Doctor of Veterinary Medicine (DVM) programmet er designet til at tilbyde førsteklasses videnskabelig og klinisk træning i veterinærmedicin. En integrerende tilgang er blevet vedtaget for at levere viden på en horisontal og vertikal måde for at de studerende kan forstå den mangefacetterede videnskab, der ligger til grund for veterinær praksis og forskning. Programmet gør det muligt for studerende at forstå de grundlæggende biologiske principper for normal kropsfunktion og sygdom og evnen til at skelne det patologiske fra det normale for at forebygge sygdom og sikkert styre processerne i animalsk produktion. Det primære uddannelsesmål med DVM-programmet er at forberede kandidater til en produktiv karriere inden for den veterinære lægestand, samtidig med at de giver dem et stærkt akademisk grundlag for at forfølge en forskerkarriere.
En tværprofessionel uddannelsespolitik (IPE) er blevet udviklet med henblik på en tværfaglig leveringsordning under One Health-konceptet, der sikrer, at veterinærstuderende interagerer med studerende med relaterede professionelle grader. IPE-politikken tjener til at styrke skolens elevcentrerede uddannelsesplan.
Mål
Giv eleverne et stærkt fundament i de grundlæggende videnskaber og mange muligheder for at anvende deres viden.
Uddanne dimittender til at tilegne sig de nødvendige færdigheder og kompetencer til at evaluere patienter, stille diagnoser, behandle en lang række tilstande, bevare livskvaliteten og lindre smerter hos dyrene under deres pleje.
Fremstil kompetente og omsorgsfulde kandidater med beslutningstagningsevner, kliniske færdigheder, manuel fingerfærdighed og solide kommunikationsevner.
Tilskynd til kritisk tænkning, forskning, evidensbaseret beslutningstagning og livslang læring.
Tilbyd eleverne læringsmuligheder i den primære pleje for bedre at forberede veterinærkandidater til praksis på begynderniveau og levering af pleje til en overkommelig pris.
Skab interesse for dyrevelfærd, etik og offentlig politik, One Health og international veterinærmedicin.
Forbedre elevernes kompetencer inden for ikke-tekniske færdigheder såsom kommunikation, finansiel forståelse og virksomhedsledelse.
Hjælp eleverne med at få en bred forståelse af mangfoldighed og kulturelle kompetencer.
Giv eleverne tværprofessionelle læringsmuligheder ved at samle studerende fra forskellige felter og opmuntre dem til at arbejde sammen for at nå et fælles mål: at forbedre patienternes helbredsresultater.
Levere elevcentreret undervisning, der faciliterer aktiv læring og forståelse.
Nøglefunktioner
EU-akkrediteret veterinæruddannelse tillader veterinærpraksis Pathways over hele verden.
Tidlig eksponering for dyrepleje i løbet af det første år.
Træning på antibiotikafri farme og kvantitativ genetiktræning.
Global fakultet ekspertise inden for små og store dyremedicin.
Læreplanen er tilpasset dag ét færdigheder og kompetencer som krævet af RCVS, AVMA, EAEVE og Verdensorganisationen for Dyresundhed.
Avancerede faciliteter, herunder anatomi- og kliniske færdighedslaboratorier.
Dedikeret studerendes succesteam: Personlig vejleder, karriererådgivere for at lette din rejse fra studerende til dyrlæge.
Kvalitetsramme
På Veterinærskolen udstikker en overordnet Kvalitetsramme de områder inden for kvalitetsstyring, som vi er ansvarlige for, og hvordan vi opnår disse gennem konkrete procedurer og udvalg.
Gennem disse formelle processer tilstræber vi at opfylde vores rapporteringsforpligtelser til University of Nicosia; enhver regulering som fastsat af eksterne organer (for eksempel, men ikke begrænset til, Cyperns agentur for kvalitetssikring og akkreditering i videregående uddannelser (CYQAA)); samt betingelser for vores aftaler med partnerinstitutioner.
Overordnet set er vores mål gennem disse formelle processer at:
Forbedre resultater for studerende ved at forbedre kvaliteten af de leverede tjenester;
Forbedre resultater for personalet gennem forbedret faglig praksis og ved at knytte rammerne til personaleudviklingsplaner;
Sikre, at resultater fra kvalitetsovervågning og -gennemgang bliver behandlet korrekt; rosende arbejde, der opfylder rammebetingelserne og konstruktivt håndterer potentielle forbedringer; og
Kommuniker effektivt til alle medarbejdere alle resultater fra anmeldelser.
På et operationelt niveau mødes ledende medarbejdere, hver især ansvarlige for deres ekspertiseområder, regelmæssigt for at sikre en effektiv implementering af strategien og processerne og deres løbende evaluering og gennemgang.
Programstyringsstrukturer er på plads for at give formelle rapporteringslinjer for de relevante områder af kvalitetsrammen, og vi har en række udvalg, der indgår i denne struktur. Tværmedlemskab af udvalg af ledende medarbejdere med ansvar for kvalitetsstyring giver alle grupper mulighed for at forblive informeret om vigtige kvalitetsaktiviteter.
