$close

Filtre

Se resultater

Søg efter de bedste skoler og universiteter for bacheloruddannelser her!

En læge er en meget avanceret grad, der kræver omkring seks års arbejde. Mange MD programmer kræver en kombination af classwork, videnskabelige afhandlinger, og hands-on klinisk praksis at certificere studerende som læger.

$format_list_bulleted Filtre
Sorter efter:
Anbefalet Seneste Titel
European University
Tbilisi, Georgien

Formålet med programmet er at hæve en læge i overensstemmelse med moderne internationale standarder, som vil være i stand til at anvende principper for evidensbaseret medicin ... +

Formålet med programmet er at hæve en læge i overensstemmelse med moderne internationale standarder, som vil være i stand til at anvende principper for evidensbaseret medicin i praksis, anvende relevante principper for etik, forskning og kommunikation i praksis; og være i stand til at etablere sig selv og fortsætte udviklingen inden for konstant skiftende fagmiljø. -
M.D.
Fuldtid
6 år
Engelsk
Aug 2022
på universitet
 
University of Nicosia Medical School
Nicosia, Cypern

University of Nicosia Medical School , den ældste og største på Cypern, tilbyder et MD-uddannelsesprogram designet til dem, der har universitetsgrader inden for ethvert felt. ... +

University of Nicosia Medical School , den ældste og største på Cypern, tilbyder et MD-uddannelsesprogram designet til dem, der har universitetsgrader inden for ethvert felt. The Medical School har brugt sin betydelige erfaring, over mere end ti år, i at levere kandidat-entry medicinsk uddannelse til at udvikle et nyt program rettet mod indehavere af universitetsgrader fra enhver disciplin. Dette innovative program er designet i overensstemmelse med EU-direktivets krav til grundlæggende medicinsk uddannelse og er blevet akkrediteret af Cypern Agency of Quality Assurance and Accreditation in Higher Education (CYQAA) i forhold til de robuste og omfattende medicinske uddannelsesstandarder fra World Federation for Medicinsk uddannelse (WFME). Som sådan appellerer det til håbefulde læger, der sigter mod at praktisere medicin over hele kloden. Akkrediteret i henhold til World Federation for Medical Education-standarder Elevcentreret læseplan med integreret, case-baseret læring fra 1. år Tidlig klinisk eksponering med longitudinelle kliniske placeringer fra år 2 Seks projekter, der fremmer kritisk undersøgelse og giver forskningsmuligheder Karrierestøtte fra 1. år skræddersyet til den enkelte elevs behov Diverse studerende fra over 80 lande Læseplanen blev designet og udviklet af et internationalt team bestående af medicinske uddannelseseksperter fra Storbritannien, Irland og Cypern og Medical School-alumner og blev gennemgået af en komité af forskellige interessenter, herunder akademikere, nuværende studerende, fremtidige arbejdsgivere og repræsentanter for patientorganisationer. Læreplanen er i overensstemmelse med skolens mission og kerneværdier og trækker fra principperne og metoderne i moderne medicinsk pædagogik. Med elevcentrering i hjertet af alle vores aktiviteter, sikrer programmet udviklingen af aktive lærende og kritiske tænkere, som omfavner refleksion over deres erfaringer, og som er i stand til at arbejde i samarbejde med kolleger fra en række sundhedsfaglige discipliner. Kandidaterne fra programmet vil være i en stærk position til at sikre efteruddannelse i deres valgte speciale. De vil være i stand til at praktisere medicin på en kompetent og medfølende måde i samarbejde med andre sundhedsprofessionelle, udvikle sig til innovative forskere, effektive ledere og elevcentrerede lærere og i sidste ende tjene og forbedre befolkningens sundhed. Generelle mål Uddannelsen giver kandidatstuderende mulighed for at modtage en uddannelse af høj kvalitet i medicin. Da det er rettet mod dem, der har den første grad, fokuserer dens leveringsmåde på en meget integreret tilgang til læring. Det har en indledende vægt på de grundlæggende videnskaber, der er relevante for medicin, efterfulgt af et system/tema-baseret, klinisk fokuseret program, der bruger en kombination af læringsmetoder, herunder case/problem/team-baseret læring, flipped classroom og klinisk træning. Direkte selvlæring og teknologibaseret læring er begge nøgler til programmet. Der er betydelig tidlig klinisk erfaring fra år 2, der kulminerer i de sidste to rene kliniske studieår. Programmets overordnede mål er at: Træn eleverne til at blive yderst kompetente læger og udstyre dem med viden, færdigheder og holdninger, der vil sætte dem i stand til at reagere på udfordringerne i moderne medicin. Fremstil kompetente og omsorgsfulde kandidater, sikre at praktisere i begyndelsen som yngre læger, og med potentiale til at udvikle deres karrierer i deres valgte gren af medicin. Giv hver elev den evidensbaserede viden og erfaring, der er nødvendig for at fremme både videnskabeligt og humanistisk i pleje og behandling af syge, herunder øjeblikkelig behandling af medicinske nødsituationer. Fremme udviklingen af livslange forpligtelser til stipendium og service over for individuelle patienter og samfundet. Tilskynd eleverne til at praktisere medicin holistisk, herunder etiske, juridiske, psykologiske og sociale overvejelser. Fremme sundhed og velvære gennem sygdomsforebyggelse og forskning. Bidrage til etableringen af Cypern som et