Læs den officielle beskrivelse

Grundlæggende oplysninger

  • Bestyrelsesmedlemmer: D. Benjamín Herreros
  • Kreditter: 60 ECTS.
  • Varighed: 31. oktober - juni (to år).
  • Modalitet: Online og blandet.
  • Pris: 4 800 euro

præsentation

I den nuværende medicin er etiske konflikter stadig hyppigere og har stor indflydelse på beslutningstagningen. Det er vigtigt, at sundhedspersonale udvikler specifikke færdigheder til at imødegå de voksende udfordringer i fremtidens medicin. "Master i klinisk etik" giver mulighed for at udvikle viden, færdigheder og holdninger til at identificere effektive løsninger på konflikter gennem en innovativ undervisningsmetode, der fokuserer på aktiv undervisning og færdigheder. Den undervisningsmodel, der tilbydes i Master, er integreret og tværfaglig, fokuseret på præsentation af kliniske tilfælde gennem ordninger, der er specielt designet til at lette elevers forståelse. Undervisningsmetoden til at præsentere sager gennem ordninger er indført i medicin i Canada, Det Forenede Kongerige og USA, idet de er innovative i undervisningen i klinisk etik i Spanien og Latinamerika.

målsætninger

  • Main: udvikle specifikke kompetencer, der letter opløsheden af de hyppigste etiske konflikter i klinisk praksis.
  • sekundær:
    • Kend de grundlæggende aspekter og problemer i klinisk etik, samt de vigtigste anvendelsesområder i den daglige kliniske praksis.
    • Udvikle de nødvendige færdigheder til at påtage sig en etisk konsulents / konsulents rolle i tre forskellige former: konsulentens, mæglerens og medlemmet af etiske udvalg for sundhedspleje.
    • Udvikle de nødvendige holdninger til at lette moralske beslutninger, både individuelt og i grupper, og dermed optimalt løse de hyppigste etiske problemer.

rettet til

  • Læger, der udvikler klinisk aktivitet på sundhedsområdet. Disse fagfolk kan variere fra mindre erfarne læger (nybegyndere og unge stedfortrædende læger) til mere professionelle fagfolk.
  • Grad fagfolk med interesse i de etiske aspekter af klinikken: pleje, psykologi, tandlæge, apotek, fysioterapi, socialt arbejde, lov, filosofi. De kan være nyuddannede fagfolk og også professionelle fagfolk.

metodologi

  • Mesteren har et blandet format (kombinerer onlineundervisning med undervisning i klasseværelset) og også online .
  • Afstandsklasserne foregår via streaming og dermed interagere den studerende med læreren og deres klassekammerater gennem en online platform, der sikrer deres deltagelse og tilbyder samme undervisningskvalitet som ansigt til ansigtsklasse.
  • Case-scenarier: alle klasser vil have et pædagogisk seminar typen format med praktiske tilfælde er designet specielt til studerende som en integreret metode: casebaseret læring, læring økologiske model og klinisk præsentation. Undervisningsmetoden vedtager en tilgang, der fokuserer på opbygningen af et scenario, der repræsenterer et konfliktfuldt klinisk tilfælde, som kan præsenteres eller simuleres af eleverne. Scenariet understøttes af konceptuelle ordninger, der gør det muligt for eleven at analysere det kliniske tilfælde fra to dimensioner: analysen af problemet og dets mulige løsninger. På denne måde fokuserer læring på problemet og på de færdigheder, der er nødvendige for at løse det. Alle scenarierne er integreret med ordninger, der letter udviklingen af elevernes kompetencer.
  • Den fortællende etik (audiovisuelle medier og tekster) vil lette diskussionen af de grundlæggende temaer i undervisningsprogrammet, integrere den kliniske etik med de medicinske humaniora (historie i medicin, samfundsvidenskab, kunst, antropologi), som giver en grundig forståelse af problemerne og udsatte argumenter.
  • Simulering: Eleverne får mulighed for at være vidne til simulering (simulerede scenarier), så de kan placeres i sammenhænge tæt på den kliniske virkelighed. Simulering giver dig mulighed for at repræsentere et scenario på en kontrolleret måde og kombinere problembaseret læring med kompetencebaseret læring. Det simulerede scenario giver mulighed for at manipulere dynamikken i et klinisk tilfælde for at stimulere udviklingen af kompetencer. Simuleringen kombinerer den kliniske præsentation af konfliktsagen (pre-briefing) med et overvejende øjeblik (debriefing) og konverterer elevens erfaringer (simulering) til et udgangspunkt for opbygningen af specifikke kompetencer. Denne tilgang gør det muligt for underviseren at evaluere erhvervelsen af kompetencer gennem specifikke værktøjer designet ud fra de konceptuelle ordninger, som støtter den studerende i de teoretiske klasser.
  • Timer: 50% vil være timetimer ( online og personligt) og de øvrige 50% vil være individuelt arbejde (læsning af undervisningsmateriale og case analyse) og selvstudier .
  • Eleverne vil have personlige vejledninger med underviseren for at afklare eventuelle tvivl der måtte opstå.
  • Modul 5 i praksis og TFM har til formål at gennemføre praktikophold i sundhedscentre og etiske konsulenttjenester (etiske udvalg, kliniske konsulenter mv.), Således at den studerende kan opleve den kliniske etiks faglige virkelighed og dermed behandle færdigheder udviklet gennem mesteren. Praksis kan gøres personligt og på afstand.
  • Master blandet:
    • Den blandede Master har to formater
      • Uger: To ugen fra ansigt til ansigt i det første år (sidste uge i modul 1 og første uge i modul 2) og to ansigts-uger i andet år (praksis i modul 5)
      • Dage: Ti dage i det første år (fredag morgen og eftermiddag) og ti dage i andet år (fredag morgen og eftermiddag).
Program undervist i:
Spanish (Spain)
Senest opdateret March 12, 2019
This course is Online, Undervisning både online og på universitetet
Start Date
Sep. 2019
Duration
2 år
Fuldtid
Price
4,800 EUR
Deadline
Efter placeringer
Efter dato
Start Date
Sep. 2019
End Date
Ansøgningsfrist

Sep. 2019

Location
Ansøgningsfrist
End Date