Bachelor i sygepleje

bachelor118

Undersøgelserne i bachelorgrad i sygepleje forberede de studerende til at udøve det lovregulerede erhverv som "Sygeplejersker med ansvar for den almene sundheds-". På grundlag af definitionen af ​​Det Internationale Råd for Nurses (ICN), sygepleje "omfatter selvstændig og samarbejdsorienteret pleje af personer i alle aldre, familier, grupper og samfund, syge eller godt og i alle indstillinger, [og det] omfatter fremme af sundhed, forebyggelse af sygdom, og pleje af syge, handicappede og døende mennesker ", og dens centrale roller er" Advocacy, fremme af et sikkert miljø, forskning, deltagelse i udformningen af ​​sundhedspolitikken og i patient og sundhed systemadministration, og uddannelse.

Optagelse

Ansøger profil:

Den anbefalede ansøger profil er, at en serviceorienteret person samfundet, der er interesseret i at erhverve den viden og de færdigheder, der kræves for at håndtere de komplekse reaktioner af mennesker til de forskellige sundheds- og sygdomsprocesser, og i omsorgen for den enkelte, familien og samfundet i forskellige sociokulturelle sammenhænge, ​​for at bidrage til deres trivsel og forbedre deres livskvalitet.

Den håbefulde studerende skal føle sig identificeret med værdier som respekt og forstå andre, samt vise en stærk interesse i socialt engagement og hjælpe andre mennesker.

Derfor er vores pædagogiske projekt ikke kun omfatte den nødvendige videnskabelige og tekniske plan, men også den afgørende træning til formål at fremme en større humanisering i sundhedsvæsenet.

Adgangskrav:

Til at begynde dine studier er en forudsætning bevise du opnå med de juridiske krav for adgang til universitetet.

Skills

Generelle Kompetencer

  1. Evne til at analysere og syntetisere.
  2. Evne til at anvende teori til praksis.
  3. Planlægning og tidsstyring.
  4. Grundlæggende generelle kendskab til fagområde.
  5. Grundlæggende kendskab erhvervet.
  6. Mundtlige og skriftlige kommunikationsevner på modersmålet.
  7. Kendskab til et andet sprog.
  8. Grundlæggende beregningsmæssige færdigheder.
  9. Forskning færdigheder.
  10. Indlæringsevnen.
  11. Information ledelseskvalifikationer (søgning og analyse).
  12. Kritiske og selvkritiske færdigheder.
  13. Evne til at tilpasse sig nye situationer.
  14. Evne til at generere nye ideer (kreativitet).
  15. Problemløsning.
  16. Beslutningsprocesser.
  17. Samarbejde.
  18. Interpersonelle færdigheder.
  19. Lederskab.
  20. Evne til at arbejde i et tværfagligt team.
  21. Evne til at kommunikere med lægmænd.
  22. Vurdering af mangfoldighed og multikulturalisme.
  23. Evne til at arbejde i en global kontekst.
  24. Kendskab til andre kulturer og deres vaner.
  25. Evne til at arbejde med selvstændighed.
  26. Projektering og ledelse.
  27. Initiativ og iværksætterånd.
  28. Etisk engagement.
  29. Hensynet til kvalitet.
  30. Motivering.

