Kandidatgrad i folkesundhed
Universidad de Murcia
Nøgleinformation
Campus placering
Murcia, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
På campus
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 2.280 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* € 3671,32: internationale studerende. De data, der vises på denne side, er ikke officielle, kun vejledende. For mere information kontakt sekretariatet for det tilsvarende center.
Introduktion
Master i folkesundhed er et internationalt konsolideret navn, der identificerer postgraduate uddannelse orienteret til uddannelse af fagfolk med akademisk grunduddannelse, der kommer fra en lang række discipliner, der inkluderer fra sundhedsvidenskaberne i streng forstand til samfundsvidenskab. Varigheden af denne master er 60 ECTS og kan tages maksimalt i 1, 2 eller 3 år. Før formalisering af tilmelding sendes studerende imidlertid fra sekretariatet til masterkoordinationsenheden for personlig vejledning om studieplanen og klasseskemaet.
For at give virkning på retten til at forene studier med arbejde og familieliv, jf. Studiestatutten, anbefales det, at studerende, der arbejder, deltager Master på deltid med en varighed på 2 år. Undervisningen er grundlæggende ansigt til ansigt og er orienteret mod uddannelse til professionel praksis og / eller forskning.
Master i folkesundhed er et internationalt konsolideret navn, der identificerer postgraduate uddannelse orienteret til uddannelse af fagfolk med akademisk grunduddannelse, der kommer fra en lang række discipliner, der inkluderer fra sundhedsvidenskaberne i streng forstand til samfundsvidenskab. Varigheden af kandidaten i folkesundhed svarer til 60 ECTS, der kan afsluttes om 1 eller 2 år. Undervisningen er grundlæggende ansigt til ansigt og orienteret til træning til professionel praksis og / eller forskning.
Skibsføreren er en officiel universitetsuddannelse, der er til tjeneste for avanceret uddannelse af fagfolk til professionelle, forsknings- eller undervisningsaktiviteter for at bidrage til at fremme og forbedre sundheden, samt fremme ligestilling og effektivitet i sundhedssystemer. Det giver derfor adgang til doktorgradsprogrammet på universitetet og udføres i tæt samarbejde med Generaldirektoratet for Folkesundhed i Ministeriet for Sundhed i regionen Murcia, herunder med undervisningsstøtte. Foruden disse fagfolk består læreren af mesteren af forskellige afdelinger på Universidad de Murcia , med andre spanske universiteter og med National Health School for Carlos III Health Institute.
Der oprettes tre rejseplaner, der svarer til tre profiler med veldefineret professionel og forskningsorientering og -uddannelse:
- Professionel rejseplan: rettet mod at praktisere fagfolk inden for folkesundheden eller som ønsker at udføre en professionel aktivitet (praktiserende læger, sygeplejersker, apotek, veterinærmedicin og andre offentlige sundhedsfolk).
- Forskningsplan: inden for folkesundhed, rettet mod fagfolk, der ønsker at udføre en fremtrædende forskningsaktivitet inden for folkesundhed, der anvender den epidemiologiske metode eller den kvalitative forskning for at udføre doktorafhandlingen.
- Rejseplan for residente læger i forebyggende medicin og folkesundhed: (reguleret af RD. 127/84), der har brug for at gennemføre en kandidatgrad i folkesundhed i deres første opholdsår.
Master-fil
Undervisningscenter: | Det medicinske fakultet |
Type undervisning: | presencial |
sprog: | spansk |
varighed: | Et år |
ECTS-point: | 60 |
titel: | Kandidatgrad i folkesundhed |
Stipendier, tilskud og mobilitet: | National / International |
Pris pr. Kredit: |
|
begrundelse
Hovedmålet er at søge at give deltageren den grundlæggende viden, holdninger og færdigheder, der er nødvendige for at være i stand til at udføre en professionel aktivitet i den offentlige sundhedsadministration eller starte en forskningsaktivitet, der fører til en doktorafhandling og / eller et forskningsprojekt.
De generelle mål er følgende:
- Få en forståelse af helbredet = sygdoms kontinuum og de faktorer, der påvirker det som determinanter for helbredet.
