Bachelor of Health Science i respiratorisk terapi

Generelt

Program beskrivelse

Respiratoriske terapeuter er sundhedspersonale, som evaluerer og behandler personer i alle aldre, der har lunger og hjertesygdomme. Terapeutens ansvar omfatter vurdering af pulmonale funktioner, administration af ilt og aerosoliserede stoffer, vejrtrækning og lungrehabilitering, akut pleje af patienter, der kræver ventilationsstøtte og akutpleje.

Respiratory Therapy Programme Mål

  • At forberede kandidater med demonstreret kompetence inden for kognitive (viden), psykomotoriske (færdigheder) og affektive (adfærdsmæssige) læringsdomæner i åndedrætspraksis som udført af registrerede respiratoriske terapeuter (RRT'er).
  • At forberede ledere på området for åndedrætspleje ved at inkludere faglige indhold, der omfatter mål relateret til erhvervelse af færdigheder i et eller flere af følgende: ledelse, uddannelse, forskning, avanceret klinisk praksis (som kan omfatte et område med klinisk specialisering).

Programmål, mål og evalueringer i relation til Bellarmines mission

Bellarmine University mission er at uddanne sine elever til "... at udvikle intellektuelle, moralske, etiske og faglige kompetencer for vellykket levevis, arbejde, ledelse og service til andre." Således rettet ville det store universitet " interesse for at hjælpe med at skabe fremtiden og forbedre den menneskelige tilstand. "Målet med åndedrætsprogrammet er opdelt inden for universitetsmissionen, idet programmet graduerer studerende, der fungerer som" ... kompetente avancerede respiratoriske terapeuter. " Intellektuelle, moralske, etiske og faglige kompetencer er udtrykkeligt angivet med hensyn til tre programmål. Fremskridt mod hvert mål evalueres årligt ved hjælp af to eller flere evalueringssystemer under retningslinjer udstedt af Udvalget for Akkreditering af Respiratorisk Pleje (COARC). Programmål og evalueringssystemer er som følger:

For både bachelor- og kandidatstuderende:

Intellektuelle kompetencer: At forstå, evaluere og anvende kliniske oplysninger, der er relevante for avanceret respiratorisk behandling (kognitivt domæne).

  • Nationale bestyrelsessystempræstationer (Therapist Multiple Choice Examination og Clinical Simulation Examination)
  • Undersøgelse efter programmets gennemførelse på baggrund af den studerendes selvvurdering af hans eller hendes faglige vidensbase i forhold til kliniske forventninger.
  • Arbejdsgiverundersøgelse i løbet af det første år efter programmets afslutning vurderer hver kandidats faglige vidensbase i relation til klinisk praksis.

Moralske, etiske kompetencer: At demonstrere professionel adfærd (Affective Domain).

  • Løbende klinisk vurdering i kliniske studier af peer- og patientinteraktioner.
  • Undersøgelse efter programmets gennemførelse rettet mod kandidatets selvbeskrevne holdninger og adfærd mod patienter og jævnaldrende.
  • Arbejdsgiverundersøgelse i løbet af det første år efter programmets afslutning vurderer kandidatens holdninger og adfærd mod patienter og jævnaldrende.

Professionelle kompetencer: At demonstrere teknisk færdighed i alle færdigheder, der er nødvendige for at opfylde rollen som en avanceret respiratorisk behandlingspraktiker (Psychomotor Domain).

  • Undersøgelse efter programmets gennemførelse på baggrund af kandidatens vurdering af hans eller hendes tillid og kompetence til at udføre kliniske procedurer.
  • Arbejdsgiverundersøgelse i løbet af det første år efter programmets afslutning vurderer kandidatens kliniske kompetence.

Lederskabskompetencer: At beskrive og anvende ledelsesmæssige færdigheder i forbindelse med ledelse og uddannelse.

  • Undersøgelse efter færdiggørelsen af hovedstenen, der vurderer kandidatens ledelsesmæssige færdigheder.
  • Arbejdsgiverundersøgelse efter færdiggørelsen af hovedstenen, der vurderer kandidatens ledelsesmæssige evner og potentiale.

Adgangskriterier for BHS-programmet

  • Acceptance til Bellarmine University
  • Kumulativ karakterpoint gennemsnit på mindst 2,5
  • Færdiggørelse af nødvendige forudsætningskurser for det specifikke program (under Graduate Requirements se forslag til studieprogram med minimumskrav).
  • Sprogfærdighed: Adgangs-, Progressions- og Afgangskomitéen kræver en officiel TOEFL iBT- eller IELTS-score til verifikation af sprogkundskaber for ansøgere: a) der blev født uden for USA b) for hvem engelsk er et andet sprog eller c) der har en grad eller transkripter fra en ikke-amerikansk institution. Ansøgere skal optjene en samlet score på 83 eller højere og en talepoint på 26 eller højere på TOEFL iBT eller opnå et samlet band score på 7 eller højere OG et talebånd score på 8 eller højere på IELTS for at opfylde sprogkundskabskravet . Kun officielle scoringsrapporter vil blive accepteret. Admission, Progression og Graduation Committee forbeholder sig ret til at kræve TOEFL eller IELTS fra enhver ansøger. Den officielle score skal sendes til både Allied Health CAS og Bellarmine University . Studerende kan anmode om at anvende et af følgende for at dokumentere engelsksproglig færdighed: a) Sprogundervisning på et godkendt center; b) Tidligere uddannelseserfaringer i et TOEFL-fritaget land eller c) tilfredsstillende resultater på SAT eller ACT. Se gældende kandidat- eller kandidatinternationalstuderendes adgangskrav i Bellarmine kursuskatalog for specifikke kriterier.
  • Et personligt interview, hvis det ønskes af programmet adgangskomité.

Yderligere krav til studerende, der indgår i AS til BHS-uddannelsen:

  • Afslutning af et akkrediteret respiratorisk program på avanceret niveau.
  • Optjent certificeret respiratorisk terapeut (CRT) eller registreret respiratorisk terapeut (RRT) legitimation.
  • Bevis for RCP licensure.
Senest opdateret Feb 2019

Om skolen

Bellarmine University is a vibrant community of educational excellence and ethical awareness that consistently ranks among the nation's best colleges and universities. Our students pursue an education ... Læs mere

Bellarmine University is a vibrant community of educational excellence and ethical awareness that consistently ranks among the nation's best colleges and universities. Our students pursue an education based in the liberal arts – and in the distinguished, inclusive Catholic tradition of educational excellence, the oldest and most rewarding in the western world. Minimer