Ph.d. -medicin
Queen's University Belfast
Nøgleinformation
Campus placering
Belfast, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 - 4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
GBP 23.850 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Internationalt gebyr
Introduktion
School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences uddanner ~ 250 forskerstuderende, der gennemfører ph.d.-, MD- og MPhil -grader i kræftforskning, eksperimentel medicin, folkesundhed og medicinsk uddannelse. Dens mangfoldige kandidatstuderende består af både grundlæggende og kliniske forskere fra hele verden, der er involveret i omfattende forskningsprojekter, der spænder over bredden af skolens forskningsportefølje fra bioinformatik gennem molekylær og cellebiologi til kliniske forsøg.
Medicinske højdepunkter
Industri Links
School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences fremmer tæt samarbejde i interaktion med lokale og globale bioteknologiske virksomheder, såsom Almac og Randox. Sådanne relationer understøttes af innovativ opdagelsesvidenskab og dens kliniske anvendelse og har resulteret i udviklingen af nye diagnostiske/prognostiske applikationer og terapier.
Karriereudvikling
School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences postgraduate program uddanner studerende i både forskningsspecifikke og generiske færdigheder til fremme af faglig udvikling. Studerende kan også benytte karriereudviklingsrådgivning på School Annual Postgraduate Research Forum, gennem sit peer mentorprogram og som en del af deres individuelle Postgraduate Development Program. QUB Graduate School giver også vidtrækkende muligheder for karriereudvikling, der supplerer skolespecifik forskeruddannelse.
Faciliteter i verdensklasse
Som medlem af Russell Group af førende britiske universiteter er Queen's University Belfast forpligtet til at opretholde den allerbedste forskning. I den sidste Research Excellence Framework-øvelse blev over 75% af dens forskningsaktivitet vurderet til at være internationalt fremragende eller verdensførende, mens Queen's blev rangeret som 8. i Storbritannien for forskningsintensitet. Som sådan giver Queen's et ideelt miljø til at understøtte postgraduate forskning af høj kvalitet.
Postgraduate studerende på School of Medicine, Tandpleje og Biomedicinsk Videnskab vil gennemføre deres forskningsprojekter inden for Institute of Health Sciences, der har nydt godt af betydelige investeringer (> £ 100 mio.) Og kan prale af topmoderne faciliteter og teknologi.
Internationalt anerkendte eksperter
Postgraduate studerende på School of Medicine, Tandpleje og Biomedicinsk Videnskab overvåges tæt af erfarne akademiske medarbejdere og betragtes som en central og kritisk komponent i deres verdensførende forskningsprogrammer.
Studieoplevelse
School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences giver et pulserende miljø for forskeruddannelse. Der er i øjeblikket ~ 250 studerende, der udfører vidtrækkende grundlæggende videnskabs- og kliniske forskningsprojekter, der arbejder tæt sammen med postdoktorale og akademiske medarbejdere på tværs af Institute of Health Sciences. Studerende opfordres til at interagere både inden for og på tværs af discipliner gennem formelle og uformelle skolearrangementer, hvoraf mange er studentledede.
Nøgle Fakta
Forskningsstuderende opfordres til at spille en fuld og aktiv rolle i forhold til den brede vifte af forskningsaktiviteter, der gennemføres inden for skolen, og der er mange ressourcer til rådighed, herunder:
- Mulighed for at drage fordel af infrastruktur i verdensklasse og akademisk fakultet.
- Skræddersyet kandidatuddannelsesprogram, herunder specifikke og generiske aspekter og karrierefokuseret peer-mentoring.
- Adgang til QUB Postgraduate Researcher Development Program.
- Levering af fælles laboratorie- og kontorlokaler som krævet af forskningsprojektet.
Forskningsoplysninger
Tilknyttet forskning
Skolen har nuværende samarbejdspartnerskaber med NIH National Cancer Institute (Washington) og Princess Margaret Cancer Center (Toronto) sammen med at udvikle relationer med internationale institutioner i Mellemøsten (f.eks. Hashemite University, Zarqa, Jordan) og Kina (f.eks. Kina Medical University, Shenyang). Desuden udfører nogle af vores nuværende studerende størstedelen af deres forskning i udlandet (f.eks. USA, Kina, Indien, Dubai) med navngivne vejledere fra både QUB og den eksterne institution. Skolen understøtter også kortsigtede forskeruddannelsesmuligheder for sine kandidatstuderende i grupper af internationale samarbejdspartnere; disse berigende oplevelser gavner ikke kun projektet, men giver værdifuld indsigt i forskning i en global kontekst.