- Træne til at forstå og fortolke de juridiske rammer, som aktiviteten for specialisten i forebyggende medicin og folkesundhed vil blive udviklet i.
- Afgræns sundhedssystemet som helhed og bidraget fra dets forskellige komponenter til udarbejdelse og udvikling af sundhedspolitikker.
- Erhverve den nødvendige viden og færdigheder inden for alle de grundlæggende videnskaber, der letter og forbereder uddannelsen af specialisten i forebyggende medicin og folkesundhed.
- Kend og anvend den epidemiologiske metode inden for overvågning, forskning og evaluering.
- Træne til at analysere sundhedsmæssige problemer og risikofaktorer for at blive syge, både fra aspekterne af sygdomsforebyggelse og dem af beskyttelse og sundhedsfremme.
- Få viden om planlægning, styring, styring og evaluering af sundhedsydelser og deres ressourcer.
kompetencer
Grundlæggende kompetencer
- Viden og forståelse for, at skabe et grundlag eller mulighed for originalitet i udvikling og / eller anvendelse af idéer, ofte i en forskningsmæssig sammenhæng.
- At de studerende kan anvende deres viden og deres evne til at løse problemer på nye eller ukendte miljøer inden for bredere (eller tværfaglige) sammenhænge relateret til deres fagområde.
- Studerende er i stand til at integrere viden og håndtere kompleksitet, og formulere domme på grundlag af oplysninger, der var ufuldstændige eller begrænset, inkluderer overvejelser om sociale og etiske ansvar i forbindelse med anvendelsen af deres viden og domme.
- At eleverne ved, hvordan de kommunikerer deres konklusioner og den viden og de ultimative grunde, der støtter dem til specialiserede og ikke-specialiserede målgrupper på en klar og utvetydig måde.
- At eleverne har de læringsevner, der giver dem mulighed for at fortsætte med at studere på en måde, der i vid udstrækning er selvstyret eller autonom.
Generelle færdigheder
- Overvej etik og intellektuel integritet som væsentlige værdier i professionel praksis.
- At kunne projicere den viden, evner og færdigheder, der er erhvervet til at fremme et samfund baseret på værdierne frihed, retfærdighed, lighed og pluralisme.
- Evne til at arbejde som et team og til at interagere med andre mennesker fra det samme eller forskellige faglige felt.
- At kunne erhverve sociale og etiske forpligtelser.
- At være i stand til at opretholde en holdning til respekt overfor mennesker og grupper uanset deres oprindelse, køn eller tro.
- Ved, hvordan man påtager sig ledelses-, koordinations- og repræsentationsopgaver.
Tværgående kompetencer
Ingen data
Specifikke færdigheder
Viden og forståelse (E1-E6)
- Kend folkesundhedens historie og forholdet mellem den aktuelle situation og historisk baggrund.
- Kend de teoretiske fundamenter og terminologier for arbejde inden for folkesundhed, sundhedsfremme og forebyggelse.
- Kend processen med videnskabelig forskning inden for folkesundhed og de vigtigste metoder til forskning og analyse af befolkningers helbred, deres anvendelser og begrænsninger, både i kvalitative og kvantitative teknikker.
- Kend de vigtigste strategier for at tackle de vigtigste årsager til sygelighed og dødelighed og risikofaktorer i befolkningen og nytten og begrænsningerne af deres effektivitet for at forbedre befolkningernes helbred.
- Kend sundhedsinformationssystemerne til sundhedsstyring og politik, deres fundamenter, omfang og begrænsninger.
- Kend oprindelsen, karakteristikkerne og de specifikke problemer i de vigtigste styringssystemer for sundhedsydelser.
Færdigheder og evner (E7-E20)
- At kunne kvantificere og værdsætte befolkningens sundhedsbehov.
- At være i stand til at identificere og beskrive i specifikke sammenhænge de historiske og aktuelle egenskaber og særegenheder, der ligger til grund for befolkningernes helbredsproblemer.
- Kunne bruge den epidemiologiske metode til at analysere sundhedsmæssige problemer og risikofaktorer for at blive syge i populationer.
