Kunstmester i integreret sundhed og helbredelse
The Graduate Institute
Nøgleinformation
Campus placering
Bethany, USA
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
Kontakt skolen
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Oversigt
Kandidatuddannelsen i Integrativ Sundhed og Healing er et 36-credit grad program, der undersøger sundhed, wellness og sygdom ud fra et holistisk perspektiv. Denne tilgang indebærer at sammenligne, forbinde og integrere konventionelle alternative og komplementære tilgange til fremme af sundhed og wellness samt forebyggelse og helbredelse.
Dette program tilbyder en unik og ekstraordinær mulighed for at studere det bedste af østeuropæisk og vestlig medicin og psykologi i et praktisk interaktivt læringsmiljø, der ikke kun giver opdateret videnskabelig viden, men også erfaring og praksis med mange diagnostiske og helbredende teknikker, der er fokuseret på behandler hele personen. Dette gør det muligt for studerende, der allerede er sundhedspersonale, at lære og anvende integrerede modeller og metoder, der omhandler sundhed og velværefremme og / eller helbredelse. Desuden har programmet til formål at udvide kendskabet til ikke-medicinske "lay-elever", der vælger at tilmelde sig programmet, for at udvikle en bedre forståelse af integrerende, alternative og komplementære modeller og behandlinger og lære at vælge og styre dem i henhold til til deres specifikke tilfælde og behov.
Kandidatuddannelsen har tre hovedkomponenter:
Første komponent:
Studerende introduceres til den historiske oprindelse og de teoretiske og metodologiske grundlag for den integrerende holistiske tilgang til sundhed og velvære.
Der lægges særlig vægt på de grundlæggende holistiske antagelser om at:
a) Mennesket er et komplekst system, der består af flere indbyrdes forbundne mentale og fysiske subsystemer (kognitiv, følelsesmæssig, neural, endokrin, immun osv.). Samtidig er mennesker omfattet af sociale og naturlige supra-systemer (familie, samfund, økosystem mv.), Som påvirker delsystemernes funktion og senere påvirkes af dem, og
b) Fysisk, psykisk og socialt velfærd er ikke adskilte faktorer, men tværtimod er indbyrdes afhængige.
Anden komponent:
Studerende udforsker en bred vifte af østlige og vestlige medicinske og psykologiske begreber, teorier og værktøjer. I denne del af programmet er nogle af de tilgange, vi undersøger, følgende:
- Mind-Body Medicine
- Kinesisk traditionel medicin
- Ayurvedisk medicin
- Akupunktur
- Homøopati
- Integrativ psykoterapi
- Mindfulness-baserede metoder
- Yoga Postures
- Pranayama åndedrætsteknikker
- og mange andre.
Undersøgelse lægger vægt på behovet for at få viden i forskellige modaliteter, at integrere forskellige perspektiver på hvordan kroppen fungerer og at udvikle en holistisk medicinsk model for at opnå sundhed og velvære. Programmet giver også forklaringer, erfaringer og praksis i mange diagnostiske og helbredende teknikker, der er fokuseret på at behandle hele personen, hvilket gør det muligt for eleverne at designe og anvende personlige modeller af sundhed, wellness og (til sidst) helbredelse.
Tredje komponent:
I programmets tredje del lærer eleverne hvorfor og hvordan den integrerende helbreds- og helbredelsesstrategi spredes over hele vores samfund på grund af både dens effektivitet (i mange tilfælde meget højere end den konventionelle tilgang) og dens måde at styre forholdet til patienter (tager en langt mere menneskelig og empatisk tilgang i stedet for den konventionelle upersonlige tilgang). Med hensyn til effektivitet vil eleverne lære at ved at behandle hele patientens helbred - fysisk, mental, interpersonel og transpersonel / åndelig og ikke kun de umiddelbare symptomer på et bestemt organ eller en dimension - effektiviteten af integrerede holistiske behandlinger er mere langvarig og med en lavere regressionshastighed. Med hensyn til forholdet mellem sundhedspersonale og patienter vil eleverne lære at den officielle biomedicinske model - i betragtning af krop, sind, ånd, samfund og miljø som adskilte faktorer - overlader kroppens pleje til læger, pleje af sind og følelser til rådgivere og psykologer og pleje af ånden til ministre og præster. Dette resulterer i, at ingen tager sig af hele personen og taler imod patienten som en sjæleløs maskine. I dag er flere og flere mennesker trætte af at blive betragtet som organer adskilt fra sind adskilt fra ånden og taler om at have deres mest elementære rettigheder nægtet dem, så snart de går ind på et hospital. De ønsker i stedet at blive betragtet som hele mennesker og behandles som sådan. På denne måde lærer eleverne praktiske psykosociale værktøjer til styring af kommunikation og relationer med kunder / patienter.
Det er vigtigt at bemærke, at mange holistiske og naturopatiske behandlinger, der traditionelt er betragtet som ikke-refunderbare out-of-pocket udgifter, nu tilbydes inden for traditionelle medicinske institutioner som en del af deres overordnede pleje strategi. Den integrerende tilgang indebærer ikke nødvendigvis en højere økonomisk omkostning ved at yde eller modtage pleje, men det åbner mulighed for praktikere og patienter at undersøge enhver form for modalitet, som kan være til gavn for dem.
MA i integreret sundhed og helbredelse er for:
- Kvinder og mænd, der søger en bredere opfattelse af sundhed, wellness og helbredelse, både til professionelle og personlige formål.
- Sundhedspleje og wellness-fagfolk (læger, sygeplejersker, psykiatere, psykologer, rådgivere, kiropraktorer, alternative praktiserende læger, sundheds- og velværebusser osv.), Der ønsker at udvide grænserne for deres faglige viden og færdigheder.
- Life coaches, virksomhedsledere, organisatoriske udviklere, der ønsker at forbedre deres erhverv med kraftfulde holistiske integrerende teorier og værktøjer.
- Lærere og undervisere, der har en holistisk opfattelse af uddannelse og gerne vil hjælpe eleverne med at udvikle ikke kun deres viden, men også deres hele person, med særlig hensyn til sundhed og velvære.
Klasser mødes på stedet en weekend om måneden (fredag fra 5 til 9 pm og lørdag fra 9:00 til 17:00 og nogle gange også søndag). Graden er afsluttet i 24 måneder.