Medicinsk program (md)
Bond University
Nøgleinformation
Campus placering
Bond University, Queensland, Australia, Australien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
Kontakt skolen
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Dette program er i øjeblikket kun åben for australske statsborgere, australske fastboende, indehavere af en australsk Humanitær visum og New Zealand borgere (men ikke New Zealand permanente beboere).
AKADEMISK ENTRYKKRAV
Medicinsk Program ^ består af to sekventielle grader - Bachelor of Medical Studies (BMedSt) og Doctor of Medicine (MD). Alle valgte for indrejse i Medical Program ^ studerende bliver nødt til at fuldføre både BMedSt og MD. Begge grader tildeles ved afslutningen af År 5.
Medicinsk Program ^ begynder med Bachelor of Medical Studies (BMedSt), som er en bachelor program og så er åben for År 12 forlader skolen. Den BMedSt er også åbent for studerende, der har gennemført en bacheloruddannelse.
Tilmeldinger i programmet er strengt begrænset til at sikre små klassestørrelser og tilstrækkelige kliniske undervisningssteder. Som sådan post er yderst konkurrencedygtig.
Postgraduate ansøgere vil blive evalueret på grundlag af følgende kriterier:
- GPA fra en tidligere universitetsuddannelse afsluttet inden for de sidste ni år, som skal omfatte År 12 engelske og Kemi ELLER Matematik B ELLER fysik eller tilsvarende. Ansøgere, der ikke opfylder disse krav, skal udfylde et godkendt bygge bro kursus, før deres ansøgning kan betragtes.
- Struktureret interview ranking.
For fuld adgangskrav besøg bond.edu.au/medicine.
Ansøgere udvælges gennem en streng proces vurdering baseret på fremragende akademiske præstationer, i kombination med en demonstreret evne til at opnå graduate resultater af viden og kritisk tænkning, lederskab, initiativ og teamwork, kommunikationsevner, ansvar, etiske beslutningstagning færdigheder, motivation og ikke -verbal ræsonnement.
Korte opført ansøgere vil være forpligtet til at deltage i et interview i person på Bond University, hvor deres generelle egnethed til medicin og beredskab til at foretage en meget krævende kursus vil blive undersøgt. Ansøgere vil blive interviewet af personer fra medicinske og ikke-medicinske baggrunde, der er uddannet i entry-stil medicin interviews.
ANVENDELSESPROCESS
- Ansøgninger skal indgives gennem QTAC (www.qtac.edu.au) og indeholde alle nødvendige dokumenter, der beviser, dine År 12 underlagt resultater i engelsk og Kemi ELLER Matematik B ELLER fysik eller tilsvarende.
- Bond University vil bestemme din berettigelse ud fra en vurdering af akademiske præstationer.
- Bond University vil invitere shortlistede ansøgere til at deltage i en on-campus interview.
BESKRIVELSE
Medicinsk Program ^ består af to sekventielle grader - Bachelor of Medical Studies (BMedSt) og Doctor of Medicine (MD). Alle studerende, der er valgt til optagelse i det medicinske program ^ skal færdiggøre både BMedSt og MD for at være berettiget til registrering som læge i en hvilken som helst stat eller territorium i Australien eller New Zealand. Begge grader tildeles ved afslutningen af År 5.
Medicinsk Program ^ er designet til at udstyre kandidater med den viden, færdigheder og egenskaber, at en læge kræver til sikkert og effektivt udøve lægegerning i nutidens komplekse sundhedspleje miljø.
Medicinsk Program ^ udmærker sig ved sin stærke pædagogiske fokus på case-baseret læring, evidensbaseret medicin og integreret klinisk praksis. På grund af små klassestørrelser, lærer eleverne i en meget personlig miljø med state-of-the-art udstyr.
Studerende drage fordel af en bred vifte af undervisning og læring systemer, herunder case-baserede lille gruppe tutorials, problembaseret læring, praktiske klasser, kliniske færdigheder og laboratorium uddannelse, selvstyret læring, web-baseret og e-læring, interaktive seminarer og foredrag . Dette moderne tilgang til medicinsk uddannelse sikrer, at læring direkte vedrører patientpleje og forbereder kandidater til at påtage sig en høj grad af ansvarlighed.
Medicinsk Program ^ består af 14 semestre i alt i løbet af de to sekventielle grader, eller svarende til 7 standard akademiske års varighed. Men med Bond tre semestre pr år tidsplan og intensive kliniske uddannelsesperioder, Medical Program ^ er afsluttet i kun 4 år og 8 måneder, med kandidater derefter berettiget til at ansøge om hospitalets praktikophold.