specifikke kompetencer

  1. Evne til at arbejde inden for en professionel, etisk miljø, omgivet af love og lovgivningsmæssige koder, der anerkender og reagerer på moralske eller etiske spørgsmål og dilemmaer, der opstår på daglig basis.
  2. Evne til at arbejde med en helhedsorienteret, tolerant tilgang, uden fordomme, være omhyggelig og følsomme, der sikrer, at ingen ret, tro eller ønske fra de forskellige individer eller grupper er kompromitteret.
  3. Mulighed for at uddanne, lette, støtte og fremme sundhed, velvære og komfort i disse populationer, samfund, grupper og enkeltpersoner, hvis liv er påvirket af dårligt helbred, lidelse, sygdom, manglende evne eller død.
  4. Evnen til at genkende de forskellige roller, ansvar og funktioner af en sygeplejerske.
  5. Mulighed for at tilpasse deres egen rolle med henblik på passende vis at reagere på befolkningen eller patienternes behov. Når det kan være hensigtsmæssigt og nødvendigt, at kunne udfordre systemerne i kraft, for at dække befolkningen og patienternes behov.
  6. Evne til at tage ansvar for egen læring og faglig udvikling, ved hjælp af vurdering som et middel til at reflektere og forbedre dit arbejde, samt at øge kvaliteten af ​​de leverede ydelser.
  7. Evne til at udføre grundige, systematiske evalueringer ved hjælp af rette værktøjer og rammer for en given patient, under hensyntagen til de relevante fysiske, sociale, kulturelle, psykologiske, åndelige og miljømæssige faktorer.
  8. Evne til at identificere og forstå normale eller skiftende tegn på patientens helbred-dårligt helbred, lidelse, manglende evne (vurdering og diagnose).
  9. Evne til at reagere på patientens behov ved at planlægge, leverer tjenesteydelser, og vurdere de mest hensigtsmæssige individualiserede sundhedsprogrammer sammen med patienten, deres plejere og familier, og andre sociale og sundhedsarbejdere.
  10. Evne til at sætte spørgsmålstegn ved, vurdere, forstå og opsummere, ved hjælp af en kritisk tilgang, en række informations- og datakilder, for at lette patientens valg.
  11. Mulighed for at hævde kliniske retsafgørelser for at sikre, at alle praksis er evidensbaseret, og at kvalitetskravene opfyldes.
  12. Evne til at opretholde patientens privatliv, fortrolighed og værdighed (ved hjælp af de færdigheder ...).
  13. Evne til at sætte i praksis sundheds- og sikkerhedsmæssige principper, herunder patientens håndtering og mobilitet, infektionskontrol, grundlæggende førstehjælp og nødprocedurer (ved hjælp af de færdigheder ...).
  14. Mulighed for sikkert ordinere medicin og andre behandlingsformer (ved hjælp af færdigheder ...).
  15. Evne til at tage hensyn til alle de følelsesmæssige, fysiske og personlig pleje, herunder opfyldt eventuelle komfort, ernæring og personlig hygiejne behov, samtidig med at det er muligt at opretholde daglige aktiviteter (ved hjælp af de færdigheder ...).
  16. Evne til at reagere på personlige behov i løbet af livscyklus, og i løbet af sundhed og sygdom erfaringer. For eksempel, smerte, vitale beslutninger, handicap eller under den forestående dødsprocessen (ved hjælp af færdigheder ...).
  17. Mulighed for at anmelde, uddanne og overvåge patienter, plejere og familier (ved hjælp af færdigheder ...).
  18. Relevant viden om sygepleje teorier og sygepleje praksis og evnen til at anvende den.
  19. Relevant viden om grundlæggende videnskaber og biovidenskab og evnen til at anvende det.
  20. Relevant viden om sociale, adfærdsmæssige og sundhedsvidenskab, og evnen til at anvende det.
  21. Relevant viden om etik, jura og humaniora, og evnen til at anvende det.
  22. Relevant viden om teknologi og computere, og evnen til at anvende det inden for sundhedsområdet.
  23. Relevant viden om nationale og internationale politik og evnen til at anvende det.
  24. Relevant viden om problemløsning og beslutningstagning og evnen til at anvende den.
  25. Relevant viden om forskning og information principper og evnen til at anvende den.
  26. Evne til at kommunikere effektivt (herunder brug af teknologi): med patienter, familier og sociale grupper, herunder dem med kommunikationsvanskeligheder.
  27. Mulighed for at give mulighed for patienter og deres pårørende til at udtrykke deres bekymringer og interesser, og for at være i stand til at reagere hensigtsmæssigt på dem. For eksempel, følelsesmæssigt, socialt, psykologisk, åndeligt eller fysisk.
  28. Mulighed for passende repræsentere patientens tanker og træffe foranstaltninger for at undgå misbrug.
  29. Mulighed for passende bruge rådgivning færdigheder (kommunikationsteknikker til formål at fremme patientens velbefindende).
  30. Evne til at identificere og behandle udfordrende adfærd.
  31. Evnen til at genkende angst, stress og depression.
  32. Evne til at yde følelsesmæssig støtte og identificere på hvilket tidspunkt en specialist rådgivning eller anden indgriben er nødvendig.
  33. Mulighed for at anmelde, registrere, dokumentere og henvise pleje med egnet teknologi.
  34. Evne til at indse, at patientens velbefindende opnås ved at kombinere ressourcer og handlinger sociale og sundhedspleje team medlemmer.
  35. Evne til at styre og koordinere et team, passende uddelegere pleje.
  36. Evne til at arbejde i et samarbejde måde, at opretholde en effektiv kommunikation med al den støtte medarbejdere for at prioritere og effektivt styre tid, alt mens møde kvalitetsstandarder.
  37. Evne til at vurdere risiciene og aktivt fremme sikkerhed og trivsel alle involverede i arbejdsmiljøet folk (inklusive ham / hende selv).
  38. Gør kritisk anvendelse af de vurderinger og revision sundhedspleje værktøjer, i overensstemmelse med de relevante kvalitetsstandarder.
  39. Inden for en klinisk kontekst, evnen til at uddanne, lette, overvåge og støtte sundhedspleje studerende, og de sociale og sundhedspersonale.
  40. Vær opmærksom på de sociale og sundhedspleje finansiering principper og dermed effektivt at bruge de tilgængelige ressourcer.