- At være i stand til at foreslå befolkningsbaserede interventioner, der er tilpasset de sundhedsmæssige behov og problemer, der påvises i en befolkning til både individuel sygdomsforebyggelse og sundhedsbeskyttelse og forfremmelse, der skelner mellem individuelle og befolkningsforebyggelsesstrategier.
- Kunne identificere de nødvendige elementer for at garantere udviklingen og bæredygtigheden af de foreslåede folkesundhedsinterventioner.
- Design og udvikle programmer til at styre og evaluere kvaliteten af sundhedsydelser og til at gennemføre sundhedsinspektioner og revisioner i henhold til retningslinjer og protokoller.
- Vide, hvordan man anvender den erhvervede viden til at identificere, afklare og / eller løse problemer med social ulighed i sundhed.
- Kunne bruge gruppearbejdsdynamik.
- Håndter med streng og effektivitet de forskellige informationskilder: bibliografiske, elektroniske og andre.
- Kunne udvikle arbejdshypoteser baseret på forudgående viden og designe og udvikle eksperimentel og observationsforskning inden for folkesundhed.
- Identificer den bedst egnede type statistisk analyse for de mest almindelige folkesundhedssituationer, udfør statistiske analyser, fortolk og beskriv resultaterne af analyserne.
- Evaluer tydeligt og strengt resultaterne af beskrivende og analytiske undersøgelser af befolkningens helbred og identificer risikofaktorer.
- At være i stand til at udtrykke med kortfattethed og strengere de konklusioner, der stammer fra resultaterne af analyse af befolkningers helbred, skelne mellem antagelser og beviste fakta, og at uddybe og præsentere resultater i videnskabelige seminarer ved hjælp af effektiv videnskabelig kommunikation.
- Design, styring, evaluering og / eller rådgivning om interventionsplaner, der fremmer befolkningens sundhed inden for de forskellige fagområder og / eller forskningsudvikling.
Værdier og holdninger (E21-E29)
- Kend, accepter og opfør professionelt i henhold til de værdier og sociale normer, der favoriserer sundhed hos grupper og minoriteter, og den demokratiske sameksistens og etiske principper for det interpersonelle forhold.
- Fremme forsvaret af sundhed i tværsektorielle politikker.
- Værdsætter, anerkender og respekterer selvstændighed og uafhængighed af dømmekraft, respekterer menneskers forskelle, meninger og handlinger samt kulturel mangfoldighed.
- At kunne påtage sig sociale og etiske forpligtelser i relation til befolkningens helbred.
- Fremme social deltagelse og kontrol af borgerne over deres eget helbred.
- Forstå kulturen i offentlige og private virksomheder og offentlig og privat forskning.
- Arbejd i et dynamisk og effektivt team inden for alle områder af folkesundhedsspecialisten.
- Anerkende og værdsætte retten til retfærdighed og social retfærdighed i sundhed og sundhedsydelser som en grundlæggende menneskerettighed.
- Anerkend og respekter individuelle og kollektive beslutninger i samfundsarbejde.
ph.d.-profil
Gradueringsprofilen udgør det referencerende element, det udtrykkes i kompetencer, der beskriver, hvad kandidaten vil være i stand til at gøre ved afslutningen af dette postgraduate program, og som vil gøre det muligt for ham eller hende for deres faglige aktivitet. Denne master's hovedmål er at give den viden, holdninger og færdigheder, der er nødvendige for at være i stand til at udføre en professionel eller forskningsaktivitet inden for folkesundhed i sundhedssystemet, private enheder, fagfolk eller forskere og akademiske institutioner. Denne grad giver faglige færdigheder til udførelse af job med funktioner til styring, udførelse og inspektion inden for folkesundhed, herunder alle dem, der vedrører primær forebyggelse, fremme og sundhedsbeskyttelse. Uddannelse i folkesundhed er internationalt anerkendt og reguleret uddannelse, der træner fagfolk, sundhedsydelser eller på anden måde til at tackle og forsvare befolkningens helbredsproblemer.