At studere ved CEU UCH betyder at vælge et universitet, der er forskelligt både i "hvad" og "hvordan". Vi tilbyder en kombination af erfaring og innovation. Det handler om at være virkelig international og alligevel med stærke lokale rødder. Kort sagt, vi kan tilbyde dig alt hvad du behøver for at være hvad du vil være.

Hvad gør os anderledes?

1. Cutting-edge faciliteter

I de moderne faciliteter på vores Alfara del Patriarca Campus har du det ideelle sted for din trænings fremskriden til din rådighed: anatomi rum, laboratorier, prækliniske simuleringslokaler, studierum og universitets tandklinik i samme bygning mv. .

2. Professionelle i klasseværelset

Da vi forstår, at for at blive en god tandlæge skal du være i kontakt med de bedste fagfolk på området lige fra starten, som deler deres erfaringer og sætter deres daglige liv i praksis i klasseværelset og i klinikken med vores studerende også.

3. Studerende i hjertet af handlingen (også under placeringer)

På samme område har vi universitetets tandklinik, hvor eleverne udfører praktiske praktikophold og opfølgning på patienter i deres forskellige specialiteter, i grupper på 2/3 studerende under tilsyn af faglige vejledere.

4. International erfaring

Studerende af forskellige nationaliteter lever sammen i samme bygning, hvilket især skyldes vores dobbelte idiomatiske linje: spansk gruppe og engelsk / spansk tosprogede gruppe. En anden differentieringsfaktor, der beriger vores studerendes træning og personlige udvikling.

5. Interaktion med virkelige patienter

Når du har afsluttet graden, får du mulighed for at få mere viden om at arbejde som stipendiat på CEU Tandklinik. På den måde vil du være den, der vil behandle rigtige patienter under fagfolkets vejledning og få erfaring til at forberede dig endnu bedre.

Kompetencer

Generelle evner

  • GA 1. Begrundelse for den historiske ramme og konceptuelle udvikling af de strukturelle principper for videnskab.
  • GA 2. Anerkendelse af mangfoldighed og multikulturalisme.
  • GA 3. Forberedelse til kritisk og reflekterende analyse af de vigtigste antropologiske problemer.
  • GA 4. Evnen til kontekstualiseret analyse af historiske tekster af videnskabeligt indhold.
  • GA 5. Identifikation af de aspekter, der danner Kirkens lære om den forholdsvis absolutte værdighed af personen som vejledning til følgende begrundelse for de bioetiske principper og standarder.
  • GA 6. Evnen til kritisk analyse og fortolkning af Kirkens Magisteriums hoveddokumenter vedrørende det sociale spørgsmål generelt og især for sundhedsforskning og praksis.
  • GA 7. At kende og forstå de generelle principper for den historiske diskurs og dens metode.

