Bachelor of Science i sygepleje

Generelt

Program beskrivelse

RAK College of Nursing (RAKCON)

RAK College of Nursing under RAKMHSU støtter universitetets mission og vision.

RAK College of Nursing er en dynamisk og udviklende organisation, der vil forberede kompetente faguddannede sygeplejersker til forskellige sundhedsydelser og lederroller.

RAK College of Nursing leverer sygeplejestipendier til fortjenstfulde studerende.

Filosofi ved RAK College of Nursing

  • Sygeplejefakultetet mener, at formålet med universitetsbaseret sygeplejeuddannelse er at forberede professionelle sygeplejersker, hvis praksis er informeret af teori og forskning.
  • Vores filosofi er en aktiv deltagelse med vores studerende og med praktiserende sygeplejersker i vores samfund, region og videre. Vi er forpligtet til at levere en høj kvalitet i sygeplejerskeuddannelse og fremme af sygepleje viden og erhvervet.
  • Filosofien om bacheloruddannelsen er forankret i værdier af ekspertise, mangfoldighed, samfund, social retfærdighed, integritet og kreativitet. Forberedelse til de forskellige roller i praksis kræver kendskab til kunst og videnskaber sammen med indhold og processer fundamenterende for disciplinen. Vi er et samfund af elever og lærde - et samfund, der oprettes i samarbejde med studerende.
  • Fakultetet mener, at deres undervisningsformer skal tage højde for den forskelligartede karakter af, hvordan studerende lærer. I sidste ende kræver sygeplejerskeuddannelse en forpligtelse til samfundstjeneste, videnskabelig undersøgelse, tværfaglig og livslang læring.

RAK College of Nursing tilbyder følgende programmer:

Der er to vandløb, A

Stream A: BSN-grad:

Den fire-årige læseplan er designet til at give kvalitetsuddannelse i sygepleje, der kan sammenlignes med internationale niveauer. Det sikrer også, at hver studerende udsættes for professionel viden og praksis gennem evidensbaseret læring og problemløsningsmetoder.

Dette program er fuldt ud godkendt af UAEs Uddannelsesministerium.

Stream B: RN-BSN Bridge-program

To-årig bachelor i naturvidenskab i sygeplejegradsprogram på fuld tid for registrerede sygeplejersker, der har afsluttet et diplom i sygepleje og også har to års klinisk erfaring.

BSN-programresultater

Viden: (A)

Efter vellykket afslutning af BSN-programmet vil kandidaten være i stand til:

  • Beskriv den grundlæggende terminologi, nøgleideer, anerkendte kilder, om nøjagtigheden, om rationelle argumenter, udvikling af spørgsmålstegn.
  • Beskriv de specifikke kendsgerninger, udtryk og grundlæggende principper med evnen til at forstå, fortolke og udtrykke sammenhængende.
  • Identificer, beskriv og brug faglitteraturen og sproget på passende måde.
  • Indarbejde historiske, sociale, juridiske og etiske aspekter af sundhedsvæsenet i professionel sygepleje
  • Forklar de grundlæggende begreber i natur og samfundsvidenskab, der er relevante for sygeplejersken.
  • Demonstrer de færdigheder, der passer til emnet og laboratoriefærdighederne, og formuler tydeligt
  • Demonstrere kritisk tænkning ved vurdering, planlægning og evaluering af klientpleje gennem syntese og anvendelse af valideret viden og teorier fra sygepleje, humaniora og psykologiske, sociale sundhedsvidenskaber

Færdigheder: (B)

Efter vellykket afslutning af BSN-programmet vil kandidaten være i stand til:

  • Demonstrerer evnen til at etablere, opretholde og afslutte terapeutiske relationer med klienter.
  • Implementere sygeplejeprocesser til fremme, opretholdelse og gendannelse af individers, familiers, gruppers og samfunds helbred.
  • Formulere klinisk vurdering, der er baseret på kritisk undersøgelse og analytisk begrundelse.
  • Demonstrere evnen til at håndtere kognitiv kompleksitet, til, anvende viden og færdigheder i nye situationer.
  • Anvend kreative løsninger / tilgange på det kliniske område.
  • Anvend forskningsbaseret viden og erfaring til at reflektere over praksis
  • Vurdere, planlægge, implementere og evaluere et plejeprogram med klienterne og det tværfaglige sundhedsvæsenteam.
  • Demonstrer lederskab og begynd kompetencer i ledelse af sundhedsvæsenet team, styring af ressourcer og koordinering af sundhedsvæsenet.
  • Demonstrer effektive færdigheder i sundhedsvæsenets undervisning for at fremme adfærdsmæssige og holdningsændringer hos patienter og andre medlemmer af sundhedsvæsenet.