PROGRAMSTRUKTUR *
BACHELOR 0F MEDICAL STUDIES
ÅR 1 - 3 "DE FOR-KLINISKE ÅR"
I de første to år (5 semestre) i Bachelor of Medical Studies (BMedSt) læring og undervisning sker hovedsagelig i små gruppe sessioner består af interaktive sager gennem problembaseret læring, samt kliniske laboratorier færdigheder, simulation aktiviteter, fællesskab og klinisk placeringer og en kulturel fordybelse oplevelse.
Programmet bruger i udstrakt grad et problembaseret læring (PBL) tilgang, hvor hver uge introducerer en klinisk tilfælde omkring hvilken læring er integreret.
I det tredje år, er studerende placeret på universitetet kliniske undervisning og Forskningscenter i Robina Hospital. Dette gør det muligt eleverne at have en fuld ekstra år nedsænket i det kliniske miljø og fungerer som en fremragende overgang fra campus baseret læring til fuld nedsænkning på arbejdspladsen i MD del af Medicinsk Program ^.
År 1
2 semestre
År 1 begynder med de molekylære og cellulære grundlag for liv og derefter guider læring gennem den første del af kroppens systemer, arrangeret i generationer. Denne cyklus har fokus på:
- Introduktion struktur og funktion af diskrete organer
- Psykologisk grundlag af normal menneskelig adfærd
- Sociologisk grundlag af adfærd af befolkningerne
Grundlaget for en effektiv praktiserende udforskes gennem en introduktion til udførelse effektive observationer af mennesker både sunde og syge. Dette indebærer begyndelsen på udviklingen af forståelsen af og de involverede i en effektiv interpersonel kommunikation, gruppearbejde og kollaborativ læring færdigheder. Kollektivt, integrerede læringsmuligheder giver grundlaget for:
- Bevidsthed om roller lægen og sundhedsvæsenet
- Virkningen af sygdom på patienten, deres familie og samfund
- Den etiske grundlag af patientcentreret sundhedsvæsen
År 1 omfatter også en Indigenous fokus, med en kulturel fordybelse erfaring forekommer i 2. semester som en del af Bond innovative Aboriginal og Torres Strait Islander Sundhed pensum.
År 2
3 semestre
År 2 er indrammet omkring en anden cyklus gennem kroppens systemer og fokuserer på:
- Forholdet mellem struktur og funktion, bygning kompleksitet i en integrativ systemer fokuserer
- Mekanismer på sygdom og smitsomme organismer
- Normale kompenserende mekanismer til at genoprette normal funktion
Kendskab til psykosociale rammer uddybes og udvides til at udforske de forskellige reaktioner fra personer, grupper, befolkninger og kulturer til sygdom samt udforskning af psykosociale faktorer, der bidrager til sygdom og indvirkning på patientens sundhed, fremhæver de komplekse sundhedsmæssige uligheder. Fundamentet viden og færdigheder af en kompetent læge fortsætter med fokus på anamnese og fysisk undersøgelse af diskrete systemer. De etiske kompleksitet sundhedspleje derefter nærmere inklusive de retlige rammer for levering af sundhedsydelser og placeringer i sundhedstjenestemiljøer vil give sammenhæng for at indføre sundhedssystemer.
År 3
3 semestre
I år 3, hvis format læring ændringer fra facilitator guidet, problembaseret læring til klinikeren bly, case-baseret læring. Bond har udviklet Bond Virtual Hospital ©, som er et virtuelt klinisk læringsmiljø, hvor eleverne arbejder i små grupper til at diagnosticere og håndtere en række kliniske tilfælde. På både University campus og den kliniske undervisning og Forskningscenter, Bond har en akkrediteret, avanceret simulering anlæg, der sørger en autentisk kontekst til de proceduremæssige og kliniske færdigheder, som eleverne opnår i forberedelse til deres kliniske arbejde i de sidste to år af programmet.
I løbet af året, komplet studerende kliniske rotationer som spejl, hvor de vil blive placeret i de sidste to år af pensum. De rotationer omfatter Almen Praksis, medicin, kirurgi, mental sundhed, Child Health, kvinders sundhed, Emergency og Critical Care. Studerende er også udsat for de kliniske videnskaber patologi og farmakologi og lære principperne for medicinsk billedbehandling.
Center for Forskning i evidensbaseret praksis er den førende forskningscenter på Bond University. Forskning aktivitet er fokuseret på at forstå forskellene mellem forskningsresultater og dens anvendelse til at praktisere. I år 3, vil de studerende få mulighed for at gennemføre et kursus gennem dette center. De vil lære af akademikere af internationalt format, og få førsteklasses færdigheder i vurdering af beviser i medicinsk praksis. Derudover studerende komplet forskning moduler og skriftlige evalueringer, der giver dem de grundlæggende færdigheder, de har brug for at færdiggøre deres krav til MD projektet.
Vær opmærksom på, at på grund af placeringsmuligheder, kan længden af semestre varierer i forhold til den standard Bond akademiske kalender.
