Diplom for mental sundhed

Generelt

Program beskrivelse

kursus beskrivelse

Denne kvalifikation afspejler rollen som arbejdstagere, der yder tjenester til kunder i forhold til psykiske problemer. De kan yde rådgivning, henvisning, advocacy og uddannelse / sundhedsfremmende tjenester. Disse arbejdstagere skal have specialkundskaber på højt niveau, kompetencer og kompetencer, især med hensyn til lovgivninger, der påvirker mennesker med psykiske problemer, deres rækkevidde af tjenesteydelser og sundhedsproblemer i forbindelse med mental sundhed.

Arbejdstagere på dette område vil køre tidlige indgreb og sundhedsfremme programmer, og forskning og anvende bevis for deres praksis. De vil også udvikle de færdigheder, der kræves til at forpligte på vegne af mennesker med komplekse sameksisterende psykiske, narkotika- og alkoholproblemer.

For at opnå denne kvalifikation skal kandidaten have gennemført mindst 160 timers arbejdsplads som beskrevet i bedømmelseskravene for kompetencer.

Erhvervstitler

  • EF-rehabiliterings- og støttearbejder
  • Welfare Support Worker
  • Fællesskabsrehabiliteringsarbejder
  • Fællesskabsstøttearbejder
  • Mental Health Support Worker
  • Mental Health Outreach Worker

Hvad du vil lære

Dette kursus giver dig de grundlæggende færdigheder, der skal udføres som en fællesskabsspecialist, i en række samfundstjenestebaserede roller og funktioner. Du kan specialisere dig i Case Management, Social Housing eller Statutory

  • rådgivning
  • henvisning
  • fortaler og uddannelse / sundhed
  • kampagnetilbud
  • love, der påvirker kunderne
  • en række tilgængelige tjenester
  • sundhedsproblemer relateret til mental sundhed

Kursusstruktur

Der er 20 enheder, der skal udfyldes i denne kvalifikation - 15 kerne og 5 valgfrie enheder i overensstemmelse med emballage regler.

Kerneenheder

  • CHCADV005 Giv systemadvarselstjenester
  • CHCDIV001 Arbejde med forskellige mennesker
  • CHCDIV002 Fremme den kulturelle sikkerhed i Aboriginal og / eller Torres Strait Islander
  • CHCMHS002 Opret selvstyrede genoprettelsesforhold
  • CHCMHS003 Giver genopretningsorienteret mental sundhedstjeneste
  • CHCMHS004 Arbejd i samarbejde med omsorgsnettet og andre tjenester
  • CHCMHS005 Udbyder tjenester til personer med sameksistent psykisk sundhed og alkohol og andre stoffer
  • CHCMHS009 Sørg for tidlig indgriben, sundhedsforebyggelse og promoveringsprogrammer
  • CHCMHS010 Implementere genopretningsorienterede tilgange til kompleksitet
  • CHCMHS010 Implementere genopretningsorienterede tilgange til kompleksitet
  • CHCMHS011 Vurdere og fremme socialt, følelsesmæssigt og fysisk velvære
  • CHCMHS012 Giv støtte til udvikling af wellnessplaner og avancerede direktiver
  • CHCMHS013 Implementere traumeinformeret pleje
  • CHCPOL003 Forskning og anvende bevis for at praktisere
  • CHCPRP003 Reflektere over og forbedre egen faglig praksis
  • HLTWHS004 Administrer arbejdsmiljø og sikkerhed

Valgfrie enheder

  • CHCAOD001 Arbejde i en alkohol og anden medicin sammenhæng
  • HLTAAP001 Genkende sunde legemsystemer
  • CHCCCS017 Giv tab og sorgstøtte
  • HLTHPS006 Assist kunder med medicin
  • CHCPRP001 Udvikle og vedligeholde netværk og samarbejdspartnerskaber

Anerkendelse af tidligere læring

  • Vi forstår, at du måske allerede har mange færdigheder og områder af ekspertise, som du har opnået på forskellige måder, og disse er anerkendt gennem vores anerkendelse af forudgående læring (RPL) proces.
  • Vi har udviklet et RPL ansøgningssæt til dette kursus.
  • Studiehåndbogen indeholder mere information om vores RPL-proces. Alternativt kan du kontakte en tilmeldingskonsulent for at diskutere dine RPL-muligheder.

Kursets varighed

  • Varigheden af ​​kurset er 78 uger for internationale studerende , herunder pauser og helligdage, der skal gennemføre mindst 20 timers ansigt til ansigt studie om ugen eller engagere sig i 20 timer om ugen. Internationale Studerende vil deltage i klasser tre dage om ugen for at opfylde dette krav og vil afslutte 54 uger af den egentlige undersøgelse. Denne form for studie er oprettet ved hjælp af en traditionel akademisk struktur på 6 vilkår hver 9 uger.
  • Indenlandske studerende har op til 52 uger til at gennemføre programmet via e-learning, som assisteret selvstændig læring. Indenlandske studerende arbejder på et bestemt antal studie timer pr. Uge og overholder ikke den traditionelle akademiske struktur af faste vilkår eller overholdelse af terminer og ferie.

Internationale Studenter Adgangskrav

  • År 12 (HSC); eller tilsvarende kvalifikation / s
  • Academic IELTS 5.5 samlet, ikke mindre end 5,0 i hvert bånd, eller øverste mellemprodukt, eller
  • EAP fra godkendt ELICOS / ESL center og
  • 18 år eller derover.

Indenlandske studerende adgangskrav

  • For alle gebyrer for service indenlandske studerende skal du have gennemført år 12 i en australsk sekundærskole eller en AQTF-certifikat IV-niveauskvalifikation eller derover for at demonstrere kernefærdighederne, herunder sprog, læsevidenskab og talrikning (LLN) for at kunne klare sig fuldfør dette program.
  • Kandidater, der ikke har ovennævnte kvalifikationer, skal udarbejde en ACSF-baseret LLN-vurdering ved Learning (ACSF Level 3), læsning (ACSF Level 3), skrivning (ACSF Level 3), mundtlig kommunikation (ACSF Level 4) og numeracy (ACSF niveau 3).
Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

INT Nurse Training Pty Ltd was built on the passion of its CEO and founder, Mrs Sarita Mudaliar (RN) and her desire to produce professional, highly skilled and quality trained nursing staff for the he ... Læs mere

INT Nurse Training Pty Ltd was built on the passion of its CEO and founder, Mrs Sarita Mudaliar (RN) and her desire to produce professional, highly skilled and quality trained nursing staff for the health and care sectors in our community. The desire extends to a vision for those graduates to become long-term, enduring professionals, with a career in nursing and a pathway to higher level study, including Nursing Registration. INT Nurse Training will strive to be recognised as a leader of quality education in the health and care sectors, who keep patient-centred care and the health of society at the forefront of its values. Minimer