Bachelor i diagnostisk radiografi

Generelt

Program beskrivelse

Ansøgere skal have enten Life Sciences / Physical Sciences eller begge med henblik på at få adgang til dette program.

Karriere

Radiografer bruger røntgenudstyr til at fremstille billeder, der hjælper med diagnosen skader og abnormiteter

Adgangskrav

  • Minimum APS:
    • 27 Matematik ELLER
    • 29 med matematisk litteratur
  • Sprog for undervisning og læring - engelsk: 5 (60%)
  • Matematik: 4 (50%)
  • Matematisk litteratur: 6 (70%)
  • Fysiske videnskaber: 4 (50%)
  • Biovidenskab: 5 (60%)
  • Yderligere emne 1: 4 (50%)
  • Yderligere emne 2: 4 (50%)

Optagelse for internationale ansøgere er betinget af at opfylde kravene til overholdelse som fastlagt i udlændingeloven nr. 13 fra 2002, de regler, der er udstedt der under universitetets politik.


At opfylde fakultetets minimumskrav til et bestemt program garanterer ikke nødvendigvis adgang til dette program på grund af pladsbegrænsninger. Alle ansøgere skal gennemføre NBT (National Benchmark Test) inden optagelse. Resultatet af NBT informerer beslutninger truffet om placering af ansøgeren. Livsorientering er ikke inkluderet ved beregning af APS.

Registrerings- og startdatoer

Registrering starter i januar og forelæsninger i februar for både studenterprogrammer og postgraduate kursusarbejdsprogrammer.

Alle forskningsprogrammer til kandidatuddannelse og ph.d. kan tilmeldes hele året.

Slutdato: Det akademiske starter i januar og slutter i december. Programfristen bestemmes af programmets varighed.

Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

Vibrant, multicultural and dynamic, the University of Johannesburg (UJ) shares the pace and energy of cosmopolitan Johannesburg, the city whose name it carries. Proudly South African, the university i ... Læs mere

Vibrant, multicultural and dynamic, the University of Johannesburg (UJ) shares the pace and energy of cosmopolitan Johannesburg, the city whose name it carries. Proudly South African, the university is alive down to its African roots, and well-prepared for its role in actualising the potential that higher education holds for the continent’s development. Minimer
Johannesburg