M.Sc. i biomedicinsk teknik
Nazarbayev University
Nøgleinformation
Campus placering
Astana, Kasakhstan
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Meritbaserede stipendier er tilgængelige
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Biomedicinsk teknik er et relativt nyt felt, der bygger bro mellem de traditionelle discipliner inden for ingeniørvidenskab og medicin. Eksempler på biomedicinske ingeniørbidrag er udviklingen af pacemakere, højteknologisk maskineri til bloddialyse og systemer til medicinsk billeddannelse gennem røntgen- eller magnetisk resonanstomografi.
Biomedicinsk teknik er et tværfagligt speciale, der anvender tekniske principper til at løse kliniske problemer. Denne disciplin beskæftiger sig almindeligvis med medicinske terapier, overvågningsudstyr og diagnostiske værktøjer. Bidragene fra biomedicinsk teknik til samfundet er vokset hurtigt siden Anden Verdenskrig. Faktisk listede Biomedical Engineering Society (BMES) for nylig de mest fremtrædende moderne teknologier og applikationer, der er opstået som et resultat af biomedicinsk teknik. Disse omfatter:
- Kunstige organer , såsom pacemakere, høreapparater, syntetiske blodkar og hæmodialysesystemer.
- Computermodellering af kropssystemer , såsom nyrefunktion og blodtryksmaskiner.
- Medicinsk billeddannelse omfatter MRI'er, røntgentomografi, ultralyd, positronemissionstomografi og mere.
Andre anvendelser af biomedicinsk teknik omfatter design af biomaterialer, regenerativ teknik, sportsmedicin og avanceret terapeutisk udstyr. Desuden er smarte teknologier ved at blive vigtige i sundhedsvæsenet. For eksempel tillader smarte teknologier brugen af realtidsanalyse til at hjælpe læger og læger med at diagnosticere sygdomme, men også med at bruge analyser til at hjælpe med at yde pleje. Nogle af disse egenskaber kan være til stede i maskiner eller udstyr designet af biomedicinske ingeniører.
Generel information
- Campus: Astana, Kasakhstan
- Sprog: Engelsk
- Leveringstilstand: Fuldtid, på campus
- Varighed: 2 år
- Samlet ECTS-point: 120
School of Engineering and Digital Sciences
Nazarbayev University's School of Engineering and Digital Sciences (NU SEDS) har designet alle sine programmer til at revolutionere det traditionelle ingeniør- og naturvidenskabelige læringsmiljø for forelæsninger og laboratorier til at inkludere moderne komponenter, der engagerer studerende i projektbaserede øvelser i kritisk tænkning.
Som førende i verdensklasse inden for STEM-uddannelse går alle NU SEDS-kandidater ind på den globale markedsplads som højtuddannede eksperter inden for deres valgte studieretning. Vores kandidater fortsætter med at blive innovatører, der overvinder forhindringerne i Centralasien og Eurasiens avancerede teknologiindustrier.
SEDS fremmer en mission om at bruge avancerede teknologier og forskning til at forme studerendes ekspertise og træne dem i kritisk tænkning og opfindsomt design.
Kandidater fra NU SEDS er eftertragtede i det globale ingeniør- og digitale videnskabssamfund på grund af vores studerendes tværfaglige perspektiver, der er afgørende for at fremme moderne industri og infrastruktur.
Strategiske partnere af Nazarbayev University
- Duke University, Fuqua School of Business (USA)
- National University of Singapore, Lee Kuan Yew School of Public Policy (Singapore)
- University of Pennsylvania (USA)
- University of Cambridge (Storbritannien)
- Colorado School of Mines (USA)
- University of Wisconsin-Madison (USA)
- University of Pittsburgh Medical Center (USA)
- Lawrence Berkeley National Laboratory (USA)
- Oak Ridge Associated Universities (USA)
Indlæggelser
Læreplan
Kandidatuddannelsen Biomedicinsk Teknik har en varighed på 2 år. Det første år består af kurser, som vil blive undervist i klassen såvel som i laboratoriet. Der vil blive lagt vægt på gruppearbejde. Kurserne omfatter afgørende delområder inden for biomedicinsk teknik, såsom biomedicinske materialer, biosensorer, principper for regenerativ medicin, principper for vævsteknologi, medicinsk billeddannelse, metoder og teknikker anvendt inden for medicinsk diagnostik, mikrobiologi osv. Desuden et særligt kursus om anatomi og fysiologi for biomedicinske ingeniører vil blive undervist.
Programmet består af obligatoriske kurser og OUTLINE valgfag, så hver elev kan vælge et personligt pensum. Det andet år af programmet er i høj grad fokuseret på forskning; eleverne har næsten et helt kalenderår til rådighed. Det forventes, at den studerende vil undersøge en forskningshypotese på internationalt videnskabeligt niveau. Det vil helst resultere i en videnskabelig publikation. Forskningsprojekterne vil blive udført i samarbejde med vores strategiske allierede, dvs. Department of Biomedical Engineering ved University of Illinois Urbana-Champaign, USA; Columbia University (New York, USA), Imperial College London (London, Storbritannien) og University of New South Wales (Sydney, Australien).
Karrieremuligheder
Mulige karrieremål:
- i industrien for medicinsk udstyr, som udviklingsingeniør eller som kvalitetsstyringsingeniør.
- Fremstilling og videreudvikling af pacemakere, intraokulære linser eller endovaskulære stents.
- Reguleringsorganer, der regulerer markedsføringen af nye lægemidler og medicinsk udstyr.
- Du kan også starte din egen virksomhed, f.eks. produktion og lancering af medicinsk udstyr på markedet.
- Du kan også gøre karriere inden for den akademiske verden, f.eks. påbegynde et ph.d.-forskningsprojekt, arbejde som postdoc-forsker på et eller flere udenlandske universiteter og blive (assisterende eller associeret) professor.
Galleri
Programresultat
Efter en vellykket afslutning af kandidatuddannelsen i biomedicinsk teknik vil kandidaterne være i stand til at:
- Integrering af biovidenskab og ingeniørvidenskab i forskning, udvikling og innovation med henblik på at forbedre menneskers sundhed.
- at vurdere idéer, modeller og hypoteser ved hjælp af passende eksperimentelle, matematiske og statistiske metoder.
- Beherske flere instrumentelle, beregningsmæssige og biologiske teknikker til eksperimentering og modellering.
- tænke kritisk og være i stand til at analysere data fra eksperimenter og simuleringer på passende vis og drage begrundede konklusioner.
- at genkende etiske spørgsmål, overveje flere forskellige synspunkter og anvende kritisk etisk ræsonnement til at afgøre, hvilken adfærd der er hensigtsmæssig i forbindelse med udøvelse af biomedicinsk teknik.
- Kommunikere effektivt både individuelt og i et holdmiljø.