Kompetence: (C)

Efter vellykket afslutning af BSN-programmet vil kandidaten være i stand til:

Autonomi og ansvar: (C1)
  • Arbejd uafhængigt såvel som en del af et team i en række sammenhænge
  • Tag og forsvar holdninger for at formulere kreative løsninger på problemer
  • Påtage sig ansvar for egen læring både uafhængig og samarbejdsvillig.
  • Brug kritisk tænkning som grundlag for at identificere individers, familiers og samfunds sundhedsrelaterede behov.
  • Integrer etisk, juridisk og økonomisk ansvarlighed i professionel sygeplejepraksis.
  • Deltag i aktiviteter til fremme af udviklingen af sygeplejefaget.
Selvudvikling: (C2)
  • Tag ansvar for hans / hendes egne fremtidige læringsbehov i nye situationer.
  • Lær af erfaringer, der er opnået i forskellige sammenhænge, og samle ny viden og færdigheder i deres praksis.
  • Audit hans / hendes egne færdigheder, analyser og overvåg personlig udvikling.
  • Værdsætter idealet om livslang læring for at støtte ekspertise inden for sygeplejepraksis.
Rolle i sammenhæng: (C3)
  • Vis faglige egenskaber, der er relevante for deres rolle.
  • Formulere et personligt synspunkt i sammenhæng med respekt for andres synspunkter.
  • Sæt teammål og tag ansvar for teampræstationer på arbejdspladsen.
  • Interagere med professionelle kolleger i en række indstillinger.
  • Demonstrer evnen til at forstå flere perspektiver og formulere effektive handlinger.

RN-BSN-programresultater

Viden: (A)

Efter vellykket afslutning af RN-BSN Bridge-programmet vil kandidaten være i stand til:

  • Syntetiser nuværende viden fra sygeplejevidenskab, humaniora, samfundsvidenskab og naturvidenskab til sygeplejepraksis.
  • Brug kritiske tankegangsfærdigheder til at give omfattende sygepleje.
  • Brug undervisnings- og læringsprocesser til at fremme og bevare sundheden.
  • Inkorporere evidensbaserede fund fra sygepleje og sundhedsrelateret forskning for at forbedre sundhedsresultaterne.
  • Undersøg virkningen af sociale, økonomiske, juridiske og politiske faktorer på sygepleje og sundhedsvæsenet.

Færdigheder: (B)

Efter vellykket afslutning af RN-BSN Bridge-programmet vil kandidaten være i stand til:

  • Anvend tidligere indlærte færdigheder og udfør tekniske procedurer sikkert og nøjagtigt.
  • Demonstrere tilstrækkelige færdigheder i at give omfattende sygepleje til klienten ved hjælp af sygepleje-processen.
  • Integrer effektive kommunikationsevner i overensstemmelse med den professionelle sygeplejersker.
  • Organiser sundhedsuddannelsesprogrammer i hospitalet og samfundets miljø.
  • Anvend ledelse, ledelse og læringsteorier for at forbedre udviklingen af sygeplejepraksis i den forskellige sammenhæng med levering af sundhedsydelser.
  • Koordiner levering af omfattende sundhedsydelser ved at demonstrere lederskab i samarbejde med andre discipliner.
  • Integrer nutidig teknologi i sygeplejepraksis.
  • Anvend forskningsbaseret viden og erfaring til at reflektere over praksis.
  • Demonstrer en læreres begyndelsesevne i klasseværelset.

Kompetence: (C)

Efter vellykket færdiggørelse af RN-BSN Bridge-programmet kan kandidaten:

Autonomi og ansvar: (C1)
  • Model medfølende omsorgsfuld, kulturelt kompetent opførsel ved levering af omfattende sygepleje.
  • Formulere et personligt synspunkt i sammenhæng med respekt for andres synspunkter.
  • Påtage sig ansvar for egen læring både uafhængig og samarbejdsvillig.
  • Opret et sikkert plejemiljø, der resulterer i klientresultater i høj kvalitet.
Selvudvikling: (C2)
  • Audit ens egne færdigheder, analyser og overvåg personlig udvikling.
  • Vis en forpligtelse til livslang læring og faglig udvikling.
Rolle i forbindelse: (C3)
  • Øv inden for de etiske, juridiske og lovgivningsmæssige rammer for sygepleje og standarder for erhvervspraksis, hvilket viser ansvarlighed for sygepleje praksis.
  • Deltag i sikker sygeplejepraksis, der understøtter klinisk forebyggelse af kvalitet og befolkningens sundhedsaktiviteter.