Forskning Temaer
Patrick G Johnston Center for Cancer Research (PGJCCR)
Den globale kræftbyrde stiger med en forekomst nu på 15 millioner nye diagnoser hvert år. Patrick G Johnston Center for Cancer Research (PGJCCR) er tilpasset dette globale sundhedsspørgsmål og specialiserer sig i at integrere akademisk opdagelse, industriel/kommerciel virksomhed og innovativ sundhedspleje for at fremme effektiv levering af præcisionscancermedicin, for at forbedre patienters sundhed og resultater, skabe rigdom og lindre lidelse. PGJCCR har etableret succesfulde tværfaglige teams med fokus på kræft i mave-tarmkanalen, prostata, bryst og ovarie. Hvert team inkorporerer sygdomsspecialiserede klinikere, akkrediteret ekspertise inden for molekylær patologi, der bringer tilknyttede biobankvævsdepoter og akademikere, der er dygtige inden for (i) opdagelse af biomarkører og bioinformatik, (ii) biologisk undersøgelse og terapeutisk udvikling og (iii) retsforfølgning af tidlige -fase oversættelsesdrevne kliniske forsøg. Vores betydelige succes er et resultat af en stærk teambaseret tilgang.
Wellcome Wolfson Institute for Experimental Medicine
Wellcome Wolfson Institute for Experimental Medicine (WWIEM) er engageret i forskningens ekspertise ved at lave videnskabelige gennembrud i sygdomsmekanismerne, som vi oversætter til innovative terapier for at forbedre patientresultater. Vi er et internationalt center for ekspertise inden for øjensygdomme, infektionssygdomme og luftvejssygdomme med hovedvægt på immunologi, molekylær cellebiologi og patientbaserede undersøgelser. WWIEM omfatter tre hovedforskningstemaer med fokus på immunologi og mikrober, respiratorisk medicin og vision og vaskulær medicin. Vores forskningsgruppe for immunobiologi og mikrober fokuserer på at forstå immunsystemet, som er afgørende for forsvaret af den menneskelige krop, ikke kun for at forhindre en lang række sygdomme, men også for at hjælpe med at komme sig efter dem. Vores respirationsmedicinske forskergruppe fokuserer på at forstå de processer, der fører til almindelige lungesygdomme som astma, cystisk fibrose og akut respiratorisk nødsyndrom. Vores forskningsgruppe for vision og vaskulær medicin fokuserer især på betændelse i det kardiovaskulære system som en hyppig årsag til hjerte- og andre vaskulære sygdomme, der repræsenterer en betydelig sundhedsbyrde for samfundet. Vores arbejde har en vigtig indflydelse i kampen mod tilstande som diabetes, hjerte -kar -sygdomme og øjensygdomme.
Center for Medicinsk Uddannelse
Forskningsstuderende, der deltager i Center for Medicinsk Uddannelse, får mulighed for at udvikle et uddannelsesprojekt ved hjælp af en række kvalitative og kvantitative metoder, som der stilles specifik uddannelse til rådighed. Forskning omfatter en række læringsmiljøer og dækker kontinuum af medicinsk uddannelse. Projekter er forbundet med en underliggende forpligtelse til at forbedre patientplejen gennem uddannelse. Aktuelle forskningsinteresser omfatter GP-pædagogik, teknologi-forbedret læring, identitet, kritisk forskning og mangfoldighed og inklusion. Studerende er mentor til at udvikle deres egne forskningsspørgsmål og metoder inden for Centerets brede område.
