International Undergraduate Program (IUP) i medicin
Universitas Gadjah Mada
Nøgleinformation
Campus placering
Yogyakarta, Indonesien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
11 semestre
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Indonesiske Studerende: 45.000.000Rp / semester; Ikke-indonesiske studerende: 65.000.000Rp / semester
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Etableret den 5. marts 1946 har Fakultet for medicin, folkesundhed og sygepleje Universitas Gadjah Mada (FK-KMK UGM) vokset og udviklet sig hurtigt gennem årene. FK-KMK UGM har positioneret sig til at blive et førende universitet i Indonesien, Asien og i verden. Tusinder af alumner har dimitteret og farvet sundhedssektoren i Indonesien og over hele verden. Beliggende på et campus med tropisk klima, hyggelig atmosfære og forsynet med forskellige faciliteter, der understøtter uddannelse, forskning og samfundstjeneste. School of Medicine's vision er at være et fremragende nationalt medicinsk uddannelsesprogram, der er innovativt, globalt standardiseret og overlegen, samt at tjene nationens og menneskehedens interesser med professionel menneskelig ressourcestøtte. Læringsstadier i et bacheloruddannelsesprogram med FK-KMK UGM inkluderer 3. 5 år bachelor fase, 2 års professionel fase og 1 års praktik.
Der er to programmer:
Internationalt program
- Ansøgere fra Indonesien eller andre lande er uddannet i gymnasiet i de sidste tre år.
- For indonesisk: bestået eksamensprøve omfatter: grundvidenskabelig test (matematik, kemi, fysik og biologi), Gadjah Mada scholastisk test (GMST = en psykologisk test), engelsk, situationsafprøvning (SJT) og MMPI. For studerende fra andre lande bestået indgangskontrol af den grundlæggende akademiske prøve (matematik, kemi, fysik og biologi), GMST og interview.
- I god helbredstilstand.
Forskellen mellem regelmæssigt og internationalt program
Ca. 90% af kursusprogrammet mellem regelmæssigt og internationalt program er ens. Nogle forskelle i det internationale program er: Forelæsninger holdes ved hjælp af engelsk som undervisningssprog, lærer det internationale sundhedssystem (i blok D2) og har en obligatorisk erfaring med at studere udgående land i en valgfelt (blok D3) .
Curriculum
I studieåret 1992/1993 begyndte FM at gennemføre læseplanen for lægeuddannelsesbaseret kerneplan for medicinsk uddannelse Indonesien (KIPDI) med strategien om problembaseret læring (PBL). Begyndte i 2003/2004 udnyttet integreret læseplan i 21 blokke med PBL-strategi. I akademiske år 2007/2008 gjorde ændringer af de foregående blokke. I begyndelsen af akademiske år 2013/2014 er en ny læseplan skræddersyet til den indonesiske læge kompetence blevet implementeret SKDI 2012 ved et studieprogram integreret i blokkene og PBL-strategien. Med dette nye system, spænder 3,5 år af akademisk fase akademisk fase og 2 års klinisk rotation fase.
Forventet Learning Outcome (ELO)
Der er 8 ELO'er til studerende, der er uddannet fra USPM. Disse er standard nationale kompetente (område 1-7) og lokale kompetente (område 8)
- Område med ædle professionalisme
- Tro på Gud den Almægtige.
- Besidder kvaliteter af moral, etisk og disciplin.
- Overholde loven.
- Vær opmærksom på sociale og kulturelle forhold.
- Adfærd i professionel adfærd.
- Område med Introspection og Kapacitetsopbygning
- Udfør selvintrospektion
- Gennemføre livslang læring
- Udvid viden
- Område med effektiv kommunikation
- Kommuniker mellem patienter og deres familier.
- Kommuniker mellem arbejdspartnere.
- Kommuniker mellem interessenter og samfund.
- Område med informationsstyring
- Vurdere information og viden.
- Effektivt at fremme information og viden til sundhedspersonale, patienter, samfund og nærtstående parter for at forbedre kvaliteten af sundhedsvæsenet.
- Område med grundlæggende medicin: Anvendelse af nuværende biomedicinsk videnskab, humanitær videnskab, klinisk medicinsk videnskab og folkesundhedsvidenskab / forebyggende medicin / samfundsmedicin til at håndtere sundhedsproblemer på en holistisk og omfattende måde.
- Område med kliniske færdigheder
- Udfør diagnostiske procedurer.
- Udfør holistisk og omfattende styring.
- Område med forvaltning af folkesundhedsproblemer
- Gennemfør sundhedsfremme på individ-, familie- og fællesskabsniveau.
- Implementere forebyggelse og tidlig opdagelse af sundhedsproblemer på individuel, familie og samfundsniveau.
- Udfør sundhedsproblemadministration på individ-, familie- og fællesskabsniveau.
- Styrke og samarbejde med lokalsamfund for at opnå en sundhedsforbedring.
- Administrer ressourcer på effektiv, effektiv og bæredygtig måde i løsning af sundhedsproblemer.