Specifikke evner

  • 1. At kende de biomedicinske videnskaber, som tandlægen bygger på, for at sikre korrekt tandhjælp. Blandt disse videnskaber bør passende indhold inddrages vedrørende:
    • Embryologi, anatomi, histologi og fysiologi af menneskekroppen.
    • Genetik, biokemi, celle og molekylærbiologi.
    • Mikrobiologi og immunologi.
  • 2. At kende morfologien og funktionen af det stomatognatiske apparat, herunder passende specifikt indhold af embryologi, anatomi, histologi og fysiologi.
  • 3. At kende den videnskabelige metode og have den kritiske evne til at vurdere den etablerede viden og nye informationer.
  • 4. At kende de nødvendige videnskabelige principper for sterilisering, desinfektion og antisepsi for at forhindre krydskontaminering i tandpleje.
  • 5. At kende faren for ioniserende stråling og dens virkninger på biologiske væv sammen med den lovgivning, der regulerer dens anvendelse. At håndtere orale radiologiske faciliteter.
  • 6. At udføre de nødvendige røntgenbilleder i tandpleje, fortolke de opnåede billeder og kende andre diagnoseteknikker, der er relevante for billedet.
  • 7. At kende normaliteten og den orale patologi samt evalueringen af semiologidata.
  • 8. At identificere hovedårsagen til høringen og den aktuelle sygdoms historie. At udføre en generel klinisk historie af patienten og en klinisk rekord, der nøjagtigt afspejler patientens optegnelser.
  • 9. At kende adfærd og kommunikationsvidenskab, der letter tandpleje.
  • 10. At skelne og skelne mellem de relevante dentalmaterialer og instrumenter.
  • 11. At kende de dentalbiomaterialer: deres manipulation, egenskaber, indikationer, allergier, biokompatibilitet, toksicitet, eliminering af affald og miljøpåvirkning.
  • 12. At kende det nationale sundhedssystem samt de grundlæggende aspekter af sanitærlovgivning, klinisk ledelse og hensigtsmæssig brug af sundhedsressourcerne, og forstå betydningen af tandlægenes rolle inden for primær sundhedsvæsen.
  • 13. At kende og bruge det grundlæggende udstyr og instrumenter til tandpleje.
  • 14. At anvende principperne om ergonomi i tandlægearbejde, lige så meget på individuel niveau som i et arbejdshold, når det er hensigtsmæssigt, samt i principperne om forebyggelse af arbejdsrisici forbundet med tandpleje.
  • 15. At levere et globalt fokus på mundtlig pleje og anvende principperne om fremme af sundhed og forebyggelse af orale sygdomme.
  • 16. At uddanne og motivere patienterne på en måde, der forhindrer orale sygdomme, kontrollerer de patogene orale vaner, instruerer dem om korrekt mundhygiejne, om kost og ernæringsmæssige foranstaltninger og i sidste ende om alle metoder til opretholdelse af oral sundhed.
  • 17. At kende tobakens virkninger på oral sundhed og at deltage i de foranstaltninger, der hjælper patienten, der ønsker at holde op med at ryge. Ligeledes at kende de komplekse interaktioner mellem miljømæssige, sociale og adfærdsmæssige faktorer for oral og generel sundhed.
  • 18. At kende de procedurer, der sigter mod at diagnosticere oral sundhed i samfundet og at vide, hvordan man kan fortolke resultaterne.
  • 19. At kende følgerne af de demografiske og epidemiologiske tendenser i tandlægepraksis.
  • 20. At kende organisationen og tilvejebringelsen af mundtlig sundhedspleje i samfundet, lige så meget på privat niveau som offentligt, samt den generelle sundhedspleje og tandlægenes rolle i disse områder.
  • 21. At udarbejde og implementere orale sundhedsprogrammer og at kende den interinstitutionelle og inter-faglige koordinering, der er nødvendig for dens gennemførelse.
  • 22. At kende de etiske lovgivningsmæssige og administrative standarder, der regulerer tandlægeområdet og anvende dem i ledelsen og den kliniske praksis samt at kende de faglige virksomheders organisation, evner og funktioner. At udfylde alle typer medicinske juridiske dokumenter og journaler.
  • 23. At kende tandlægenes rolle inden for sundhedssektoren og til at arbejde sammen med andre sundhedspersonale og andre tandlægeholdets medlemmer.