Center for Folkesundhed
Center for Folkesundheds (CPH) overordnede mission er at forbedre sundheden og reducere uligheder, forebygge og håndtere kronisk sygdom og handicap mere effektivt og forbedre levering af sundhed og social pleje. CPH omfatter fire hovedforskningstemaer med fokus på epidemiologi og folkesundhed, kræftepidemiologi, ernæring og folkesundhed og sundhedstjenester og global sundhed. Vores forskergruppe epidemiologi og folkesundhed udnytter Big Data i opdagelsesvidenskab og dets anvendelse på klinisk og folkesundhedspraksis for at hjælpe med at forstå, hvordan både gener og miljøer (herunder sociale normer og netværk) former risiko hos enkeltpersoner og befolkninger. Vores forskningsgruppe for kræftepidemiologi omfatter programmer, der fokuserer på molekylær epidemiologi før malignitet, gastrointestinal kræftprogression og præcisionsmedicin og farmako-epidemiologi, der undersøger potentialet for genanvendelse af lægemidler. Vores forskningsgruppe Ernæring og folkesundhed arbejder på tværs af livets forløb for at forstå determinanterne for en sund kost hos enkeltpersoner, risikogrupper (f.eks. Skolebørn, gravide, ældre mennesker) og hele befolkninger og til at identificere måder at forbedre den på. Vores forskergruppe Health Services og Global Health fokuserer på sundhedspleje til mennesker med kroniske tilstande og dårlig mental sundhed, kvalitetsforbedring og implementeringsvidenskab, mundhygiejne og relaterede kræftformer, forsøgsmetoder, sundhedsøkonomi og globalt øjenhelse.
Ph.d. -muligheder
Kontakt os for at få oplysninger om finansierede forskerstudier til forskere på School of Medicine, Tandpleje og Biomedicinsk Videnskab.
Vi vil også overveje ansøgninger fra eksternt eller selvfinansierede studerende, der skal identificere potentielle akademiske vejledere, der er tilpasset deres forskningsinteresser.
Bemærk, at vi kun kan støtte projekter, der passer inden for vores hovedforskningstemaer for eksperimentel medicin, kræftforskning, medicinsk uddannelse og folkesundhed.
Forskningseffekt
School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences driver forskningens ekspertise og gennemslagskraft og leverer innovative løsninger på de specifikke udfordringer, vi har identificeret inden for sundhedsvæsenet. Skolen har tre centrale mål:
- At håndtere centrale globale udfordringer i sundhedsvæsenet ved at lave videnskabelige gennembrud i sygdomsmekanismer, oversætte disse til innovative terapier og forebyggende interventioner for at forbedre patientresultater.
- At etablere varige relationer med store finansiere til programmatisk forskning og kapacitetsopbygning. Dette omfatter ph.d. -uddannelse, kliniske akademiske programmer og postdoktorale stipendier.
- At udnytte videnskabelige styrker med små og mellemstore virksomheder og store farmaceutiske virksomheder til at udvikle eksternt finansierede konkurrencedygtige samarbejdsprogrammer til opdagelse og oversættelse.
Forskning succes
I den sidste Research Excellence Framework-øvelse blev over 75% af forskningsaktiviteten på School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences vurderet til at være internationalt glimrende eller verdensførende, mens Queen's University Belfast blev rangeret som 8. i Storbritannien for forskningsintensitet.
Nuværende PGR -elevprofiler
School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences er dedikeret til at give postgraduate forskerstuderende et støttende miljø for effektivt at fremme deres uddannelse, uddannelse og faglige udvikling. Vores studerende er højt værdsat som en central og kritisk komponent i skolens forskningsstrategi og drager fordel af både enestående faciliteter og tilsyn af verdens førende akademiske forskere.
Karriereudsigter
Størstedelen af forskerstuderende på forskerskolen på School of Medicine, Tandpleje og Biomedicinsk Videnskab fortsætter med at sikre passende beskæftigelse efter afslutningen af deres studier. Udvalgte karrierer er generelt relevante for deres kvalifikationer inden for industri, akademi og National Health Service og har inkluderet postdoktoral forskning over hele verden, klinisk/ikke-klinisk akademi, tilbagevenden til fuldtids klinisk arbejde, medicinsk skrivning, brancheforskning, ledelse/finans rådgivning og R&D softwareudvikling. Skolen afholder en dedikeret karrieresession på sit årlige forskningsforum for postgraduate og karrierefokuseret peer-mentoring fra postdoktorale forskere, mens det forventes, at eleverne diskuterer potentielle karrierer med deres vejledere som en del af deres individuelle postgraduate-udviklingsprogram.