Det operationelle ansvar for implementering af kvalitetsrammen er blevet uddelegeret til skolens kvalitetssikringsudvalg (SQAC). Afdelingens kvalitetssikringsudvalg rapporterer til SQAC. Afdelingens QA-udvalg mødes mindst to gange om året. Yderligere detaljer om disse, deres mandat og deres medlemskab kan findes i Quality Framework, som kan fås på anmodning fra Quality Assurance Office.
Elevernes rolle
Studerende spiller en medvirkende rolle i implementeringen af kvalitetsrammen og i at bidrage til eksterne organers programmer og derved sikre kvaliteten af uddannelsen på Veterinærskolen. Gennem feedback og udvalgsrepræsentation er de studerende en integreret del af evalueringen af kurset som helhed, såvel som individuelle undervisningssessioner, der leveres. Derudover opfordrer vi eleverne til at give feedback på individuelt niveau.
De processer og revisionsprogrammer, vi gennemfører, er en sund og konstruktiv måde at sikre, at vores skole leverer pædagogisk ekspertise i overensstemmelse med lokale og internationalt anerkendte standarder. De giver sikkerhed for, at vores programmer bliver grundigt overvåget, evalueret og forbedret.
Hvis du har spørgsmål, så tøv ikke med at kontakte Jill Griffiths, direktør for kvalitetssikring, på griffiths.j@unic.ac.cy.
Karriereudsigter
Akkrediteret af Cypern Agency of Quality Assurance and Accreditation in Higher Education (CYQAA), er denne grad udviklet til at opfylde kravene til anerkendelse i EU/EØS-lande. Alle studerende drager fordel af en læseplan, der er blevet tilpasset til Day One-færdigheder og -kompetencer som krævet af RCVS, AVMA, EAEVE og Verdensorganisationen for Dyresundhed.
Med vores dedikerede Student Success Team matches studerende med en personlig vejleder, og studerende mødes en-til-en med karriererådgivere for at spore deres studier og trin til praksis efter endt uddannelse. Med en EU-grad vil kandidater, der er fra et af de lande, der udgør Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS) eller Schweiz, være berettiget til at ansøge om at praktisere veterinærmedicin. Hvert medlemsland har sine egne regler for, hvilken fase af dets uddannelsesprogram, du vil deltage i, og eventuelle yderligere krav, som du skal demonstrere (såsom sprogkundskaber). Mens DVM-graden er anerkendt af mange forskellige lande internationalt, rådes ansøgere til at tjekke med deres egne individuelle nationale myndigheder, hvis de ønsker at praktisere i deres eget land. Under hele rejsen vil eleverne finde støtte og vejledning i at tilpasse sig nationale licenseksamener, såsom NAVLE, baseret på deres foretrukne postgraduate Pathway . Vores Student Success Team er vært for karriereeksperter og, med tiden, alumner for at rådgive om bedste praksis for at arbejde i forskellige regioner i verden til støtte for elevernes mål.
Karriere- og alumnikontoret på UNIC har rådgivet en international befolkning af studerende i mere end et årti ved at tilbyde personlige karriereveje for at støtte vores studerendes karriereønsker og muligheder og bistå med ansøgninger om beskæftigelse. Studerende har planlagt nødvendige møder, efterhånden som de skrider frem i deres studier. Derudover er vores karriererådgivere tilgængelige for ad hoc en-til-en-møder, så veterinærstuderende kan planlægge deres Pathways til praksis. Studerende vil mødes med karriererådgivere fra deres første år for at diskutere deres mål og rammerne for licensering i deres valgte land. Careers & Alumni Office støtter studerende fra deres første år, gennem hele deres studier og langt op i deres karriere.
Karriere- og alumni-teamet udvikler ruter til registrering for vores multinationale studerende for at lette elevernes forståelse af tidslinjer og kravene til licens. Dette inkluderer oplysninger til dem, der søger at praktisere i Storbritannien, USA, Israel og mere. Denne en-til-en-vejledning giver en personlig, elevcentreret tilgang, der anerkender, at hver elev har forskellige mål.
Adgangskrav
High School Leaving Certificate med 90% samlet score (18/20 samlet i det græske/cypriotiske High School Leaving Certificate), for at inkludere lignende karakterer i kemi og en af enten biologi, fysik eller matematik.
Eller: GCE A' niveauer med karaktererne ABB, for at inkludere kemi og et af enten biologi, fysik eller matematik, og et mere fag
Eller: International Baccalaureate med 32 samlet og en kombineret score på 16 på højere niveau, for at inkludere kemi og mindst én af enten biologi, fysik eller matematik.
Kandidater gennemgås holistisk, så alle karakterer vil blive gennemgået, inklusive biologi, fysik og matematik, for at sikre, at din viden og præstation på disse områder opfylder kravene i vores læseplan.
Ansøgere fra andre uddannelsessystemer kan komme i betragtning. For andre kvalifikationer, bedes du kontakte os, så vi kan vurdere din berettigelse.
Kandidater, der har en bachelorgrad inden for et område, der er relevant for veterinærmedicin, kan komme i betragtning til optagelse på kursets første år.
Undervisning og leveomkostninger
Den årlige undervisning er € 20.000 for fem års studier. Leveomkostninger afhænger af din livsstil. I gennemsnit vil det koste minimum €10.000 at blive i Nicosia hele året.