Bachelor medicinsk laboratorium videnskab (Hons)
Universiti Selangor (UNISEL)
Nøgleinformation
Campus placering
Shah Alam, Malaysia
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Professionel Anerkendelse: Malaysiske Kvalifikation Agency (MQA)
Indtag: Januar / August
Varighed: 4 år
Gebyrer: RM 48,345.00
Adgangskrav
Pass STPM / Matriculation / A-niveau / Pre-University Programme eller tilsvarende med minimum CGPA på 2,50 i følgende emner: - Biologi / Fysik - Kemi og 5 point eller tilsvarende på SPM-niveau, hvoraf 3 i følgende fag: - Biologi - Fysik - Matematik - Kemi - engelsk eller Related Diplom fra anerkendte institutioner med minimum CGPA på 2,75; Eller Relateret diplom fra anerkendte institutioner med CGPA nedenfor end 2,75 og minimum 3 år (36 måneder) erhvervserfaring inden for samme område.
Engelsk sprogfærdighed for udenlandske studerende: Ansøgere bør have IELTS (6,0) / TOEFL (550) papirbaserede eller ligestilling.
Oversigt
Medicinsk Laboratory Science (MLS) program giver en mulighed for uddannelse og erhvervsuddannelse i alle de store discipliner af medicinsk laboratorium videnskaber. Programmet er designet til at give en erhvervsrettet kvalifikation, som vil forberede kandidater til ansættelse i diagnostisk laboratorium, medicinsk forskning, bioteknologi, biologisk produktion eller den farmaceutiske industri. Kompleksiteten af tests udført, omfanget af dommens nødvendig, og mængden af ansvar, de påtager sig i høj grad afhænge af mængden af uddannelse og erfaring, de har.
MLS er sundhedspersonale, der beskæftiger sig med diagnosticering, styring og forebyggelse af sygdomme gennem brug af kliniske laboratorieundersøgelser. De udfører komplekse biokemiske, hæmatologiske, histologisk, cytologiske, immunologiske og bakteriologiske analyser på prøver fra patienter på hospitaler og andre relaterede sundhedsinstitutioner. Teknologer også udføre mikroskopisk undersøgelse på blodprøver og andre kropsvæsker. De gør kulturer af kropsvæske og vævsprøver, for at bestemme tilstedeværelsen af bakterier, svampe, parasitter eller andre mikroorganismer. For at opretholde integriteten af laboratoriet processen bør de medicinske teknologer også være i stand til at genkende faktorer, der kan indføre fejl og afviser forurenede eller sub-standard prøver.
Program Learning Outcomes
- Demonstrere og anvende avanceret niveau viden i Medicinsk Laboratorium Technology
- Kompetent udføre og overvåge medicinsk laboratorium procedurer; validatefindings passende måde; og planlægge, styre og gennemføre kvalitetsstyringssystemer og god laboratoriepraksis (GLP)
- Demonstrere følsomheder og ansvar over for samfundet, kultur og miljø
- Overhold de juridiske, etiske og professionelle adfærdskodeks i medicinske laboratorium videnskab og praksis efter biologiske, kemiske og stråling sikkerhedskrav og regler
- Nuværende oplysninger og fund sammenhængende; effektivt at kommunikere mundtligt og skriftligt med patienter, deres familie / pårørende, kammerater, sundhedspersonale og de interessenter på store; demonstrere lederskab, interpersonelle og sociale færdigheder; samt samarbejde med andre sundhedspersoner
- Vurdere og anbefale nye medicinske laboratorium metoder og instrumentering; søge, tilpasse og levere løsninger til at løse udfordringer i Medicinsk Laboratorium Teknologi; udnytte relevante teknikker og identificere problemer og løsninger baseret på kritisk og lateral tænkning; samt adfærd forskning relateret til Medical Laboratory Technology under opsyn
- Udnyt computer-teknologi og information management systemer til at forbedre deres praksis; og anvende livslang læring færdigheder og principper i akademiske og karriereudvikling
- Koordinere daglige aktiviteter medicinsk laboratorium; anvende en bred forretning og virkelige verden perspektiver på arbejdspladsen og daglige aktiviteter; og demonstrere iværksætterkompetencer i deres praksis