Beskæftigelse efter kurset
Alle forskningsstuderende på forskningsområdet kan benytte karriereråd fra forskerskolen, mens postdoktoransættelsesmuligheder fremhæves på det årlige skoleforskningsforum inden for en dedikeret session. Studerende bør også diskutere potentielle karrierer med deres vejledere som et centralt fokus for deres individuelle Postgraduate Development Program.
Læringsresultater
Som kandidatstuderende på School of Medicine, Tandpleje og Biomedicinsk Videnskab får du uddannelse og støtte af høj kvalitet til en karriere inden for videnskabelig forskning med et reelt potentiale til at bidrage til udviklingen af forbedrede strategier til håndtering og behandling af livstruende sygdomme .
Kursusstruktur
School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences er dedikeret til at give sine postgraduate forskerstudenter et støttende miljø for effektivt at fremme deres uddannelse, uddannelse og faglige udvikling. Førsteårsstuderende tilmelder sig et skræddersyet uddannelsesprogram, der består af en række foredrag, workshops og praktiske sessioner med fokus på centrale forskningsfærdigheder, herunder bioimaging, informatik, genomik, folkesundhed, dyremodeller og kliniske forsøg. Derudover modtager alle studerende omfattende og løbende uddannelse i generiske og overførbare færdigheder, såsom videnskabelig skrivning, dataanalyse, præsentation og kritisk vurdering, gennem dedikerede kommunikationskurser og seminarer, med en-til-en-støtte også tilgængelig. De drager også fordel af præsentationen af deres forskningsresultater ved større nationale og internationale konferencer, som er en forventning for alle forskerstuderende, og gennem regelmæssig interaktion med QUB Graduate School, hvis specifikke funktion er at støtte efteruddannelse, udvikling og karriere.
Studerende påtager sig deres specifikke forskningsprojekt under tæt vejledning af en erfaren hovedvejleder med støtte fra 1 eller 2 medvejleder efter behov. Alle forskerstuderende er først registreret som 'udifferentierede', hvilket betyder, at de skal gennemføre en prøveperiode, hvorefter de vurderes for deres egnethed til at tage en forskeruddannelse under differentieringsprocessen. Differentiering finder normalt sted på 9-12 måneder for fuldtidsstuderende og 18-24 måneder for deltidsstuderende. Hver studerende skal gennemføre en litteraturgennemgang, give en mundtlig præsentation af deres forskning inden for deres center og fremlægge bevis for passende uddannelse og afslutning af deres postgraduate udviklingsplan. De bliver derefter interviewet af et differentieringspanel bestående af 2 eller 3 akademiske medarbejdere, der vurderer elevernes forståelse af deres projekt og fremskridt, baseret på både deres indsendte papirarbejde og svar på spørgsmål. Differentierede studerende skal gennemføre en lignende årlig proces for statusgennemgang i hvert efterfølgende år af deres forskningsgrad. Varigheden af et fuldtids ph.d.-program er normalt 3-4 år. For at afslutte deres ph.d. -kvalifikation skal de studerende indsende en afhandling om deres forskning af passende længde og indhold (efter råd fra deres vejledere), som vil blive vurderet ved en mundtlig eksamen foretaget af en ekstern og intern censor.
Studerende, der opfylder berettigelseskriterierne for forskeruddannelse, bør vælge op til tre potentielle vejledere fra vores liste over akademisk personale og sende en e -mail til deres foretrukne vejleder (er) og kopiere til School Postgraduate Office, der indeholder: (1) et kort CV (Maks. 1-2 sider), (2) en kortfattet motiveringserklæring inklusive forskningsinteresser, (3) finansieringskilde og (4) påtænkt startdato.
Vores akademiske personale glæder sig over fremgangsmåder fra potentielle studerende og udvikler gerne forskningsforslag af fælles interesse. Ofte vil denne proces indebære et uformelt møde ansigt til ansigt (personligt eller via videolink) forud for en invitation til at indsende en formel ansøgning. Hvis du har svært ved at identificere eller kontakte en passende vejleder, skal du kontakte professor David Grieve, direktør for postgraduate research eller School Postgraduate Office, som gerne hjælper.
