Bachelor i ergoterapi
Saint Joseph University of Beirut
Nøgleinformation
Campus placering
Beirut, Libanon
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Oct 2023
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
ARBEJDSTERAPI: ET NYT PROGRAM PÅ SAINT-JOSEPH UNIVERSITET BEIRUT
Carla Matta Abizeid , ph.d., lektor; Saint Joseph University , Arbejdsterapi Institut, Innovation og Sports Campus (CIS), Damaskus Road, BP 11-5076, Riad El Solh, Beirut 1107 2050, Libanon. E-mail: [email protected];
Arbejdsterapi (OT) er et nødvendigt og særskilt rehabiliteringsjob, der stadig er på vej i Libanon. Ergoterapeuter er nødt til at hævde og fremme deres værdi samt skræddersy deres tilgang til de specifikke behov, realiteter og kulturer i det libanesiske samfund. Erhvervsuddannelsesinstituttet (Institut d'ergothérapie - IET) er i samarbejde med University of Montréal stolt af at deltage i denne komplekse indsats ved hjælp af pædagogiske tilgange, der sikrer, at deres kandidater har både viden og færdigheder til at bevæge erhvervet fremad.
DET NYE BIDRAG AF UNIVERISTÉ SAINT-JOSEPH
Ved anerkendelse af behovet for større og forbedrede ergoterapi-tjenester har Saint Joseph University 's Medicinske Fakultet skabt det andet arbejdsterapi-program i Libanon i samarbejde med University of Montreal. IET hilste sin første kohorte velkommen i september 2016. IET's mission er at give en pædagogisk erfaring, der er kompetencebaseret og trækker på pædagogiske tilgange, der understøttes af beviser (Dole, Bloom,
Det nye USJ OT Licensprogram har til formål at opdatere arbejdstræningspraksis i et evidensbaseret erhvervsparadigram, der supplerer den biomedicinske model. Programmet er baseret på en færdighedsbaseret tilgang og merværdien af OT-programmet ved Saint-Joseph University er brugen af problembaseret læring (PBL). PBL letter og giver eleverne mulighed for at anvende viden til nye situationer. Studerende står overfor kontekstualiserede, ustrukturerede problemer og bliver bedt om at undersøge, opdage og retfærdiggøre meningsfulde løsninger. (Hertug, groh
HVAD ER ARBEJDSTERAPI?
OT er et sundhedsvæsen, der hjælper folk i alle aldre med at udføre deres daglige aktiviteter som et terapeutisk medium for at gøre det muligt for deres kunder at leve deres liv på en uafhængig og autonom måde, uanset hvilken skade, sygdom eller handicap, der kan forhindre dem i at gøre det. Når folk ikke er i stand til at udføre deres erhverv på grund af en ulykke, en patologi, et handicap ..., når de ikke er tilfredse med den måde, de gør dem på, eller når der findes miljømæssige barrierer, giver arbejdsterapi dem mulighed for at finde forskellige måder at kunne leve deres liv fuldt ud og være tilfredse med den måde, de udfører deres erhverv på.
Hvorfor skulle jeg have brug for erhvervserapi?
Når du oplever en ulykke eller en helbredstilstand, kan dine erhverv hindres og forstyrres. For eksempel kan gigt gøre de nemmeste aktiviteter, såsom at blive klædt, vanskelig på grund af den smerte det forårsager. Kognitive virkninger, som f.eks. I Alzheimers sygdom, kan påvirke hukommelses- og organisatoriske færdigheder, der kan forhindre eldre i at blive hjemme sikkert. Psykiske problemer kan forhindre folk i at interagere effektivt med andre, og dermed få dem til at støde på mange barrierer, når de leder efter et job eller bor på egen hånd. OT gør det muligt for folk, så de er i stand til at engagere sig og udføre de erhverv, der er meningsfulde og vigtige for dem.
Kort sagt vil en ergoterapeut holde interventionen fokuseret på dine behov og dine værdier og tillade dig at opfylde dine erhvervsmål uanset din helbredstilstand, handicap eller risikofaktorer.