  • 24. At anerkende, at patienten er centrum for opmærksomhed, og at alle interaktioner, herunder diagnose, planlægning og gennemførelse af behandling og vedligeholdelse, skal være i deres bedste interesse, undgå enhver form for diskrimination og respekt for fortrolighed.
  • 25. At identificere de tegn og holdninger, der tyder på muligheden for mishandling.
  • 26. At kende de generelle processer for at blive syg, helbrede og reparere blandt dem, herunder infektion, inflammation, blødning og koagulering, helbredelse, traumer og ændringer i immunsystemet, degeneration, neoplasma, metaboliske ændringer og genetiske lidelser.
  • 27. At kende de generelle patologiske egenskaber ved sygdomme og problemer, som påvirker de organiske systemer.
  • 28. At kende de mundtlige manifestationer af systemiske sygdomme.
  • 29. At kende den generelle og kliniske farmakologi i tandpleje.
  • 30. At kende de farmakologiske grundlag for de forskellige anæstetiske færdigheder, så meget lokalt som generelt, såvel som rollen af sedation og generel anæstesi i håndteringen af tandlægen.
  • 31. At kende og styre de hyppigere akutte medicinske nødsituationer i tandlægepraksis og i teknikkerne til grundlæggende kardiorespiratorisk genoplivning.
  • 32. At have et passende kendskab til menneskers ernæring, især forholdet mellem ernæringsvaner og kosten med opretholdelse af sundhed og forebyggelse af orale sygdomme.
  • 33. At udføre basale oral sygdomsbehandlinger hos patienter i alle aldre. De terapeutiske procedurer skal baseres på begrebet minimal invasion og på et globalt og integreret fokus på oral behandling.
  • 34. At diagnosticere, planlægge og udføre generel karakter af tværfaglig, sekventiel og integreret behandling af begrænset kompleksitet hos patienter i alle aldre og tilstande og på patienter med særlige krav (diabetisk, hypertensive, onkologisk, transplantation, immunsupprimeret, antikoaguleret blandt andre) eller handicappede. Specielt skal tandlægen være kompetent til at etablere en diagnose, en prognose og udviklingen af en passende terapeutisk plan og på en særlig måde af orofacial smerte, temporomandibulære lidelser, bruxisme og andre parafunktionelle vaner; dental og periapical; mundtlige traumer; periodontal patologi og patologi af de peri-implanterede væv; knoglepatologi i kæben, det mundtlige blødt væv og de tilknyttede kirtler; tilstander med delvis eller total restaurering og planlægning af deres rehabiliteringsbehandling gennem dentale og slimhindeproteser eller gennem tandimplantater, tandforskydning og / eller maloklusion og andre anatomiske eller operationelle ændringer af det stomatognatiske system og dets mulige ortodontiske system , ortopædiske eller kirurgiske korrektioner.
  • 35. For etableringen af diagnosen og behandlingsplanen skal tandlægen erhverve følgende evner:
  • en. At tage og fortolke røntgenbilleder og andre procedurer baseret på billedet, der er relevante i tandpleje.
  • b. For at lave diagnostiske modeller skal du sætte dem sammen og tage interluslige optegnelser.
  • c. At bestemme og identificere patientens æstetiske krav og mulighederne for at tilfredsstille deres bekymringer.
  • d. At identificere den patient, der kræver særlig pleje, genkende deres egenskaber.
  • e. At vurdere motorens og sensoriske funktion i munden, kæben og de tilhørende områder.
  • f. At udføre begrænsede procedurer for invasive diagnoseteknikker med blødt væv (biopsier).
  • 36. For at etablere en passende behandling skal tandlægen være kompetent i:
  • en. Den korrekte recept på medicin, der kender deres kontraindikationer, interaktioner, systemiske effekter og konsekvenser for andre organer.
  • b. Anvendelse af lokalt regional anæstesi.
  • c. Forberedelse og isolering af betjeningsområdet.
  • d. Identifikation, vurdering og bistand til medicinske nødsituationer og uroligheder, der kan forekomme under den kliniske praksis og anvendelse af kardiopulmonale genoplivningsteknikker, håndtering af akutte infektioner, herunder den farmakologiske forklaring og de enkle kirurgiske aspekter.