Vurdering
Postgraduate studerende på School of Medicine, Tandpleje og Biomedicinsk Videnskab vil modtage løbende uddannelse i videnskabelig skrivning, præsentation og kritisk analyse som grundlag for en forskningskarriere. Skolen støtter og udfordrer sine forskerstuderende gennem en robust årlig statusgennemgang, der kræver tilfredsstillende vurdering af skriftligt arbejde, symposipræsentationer, vejlederrapporter og panelinterview, hvis succes fremgår af dets fremragende gennemførelsesprocent. Ved afslutningen af deres forskeruddannelsesperiode skal de studerende indsende en afhandling om deres forskning af passende længde og indhold, som vurderes ved en mundtlig eksamen foretaget af en ekstern og intern censor.
Feedback
Forskningsstuderende på forskerskolen på School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences modtager feedback om deres skriftlige og mundtlige arbejde i hele registreringsperioden for deres uddannelse. Dette kan være både formelt og uformelt og leveres regelmæssigt af deres vejledere, jævnaldrende, akademiske/postdoktorer og det årlige panel for evaluering af fremskridt.
Faciliteter
Postgraduate studerende på School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences drager fordel af infrastruktur i verdensklasse og akademisk fakultet og er højt værdsat som en central og kritisk komponent i sin forskningsstrategi. Alle studerende har adgang til fælles laboratorie- og kontorlokaler som krævet af deres forskningsprojekt.
Indgangskrav
Bestå
Det minimale akademiske krav til optagelse i et forskningsprogram er normalt en øverste klasse af honoræruddannelse fra en britisk eller ROI HE-udbyder eller en tilsvarende kvalifikation, der er acceptabelt for universitetet. Yderligere information kan fås ved henvendelse til skolen.
Internationale studerende
For oplysninger om internationale kvalifikationsækvivalenter, kontakt os venligst de specifikke oplysninger for dit land.
Engelsk Sprogkrav
Bevis for en IELTS * score på 6,0, med ikke mindre end 5,5 i en hvilken som helst komponent, eller en tilsvarende kvalifikation, der er acceptabel for universitetet, er påkrævet. * Taget inden for de sidste 2 år.
Internationale studerende, der ønsker at ansøge om Queen's University Belfast (og for hvem engelsk ikke er deres modersmål), skal kunne demonstrere deres færdighed på engelsk for fuldt ud at kunne drage fordel af deres studie eller forskning. Ikke-EØS-statsborgere skal også opfylde kravene til indvandringskrav for engelsk visum og indvandring (UKVI) til det engelske sprog til visumformål.
Hvis du har brug for at forbedre dine engelsksprogede færdigheder, før du går ind i dette uddannelsesprogram, tilbyder INTO Queen's University Belfast en række engelsksprogskurser. Disse intensive og fleksible kurser er designet til at forbedre din engelsk evne til optagelse i denne grad.
- Akademisk engelsk: et intensivt engelsksprog og studiefærdighedskursus for vellykket universitetsstudie på uddannelsesniveau
- Pre-sessional engelsk: en kort intensiv akademisk engelsk kursus for studerende, der starter en uddannelse på Queen's University Belfast og som har brug for at forbedre deres engelsk.
Studieafgifter
- Nordirland (NI) 1: 4.500 £
- Irland (ROI) 2: 4.500 £
- England, Skotland eller Wales (GB) 1: 4.500 £
- EU Andet 3: £ 22.000
- International: £ 22.000
1 EU-borgere i EU-afviklingsordningen, med fastlagt eller forudindgået status, forventes at blive opkrævet NI- eller GB-studieafgiften baseret på, hvor de normalt er bosat, men dette er foreløbigt og underlagt offentliggørelse af Nordirland Regler for forsamlingsstudentgebyrer. Studerende, der er ROI -statsborgere, der er bosiddende i GB, forventes at blive opkrævet GB -gebyret, men dette er foreløbigt og underlagt offentliggørelse af reglerne for studiegebyrer i Northern Ireland Assembly.
2 Det forventes, at EU -studerende, der er ROI -statsborgere, der er bosat i ROI, er berettigede til NI -studieafgifter i overensstemmelse med de fælles rejseaftaleordninger. Studieafgiften, der er angivet ovenfor, er foreløbig og er underlagt offentliggørelse af reglerne om studieafgifter i Northern Ireland Assembly.
3 Andre EU -studerende (undtagen statsborgere fra Irland, der bor i GB, NI eller ROI) opkræves studieafgifter i overensstemmelse med internationale gebyrer.
