Bachelor i Dental Kirurgi

Generelt

Program beskrivelse

Mission

  • Programmets overordnede opgave skal anerkendes for nyskabende tanduddannelse, engagement i kulturel mangfoldighed, opdagelse, overførsel af videnskabelig viden, vores overordnede færdigheder og den højeste grad af patientpleje og service.
  • Dentalprogrammet indeholder ny og relevant viden, teknologi og færdigheder, som sikrer, at studerende lærer, hvilket resulterer i kandidater, der er kompetente på deres respektive områder. Målet med programmet er at forberede kandidater, der besidder viden, færdigheder og værdier for at begynde at udøve almindelig tandpleje.
  • Vi vil tilbyde innovative, inter-professionelle uddannelseserfaringer, der udvikler elever som integrerende medlemmer af sundhedsplejeholdet og fremtidens ledere.106982_libraryinside2.png

Særlige træk ved programmet

  • Dentalprogrammet er forpligtet til ekspertise inden for uddannelse, patientpleje, service og forskning. Det eksisterer for at udvikle tandlæge fagfolk, der vil bruge viden og teknologi i det 21. århundrede karakteriseret ved medfølelse, lederskab, professionalisme, kreativitet, service og social retfærdighed.
  • Ny teknologi er vedtaget i undervisningsprocessen (Endo-mikroskop i Endodonti, CAD / CAM i krone og bro og CBCT i Radiology), og central steriliseringsenhed er tilgængelig til infektionskontrol.
  • Uddannelse af studerende afholdes på Dummy heads for at forberede dem til at arbejde på patienter. Også træning på patienter afholdes i sommeren, så eleverne praktiserer og udnytter deres fritid fuldt ud.
  • Ekstra revisioner er altid lavet for dårlige studerende og ekstra timer afholdes (4-7pm) for ekstra klinisk praksis af studerende.
  • En yderligere fordel ved vores program er, at tandmodulerne starter direkte i grad 1.

Programmets mål

Programmet vil omfatte den nødvendige viden, færdigheder og faglig tilgang og har styrke i kliniske færdigheder. Der vil blive lagt større vægt på kompetencer, en rekord af præstation og en integreret tilgang til undervisning og læring.

Læreplanen vil være en, der giver tilstrækkelig træning for den studerende til at praktisere lyd generelt tandpleje og at indgyde en forpligtelse til at lære gennem hele hans / hendes faglige liv. Det er designet til studerende, der stræber efter at forstå, analysere, prognose og påvirke tandpleje på såvel aggregerede som individuelle niveauer. Det er også designet til at producere en omsorgsfulde, kyndige, kompetente og dygtige kandidat, der er i stand til at påtage sig et professionelt ansvar for hans / hendes patienter.

Dette program sigter mod at:

  1. Udvikle en grundig forståelse af biologiske medicinske videnskaber for at muliggøre integration og korrelation af disse grundvidenskaber med klinisk tandpleje.
  2. Giv viden om tandplejeudvikling og udvikling af relevante færdigheder til konstruktiv brug af denne viden inden for deres rækkevidde af aktiviteter.
  3. Giv de studerende værktøjerne til at anvende de viden og færdigheder, de har erhvervet til løsning af teoretiske og anvendte problemer inden for tandlægevidenskab og at udøve dom ved evaluering af relevant økonomisk politik.
  4. Udvikle de analytiske læringsevner, der er nødvendige for den professionelle tandlæge.
  5. Udvikle forståelse af problemer på tandområdet og være i stand til at registrere lægemiddelinteraktioner på deres område.
  6. Udvikle kompetence i diagnosticering af oral og dental sygdom, herunder forståelse for forholdet mellem generelle og mundtlige sygdomme.
  7. Stimulere eleverne intellektuelt og få dem til at sætte pris på programapplikationerne på en række problemer og dens relevans for en række sammenhænge.
  8. Giv klinisk forståelse og kompetence til at øve uden tilsyn, men alligevel kunne realisere sine begrænsninger og henvise patienter til specialrådgivning og pleje, når det er angivet
  9. Opmuntre til forståelse af tandproblemer i en multidimensionel kontekst og give eleverne mulighed for at kunne retfærdiggøre, kritisk vurdere, systematisk analysere og reflektere over deres egen og andre kliniske øvelser og læring.
  10. Gør det muligt for kandidater at anvende deres overførbare færdigheder, der involverer teamwork, styring og evaluering af egen læring og / eller effektiv udnyttelse af det.
  11. Erfaring med principper og teknikker til at arbejde til en deadline og i projektledelse og ledelse af et team.
  12. Aktiver kandidater til selvstændigt at vurdere / argumentere for alternative tilgange og nøjagtigt vurdere / rapportere om egne / andre arbejde med begrundelse.
  13. Gør det muligt for kandidater at håndtere kompleksitet og / eller modsætninger i vidensbase og sørge for sikre valg af værktøjer til jobbet i hånden.
  14. Aktiver kandidater til at fortsætte deres faglige uddannelse og bidrage væsentligt til det brede område af tandpleje hos deres patienter.
Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

BUE is Egypt’s major university delivering British Higher Education with students graduating with both Egyptian and UK degrees. It is the largest face-to-face provision of British Transnational Higher ... Læs mere

BUE is Egypt’s major university delivering British Higher Education with students graduating with both Egyptian and UK degrees. It is the largest face-to-face provision of British Transnational Higher Education in the Middle East, leading in Educational Quality, the Student Experience, and Research and Enterprise. Minimer