Tilskud og finansiel støtte

Universitetet, som en institution i den katolske kirke dedikeret til alle medlemmer af samfundet, tilbyder en række tilskud og finansiel støtte til sine elever, at hjælpe med undersøgelsens omkostninger og sikre lige muligheder baseret på individuelle behov den enkelte elev.

Denne støtte kommer direkte fra universitetet, fra bidrag fra Comillas-ICAI University Foundation, Fonden af ​​Kirkens Grants, den ikke-autonome fundament for kandidater til præstedømmet og fra andre organisationer og enkeltpersoner.

Universitetet tilbyder sin egen finansielle bistand til bachelorstuderende med begrænsede ressourcer, i form af en delvis reduktion af studieafgifter.

Studerende på universitetet er berettiget til de samme fordele som andre spanske universitetsstuderende med hensyn til skole forsikring, officielle tilskud og andre tilskud.

Comillas tilbyder bacheloruddannelser for studerende begynder højere niveau uddannelse. Vi tilbyder også Postgraduate programmer for kandidater og fagfolk.

Karriere og akademiske perspektiver

Kandidat profil:

Kandidater på bachelorgrad i sygepleje er fagfolk med solid uddannelse, der kombinerer videnskabelig og humanistisk viden med en humanisere holdning til assistance, som gør dem i stand til at yde omfattende pleje for enkeltpersoner, familier og samfund, og til nemt at tilpasse til de nuværende og fremtidige sundhed krav samfund på dette område.

Inden for denne ramme kompetence, deres professionelle karriere muligheder orienteret mod følgende områder:

  • Offentlige og private sygehuse.
  • Primær pleje og ambulant specialiseret plejecentre.
  • Ambulant redningstjeneste.
  • Plejehjem og andre sociale sundhedsydelser.
  • Arbejde og skole sundhedsydelser, og ens.
  • Undervisnings- og forskningscentre.
  • Sygepleje tjenester ledelse og organisation.

Den bachelorgrad i sygepleje gør det muligt for studerende at få adgang til yderligere udvikling uddannelse gennem postgraduate programmer, både dem, der består af officielle universitetsstudier (masteruddannelser og ph.d.), og dem, der fører til Specialsygeplejerske grad. I øjeblikket er School tilbyder det officielle masteruddannelse i palliativ pleje.

Denne officielle Uddannelsen giver de studerende til at udføre den lovreguleret erhverv af "Sygeplejersker med ansvar for den almene sundheds-"

Program undervist i:
  • Spansk

Se 4 flere kurser fra Universidad Pontificia Comillas »

Dette kursus er Campusbaseret
Start Date
Sep 2019
Duration
4 år
Fuldtid
Deadline
Efter placeringer
Efter dato
Start Date
Sep 2019
End Date
Ansøgningsfrist

Sep 2019

Location
Ansøgningsfrist
End Date