Bachelor I Tandplejen

Valencia Catholic University

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Bachelor I Tandplejen

Valencia Catholic University

Emnefag ECTS Abstract

Biokemi / Bioquímica 1 6

  • Forstå biomolekylær struktur og funktioner.
  • Lær den generelle struktur af metabolisme og dens integration.
  • Lær genekspression regulering og signaler transduktionssystemer.
  • Forstå og udvikle de grundlæggende teknikker for biokemisk analyse.

Biologi / Biología 1 6

  • Forstå begrebet biologi og udvikling af biologiske videnskaber.
  • Få viden om organisationen og den cellulære struktur og dens forhold til metabolisme.
  • Skaffe evnen til at skelne celler og væv under et mikroskop.

Embryologi og generel anatomi I / Embriología og Anatomía General I 1 6

  • Bestående af menneskets formdannende trin fra befrugtning til færdiggørelse af embryogenese i graviditets første trimester.
  • Forstå konceptet, dele og evolution af den menneskelige anatomi.
  • Forhold til det anatomiske og funktionelle sygdomsbegreb.
  • Anerkend den patologiske anatomiske abnormitet.
  • At erhverve begrebet ikke-patologisk anatomisk variant
  • Lære den topografiske, beskrivende og funktionelle anatomi i muskuloskeletalsystemet.
  • Forstå muskuloskeletals morfologi, struktur og funktion.
  • Identificer og diskriminer rumlige akser og planlegemer
  • Lær om begreberne anatomiske forhold, sammenligning og bevægelse, der skelner mellem anatomiske og funktionelle begreber af organ, apparater og system.
  • Lær grundlæggende teknikker til kirurgi i legedissektion. Brug selvlæringen som et grundlæggende redskab i udvikling, innovation og fagligt ansvar.
  • At lære strukturen og funktionen af ​​den menneskelige krops semiotik, mekanismer, årsager og generelle manifestationer af sygdommen og diagnostiske metoder behandler medicinsk og kirurgisk patologi.
  • Skaffe de nødvendige færdigheder til at opnå klinisk og kirurgisk erfaring, der er passende i hvert af det medicinske indhold, fremme bevidstheden om overfladeanatomi og styring af kirurgiske instrumenter på arbejde på lig.

Anatomisk patologi / Anatomía Patológica 1 6

  • Eleverne erhverver kendskab til grundlæggende cellulære læsioner: Den studerende skal kende de morfologiske egenskaber ved metaboliske, inflammatoriske og vaskulære cellevækstforstyrrelser.
  • Skal kunne relatere denne viden til andre discipliner såsom patofysiologi.
  • At kunne identificere den praktiske måde de hyppigste patologiske læsioner og egenskaber svarer til: typer af nekrose og betændelse, hæmodynamiske lidelser, godartede og ondartede neoplasmer.
  • Forstå brugen af ​​dental patologi biopsi for at fastslå diagnosen og prognosen for skader.
  • Lær de patologiske typer og klinisk betydning af de hyppigste ikke-neoplastiske og neoplastiske læsioner i mundhulen, kæben og spytkirtler.
  • Indhente en anatomisk klinisk mentalitet, der vurderer den kliniske sygdom og dens udvikling i relation til de morfologiske ændringer.

Generel og dental farmakologi / Farmacología General og Odontológica 1 6

  • At kende de generelle virkningsmekanismer for lægemidler.
  • Mød de farmakokinetiske processer i kroppen (LADME).
  • At lære ruterne af administration af lægemidler og terapeutiske regimer hoved.
  • At kende de mulige toksicitet, bivirkninger og lægemiddelinteraktioner, der opstår ved administration af lægemidler.
  • At lære de vigtigste terapeutiske grupper af systemisk virkning.
  • At lære de vigtigste terapeutiske grupper bruge i tandlægepraksis