RESULTATER
Afslutning af Years 1 - 3 opfylder kravene i Bachelor of Medical Studies og giver de studerende til at gå ind i den Doctor of Medicine, der omfatter de sidste to år af Medical Program ^.
LÆGEMIDDEL
ÅR 4 - 5 "KLINISKE ÅR"
The Doctor of Medicine (MD) komponent er en udvidet Masters niveau program og foregår gennem kliniske rotationer i hospitals- og fællesskab sundhedsmiljøer, samt ansigt til ansigt undervisning på skemalagt undervisning sessioner. I løbet af denne tid, de studerende foretage en forsknings- eller professionel projekt, eller en slutstenen erfaring og forberede en portefølje af deres arbejde.
År 4
3 semestre
År 4 indeholder rotationer gennem følgende kliniske discipliner:
- Børns sundhed
- Medicin
- Mental sundhed
- Kirurgi
- Kvinders sundhed
I Training Assessment (ITA) gennemføres i løbet af året samt ultimo skriftlig vurdering og mål strukturerede kliniske undersøgelser (OSCEs). Studerende også indsamle resultaterne af deres arbejde i en portefølje.
Studerende vil også planlægge deres MD-projektet, som vil blive gennemført i år 5. Projektet involverer et program for struktureret indlæring med uafhængige eller gruppe forskning og praksis baseret læring.
Studerende vil være i stand til at vælge en af tre muligheder:
- En forskningsbaseret projekt
- En capstone oplevelse
- Et professionelt fokuseret projekt.
Vær opmærksom på, at på grund af placeringsmuligheder, kan længden af semestre varierer i forhold til den standard Bond akademiske kalender.
År 5
3 semestre
År 5 omfatter rotationer gennem følgende kliniske discipliner:
- Emergency medicin
- Almindelig praksis
- Critical Care / anæstetika / Ortopædiske
- Selektive (Studerende har mulighed for at vælge et område af sub-speciale interesse)
- Valgfag / pre-praktik rotation (Studerende har anden mulighed for at foretage yderligere kliniske undervisningssteder enten i Australien eller oversøiske, som kan være deres endelige capstone erfaring).
I Training Assessment (ITA) gennemføres i løbet af året samt end-of-års skriftlig vurdering og mål strukturerede kliniske undersøgelser (OSCEs). Studerende også indsende deres endelige portefølje ved udgangen af året for punkter periodisering.
Studerende vil også fuldføre deres MD-projektet i løbet af deres valgfag eller selektiv, som enten er et forsknings- eller professionel projekt, eller en capstone oplevelse. Projektet kulminerer i indsendelse af en endelig rapport og præsentation i slutningen af året konference.
Vær opmærksom på, at på grund af placeringsmuligheder, kan længden af semestre varierer i forhold til den standard Bond akademiske kalender.
PROFESSIONEL UDGAVE
Kandidater af de sekventielle grader (BMedSt og MD) vil have de relevante viden, holdninger og færdigheder til at fungere effektivt som praktikanter i australske hospitaler og vil være ideelt placeret til at gennemgå yderligere træning i nogen af de australske speciale gymnasier.
Vores tidligere medicinske kandidater har sikret praktik på hospitaler over hele Australien og New Zealand.
PROFESSIONEL ERKENDELSE
Den Bond Medical Program ^ (Bachelor of Medical Studier og Doctor of Medicine) er akkrediteret af den australske Medical Council (AMC) sikre, at det opfylder eller overstiger de aftalte nationale retningslinjer for medicinsk uddannelse. Efter en vellykket afslutning af de to sekventielle grader i Medical Program ^, kandidater er berettiget til registrering som praktiserende læge i enhver stat eller territorium i Australien eller New Zealand.
BOND UNIVERSITY Bachelor of Biomedical Science PATHWAY
Studerende berettiget til at opgradere fra Bond University Bachelor of Biomedical Science i Pre-Health Professional større møde det nødvendige minimum GPA vil være berettiget til at blive anset for udvælgelse til at indtaste År 2 i Bachelor of Medical Studier (BMedSt) del af Medical Program ^. Udvælgelsesprocessen vil blive baseret på GPA, præstationer på GAMSAT og et interview med tilbuddene, når resultater og endelig GPA bliver tilgængelige. Op til 5 steder i år 2 vil blive forbeholdt Bond Biomedical Science (Pre-Health Professional store) kandidater.
Bemærk nuværende Medical Program ^ krav gælder stadig.
^ Medicinsk Program består af to sekventielle grader - Bachelor of Medical Studies (BMedSt) og Doctor of Medicine (MD). Alle valgte for indrejse i Medical Program ^ studerende bliver nødt til at fuldføre både BMedSt og MD at være berettiget til registrering som praktiserende læge i enhver stat eller territorium i Australien eller New Zealand. Begge grader tildeles ved afslutningen af År 5.