremstilling, ortopædisk og rehabilitering ingeniørvirksomhed, i offentlige og i erhvervslivet er tilgængelige for de biomedicinske ingeniører. De kan også absorberes på hospitaler for at give værdifulde råd om status for medicinsk udstyr. Biomedicinske ingeniører kan også ansætte sig i forskningsaktiviteter ved at arbejde harmonisk med læger inden for computermekanik, fysiologi, medicin og opfinde banebrydende teknologi. I repræsentative firmaer af leverandører af medicinsk udstyr til udførelse af markedsføring og service. Også som Health Information Technology specialister inden for informationsteknologi til behandling af medicinsk information.

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

Georgian Technical University (GTU) is one of the biggest educational and scientific institutions in Georgia. The university’s main focus is to improve its position on the international higher educati ... Læs mere

Georgian Technical University (GTU) is one of the biggest educational and scientific institutions in Georgia. The university’s main focus is to improve its position on the international higher education scene providing opportunities to learn excellent professional and academic skills maintaining internationally competitive education, research and innovation services significant for Georgia’s sustained development. Minimer