Anæstesiologi / Anestesiología 1 6

  • Forstå betydningen af ​​lokalbedøvelse inden for tandlægen.
  • Forstå virkningsmekanismen for anæstetiske steder.
  • At lære indgivelsesformer for lokalbedøvelse.
  • Evaluere deres indikationer, kontraindikationer og risici.
  • At lære deres uønskede virkninger, lokale og systemiske af lokalbedøvelse.
  • At lære og udføre sædvanlige anæstetiske teknikker i tandlægen.
  • At lære og udføre de anæstetiske teknikker, der almindeligvis anvendes i tandlægen.
  • Lære de forventede effekter fra patienten under generel anæstesi.
  • At lære teorierne forklarer virkningen af ​​generelle anæstetika på CNS.
  • At lære navne og egenskaber hos halogenerede anæstetika Main.
  • At lære navne og egenskaber ved de vigtigste intravenøse anæstetika.
  • Lære de aspekter mest relevante HLR.
  • Lære de farmakokinetiske egenskaber ved lokale anæstetika.

Epidemiologi og statistik / Epidemiología og Estadística 2 6

  • At definere begreberne sundhed og sygdom.
  • At lære determinanterne for oral sundhed.
  • At lære strategier for fremme af sundhed.
  • At lære epidemiologi og forebyggelse af smitsomme sygdomme.
  • At lære Mundtlig Sundhedsprogrammer på området for samarbejde og international sundhed.
  • At vedtage grundlæggende viden til at designe et undersøgelsesprojekt.
  • At lære de grundlæggende begreber i statistikken for hans ansøgning og fortolkning af resultaterne i tandlægen.

Generel Anatomi II og Oral Anatomi / Anatomi Generelt II og Anatomi Bucodental 2 6

  • Lær cervikal og orofaciale regioner anatomi.
  • Lær den anatomiske nomenklatur for hoved- og nakkeområder.
  • Være kompetent til at lokalisere anatomiske livmoderhals- og orofaciale rum.
  • Forstå den morfologi og stomatognatiske funktion.
  • Genkendelse af de morfologiske egenskaber ved primære og permanente tandprotes- og tandnomenklatursystemer.

Histologi / Histologi 2 6

  • Opnå viden om vævets struktur, især inden for mundtligt område som komponenter i det stomatognatiske system, i sundhed.
  • Den studerende skal assimilere og håndtere begreberne væv, organer og systemer samt histologiske strukturers oprindelse og funktioner.
  • Skal kunne relatere denne viden til andre discipliner som biologi, biokemi, fysiologi mv.
  • Skaffe instrumentets håndteringskapacitet og opdag teknikkerne i histologilaboratorier.
  • Kunne identificere væv og organer og deres mikroskopiske komponenter.
  • Erhverv kapaciteten til observation og beskrivelse.

Human and Oral Physiology / Fisiología Humana y Bucodental 2 6

  • Giv eleverne de grundlæggende begreber for at forstå hvordan menneskekroppen.
  • Bekendtgør det sprog, der skal håndtere i arbejdslivet.
  • Giv eleverne grundlæggende viden om menneskets funktion.
  • Undersøg funktionen af ​​hver komponent i den menneskelige krop
  • Skitsere de vigtigste applikationer til udvikling af tandpleje
  • Der vil være en første introduktion til hele organisationen af ​​kroppen og dens generelle funktioner, hvor man understreger, hvor grundlæggende homeostasen og integrationen af ​​alle systemer for en korrekt funktion af den menneskelige krop.

Mikrobiologi / Mikrobiologi 2 6

  • Forstå begreberne mikrobiologi
  • At lære de generelle karakteristika ved bakterier, vira, svampe og parasitter
  • At lære de relaterede smitsomme sygdomme og mikroorganismer, især de der producerer orale infektioner
  • Lær fundamentet for korrekt brug af antimikrobielle lægemidler.
  • Udvikle færdigheder i forbindelse med mikrobiologiske diagnostiske teknikker
  • Udvikle færdigheder i forbindelse med opnåelse af buccalprøver, transport og behandling og evaluering af laboratorietest fra samme
  • Lær de grundlæggende principper for immunisering og forebyggelse af infektionssygdomme.