Hvor arbejder erhvervslivet terapi?
Arbejdsterapeuter arbejder i en række forskellige indstillinger, herunder:
- Hjem og Fællesskabet: Hjemmepleje, privat praksis, sundhedsforeninger, samfundsmedicinske sundhedscentre, klinikker ...
- Institutioner: Hospitaler, rehabiliteringscentre, mental sundhed institutioner, korrectionelle institutioner, rekreative centre, skoler, universiteter og gymnasier, og forskningscentre.
- Industri og erhverv: Virksomheder, rehabiliteringsselskaber, forsikringsselskaber og arkitektfirmaer.
- Regering: Alle niveauer af regering rådgivning inden for sundhedsfremme, forebyggelse / styring af handicap, tilgængelighed, faglig / sundhedsplanlægning og international rehabiliteringsprogramudvikling.
HVAD OM ARBEJDSTERAPI I LEBANON?
Erhvervsbehandling som et erhverv går tilbage til den første verdenskrig (Meyer, 1922). Det er en evidensbaseret rehabiliteringsdisciplin, der sigter mod at fremme individers og gruppers sundhed samt deres deltagelse i samfundet ved brug af erhverv og aktiviteter som både et "middel til handling og udfald" (den canadiske sammenslutning af ergoterapeuter , 2012, s. 2). I Libanon er den institutionelle historie om ergoterapi relativt ny. De første erhvervsuddannelsesprogrammet udøvere graduerede fra det libanesiske universitet i 2001, og politik (lov 208) om ret til praksis har været på plads siden 2012 (Matta Abizeid, 2016).
Det nuværende behov for ergoterapi for libanesiske personer med handicap og deres familier er ubestridelig (Ghoussoub, El Hage, Moustapha, Moussa, Ibrahim
Læseplanen
Læreplanen på IET er et dobbeltuddannet program: Det akademiske mål er rettet mod at mastere videnskabelige færdigheder inden for erhvervelse og forskning samt det faglige mål rettet mod kliniske kompetencer inden for pleje og rehabilitering. Der lægges vægt på den praktiske læring af rehabiliterings- og omstillingsmetoder. En stor del fokuserer på at analysere samspillet mellem personen, hans erhverv og miljøet for at arbejde for optimal autonomi.
Erhvervsuddannelsen lægger vægt på at udvikle færdigheder til at svare på sundhed, uafhængighed og livskvalitet hos mennesker i forbindelse med arbejde i et interprofessionelt miljø.
Formålet med arbejdstilsynets træningsregister er at professionalisere den studerendes vej, der gradvist bygger elementerne i hans / hendes kompetence gennem erhvervelse af viden og færdigheder, holdninger og adfærd i arbejdsterapi-indstillingen.
Den studerende bliver ledt til at blive en selvstændig, ansvarlig og reflekterende praktiserende læge, det vil sige en fagmand, der er i stand til at analysere enhver sundhedsmæssig situation, træffe beslutninger inden for rammerne af hans rolle og hovedinterventioner alene og i et interprofessionelt hold eller opfordre til den mest kompetente person. Han udvikler ressourcer i teoretisk og metodologisk viden, gestural færdigheder og interpersonelle færdigheder. Han bygger sin portefølje af færdigheder og forbereder sit faglige projekt. Han lærer at genkende sine følelser og bruge dem med den nødvendige faglige afstand. Han udvikler sin kritiske og spørgsmålstegnende evne. Han udvikler professionel etik, så han kan træffe velinformerede beslutninger og handle med selvstændighed og ansvar inden for hans funktion, idet han respekterer reglerne for deontologi.
Udøvet i klinisk ræsonnement og kritisk refleksion er den uddannede professionel kompetent, i stand til hurtigt at integrere ny viden og ved, hvordan man kan tilpasse sig forskellige situationer.
ADGANG
- Tidlig optagelse: på filstudie
- Regelmæssig optagelse: ved adgangseksamen
Undersøgelsens varighed:
- Studieres varighed: 4 år
- Antal kreditter: 240 point