regionalt center for ekspertise inden for medicinsk uddannelse Programmets læringsresultater Principperne for Medical Schools mission og kerneværdier understøtter design og udvikling af kandidatuddannelsen MD-programmet (GEMD) og dets tilsigtede resultater for kandidater. Disse resultater er designet på grundlag af, at kandidater fra programmet vil have den nødvendige viden, færdigheder og faglige kompetencer til at yde sikker og effektiv patientcentreret pleje og er blevet grupperet under disse tre tilsvarende overskrifter. Efter afslutningen af programmet skal eleverne være i stand til at: Viden Forklar normal menneskelig struktur og funktion på molekylært, celle-, vævs-, organ- og helkropsniveau fra undfangelse til alderdom. Forklar de videnskabelige principper, der ligger til grund for almindelige og vigtige sygdomsprocesser, herunder inflammation, infektion, neoplasi og traumer. Beskriv grundlæggende farmakologiske principper sammen med farmakologien af almindeligt anvendte lægemidler, herunder deres virkningsmåder, farmakokinetik, lægemiddelinteraktion og bivirkninger. Beskriv genetikkens rolle i at forudsige risikoen for sygdom og i personlig medicin. Forklar determinanterne for normal menneskelig adfærd på individuelt og samfundsmæssigt niveau. Forklar, hvordan psykologiske og sociologiske faktorer kan påvirke risikoen for sygdom og resultatet af behandlingen. Beskriv, hvordan individer tilpasser sig store livsændringer, herunder sygdomsdebut. Forklar begrebet 'wellness' og beskriv vigtigheden af at fremme livsstilsfaktorer for at opnå det bedst mulige helbred. Beskriv epidemiologiens rolle i evalueringen af en befolknings sundhed. Diskuter den rolle, som miljømæssige, økologiske, sociale, adfærdsmæssige, erhvervsmæssige og kulturelle faktorer spiller for at bestemme sundhed på individ-, samfunds- og samfundsniveau. Beskriv principperne for primær, sekundær og tertiær sygdomsforebyggelse, sammen med rollen af immunisering og screening. Beskriv de grundlæggende principper for smitsomme sygdomsbekæmpelse på både hospital og lokalsamfund. Diskuter ernæringens rolle i sundhed og sygdom. Diskuter sundhedsdeterminanter fra et globalt perspektiv og anerkend den indflydelse, som globale faktorer kan have på lokal sundhed. Beskrive anvendeligheden af kvalitative og kvantitative metoder i videnskabelig forskning. Fortolke almindelige statistiske metoder, der anvendes i medicin og i medicinsk forskning. Kritisk vurdere forskningslitteraturen i form af undersøgelsesdesign, resultater, analyser og konklusioner. Diskuter lægers rolle i at bidrage til indsamling og analyse af patientdata. Beskriv principperne for sundhedsinformatik. Færdigheder Kommuniker medfølende og effektivt med patienter og, når det er relevant, med betydningsfulde andre, herunder at tage en relevant, fokuseret historie. Kommuniker effektivt med kolleger i alle professionelle sammenhænge, herunder gruppesituationer. Kommunikere effektivt skriftligt og elektronisk såvel som mundtligt. Før nøjagtige kliniske optegnelser og demonstrer færdigheder i registrering, organisering og styring af information, herunder brug af passende informationsteknologi. Udfør en undersøgelse af de vigtigste kropssystemer i et simuleret miljø. Vurder, undersøg og administrer patienter på en sikker, kompetent og omsorgsfuld måde ved at anvende sunde kliniske ræsonnementer på alle stadier af processen. Udskriv lægemidler sikkert under opsyn, herunder dosisberegning, receptudskrivning og administration. Genkend og håndter livstruende tilstande og giv den umiddelbare kerne af medicinske nødsituationer, herunder førstehjælp og genoplivning. Faglige kompetencer Diskuter arten af medicinsk professionalisme og dens betydning i patientbehandling, i erkendelse af, at pleje og sikkerhed for patienter er centralt i deres daglige praksis. Arbejd med medlemmer af det tværfaglige team og forstå deres egne personlige roller og ansvar inden for teamet såvel som andre sundhedsprofessionelles. Diskuter de grundlæggende principper, der understøtter god etisk praksis, herunder behovet for at respektere patienter uanset deres livsstil, kultur, tro, religion, race, hudfarve, køn, seksualitet, handicap, alder og sociale eller økonomiske status. Vær opmærksom på og være i stand til at diskutere de store etiske spørgsmål inden for sundhedsvæsenet, som man kan støde på i den daglige kliniske praksis, herunder bekymring for fortrolighed og respekt for individuel autonomi. Forklar vigtigheden af at bevare patientens fortrolighed og respektere patienternes autonomi, værdighed og privatliv. Forklar ens faglige og juridiske ansvar, når man får adgang til information i forhold til patientbehandling, forskning og uddannelse. Demonstrer forståelse for vigtigheden af altid at handle med ærlighed og integritet, herunder pligten til åben afsløring, når ting går galt. Demonstrere forståelse for, hvornår patientens samtykke er påkrævet, og hvordan det bedst opnås. Dette omfatter en forståelse af, hvornår og hvordan samtykke skal indhentes fra en tredjepart. Anerkend den potentielle indvirkning på patientbehandlingen af ens personlige overbevisninger og skævheder og beskriv de strategier, der afbøder dette. Beskriv principperne for at beskytte børn og udsatte voksne. Vis et livslangt engagement i stipendium og service over for den enkelte