Alle citerede studieafgifter er for studieåret 2021-22 og vedrører et enkelt studieår, medmindre andet er angivet. Studieafgifter vil blive genstand for en årlig inflationsstigning, medmindre andet udtrykkeligt er angivet.
Medicin koster
Nogle forskningsprogrammer kan kræve betaling af bænkgebyrer ud over studieafgifter. Disse afgifter opkræves for at dække yderligere projektspecifikke udgifter, såsom forbrugsstoffer, adgang til udstyr og specialuddannelse, og bestemmes af forskningsprojektets art.
Ekstra kursusomkostninger
Alle studerende
Afhængigt af studieprogrammet kan der også være andre ekstraomkostninger, der ikke er dækket af studieafgifter, som de studerende skal overveje, når de planlægger deres studier. Studerende kan låne bøger og få adgang til online læringsressourcer fra ethvert dronnings bibliotek. Hvis studerende ønsker at købe anbefalede tekster frem for at låne dem på universitetsbiblioteket, kan priserne pr. Tekst variere fra £ 30 til £ 100. Studerende bør også budgettere mellem £ 30 til £ 100 om året til fotokopiering, hukommelsespinde og udskrivningsgebyrer. Studerende vil måske overveje at købe en elektronisk enhed; omkostninger vil variere afhængigt af specifikationen af den valgte model. Der er også ekstra gebyrer for eksamenceremonier og biblioteksbøder. Ved iværksættelse af et forskningsprojekt kan studerende pådrage sig omkostninger forbundet med transport og/eller materialer, og der vil også være ekstra omkostninger til tryk og binding af specialet. Der kan også være individuelt tilpassede forskningsprojektudgifter, og eleverne bør rådføre sig direkte med skolen for yderligere information.
Indlæggelser
Læreplan
Forskningsoplysninger
Tilknyttet forskning
Skolen har nuværende samarbejdspartnerskaber med NIH National Cancer Institute (Washington) og Princess Margaret Cancer Center (Toronto), sammen med udvikling af relationer med internationale institutioner i Mellemøsten, såsom Hashemite University (Zarqa, Jordan). Derudover udfører nogle af vores nuværende studerende størstedelen af deres forskning i udlandet (i øjeblikket USA og Kina) med vejledere fra både QUB og den eksterne institution. Skolen støtter også kortsigtede forskningsuddannelsesmuligheder for sine postgraduate studerende i grupper af internationale samarbejdspartnere; disse berigende erfaringer gavner ikke kun projektet, men giver værdifuld indsigt i forskning i en global kontekst.
Forskning Temaer
Patrick G Johnston Center for Cancer Research
Den globale kræftbyrde stiger med en forekomst nu på 15 millioner nye diagnoser hvert år. Patrick G Johnston Center for Cancer Research (PGJCCR) er tilpasset dette globale sundhedsspørgsmål og specialiserer sig i at integrere akademisk opdagelse, industriel/kommerciel virksomhed og innovativ sundhedspleje for at fremme effektiv levering af præcisionscancermedicin, for at forbedre patienters sundhed og resultater, skabe rigdom og lindre lidelse. PGJCCR har etableret succesfulde tværfaglige teams med fokus på kræft i mave-tarmkanalen, prostata, bryst og ovarie. Hvert team inkorporerer sygdomsspecialiserede klinikere, akkrediteret ekspertise inden for molekylær patologi, der bringer tilknyttede biobankvævsdepoter og akademikere, der er dygtige inden for (i) opdagelse af biomarkører og bioinformatik, (ii) biologisk undersøgelse og terapeutisk udvikling og (iii) retsforfølgning af tidlige -fase oversættelsesdrevne kliniske forsøg. Vores betydelige succes er et resultat af en stærk teambaseret tilgang.
