Emnefag ECTS Abstract

Biokemi / Bioquímica 1 6

  • Forstå biomolekylær struktur og funktioner.
  • Lær den generelle struktur af metabolisme og dens integration.
  • Lær genekspression regulering og signaler transduktionssystemer.
  • Forstå og udvikle de grundlæggende teknikker for biokemisk analyse.

Biologi / Biología 1 6

  • Forstå begrebet biologi og udvikling af biologiske videnskaber.
  • Få viden om organisationen og den cellulære struktur og dens forhold til metabolisme.
  • Skaffe evnen til at skelne celler og væv under et mikroskop.

Embryologi og generel anatomi I / Embriología og Anatomía General I 1 6

  • Bestående af menneskets formdannende trin fra befrugtning til færdiggørelse af embryogenese i graviditets første trimester.
  • Forstå konceptet, dele og evolution af den menneskelige anatomi.
  • Forhold til det anatomiske og funktionelle sygdomsbegreb.
  • Anerkend den patologiske anatomiske abnormitet.
  • At erhverve begrebet ikke-patologisk anatomisk variant
  • Lære den topografiske, beskrivende og funktionelle anatomi i muskuloskeletalsystemet.
  • Forstå muskuloskeletals morfologi, struktur og funktion.
  • Identificer og diskriminer rumlige akser og planlegemer
  • Lær om begreberne anatomiske forhold, sammenligning og bevægelse, der skelner mellem anatomiske og funktionelle begreber af organ, apparater og system.
  • Lær grundlæggende teknikker til kirurgi i legedissektion. Brug selvlæringen som et grundlæggende redskab i udvikling, innovation og fagligt ansvar.
  • At lære strukturen og funktionen af ​​den menneskelige krops semiotik, mekanismer, årsager og generelle manifestationer af sygdommen og diagnostiske metoder behandler medicinsk og kirurgisk patologi.
  • Skaffe de nødvendige færdigheder til at opnå klinisk og kirurgisk erfaring, der er passende i hvert af det medicinske indhold, fremme bevidstheden om overfladeanatomi og styring af kirurgiske instrumenter på arbejde på lig.

Anatomisk patologi / Anatomía Patológica 1 6

  • Eleverne erhverver kendskab til grundlæggende cellulære læsioner: Den studerende skal kende de morfologiske egenskaber ved metaboliske, inflammatoriske og vaskulære cellevækstforstyrrelser.
  • Skal kunne relatere denne viden til andre discipliner såsom patofysiologi.
  • At kunne identificere den praktiske måde de hyppigste patologiske læsioner og egenskaber svarer til: typer af nekrose og betændelse, hæmodynamiske lidelser, godartede og ondartede neoplasmer.
  • Forstå brugen af ​​dental patologi biopsi for at fastslå diagnosen og prognosen for skader.
  • Lær de patologiske typer og klinisk betydning af de hyppigste ikke-neoplastiske og neoplastiske læsioner i mundhulen, kæben og spytkirtler.
  • Indhente en anatomisk klinisk mentalitet, der vurderer den kliniske sygdom og dens udvikling i relation til de morfologiske ændringer.

Generel og dental farmakologi / Farmacología General og Odontológica 1 6

  • At kende de generelle virkningsmekanismer for lægemidler.
  • Mød de farmakokinetiske processer i kroppen (LADME).
  • At lære ruterne af administration af lægemidler og terapeutiske regimer hoved.
  • At kende de mulige toksicitet, bivirkninger og lægemiddelinteraktioner, der opstår ved administration af lægemidler.
  • At lære de vigtigste terapeutiske grupper af systemisk virkning.
  • At lære de vigtigste terapeutiske grupper bruge i tandlægepraksis