patient og samfundet. Praktiser medicin holistisk under hensyntagen til etiske, juridiske, psykologiske og sociale overvejelser. Fremme sundhed og velvære gennem sygdomsforebyggelse og forskning. Bidrage til etableringen af Cypern som et regionalt center for ekspertise inden for medicinsk uddannelse. Læreplan Læreplanen er innovativ og bygger på de store fremskridt inden for medicinsk uddannelse, der er sket internationalt i løbet af de seneste årtier, og den nyeste forskning på området. Dette inkluderer ting som elevcentrering, interaktiv undervisning i små grupper, teknologiske innovationer, vertikal og horisontal integration på tværs af de grundlæggende og kliniske videnskaber og samfundsorientering. Årgang 1 – 3 I de første tre år lægges der vægt på kontekstuel læring med læringsudbytte knyttet til ugentlige scenarier eller cases, som i stigende grad er af klinisk karakter. Scenarierne/caserne giver kontekst, der sætter fokus på ugens læringsudbytte og illustrerer deres relevans for praksis. Diskussionen og analysen af disse scenarier/cases i små grupper er grundlaget for læringsugen i de første tre år. Der er tidlig klinisk eksponering med en longitudinel klinisk placering, der starter i begyndelsen af programmets andet år. Det første år er designet til at give et solidt grundlag i de grundlæggende videnskaber, der understøtter lægepraksis. Året fokuserer på genetik og molekylærbiologi, udvikling og funktionel histologi, biokemi og stofskifte samt grundlaget for fysiologi og farmakologi. Disse nøglekurser suppleres af to projekter, der dækker kritisk vurdering af litteratur og dataanalyse, der danner grundlag for træning i kritisk undersøgelse og evaluering af evidens. På andet år er indlæringen af de grundlæggende videnskaber fortsat i fokus, men dette bliver integreret og systembaseret og dækker sekventielt de kardiovaskulære, respiratoriske, gastrointestinale, urin-, endokrine, muskuloskeletale, neurologiske og reproduktive systemer samt vækst og udvikling i barndommen. Læring i små grupper fortsætter som rygraden i læringsugen, og undervisning i kliniske og kommunikative færdigheder introduceres for første gang og følg ugens emne så meget som muligt. Kliniske anbringelser introduceres og omfatter longitudinelle tilknytninger en gang om ugen i en række kliniske omgivelser, med vægt på primære plejefaciliteter. Formålet med den kliniske tilknytning på dette tidlige stadie er at give de studerende øget tillid til at tage historier og gennemføre kliniske undersøgelser ved brug af færdigheder lært i simulationslaboratoriet, samt at give den nødvendige kliniske kontekst til de ugentlige cases. Ud over den horisontale integration af læringsugen giver 2. årskurser muligheder for spirallæring og vertikal integration, som det er tilfældet mellem molekylær genetik i 1. år og klinisk genetik i 2. årgang Reproduktion, vækst og udvikling. I det tredje år fortsætter den grundlæggende struktur af ugentlige sager, men emnerne bliver mere komplekse og omhandler flere systemer. Longitudinelle kliniske praktikophold, svarende til dem, der er beskrevet i år 2, optræder også i første semester og første kursus af andet semester med fokus på at give de studerende mulighed for at øve deres kliniske og kommunikationsevner og give en bred klinisk kontekst for læringen i disse kurser. År 3-kurser er fremragende muligheder for spirallæring og vertikal integration af systembaseret fysiologi og patofysiologi samt kliniske og kommunikationsmæssige færdigheder med en strategi, der ikke længere er begrænset af en kropssystemtilgang. Det afsluttende forløb på 3. år er Polymorbiditet, og vægten flyttes her fra en gang ugentlig klinisk tilknytning til læring primært i det kliniske miljø. Formålet hermed er at konsolidere de studerendes færdigheder i at tage en klinisk anamnese, gennemføre en klinisk undersøgelse og formulere en grundlæggende differentialdiagnose, samt have en bred forståelse af patienthåndtering. Dette kursus er designet til at forberede studerende til klinisk træning i år 4 og 5 af programmet. Årgang 4 -5 I år 4 og 5 foregår læring i det kliniske miljø. Læreplanlevering i år 4 og 5 anvender både horisontal og vertikal integration. Medicinske og kirurgiske discipliner er integreret horisontalt, for eksempel medicinsk og kirurgisk gastroenterologi, nefrologi og urologi, reumatologi og ortopædi. Vertikal integration bruges til at bygge på tidligere viden, herunder en formelt struktureret gensyn med de grundlæggende videnskaber. Studerende genbesøger de tilstande, man stødte på i de tidligere år, såvel som mindre almindelige lidelser. Mens fokus i tidligere år er på at nå frem til en diagnose, fx gennem historie, undersøgelse og passende undersøgelser, forventes de studerende i år 4 og 5 at lægge stigende vægt på patientbehandling. I løbet af de ledende kliniske år øges ansvarsniveauet gradvist gennem gensyn med tidligere stødte emner, hvilket kulminerer i assistentskabslignende tilknytninger på 5. år, som forberedelse til det første år i klinisk praksis. Studerende, der forbliver på Cypern til klinisk træning, har brug for passende viden om græsk, så de bedre kan kommunikere med patienter. The Medical School tilbyder gratis græsk-sprogede lektioner for at forberede eleverne til dette krav. -
M.D.
Fuldtid
5 år
Engelsk
Sep 2022
på universitet
 
