Doctor of Pharmacy (PharmD) - Accelereret
Massachusetts College of Pharmacy and Health Sciences
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Worcester, USA
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
34 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
USD 56.970 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Som farmaceut er du en del af patienternes hverdag og centrale sundhedsøjeblikke.
I dette program, et af kun en håndfuld af sin art i USA, vil du bygge videre på din tidligere bachelorgrad eller tilstrækkelige point til at opnå din grad på kun 34 måneder, så du kan blive en praktiserende farmaceut og ansvarlig sundhedsperson.
I dette fuldtids accelererede Doctor of Pharmacy (PharmD) program på både Worcester og Manchester campus, får du mulighed for at arbejde sammen med professionelle eksperter gennem kliniske erfaringer i vores fordybende laboratorier og gennem kliniske rotationer, der er tilgængelige hos et stort antal kvalificerede kliniske steder i hele New England.
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Dette program tilbyder meritbaserede stipendier op til et maksimum på $20,000 om året.
Læreplan
År I-Efterår
- US Healthcare og Public Health Systems
- Introduktion til patientbehandling I
- Farmaceutisk biokemi I
- Farmaceutik I
- Service og omsorg i samfundet (et bestået/ikke bestået kursus)
- Apotekerloven
- Elevens personlige og faglige udvikling I
År I-Forår
- Introduktion til patientbehandling II
- Lægemiddellitteraturevaluering og informatik i sundhedsvæsenet I
- Biokemi II/Ernæring
- Farmaceutiske beregninger
- Pharmaceutics II med Lab
- Farmakokinetik/Biofarmaceutik
- Introduktion til fysiologi/patofysiologi
- Apoteksadministration/Farmakoøkonomi
- Elevens personlige og faglige udvikling I
År 1 - Sommer
- Introduktion til patientbehandling III (m/lab)
- Selvplejeterapi/farmakoterapeutika I
- Farmakologi/Toksikologi/Medicinsk kemi I
- Menneskets fysiologi/patofysiologi I
- Lægemiddellitteraturevaluering og informatik i sundhedsvæsenet II
- Elevens personlige og faglige udvikling II
År II-Efterår
- Introduktionserfaringer til apotekspraksis - Fællesskab (et bestået/ikke bestået kursus)
- Introduktionserfaringer til apotekspraksis - institutionelle (et bestået/ikke bestået kursus)
- Etik, professionalisme og ledelse
- Patientomsorgsseminar I
- Farmakoterapeutika II
- Farmakologi/Toksikologi/Medicinsk kemi II
- Humanfysiologi/Patofysiologi II
- Elevens personlige og faglige udvikling II
- Valgfag
År II-Forår
- Patientplejeseminar II (m/lab)
- Farmakoterapeutika III
- Farmakologi/Toksikologi/Medicinsk kemi III
- Menneskets fysiologi og patofysiologi III
- Elevens personlige og faglige udvikling II
- Valgfag 2
År II-Sommer
- Patientplejeseminar III (m/lab)
- Farmakoterapeutika IV
- Farmakologi/Toksikologi/Medicinsk kemi IV
- farmakogenomforskning
- Anvendt klinisk farmakokinetik
- Studerendes personlig og faglige udvikling III (fortsætter i år III)
År III
- Avanceret apotekspraksis 1
- Avanceret apotekspraksis 2
- Avanceret apotekspraksis 3
- Avanceret apotekspraksis 4
- Avanceret apotekspraksis 5
- Avanceret apotekspraksis 6
- Kandidatprojekt
- Elevens personlige og faglige udvikling III
Programresultat
Læseplanen for Accelerated Doctor of Pharmacy-programmet er elevcentreret og designet til at forberede kandidater til at lede forandringer og bidrage til at forbedre sundhedspleje og patienters velvære. Vores læseplansresultater besvarer spørgsmålet: Hvad skal en kandidat fra Accelerated Doctor of Pharmacy-programmet vide, være i stand til og værdsætte?
1.1 Lærer (elever) - Udvikle, integrere og anvende viden fra de grundlæggende videnskaber (dvs. farmaceutiske, sociale/adfærdsmæssige/administrative og kliniske videnskaber) til at evaluere den videnskabelige litteratur, forklare lægemiddelhandling, løse terapeutiske problemer og fremme befolkningens sundhed og patientcentreret pleje.
2.1. Patientcentreret pleje (Caregiver) - Giv patientcentreret pleje som medicineksperten (indsamle og fortolke beviser, prioriter, formulere vurderinger og anbefalinger, implementere, overvåge og justere planer og dokumentere aktiviteter).
2.2. Administration af medicinbrugssystemer (Manager) - Administrer patientens sundhedsbehov ved hjælp af menneskelige, økonomiske, teknologiske og fysiske ressourcer for at optimere sikkerheden og effektiviteten af medicinbrugssystemer.
2.3. Sundhed og velvære (promoter) - Design forebyggelses-, interventions- og uddannelsesstrategier for enkeltpersoner og lokalsamfund for at håndtere kronisk sygdom og forbedre sundhed og velvære.
2.4. Befolkningsbaseret pleje (udbyder) - Beskriv, hvordan befolkningsbaseret pleje påvirker patientcentreret pleje og påvirker udviklingen af praksisretningslinjer og evidensbaseret bedste praksis.
3.1. Problemløsning (Problem Solver) – Identificer problemer; udforske og prioritere potentielle strategier; og designe, implementere og evaluere en holdbar løsning.
3.2. Underviser (pædagog) – Uddan alle målgrupper ved at bestemme de mest effektive og varige måder at formidle information og vurdere forståelse på.
3.3. Patient Advocacy (Advocate) – Sikre, at patienternes bedste interesser er repræsenteret.
3.4. Tværprofessionelt samarbejde (samarbejdspartner) - Deltag aktivt og engager dig som et sundhedsteammedlem ved at demonstrere gensidig respekt, forståelse og værdier for at imødekomme patientbehandlingsbehov.
3.5. Kulturel følsomhed (inkluderer) - Anerkend sociale determinanter for sundhed for at mindske uligheder og uligheder i adgang til kvalitetspleje.
3.6. Kommunikation (Communicator) – Kommuniker effektivt verbalt og nonverbalt, når du interagerer med en person, gruppe eller organisation.
4.1. Selvbevidsthed (Selvbevidst) – Undersøg og reflekter over personlig viden, færdigheder, evner, overbevisninger, forudindtagethed, motivation og følelser, der kan forbedre eller begrænse personlig og professionel vækst.
4.2. Ledelse (Leder) - Udvise ansvar for at skabe og opnå fælles mål, uanset position.
4.3. Innovation og entreprenørskab (innovator) - Engagere sig i innovative aktiviteter ved at bruge kreativ tænkning til at forestille sig bedre måder at opnå professionelle mål på.
4.4. Professionalisme (Professionel) - Udvis adfærd og værdier, der er i overensstemmelse med den tillid, som patienter, andre sundhedsudbydere og samfundet giver professionen.
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.