Anæstesiologi / Anestesiología 1 6

  • Forstå betydningen af ​​lokalbedøvelse inden for tandlægen.
  • Forstå virkningsmekanismen for anæstetiske steder.
  • At lære indgivelsesformer for lokalbedøvelse.
  • Evaluere deres indikationer, kontraindikationer og risici.
  • At lære deres uønskede virkninger, lokale og systemiske af lokalbedøvelse.
  • At lære og udføre sædvanlige anæstetiske teknikker i tandlægen.
  • At lære og udføre de anæstetiske teknikker, der almindeligvis anvendes i tandlægen.
  • Lære de forventede effekter fra patienten under generel anæstesi.
  • At lære teorierne forklarer virkningen af ​​generelle anæstetika på CNS.
  • At lære navne og egenskaber hos halogenerede anæstetika Main.
  • At lære navne og egenskaber ved de vigtigste intravenøse anæstetika.
  • Lære de aspekter mest relevante HLR.
  • Lære de farmakokinetiske egenskaber ved lokale anæstetika.

Epidemiologi og statistik / Epidemiología og Estadística 2 6

  • At definere begreberne sundhed og sygdom.
  • At lære determinanterne for oral sundhed.
  • At lære strategier for fremme af sundhed.
  • At lære epidemiologi og forebyggelse af smitsomme sygdomme.
  • At lære Mundtlig Sundhedsprogrammer på området for samarbejde og international sundhed.
  • At vedtage grundlæggende viden til at designe et undersøgelsesprojekt.
  • At lære de grundlæggende begreber i statistikken for hans ansøgning og fortolkning af resultaterne i tandlægen.

Generel Anatomi II og Oral Anatomi / Anatomi Generelt II og Anatomi Bucodental 2 6

  • Lær cervikal og orofaciale regioner anatomi.
  • Lær den anatomiske nomenklatur for hoved- og nakkeområder.
  • Være kompetent til at lokalisere anatomiske livmoderhals- og orofaciale rum.
  • Forstå den morfologi og stomatognatiske funktion.
  • Genkendelse af de morfologiske egenskaber ved primære og permanente tandprotes- og tandnomenklatursystemer.

Histologi / Histologi 2 6

  • Opnå viden om vævets struktur, især inden for mundtligt område som komponenter i det stomatognatiske system, i sundhed.
  • Den studerende skal assimilere og håndtere begreberne væv, organer og systemer samt histologiske strukturers oprindelse og funktioner.
  • Skal kunne relatere denne viden til andre discipliner som biologi, biokemi, fysiologi mv.
  • Skaffe instrumentets håndteringskapacitet og opdag teknikkerne i histologilaboratorier.
  • Kunne identificere væv og organer og deres mikroskopiske komponenter.
  • Erhverv kapaciteten til observation og beskrivelse.

Human and Oral Physiology / Fisiología Humana y Bucodental 2 6

  • Giv eleverne de grundlæggende begreber for at forstå hvordan menneskekroppen.
  • Bekendtgør det sprog, der skal håndtere i arbejdslivet.
  • Giv eleverne grundlæggende viden om menneskets funktion.
  • Undersøg funktionen af ​​hver komponent i den menneskelige krop
  • Skitsere de vigtigste applikationer til udvikling af tandpleje
  • Der vil være en første introduktion til hele organisationen af ​​kroppen og dens generelle funktioner, hvor man understreger, hvor grundlæggende homeostasen og integrationen af ​​alle systemer for en korrekt funktion af den menneskelige krop.

Mikrobiologi / Mikrobiologi 2 6

  • Forstå begreberne mikrobiologi
  • At lære de generelle karakteristika ved bakterier, vira, svampe og parasitter
  • At lære de relaterede smitsomme sygdomme og mikroorganismer, især de der producerer orale infektioner
  • Lær fundamentet for korrekt brug af antimikrobielle lægemidler.
  • Udvikle færdigheder i forbindelse med mikrobiologiske diagnostiske teknikker
  • Udvikle færdigheder i forbindelse med opnåelse af buccalprøver, transport og behandling og evaluering af laboratorietest fra samme
  • Lær de grundlæggende principper for immunisering og forebyggelse af infektionssygdomme.

Medicinske og kirurgiske specialiteter / Especialidades medicoquirúrgicas 2 6

  • For at lære de generelle sygdomme, er helbredelses- og reparationsprocesser, herunder infektion, inflammation, blødning og koagulation, helbredelse, traume og ændringer i immunsystemet, degeneration, neoplasma, metaboliske ændringer og genetiske lidelser.
  • At lære de generelle patologiske egenskaber ved sygdomme og lidelser, som påvirker de organiske systemer.
  • At lære de mundtlige manifestationer af systemiske sygdomme.
  • At forstå og håndtere nødsituationer og de hyppigste medicinske nødsituationer ved tandpleje og grundlæggende kardiopulmonale genoplivningsteknikker.
  • Læring af menneskelig ernæring, især forholdet mellem ernæringsvaner og kost med opretholdelse af sundhed og forebyggelse af orale sygdomme.

Generel medicinsk og kirurgisk patologi / Patología médicoquirúrgica general 2 6

  • At lære den generelle medicinske patologi (respiratorisk, kardiologisk og kredsløbssystem, mave-tarm-, nyrer og urinveje, hæmatologi, endokrinologi og metabolisme, nervesystem, muskuloskeletale).
  • At lære principperne om tandkirurgisk patologi.

Psykologi / Psicología 2 6

  • At give eleverne den grundlæggende teori og praktiske-psykologiske viden, der er nødvendig for at hjælpe dem i deres fremtidige faglige praksis.
  • At sætte eleverne i stand til at forstå og begrunde biopsykosociale aspekter af de studerede adfærd og integrere den viden, der er erhvervet i forskellige fag i psykologi og relaterer sig til andre materialer.
  • Aktiver kritisk forståelse af de grundlæggende processer, som påvirker menneskers adfærd og udvikling.
  • At træne eleverne, så de kan klare og bedre betjene patienter.
  • At få eleverne til at kende den grundlæggende metodologi og teknikker, der anvendes i psykologiens forskning som studiefelt og kontakte de specialiserede temaer, der er udviklet i programlitteraturen.
  • Dække aspekter af sygdomsproces relateret til sundhedspsychologi, vaner relateret til sundhed og sygdom, patient-patientforholdet, typer af patienter, fænomenet placebo, smerte (akut og kronisk) og overholdelse af terapeutiske forskrifter.
  • At få eleverne til at erhverve en uddannelse, der vil give dem mulighed for at give et psykologisk svar på de krav, der præsenteres i deres faglige aktivitet, samt gøre det muligt for tværfagligt samarbejde.

VALG: Emnefag ECTS Abstract

Introduktion til tandpleje / Introduktion til la Odontología 1 6

  • Få et overblik over udviklingen af ​​tandlægevidenskab gennem historien og har generelle forestillinger om de forskellige specialiteter inden for tandlægevidenskab og udvikle generelle forestillinger om de forskellige tandpleje specialiteter

Kommunikationsfærdigheder / Habilidades de Comunicación 1 6

  • At give den studerende grundlæggende viden, teoretisk og yderst praktisk, der muliggør en praktisk udførelse af et klinisk interview.
  • Analyser den overordnede ramme for menneskelig kommunikation og de eksisterende forskellige plejemodeller i faglige patientforhold.
  • Systematiser type og faser af interviewet i overensstemmelse med den sammenhæng, hvori den er.
  • Minimere den aktuelle interferens i kommunikationsprocessen, med særlig vægt på de særlige eller vanskelige situationer.
  • Udvikle sociale færdigheder, som karakteriserer en god interviewer, både i de aspekter, der omfatter den verbale og ikke-verbale kommunikation.
Program undervist i:
  • Engelsk
Dette kursus er Campusbaseret
Start Date
Sep 2019
Duration
Kontakt skolen
Fuldtid
Deadline
Efter placeringer
Efter dato
Start Date
Sep 2019
End Date
Ansøgningsfrist

Sep 2019

Location
Ansøgningsfrist
End Date