Master i Management - Major i Health Service Management

Generelt

Program beskrivelse

Kandidatuddannelsen i kandidatuddannelse med hovedfag i sundhedsvæsenets ledelse stræber efter at hjælpe med at udvikle sig i en forskelligartet studentpopulation kritisk tænkning, kreativitet, videnudvikling og anvendte færdigheder inden for sundhedsvæsenets ledelse.

Kandidaten fra programmet vil være en professionel fagligt uddannet med evnerne til at udføre med succes på mellemniveau ledelse af sundhedsvæsenets organisationer.

Programmet adskiller sig ved at uddanne fuldt ud tosprogede fagfolk med et holistisk syn på sundhedssystemet. Derudover inkluderer programkurserne blandt andet kurser i evaluering af sundhedsprogrammer, kvalitet og omkostningskontrol, samtidig med at der udvikles beslutningsevner i forbindelse med en levering af sundhedsydelser.

Endelig får den studerende den etiske og juridiske viden til at udøve sit erhverv i et meget etisk og juridisk sundhedsmæssigt miljø.

Programmål

  • Tilvejebringe et aktuelt og moderne læseplan inden for en konceptuel ramme, der vil fremme den integrerede udvikling af den studerende og de grundlæggende færdigheder, der er nødvendige for at udføre på mellemledelsesledelsen i sundhedsvæsenets organisationer.
  • Udvikle specialister inden for sundhedsvæsenets ledelse med et holistisk syn og de færdigheder, kompetencer, der er nødvendige for at udføre i ledelse i sundhedsorganisationer.
  • Bidrage til uddannelse og uddannelse af fagfolk, der er i stand til at udvikle kreative og omkostningseffektive strategier, der forbedrer kvaliteten af de sundhedsydelser, der leveres af organisationer.
  • Fremme uddannelse af fagfolk med en helhedsvision og med evnerne til at tilpasse sig positivt og proaktivt til ændringer i samfundet.
  • Uddanne fagfolk med de nødvendige færdigheder til at evaluere miljøer strategisk og vurdere virkningen af ændringer i kvaliteten af sundhedsydelser.
  • Udvikle de studerende de nødvendige forskningsevner, specialiseret viden om informationsressourcer inden for sundhedsydelser.
  • Giv observations- og analysefærdigheder, der er nødvendige for at anvende teoretisk viden til bestemte omstændigheder og få brugbar og praktisk information.
  • Fremme udviklingen af etiske, dynamiske og kreative ledere, der vil tilføje værdi til sundhedsvæsenets organisationer og tjenester.
  • Udvikl fagfolk, der har færdighederne i samarbejde, kommunikation og konfliktløsning, der vil opretholde gruppesamhørighed og produktivitet i sammenhæng med sundhedsorganisationer.
  • Uddanne fagfolk med en klar og integreret vision om menneskelig adfærd og dens virkninger på organisatoriske forandringer.
  • Programmet vil uddanne fagfolk med visionen om at implementere innovative, etiske og kreative ledelses- og ledelsesformer til at drage fordel af nye muligheder for udvikling og vækst af sundhedsorganisationer på statligt, nationalt og internationalt niveau.
  • Uddannelse af tosprogede fagfolk, der er i stand til at levere tjenester på engelsk og spansk og hjælpe sundhedsorganisationer med at betjene kulturelt forskellige befolkninger.
Curricular Sequence credits
Kerne / professionelle kurser 24
Store kurser 18
Total 42

128555_medical-appointment-doctor-healthcare-40568.jpegPixabay / Pexels

Curriculum

Kernekomponent (24 kreditter)

  • HESM 500-O organisatorisk opførsel
  • HESM 510-O strategisk planlægning i sundhedsorganisationer
  • HESM 520-O Fundamentals of Accounting and Finance in Health Services
  • HESM 530-O økonomi på sundhedsmarkedet
  • HESM 540-O Health Services Informationssystemer
  • HESM 550-O forskningsmetoder inden for sundhedsvæsenets styring
  • HESM 560-O Anvendt biostatistik
  • HESM 570-O Fundamentals of Epidemiology

Store kurser (18 studiepoeng)

  • HEMG 600-O grundlæggende i evaluering af sundhedsydelser
  • HEMG 610-O Juridiske og etiske spørgsmål i evalueringen af sundhedsydelser
  • HEMG 620-O Kvalitetsstyring inden for sundhedsydelser
  • HEMG 630-O-analyse af modeller for programevaluering
  • HEMG 640-O Effektive strategier i evalueringen af sundhedsydelser
  • HEMG 650-O afsluttende projekt: Udvikling af en evalueringmodel for sundhedsydelser

* Sprogfærdigheder på engelsk og spansk vurderes med en placeringstest. Yderligere sprogkurser kan være nødvendige i henhold til den studerendes score i placeringstest. Hvis studerende kvalificerer sig til forberedende sprogkurser eller udviklingssprogskurser, skal de tilmelde sig kurserne med det samme for at øge den akademiske præstation på sproget. Studerende skal overholde alle gældende statslige og lokale agenturers certificeringskrav til graden.

Senest opdateret Jan 2020

Om skolen

The South Florida Campus is organized to Implement the Discipline-Based Dual Language Education at the university level in South Florida. This campus serves a culturally diverse community of students, ... Læs mere

The South Florida Campus is organized to Implement the Discipline-Based Dual Language Education at the university level in South Florida. This campus serves a culturally diverse community of students, offering academic programs and personalized services of quality, meeting the needs of the adult learner. Minimer