Adgangskriterier for BSN

  • Et samlet beløb på 70% i grad 12 videnskabsstrøm / Advanced stream of UAE GSEC of Ministry of Education. Præference ved optagelse vil blive givet til dem med høj score i biologi og kemi / fysik.
  • Abu Dhabi Education Council stream studerende bør på lignende måde have 70% samlet. Præference ved optagelse vil blive givet til dem med høj score i avanceret biologi (niveau 3) og avanceret kemi (niveau 3).
  • For B.Pharm

Adgangskriterier for RN-BSN bridge-programmet

Minimum berettigelse til RN-BSN Bridge-programmet:

Da registrerede sygeplejersker, der er ansat i UAE, har tilknyttet grad / eksamensbevis i sygepleje fra akkrediterede sygeplejeskoler, for at deltage i RN-BSN Bridge-programmet, skal følgende adgangskrav være opfyldt:

  • Den registrerede sygeplejerske skulle have afsluttet den associerede grad / eksamensbevis i sygeplejerske i 3-års varighed fra en akkrediteret sygeplejerskole med mindst 65% -70% samlet (ved at tilføje 1% af kredit for hvert års erfaring op til et maksimum på 5% kredit).

Følgende dokumenter skal indsendes for at opfylde adgangskrav:

  • RN-licens fra oprindelseslandet.
  • Bør fremstille klasse 12 / gymnasium afsluttet og attesteret mærkeark og opnå ækvivalens for det samme fra Uddannelsesministeriet (MOE, UAE) To til 6 års klinisk arbejdserfaring på hospital / samfundscenter efter afslutningen af associerede grader / eksamensbevis afhængigt af sikrede samlede mærker
  • TOEFL bestået med mindst 500 point (i papirbaseret) eller IELTS med en score på 5,0 eller EmSAT Opnå - Engelsk score på 1100 - 1225.
  • Burde have opnået ækvivalenscertifikat fra Uddannelsesministeriet (MOE) til det 3-årige eksamensbevis i sygeplejestudie
  • Bør have afsluttet følgende forudsætninger kurser i associeret grad / eksamensbevis i sygepleje.

Generelle uddannelseskurser: Engelsk, matematik, kemi, fysik.

Kurser i humaniora og samfundsvidenskab: Introduktion til psykologi; Mikrobiologi; Patologi; Anatomi og fysiologi - 1

Sygeplejekurser: Grundlæggende om sygepleje, farmakologi i sygepleje, medicinsk-kirurgisk sygepleje - 1

Adgangskriterier for konverteringsprogram, der fører til BSN:

Konverteringsprogram, der fører til BSN:

  • Pathway fra tilmelding til konverteringsprogrammet, der fører til optagelse i BSN-programmet på RAKMHSU. Baseret på den aftale underskrevet af sundhedsministeriet
  • Alle andre nationaliteter fra Arts-strømmen, der ønsker at deltage i konverteringsprogrammet, skal overføre 13.000 AED efter at have opfyldt adgangskrav.
  • Varigheden af konverteringsprogrammet er 16 uger. Når de har bestået konverteringsprogrammet med en GPA på 2, og når de opfylder kravene til det engelske sprog (IELTS med en score på 5 eller TOEFL papirbaseret test med en score på 500), vil EmSAT opnå-engelsk score på 1100 - 1225, være berettiget til optagelse i Bachelor of Science in Nursing (BSN).

Bemærk: UAE-statsborgere fra strømmen Advanced / Science, der opfylder alle kravene til BSN-programmet på RAK MHSU, kan direkte henvende sig til MOH for sponsorering.

Senest opdateret Jan 2020

Om skolen

RAKMHSU is the First Comprehensive Health Sciences University in UAE under the patronage of His Highness Sheikh Saud Bin Saqr Al Qasimi, Ruler of Ras Al Khaimah and Supreme Council Member, United Arab ... Læs mere

RAKMHSU is the First Comprehensive Health Sciences University in UAE under the patronage of His Highness Sheikh Saud Bin Saqr Al Qasimi, Ruler of Ras Al Khaimah and Supreme Council Member, United Arab Emirates. With the continued unstinted support from His Highness, RAKMHSU is marching forward as per its Vision, Mission, Goals, and Objectives. Now, RAKMHSU is fully owned and managed by the Government of Ras Al Khaimah. Further, all the programs have been fully accredited by the Commission for Academic Accreditation under the Ministry of Higher Education & Scientific Research. RAKMHSU is known for its absolutely honest and transparent administration, focusing on professionalism and issue-based functioning. Minimer
North Ras Al Khaimah