- Anvend specifikke sundhedspolitikker, der er højt prioriterede i hver region i Indonesien.
- De lokale kompetencer aftalt af interessent er
- Udfør medicinsk nødsituation.
- Håndtere katastrofeberedskab.
- Administrer fællesskabsproblemer og familieproblemer mellem fagfolk.
- Udfør mere selvtillid som professionel baseret på hans / hendes interesse inden for medicin (leveres i valgfrie blokke, bestående af 19 moduler).
Kursusprogram, Undervisning og Læring
De syv områder plus kompetenceområder er blevet oversat til 21 blokke af specifikke emner og 14 kliniske omdrejningsfaser (se nedenfor), hvor de er sammensat i 3 faser af studieprocessen. Hver blok svarer til 6 sks, mens praktikopholdet varierer mellem 2-10 sks.
Faser af læringsprocessen er:
Fase 1 med temat Foundation of Medicine (år 1). I slutningen af denne fase forventes de studerende at forstå:
- Det grundlæggende karakter og funktion af balance (homeostase) og forhold, der afbryder den normale balance i en menneskelig krop.
- Filosofien om, at den medicinske profession er en levetid for studier og er en del af sundhedsvæsenet.
Fase 2 bruger temaet Overgang fra teori til praksis (år 2 - 3,5), da det er et mellemniveau. I slutningen af denne fase forventes de studerende at:
- Forstå det grundlæggende koncept om sygdom, forebyggelse og håndtering.
- Kompiler de forskellige viden og kliniske færdigheder på en struktureret og systematisk måde, når du håndterer sundhedsspørgsmål.
I denne nye PBL-metode skal studerende gennemføre 21 blokke for at opnå en grad. Hele blokke kan afsluttes om 3,5 år med studielasten 165 semesterkreditsenheder inklusive speciale. Læring omfatter deltagelse af klasser, tutorials (diskussioner i små grupper), praktisk session og færdighedstræning som den grundlæggende kliniske kompetente (BCC) på færdighedslaboratorium. Formålet med BCC er at give de studerende klinisk erfaring, før de påtager sig deres praktikperiode på en hospitalsklinik. Når studerende udeksamineres fra bacheloruddannelsen, modtager den studerende graden S.Ked (bachelor i medicin).
Fase 3 bruger temaet Doctor in Practice (år 4 og 5). I slutningen af denne fase forventes de studerende at:
- udføre forebyggende foranstaltninger og håndtering af sundhedsproblemer for en patient, familie og fællesskab på en professionel måde og overholder principper, etik og værdier i henhold til hans / hendes autoritet som læge.
- udstede en henvisning til en anden sundhedspleje facilitet, der vil give mere effektiv og effektiv sundhedspleje.
Denne fase kaldes klinisk rotationsperiode, som er en periode, hvor en medicinsk studerende i den kliniske del af hans / hendes uddannelse gennemgår forskellige 'arbejdende' tjenester mellem 2-10 ugers kliniske stadier (se tabel nedenfor). Længden af studiet for dette kliniske program er 2 år med en studielast på 35 sks. Efter uddannelsen tager den studerende exiteksamen (UKMPPD), inden han får titlen dr. (læge).
Adgangskrav
Indonesiske kandidater
- Kandidater fra de sidste tre år;
- Indonesisk gymnasium kvalifikation (Præcis Videnskab / IPA); eller
- A-niveau kvalifikation; eller
- IB-kvalifikation
* Obligatoriske fag er Biologi og Kemi; - Ikke-farvel blindhed.
Oversøiske kandidater
- Maksimal alder er 25 år gammel den 18. maj for hver optagelsesperiode;
- Institutionel TOEFL-score på mindst 500 (papirbaseret) eller 173 (computerbaseret) eller 61 (internetbaseret) eller IELTS-score på mindst 5,00 eller MUET-score på mindst ved Band 4.00;
* For ansøgere med dobbeltgrad: IELTS-certifikat med en mindste score på 6,5; - Certifikat for nationale og / eller internationale priser i akademisk eller ikke-akademisk (sports mesterskab / udøvende kunst mesterskab (hvis nogen);
- STPM-kvalifikation med minimum CGPA 3,00 (i 4,00 skalaer) / 3B for videnskabsfag; eller
- Pre-Medical kvalifikation med minimum CGPA 3,00 (i 4,00 skalaer); eller
- Stiftelsesprogram / A-niveau eller tilsvarende kvalifikation (canadisk føruniversitet, syd australsk matriculation, canadiske internationale matriculation program, monash universitet foundation år, universitet fundament studier for new south wales, A-niveau, videregående uddannelse certifikat af tamilnadu, india).
Adgangsprocedurer
- Tilmeld dig en applikationskonto.
- Udfyld online ansøgningsskemaet og upload de nødvendige dokumenter (minimum 200 kb og maks. 800 kb).
- Betal det ikke-refunderbare ansøgningsgebyr via Multi-Payment System af Bank Mandiri, BNI, BRI, BSM eller BTN som ønsket.
- Adgangskort kan udskrives på dagen som nævnt i din ansøgningskonto.