Khalifa University
Abu Dhabi, Forenede Arabiske Emirater

Det 4-årige studiekursus, der fører til doktor i medicin (MD), anvender en række uddannelsesstrategier, herunder problembaseret læring og kliniske erfaringer for at give stude ... +

Det 4-årige studiekursus, der fører til doktor i medicin (MD), anvender en række uddannelsesstrategier, herunder problembaseret læring og kliniske erfaringer for at give studerende mulighed for at opnå de forventede kompetencer hos alle læger. Derudover tilbyder programmet en vægt på at tilbyde teknologi-forbedret sundhedsydelser i service til samfundet. -
M.D.
Fuldtid
4 år
Engelsk
21 Aug 2023
på universitet
 

Få et stipendium på op til $ 10000

Opdag de muligheder, vores stipendium kan give dig.
University of Szeged
Szeged, Ungarn

De første to år af General Medicine programmet tjener som grundlag for grundlæggende medicinske viden. Efter det tredje år forlænges træningen med regelmæssig klinisk praksis, ... +

De første to år af General Medicine programmet tjener som grundlag for grundlæggende medicinske viden. Efter det tredje år forlænges træningen med regelmæssig klinisk praksis, hvor eleverne aktivt deltager i arbejdet i kliniske afdelinger og undervisningssygehuse. -
M.D.
Fuldtid
12 semestre
Engelsk, Tysk
Sep 2022
på universitet
 
Palacky University
Olomouc, Tjekkiet

Læreplanen for studieprogrammet Generel medicin er identisk med den, som tjekkiske lægestuderende forfølger, bortset fra at blive undervist på engelsk. Det er i overensstemmel ... +

