Medicin

Generelt

Program beskrivelse

Den Medical School (BS) tilbydes på Campus Nova Iguaçu, på fuld tid, der varer 12 semestre, med alt arbejdsbyrde 7990 timer klasse.

pensum organisation

Konstruktionen af ​​viden på en integreret og koordineret måde i et curriculum styret af kompetence kræver en nytænkning af pædagogisk kultur fokuseret kursus for tilsagn om undervisningen gruppe. Den måde at arbejde kollegialt sigter en kritisk forståelse af sundhed virkelighed og uddannelse af menneskelige professionelle, reflekterende, aktiv, demokratisk og engageret i sociale spørgsmål. Denne bredere opfattelse af undervisning og læring kræver en ny holdning af læreren i forhold til forudgående viden, behov og interesser, og hver elev lærer rytmer.

Derfor er det nødvendigt at arbejde "med de studerende mulighed for at etablere relationer mellem de oplysninger, de modtager, og bringe og mellem den viden, de erhverve og genopbygge (Santome, 1998).

I klare perspektiv af situationer i forbindelse med medicinsk uddannelse i sammenhæng pensum styret af kompetence Medicina de Itaperuna kursus organiseret på følgende måde: - pensum matrix, som består af 12 moduler, der dækker emner integratorer Seminarer (SI), PIESC integrationsprogram skole, og samfundstjeneste) og praktikophold. Hver beskrevne modul, der er en undervisning hensigt fordelingen deraf, afhængigt af graden af ​​kompleksitet, der mødes; - Undervisning Fleksible moduler, der består af valgfag og supplerende aktiviteter, med det formål at lette dannelsen af ​​den studerende. Disse forskellige dimensioner af den medicinske skoleforløbet er kun adskilt af hensyn til didaktisk forklaring. Men det er formuleret i at strukturere det pædagogiske projekt. Således læseplanerne organisering af kurset søger at integrere de discipliner gennem hele sin betaling.

Laboratorier

De laboratorier, der tjener den medicinske skole er designet til at give praktisk uddannelse for at lære indholdet af discipliner. Brugen af ​​politik strengt overholder de læseplanerne timer, selv om der er opmuntrende deltagelse af studerende for at studere gratis. Der er en generel ledelse af laboratorier til at beskæftige sig med administrative og tekniske spørgsmål, ud over de præ-forberedelse klasser. De vigtigste retningslinjer for laboratorier er en permanent vedligeholdelse og opgraderinger, der opfylder tidsplanen for prioriteterne-service til de behov, uddannelses- og forskningsprogrammer det følgende beskrives de laboratorier, der bruges af den medicinske skole med sine vigtigste funktioner og listen over udstyr.

Den bachelor-kursus i medicin bruger for de grundlæggende discipliner tværfaglige laboratorier i School of Biological og Sundhedsvidenskab (FaCBS), fordelt som følger: - Missionen for tværfaglige laboratorier er at præsentere den akademiske praktisk kontakt af de eksperimentelle videnskaber at konsolidere den viden videnskabelig tekniker. Målet er at køre den dikotomi observation retssagen om bekræftelse af videnskabelig tænkning opdagelsesrejsende nødvendig for udviklingen af ​​videnskaben.

  • Infrastrukturen i tværfaglige laboratorier består af syv (07) separate laboratorieenheder til praktiske klasser af udførelsesformer, som følger den følgende liste: Laboratorie 1 til 6 plus Parasitology Laboratory.
Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

A UNIVERSIDADE IGUAÇU - UNIG foi criada a partir do amadurecimento das Faculdades Unificadas de Nova Iguaçu, pela Portaria MEC nº 1318, de 16 de setembro de 1993, publicada no D.O.U. de 20/09/93, seçã ... Læs mere

A UNIVERSIDADE IGUAÇU - UNIG foi criada a partir do amadurecimento das Faculdades Unificadas de Nova Iguaçu, pela Portaria MEC nº 1318, de 16 de setembro de 1993, publicada no D.O.U. de 20/09/93, seção I, pág. 14017. Tem como mantenedora a Associação de Ensino Superior de Nova Iguaçu - SESNI, entidade sem fins lucrativos, de natureza filantrópica, com sede e foro na cidade de Nova Iguaçu - Estado do Rio de Janeiro. Tem como sede o Campus I, através do qual interage, nos âmbitos social, econômico, cultural e político com a Baixada Fluminense e com o norte do Estado do Rio de Janeiro, gerando tecnologia e conhecimentos fundamentais para o progresso dessas regiões, para o Estado e para o País. Minimer
Rio de Janeiro