  • e. Identifikation og bistand til dental uopsættelighed.
  • f. Udførelse af behandlinger, både medicinske og kirurgiske, til almindelige sygdomme hos det mundtlige bløde væv.
  • g. Udførelse af enkle kirurgiske procedurer: Udvinding af udbrudte permanente og midlertidige tænder; frakturerede eller fangede rødder og den ukomplicerede kirurgisk ekstraktion af ikke-udbrudte tænder og enkle procedurer for præstetisk kirurgi.
  • h. Behandling af dental-alveolar traumas i midlertidig og permanent tandbehandling.
  • jeg. Behandling af så meget farmakologisk som kirurgiske inflammatoriske processer i det periodontale og / eller peri-implanterede væv, herunder de ovennævnte og underliggende tandkødspaturgiske instrumenteringsteknikker.
  • j. Bedømmelse og behandling af patienten med hulrum eller andre ikke-karies dental sygdomme, og at være i stand til at anvende alle de udpegede materialer til at genskabe tandens form, funktion og æstetik hos patienter i alle aldre.
  • k. Udformning, forberedelse af tænder, ordinering, registrering, udførelse af kliniske tests og ibrugtagning indirekte restaureringer: indlæg, finér eller porcelænlaminatfinér og enkeltkrone.
  • l. Driftsmæssigt behandling af de destruktive processer og dental-alveolar traumatiske skader.
  • m. Udførelse af endodontiske behandlinger og anvendelse af procedurer for at bevare pulpens vitalitet.
  • n. Udførelse af konventionelle æstetiske procedurer ud fra et tværfagligt perspektiv.
  • o. Behandling af edentulismen, både delvis og total, herunder det biologiske design (specifikke designkarakteristika) tandbehandling, opnåelse af optegnelser, kliniske tests og tilpasning til patienterne af delvise og komplette aftagelige proteser, enkle tandborstede broer og enkle proteser på implantater, aftagelige og faste, herunder deres placering og ibrugtagning.
  • s. Udarbejdelse af forskrifterne for de specialbyggede "tandproteser" sundhedsprodukter og "apparater til tand- og ansigts-ortodonti og ortopæd".
  • q. Udførelse af ikke-kirurgisk behandling af temporomandibulære lidelser og oral-ansigts smerte.
  • r. Udførelse af oral behandling af en børnepasient og anerkendelse af deres egenskaber.
  • s. Identifikation og korrigering af orale vaner modtagelige for at forårsage eller forværre maloklusioner.
  • t. Planlægning og bestemmelse af specifikke designegenskaber, optegnelser, recept, kliniske tests, klinisk positionering og justering til at sætte faste og flytbare rumholdere og ortodontiske teknikker samt aftagelige aktiver designet til at erstatte tænder eller korrekte krydsninger.
  • 37. Præprofessional praksis i form af roterende klinisk odontologi og med en endelig kompetenceevaluering, som tillader indarbejdelse af faglige værdier, hjælpekommunikationsevner, klinisk ræsonnement, klinisk ledelse og kritisk bedømmelse. De skal inddrage klinisk arbejde hos den studerende med patienter i alle aldre og tilstande på en integreret måde og under passende tilsyn.

Specifik kompetence vedrørende sprog.

  • 38. Eleverne skal kunne sende information, ideer, problemer og løsninger på erhvervet på engelsk til en specialiseret eller ikke-specialiseret publikum

Karrieremuligheder

Tandlægevidenskab (Grado og Odontología) giver dig mulighed for at arbejde ikke kun som en generel tandlæge i private klinikker, hospitaler og samfundsdentalydelser, men også som tandlæge, tandlæge og tandlæge eller tandlæge.

Desuden vil du med din viden om spansk som kandidat i tandlægen kunne arbejde i andre lande, hvor spansk er almindeligt talt som USA eller Latinamerika.

Program undervist i:
Engelsk
Spansk

Se 3 flere kurser fra University CEU - Cardenal Herrera »

Senest opdateret May 27, 2019
Dette kursus er Campusbaseret
Start Date
Sep 2019
Duration
5 år
Fuldtid
Price
13,160 EUR
Samlet akademisk år
Deadline
Efter placeringer
Efter dato
Start Date
Sep 2019
End Date
Ansøgningsfrist

Sep 2019

Location
Ansøgningsfrist
End Date