Bachelor of Podiatry
Southern Cross University
Nøgleinformation
Campus placering
Bilinga, Australien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 - 8 år
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
AUD 26.400
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Fødder er fascinerende og komplekse - de bærer vores vægt i tusinder af kilometer i livet, de indeholder en fjerdedel af knoglerne i menneskekroppen, og der er over 200 forskellige identificerede fodbetingelser.
Denne grad vil gøre det muligt for dig at arbejde i en specialindustri, hvor der er stigende efterspørgsel efter dine tjenester, og du kan få en enorm positiv indvirkning på folk med svækkende sundhedsforhold.
Studerende af Bachelor of Podiatry vil lære at diagnosticere og behandle problemer med fødder og nederste ben i state-of-the-art faciliteter på Southern Cross University 's Gold Coast campus. I løbet af din uddannelse vil du have professionelle placering muligheder for at arbejde med børn og voksne, atleter og ældre mennesker til at undersøge sportsskader, gangarter, biomekanik og akutte fodforhold.
Kandidater fra dette program vil have mulighed for at forfølge en karriere med en høj grad af autonomi, arbejder i hospitalets indstillinger, gruppepraksis eller for sig selv.
Karrieremuligheder
Som podiatrist, der arbejder individuelt eller som en del af et hold, i varierede indstillinger og med klienter i alle aldre. Størstedelen af podiatri beskæftigelse er i privat praksis, men podiatriste har også mulighed for at arbejde i samfundets sundhedstilstand; på hospitaler og med specialiserede sundhedshold som i diabetesbehandling; i sundhedsfremme og uddannelse med børn, atleter og ældre mennesker; eller at foretage forskning.
Professionel anerkendelse
Bachelor of Podiatry er akkrediteret med det australske New Zealand Podiatry Accreditation Council (ANZPAC). Kandidater kan søge national registrering som podiatry praktiserende med Podiatry Board of Australia.
For at kunne registrere sig for at praktisere, har Australian Health Practitioner Regulation Agency [AHPRA] standarder for det engelske sprog skal være opfyldt. Se AHPRAs hjemmeside for yderligere information.
Professionel placering
Studerende vil gennemføre ca. 1.000 timers faglig placering i forskellige indstillinger gennem de fire års studier. Disse indstillinger inkluderer, men er ikke begrænset til, offentlige hospitalers rotationer (højrisikologiske fodklinikker), private praktikophold (generelle, sportslige og kirurgiske) og landdistrikterne.
Erhvervserfaringskrav kræver, at eleverne opfylder visse forudsætninger forud for deltagelse i eventuelle placeringer. Før du ansøger om dette kursus, er det vigtigt, at du forstår, hvad disse krav er.
Større områder af undersøgelsen
Bachelor of Podiatry giver eleverne mulighed for at udvikle en forståelse af de teoretiske og praktiske komponenter inden for podiatri, med fokus på både generel og specialkundskab og færdigheder. Dette omfatter brede fagområder, herunder anatomi, patofysiologi, farmakologi, psykologi og kommunikation. Som studerende går gennem kurset studerer de mere specialiseret indhold, herunder biomekanik, rehabilitering, dermatologi, reumatologi og pædiatri.
Kliniske færdigheder opnås gennem en gradvis proces af præklinisk stimulering, interne universitets klinikker og eksterne kliniske praktikophold.
Honours: Kurset indeholder et indlejret allieret sundhed Honours program for kvalificerede studerende, som kan studeres samtidigt under bachelorgradskursus.
Vurderingsmetoder
Vurderingsmetoderne varierer for hver enhed og kan omfatte multiple choice og essay-stil undersøgelser, scenario-baserede casestudier, tutorial workshop præsentationer, skriftlige opgaver og praktiske færdigheder test.
Undervisningsmetoder
Studenter på campus oplever en bred vifte af undervisningsmetoder, herunder forelæsninger, øvelser, laboratoriesessioner, simuleringer, klinisk praksis, onlineaktiviteter og video-linkede eller podcast virtuelle klasser. Undervisningsmetoden kan variere fra enhed til enhed. Studerende forventes at gennemføre kliniske placeringer uden for universitetets campus.