Læreplanen for studieprogrammet Generel medicin er identisk med den, som tjekkiske lægestuderende forfølger, bortset fra at blive undervist på engelsk. Det er i overensstemmelse med EU-standarderne og er også akkrediteret af Association of Medical Schools in Europe (AMSE). -
M.D.
Fuldtid
6 år
Engelsk
på universitet
 
Aureus University - School of Medicine
Oranjestad, Aruba

Den MD (3 år 4 måneder) program 4 År er for studerende, der har afsluttet en bachelorgrad eller har afsluttet de Noguchi krav, som normalt består af

Den MD (3 år 4 måneder) program 4 År er for studerende, der har afsluttet en bachelorgrad eller har afsluttet de Noguchi krav, som normalt består af -
Master M.D.
Fuldtid
4 år
Engelsk
på universitet
 
Nova Southeastern University Undergraduate Programs
Lauderdalefortet, USA

Et program for fremtidige tandlæger Hvis du allerede ved, at du er interesseret i en karriere inden for tandpleje, kan Nova Southeastern Universitys Dental Medicine Dual Admis ... +

Et program for fremtidige tandlæger Hvis du allerede ved, at du er interesseret i en karriere inden for tandpleje, kan Nova Southeastern Universitys Dental Medicine Dual Admission-program hjælpe dig med at imødekomme det voksende nationale behov for dygtige tandlæger. Med dobbelt optagelse vil din plads i NSU's meget selektive College of Dental Medicine blive reddet, efterhånden som du opnår din bachelorgrad.Det betyder mere tid til at fokusere på at få gode karakterer – og gode venner – og mindre på, hvor du skal på tandlægeskole. Gennem hele programmet vil du have masser af muligheder for at øve dig i virkelige situationer.Kliniske rotationer, forskning og servicelæring i vores klinikker og opsøgende lokalsamfundsprojekter er alle fremragende måder at lære på, mens du gør en forskel. Programoversigt Doctor of Dental Medicine er et syv- eller otteårigt program. Den syvårige uddannelse (3+4) er en kombineret uddannelse; studerende vil følge et treårigt foreskrevet studieforløb i bacheloruddannelsen.Studerende vil blive tildelt en bachelorgrad efter at have gennemført det første år af professionsuddannelsen på College of Dental Medicine. På den otteårige uddannelse (4+4) gennemfører de studerende den fireårige bacheloruddannelse og tildeles en bachelorgrad, inden de starter på tandlægeuddannelsen.Studerende på begge programmer vil modtage DMD-graden efter fire års uddannelse på College of Dental Medicine. -
Bachelor M.D.
Fuldtid
7 - 8 år
Engelsk
Aug 2023
15 Jun 2023
på universitet
 
Saint Camillus International University of Health and Medical Sciences
Rom, Italien

Missionen for den seksårige grad - enkeltcyklus - Kurset er identificeret med uddannelse af en læge med en international faglig profil, præget af en tværfaglig og integreret v ... +

Missionen for den seksårige grad - enkeltcyklus - Kurset er identificeret med uddannelse af en læge med en international faglig profil, præget af en tværfaglig og integreret vision om sundheds- og sygdomsproblemer, med en uddannelse orienteret mod samfundet, territoriet, de globale sundhedsudfordringer og grundlæggende i retning af sygdomsforebyggelse og sundhedsfremme og med en humanistisk kultur i dens konsekvenser af medicinsk interesse. Denne specifikke mission er ikke kun centreret om sygdommen, men frem for alt på den syge, der betragtes i hans/hendes globalitet af soma og psyke og inden for den sociale kontekst. -
M.D.
Fuldtid
6 år
Engelsk
Sep 2022
på universitet
 
St Joseph University
Roseau, Dominica

Potentielle studerende, der søger at deltage i programmet direkte, skal have MCAT (Medical College Admission Test), en bachelorgrad i de fysiske og biologiske videnskaber med ... +

Potentielle studerende, der søger at deltage i programmet direkte, skal have MCAT (Medical College Admission Test), en bachelorgrad i de fysiske og biologiske videnskaber med et minimumskaraktergennemsnit på 3,0, med forudgående kurser inklusive et helt år med laboratoriearbejde i hver af generel biologi, generel kemi og generel fysik; et semester med laboratoriearbejde i organisk kemi. -
M.D.
Fuldtid
4 år
Engelsk
Sep 2022
på universitet