Medicinske og kirurgiske specialiteter / Especialidades medicoquirúrgicas 2 6

  • For at lære de generelle sygdomme, er helbredelses- og reparationsprocesser, herunder infektion, inflammation, blødning og koagulation, helbredelse, traume og ændringer i immunsystemet, degeneration, neoplasma, metaboliske ændringer og genetiske lidelser.
  • At lære de generelle patologiske egenskaber ved sygdomme og lidelser, som påvirker de organiske systemer.
  • At lære de mundtlige manifestationer af systemiske sygdomme.
  • At forstå og håndtere nødsituationer og de hyppigste medicinske nødsituationer ved tandpleje og grundlæggende kardiopulmonale genoplivningsteknikker.
  • Læring af menneskelig ernæring, især forholdet mellem ernæringsvaner og kost med opretholdelse af sundhed og forebyggelse af orale sygdomme.

Generel medicinsk og kirurgisk patologi / Patología médicoquirúrgica general 2 6

  • At lære den generelle medicinske patologi (respiratorisk, kardiologisk og kredsløbssystem, mave-tarm-, nyrer og urinveje, hæmatologi, endokrinologi og metabolisme, nervesystem, muskuloskeletale).
  • At lære principperne om tandkirurgisk patologi.

Psykologi / Psicología 2 6

  • At give eleverne den grundlæggende teori og praktiske-psykologiske viden, der er nødvendig for at hjælpe dem i deres fremtidige faglige praksis.
  • At sætte eleverne i stand til at forstå og begrunde biopsykosociale aspekter af de studerede adfærd og integrere den viden, der er erhvervet i forskellige fag i psykologi og relaterer sig til andre materialer.
  • Aktiver kritisk forståelse af de grundlæggende processer, som påvirker menneskers adfærd og udvikling.
  • At træne eleverne, så de kan klare og bedre betjene patienter.
  • At få eleverne til at kende den grundlæggende metodologi og teknikker, der anvendes i psykologiens forskning som studiefelt og kontakte de specialiserede temaer, der er udviklet i programlitteraturen.
  • Dække aspekter af sygdomsproces relateret til sundhedspsychologi, vaner relateret til sundhed og sygdom, patient-patientforholdet, typer af patienter, fænomenet placebo, smerte (akut og kronisk) og overholdelse af terapeutiske forskrifter.
  • At få eleverne til at erhverve en uddannelse, der vil give dem mulighed for at give et psykologisk svar på de krav, der præsenteres i deres faglige aktivitet, samt gøre det muligt for tværfagligt samarbejde.

VALG: Emnefag ECTS Abstract

Introduktion til tandpleje / Introduktion til la Odontología 1 6

  • Få et overblik over udviklingen af ​​tandlægevidenskab gennem historien og har generelle forestillinger om de forskellige specialiteter inden for tandlægevidenskab og udvikle generelle forestillinger om de forskellige tandpleje specialiteter

Kommunikationsfærdigheder / Habilidades de Comunicación 1 6

  • At give den studerende grundlæggende viden, teoretisk og yderst praktisk, der muliggør en praktisk udførelse af et klinisk interview.
  • Analyser den overordnede ramme for menneskelig kommunikation og de eksisterende forskellige plejemodeller i faglige patientforhold.
  • Systematiser type og faser af interviewet i overensstemmelse med den sammenhæng, hvori den er.
  • Minimere den aktuelle interferens i kommunikationsprocessen, med særlig vægt på de særlige eller vanskelige situationer.
  • Udvikle sociale færdigheder, som karakteriserer en god interviewer, både i de aspekter, der omfatter den verbale og ikke-verbale kommunikation.
Denne skole tilbyder programmer i:
  • Engelsk


Sidst opdateret December 10, 2017
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Sep. 2018
Duration
Varighed
Fuldtid
Information
Deadline
Locations
Spanien - Valencia, Valencian Community
Startdato : Sep. 2018
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates
Sep. 2018
Spanien - Valencia, Valencian Community
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen