Diplom i Pharmaceutical Marketing

Tecnológico de Monterrey (Educación Continua Presencial)

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Diplom i Pharmaceutical Marketing

Tecnológico de Monterrey (Educación Continua Presencial)

Overordnet mål:

Aktiver deltagerne med held udføre den rolle, markedsføring i den farmaceutiske industri med aktiviteter i Mexico.

gavn:

  1. Deltageren vil opnå den nødvendige for at udvikle strategier, taktik og handlingsplaner mere fokuseret, mere rentabel og kommercielt tilgængelig i sin opgave med at opfylde behovene hos det farmaceutiske marked gennem baser, mindst fem elementer, der kan erhverve i dette diplom:
  2. En klar forståelse af det farmaceutiske markeds tendenser og udfordringer, dets udfordringer og muligheder.
  3. Kendskab til den rolle, som hovedaktørerne i det nationale farmaceutiske område spiller, og deres interaktion i de forskellige stadier af den tilsvarende kommercielle proces.
  4. En effektiv styring af numeriske værktøjer, der giver dig mulighed for objektivt at evaluere projekter og foreslå rentable strategier.
  5. En anden, moderne og meget praktisk vision om potentialet i marketing- og salgsstøtteområder samt hvordan man får mere ud af dem.
  6. En strategisk vision af det farmaceutiske marked, af de vigtigste segmenter og nicher, til udarbejdelse af den strategiske plan for markedsføring.

Henvender sig til:

Fagfolk, der arbejder i det kommercielle område i den farmaceutiske industri, eller som ønsker at slutte sig til det, og kræver akademisk support direkte fokuseret på denne sektor, et supplement til deres universitetsuddannelse.

forudsætning:

Afsluttet grad

To års erhvervserfaring på nogen videnskabelige område eller virksomhed

indhold:

Modul 1 Propedéutica og farmaceutiske markedsføring diagnose

Byg en praktisk teoretisk platform til styring farmaceutiske markedsføring, skelne det fra andre former for markedsføring og udvikle deltagernes strategiske tænkning virksomhed inden for en branche i forandring.

dagsorden

  1. Farmaceutisk Marketing (MF) vs. andre former for markedsføring.
  2. Fundamentals of Applied Economics for MF.
  3. Aktuel status og udsigterne for den biofarmaceutiske forretning.
  4. Den mexicanske sundhedssystem og forretningsmuligheder.
  5. Strategi og forretningsmodeller i at sælge narkotika.
  6. Rollen af ​​generiske markedsdynamik.
  7. Markedsadgang og offentlige salg.
  8. Den Segmentering-Målretning-Positionering Axis.
  9. Produkt og Mærke: videnskab, løfte og sandhed i MF.
  10. Analyse og planlægning modeller i MF.
  11. Sag analyse.

Modul Life: 20 timer

Modul 2 Business Intelligence i den farmaceutiske industri

Gør dig bekendt med de mest relevante værktøjer til analyse og udvikle strategisk intelligens for beslutningstagning.

dagsorden

  1. Praktisk definition af kommerciel intelligens farma.
  2. Kilder til information, analyse og prospektion.
  3. Kvalitativ og kvantitativ analyse.
  4. Markedsundersøgelsesproces.
  5. Planlægning af markedsundersøgelser.
  6. Definition, mål og forberedelse af et kort.
  7. Ad hoc Studies vs. Continuous Research.
  8. CRM og CEM strategier.
  9. Hovedrevisioner af medicinalindustrien: Privatmarked, regering og OTC, omfang og begrænsninger.
  10. Workshop til fortolkning af rapporter til beslutningstagning.
  11. Brug af information i strategisk marketingplanlægning.
    1. Størrelse og markedspotentiale.
    2. Forretningsmuligheder
    3. Segmentering, målretning og positionering.
    4. Produktets livscyklus.

Modul Life: 20 timer

Modul 3 Sales Force Effectiveness (SFE)

Optimer det strategiske forhold mellem salgsstyrke og marketing, ledelse og de væsentligste aktiviteter, der involverer dem sammen for at opnå forretningsmæssige mål.

dagsorden

  1. Salgsfremmende grill, rep ækvivalens og andel af stemmen.
  2. Størrelse og implementering (Deployment) af salgsstyrken.
  3. Automatisering af salgsstyrken.
  4. effektiv brug og effekt af CRM.
  5. Resultatmåling.
  6. Modeller og incitamentsprogrammer.

Modul Life: 10 timer

Modul 4 strategier og styring af POS Distribution

Forståelse af dynamik og betydning der i øjeblikket har distribution, salgssted og handlinger, der tilfører værdi for alle interessenter, især patienten, til at udvikle strategier og konkurrencedygtige markedsføring taktik.

dagsorden

  1. Værdikæde.
  2. Push-pull strategier.
  3. Udførelse af og for kanalpartnere.
  4. Optimering af pris-volumen.
  5. Salgsstedet; praksis, tendenser og udfordringer.
  6. Generer værdi: fra den traditionelle til den innovative.
  7. Den nye dimension af DTC-kommunikation.
  8. PVA'er.
    1. Salgssted
    2. Institutionelt marked

Modul Life: 10 timer

Modul 5 finansloven til farmaceutisk markedsføring

Forstå og gavn af at bruge grundlæggende finansielle værktøjer til at sikre rentabiliteten af ​​marketing-programmer, udvikling af levedygtige projekter og foretage pålidelige prognoser.

dagsorden

  1. Økonomi og markedsføring i medicinalvirksomheden.
  2. Værdien af ​​penge, risiko og afkast.
  3. Analyse og fortolkning af regnskaber i MF.
  4. Udvalgte emner til håndtering P
  5. Performance Indicators (KPI'er).
  6. Projekt evaluering og beslutningstagning.
  7. Budget fremskrivninger og prognoser (prognose).
  8. Prisfastsættelse af lægemidler.
  9. Sag analyse.
  10. Business-Simulator Workshop.

Modul Life: 15 timer

Modul 6 medicinske supportemner til den farmaceutiske markedsføring

Kendskab til den strategiske rolle støtteområder (medicinske, regulatoriske og juridiske spørgsmål) samt service- og support-teams til markedsføring og salgsaktiviteter.

dagsorden

  1. Den rolle, som det medicinske område marketing støtte.
  2. Kliniske undersøgelser.
  3. Pharmacoeconomics.
  4. Lægemiddelovervågning.
  5. Vigtige elementer til reklamemateriale.

Modul Længde: 8 timer

Modul 7 lovgivningsmæssige og juridiske spørgsmål

Kendskab til den strategiske rolle støtteområder (medicinske, regulatoriske og juridiske spørgsmål) samt service- og support-teams til markedsføring og salgsaktiviteter.

dagsorden

  1. Den bærende rolle regulerede område anliggender.
  2. registrering og modifikationer Produkt til optegnelser.
  3. Registrering strategier.
  4. Godkendelse af reklamemateriale.
  5. Håndtering af reklamekampagner.
  6. Kopier Rådgivning (COFEPRIS)
  7. Den bærende rolle retsområde.
  8. retlige rammer for markedsføring og salg aktivitet i den farmaceutiske industri.
  9. intellektuel ejendomsret, patenter og varemærker.
  10. Norm for forfremmelse.
  11. Forebyggelse af korruption og overholdelse

Modul Life: 16 timer

Modul 8 Byggeri mærke i farmaceutiske markedsføring og digital markedsføring

Kend processen for at udvikle salgsfremmende værktøjer, bygge brands og effektiv markedsføring kommunikation og blive fortrolig med digitale marketing værktøjer til at kommunikere med målgrupper og interagere med sundhedspersonale.

dagsorden

  1. Brand bygning.
  2. Effekten af ​​mærker.
  3. Brandingelementer.
  4. Brand essens.
  5. Branding og farmaceutiske reklame.
  6. Bidraget fra kreative bureauer.
  7. Kort form og indhold af varemærket.
  8. Udvikling af en kampagne.
  9. Udvikling af salgsfremmende stykker.
  10. reklame-kanaler og flere kanaler strategi.
  11. Begivenheder og konferencer.
  12. Digital Marketing.
  13. Vaner og anvendelser af internettet i Mexico og i sundhed.
  14. digital strategi og dens elementer.
  15. Steder, Micro sites, blogs og udviklinger.
  16. Mobile applikationer.
  17. e-Detailing.
  18. Måling og data.
  19. Sociale netværk og indhold design.
  20. SEO og SEM.
  21. Tendenser i digital.
  22. EF-ledelse.

Modul Life: 20 timer

Modul 9 Strategisk planlægning markedsføring og marketingplan (integrator modul)

Kendskab til processen med strategisk markedsføring planlægning og integrere hele indholdet program i en markedsføringsplan, baseret på en proprietær platform for moderne farmaceutiske industri.

dagsorden

  1. Planlægningsprocessen og strategiske, taktiske og operationelle niveauer.
  2. Anvendelse af analyse- og planlægningsmodeller (revideret i modul 1: Porter, ANSOFF, 3Cs osv.)
  3. Bestemmelses- og prisstrategier.
  4. Markedsplanen: struktur, elementer og udvikling.
    1. Situationsanalyse
      1. Sygdomstilstand, markedsoversigt, konkurrenceforhold, patienter, sundhedspersonale, Betalere, beskrivelse af produkt / mærke mv.
  5. SWOT anvendt.
  6. Nøgleproblemer og strategiske imperativer.
  7. Positionerings- og kommunikationsstrategi.
  8. Udvikling af mål, strategier og taktik.
  9. Finansiel tilgang.
Endelig rapport.

Modul Life: 20 timer

Denne skole tilbyder programmer i:
  • Spansk


Sidst opdateret May 21, 2018
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Sep. 29, 2018
Nov. 24, 2018
Duration
Varighed
139 timer
Deltid
Fuldtid
Price
Pris
57,400 USD
Information
Deadline
Locations
Mexico - Santa Fe, New Mexico
Startdato : Sep. 29, 2018
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Mexico - Oaxaca, Oaxaca
Startdato : Juli 2019
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Mexico - Buenavista, State of Mexico
Startdato : Nov. 24, 2018
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates
Sep. 29, 2018
Mexico - Santa Fe, New Mexico
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Nov. 24, 2018
Mexico - Buenavista, State of Mexico
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Juli 2019
Mexico - Oaxaca, Oaxaca
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen