MD-program

Generelt

Program beskrivelse

Om DTMU

David Tvildiani Medical University er det første ikke-statslige medicinske universitet i regionen; vores mission er at tilbyde videregående uddannelser i medicin, der er baseret på videnskab og bedste internationale praksis. Vi mener, at uddannede mennesker hjælper med at øge samfundets bevidsthed, ødelægge stereotyper og skabe frihed i det samfund, der er baseret på moral og intellektuel uafhængighed. Oplyste mennesker reducerer fattigdom, øger tilgængeligheden og effektiviteten i sundhedsvæsenet i verden, tager sig af miljøet og sammen skaber de fælles velfærd.

MD-program

Det 6-årige MD-program er opdelt i 3 faser: Grundlæggende medicinske videnskaber (2,5 år); Clinical Sciences (2,5 år) og Clinical Clerkship (1 år).

Strukturen og formatet for MD-læseplanerne og undervisningsstyringssystemet er originale med copyright. De er specielt designet til at øge effektiviteten og forståelsen af læringsprocessen:

Moduler er integreret i organ - systemorienterede rotationer. Et studieår består af 40 undervisningsuger (240 undervisningsdage) fordelt på to 20-ugers efterårs- og forårssemestre. Semestrene er adskilt af helligdage. Baseret på ECTS (Europe Credit Transfer and Accumulation System) er 30 point knyttet til arbejdsbyrden i hvert 20-ugers semester.

Således omfatter et studieår 60 point; en kredit svarer til 30 arbejdstimer, hvoraf 16 timer er kontakttid og 14 timer er beregnet til den studerendes uafhængige arbejde. Læringsprocessen gennemføres 6 dage om ugen, 4 timer om dagen. Hver rotation afsluttes med en kompleks test - quiz. Bedømmelse af studerendes viden udføres ved en computerbaseret test, der sikrer maksimal objektivitet.125922_3.jpg

Systemorienteret MD-program med e-PBL

Siden 2014-2015 er et nyt MD-program “Problem Based Learning” (PBL) -format akkrediteret på DTMU. Programmet er udviklet inden for rammerne af ERASMUS University-projektet - ”Etablering af det supra-regionale netværk af de nationale centre inden for medicinsk uddannelse, med fokus på PBL og virtuelle patienter”.

Programmets varighed er 6 år og består af 376 point. Ny undervisningsmetodologi - Problem (patienttilfælde, scenarie) Baseret læring er implementeret ved grundlæggende (teoretisk) medicinsk videnskabsundervisning, som vil hjælpe med:

  1. Læring af grundlæggende medicinske videnskaber i sammenhæng,
  2. Forøgelse af beredskab til de næste undersøgelsesfaser (klinisk fase af programmet, postgraduate / bopælsprogrammer) og medicinsk praksis.125924_small5.jpg

Hvorfor vælge DTMU

  • Mere end 30 års erfaring med uddannelse af højtuddannede medicinske fagfolk
  • Et unikt undervisningsprogram, der overholder moderne internationale standarder
  • Mere end 200 af vores kandidater arbejder som førende medicinske fagfolk i nogle af verdens bedste klinikker
  • Specifikationer om undervisningsprogrammet på DTMU gør det muligt for de studerende at bestå bopælsprøverne, før de afsluttes .
  • Klinisk træning udført på de bedste hospitaler med JCI-akkreditering
  • Økonomisk støtte til international licenseksamen for bedste studerende
  • Konstant forbedring af kvaliteten af forskning og styring
  • Fuld støtte fra studerende og akademisk personale for at maksimere deres potentiale

USMLE-baseret pensum

Undervisningen på DTMU er sammensat i fuld overensstemmelse med de amerikanske standarder. Dette er yderst fordelagtigt for de studerende, der agter at fortsætte deres karriere i USA. Derudover afholdes USMLE coaching klasser på DTMU, der er helt gratis.

Verdensomspændende anerkendelse

I løbet af sin 30-årige historie har DTMU haft succes med at modtage anerkendelse fra internationale organisationer som WHO (Verdenssundhedsorganisationen), WFME (Verdensforbundet for medicinsk uddannelse), ECFMG (Uddannelseskommission for udenlandske medicinske kandidater), MCI (Medical Council of Indien) og mange andre.

For nylig blev DTMU også en del af EQAR (European Quality Assurance Register for Higher Education) . Alt dette sammen med den enorme mængde viden og færdigheder, som vores undervisningsprogram giver vores kandidater, giver dem mulighed for at fortsætte deres karriere i de førende medicinske institutioner af verden. I øjeblikket har DTMU hundreder af kandidater, der praktiserer medicin på det højeste niveau på verdensplan.125923_small8.jpg

University Campus

Den nyeste tilføjelse til DTMU er vores nyligt konstruerede Rustavi-campus, der også tilbyder overordnede betingelser for læring, forskning og rekreation. Beliggende i den fredelige forstad til Tbilisi er den udstyret til de højeste moderne standarder og giver overkommelig indkvartering til de udenlandske studerende ved DTMU.

Levende og interessant studerendes liv

  • DTMU har flere studentorganisationer, der sigter mod at yde støtte i alle aspekter af studerendes liv. Deltagelse i lokale og internationale konferencer og forskningsseminarer er meget opmuntret.
  • DTMU har også flere sportshold, der konkurrerer med stor succes i lokale og internationale konkurrencer.

Stipendier

Hver studerende har mulighed for at modtage fra 25 op til 100% stipendium baseret på deres akademiske resultater. Støttemodtagerne såvel som beløbet bestemmes på baggrund af resultaterne fra det første studieår.

Nem og hurtig optagelsesproces

Vi har arbejdet hårdt for at minimere bureaukratiet og gøre optagelse på DTMU problemfri og hurtig. Vores studerende skal ikke betale adgangsgebyrer, og dokumentationskravene er minimale.

Studieafgift / opholdsgebyr

  • Det årlige undervisningsgebyr på DTMU er 8000 USD
  • Årligt opholdsgebyr starter med 3000 USD, (helpension)

Senest opdateret Mar 2020

Keystone-stipendium

Oplev de muligheder, vores stipendium kan give dig

Om skolen

David Tvildiani Medical University is the first nongovernmental medical university in the region; our mission is to provide higher education in medicine that is based on science and best international ... Læs mere

David Tvildiani Medical University is the first nongovernmental medical university in the region; our mission is to provide higher education in medicine that is based on science and best international practices. We believe that educated people help raise society’s awareness, destroy stereotypes and create freedom in the society that is based on morals and intellectual independence. Enlightened people reduce poverty, increase healthcare accessibility and effectiveness in the world, take care of the environment and together they create common welfare. Minimer