Wellcome Wolfson Institute for Experimental Medicine
Wellcome Wolfson Institute for Experimental Medicine (WWIEM) er forpligtet til at opnå fremragende forskning ved at skabe videnskabelige gennembrud i sygdomsmekanismerne, som vi oversætter til innovative terapier for at forbedre patientresultaterne. Vi er et internationalt knudepunkt for ekspertise inden for øjensygdomme, infektionssygdomme og luftvejssygdomme med en kernevægt på immunologi, molekylær cellebiologi og patientbaserede undersøgelser. WWIEM omfatter tre hovedforskningstemaer med fokus på immunologi og mikrober, respiratorisk medicin og syn og vaskulær medicin. Vores forskergruppe for immunbiologi og mikrober fokuserer på at forstå immunsystemet, som er afgørende for forsvaret af den menneskelige krop, ikke kun for at forebygge en lang række sygdomme, men også hjælpe med at komme sig fra dem. Vores respiratoriske forskningsgruppe fokuserer på at forstå de processer, der fører til almindelige lungesygdomme såsom astma, cystisk fibrose og akut respiratorisk distress-syndrom. Vores forskergruppe for syn og karmedicin fokuserer især på inflammation i det kardiovaskulære system som en hyppig årsag til hjerte- og karsygdomme, som udgør en betydelig sundhedsbelastning for samfundet. Vores arbejde gør en vigtig indflydelse i kampen mod tilstande som diabetes, hjerte-kar-sygdomme og øjensygdomme.
Center for Medicinsk Uddannelse
Forskerstuderende på Center for Medicinsk Uddannelse får mulighed for at udvikle et uddannelsesprojekt ved hjælp af en række kvalitative og kvantitative metoder, hvortil der stilles specifik træning til rådighed. Forskning omfatter en række læringsmiljøer og spænder over kontinuummet af medicinsk uddannelse. Projekter er forbundet med en underliggende forpligtelse til at forbedre patientpleje gennem uddannelse. Aktuelle forskningsinteresser omfatter praktiserende lægepædagogik, teknologiforbedret læring, identitet, kritisk forskning og mangfoldighed og inklusion. Studerende vejledes til at udvikle deres egne forskningsspørgsmål og -metoder inden for centrets brede kompetenceområde.
Center for Folkesundhed
Den overordnede mission for Center for Folkesundhed (CPH) er at forbedre sundhed og mindske uligheder, forebygge og håndtere kroniske sygdomme og handicap mere effektivt og at forbedre leveringen af sundheds- og socialpleje. CPH omfatter fire overordnede forskningstemaer med fokus på epidemiologi og folkesundhed, kræftepidemiologi, ernæring og folkesundhed samt sundhedstjenester og global sundhed. Vores forskningsgruppe for epidemiologi og folkesundhed udnytter Big Data i opdagelsesvidenskab og dets anvendelse til klinisk og offentlig sundhedspraksis for at hjælpe med at forstå, hvordan både molekylære biomarkører og miljøer (inklusive sociale normer og netværk) former risiko hos individer og befolkninger. Vores kræftepidemiologiske forskningsgruppe omfatter programmer fokuseret på præ-malign molekylær epidemiologi, gastrointestinal cancerprogression og præcisionsmedicin og farmako-epidemiologi, der udforsker potentialet for genbrug af lægemidler. Vores ernærings- og folkesundhedsforskningsgruppe arbejder på tværs af livsforløbet for at forstå determinanterne for en sund kost hos individer, risikogrupper (f.eks. skolebørn, gravide kvinder, ældre mennesker) og hele befolkninger og på at identificere måder at forbedre den på. Vores forskningsgruppe for sundhedstjenester og global sundhed fokuserer på sundhedspleje til mennesker med kroniske lidelser og dårlig mental sundhed, kvalitetsforbedring og implementeringsvidenskab, oral sundhed og relaterede kræftformer, forsøgsmetodik, sundhedsøkonomi og global øjensundhed. Vores forskning i tandlæge- og mundsundhedspleje har fokus på gerodontologi, hoved- og halskræft og ernæring.
Ph.d. -muligheder
Finansierede postgraduate forskningsstipendier annonceres på School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences hjemmeside: https://www.qub.ac.uk/schools/mdbs/Study/PostgraduateResearch/CurrentOpportunities/.
Vi vil også overveje ansøgninger fra eksternt eller selvfinansierede studerende, som bør identificere potentielle akademiske vejledere i overensstemmelse med deres forskningsinteresser: https://www.qub.ac.uk/schools/mdbs/Research/find-a-phd-supervisor/ .
Bemærk venligst, at vi kun kan støtte projekter, der passer inden for vores hovedforskningstemaer Eksperimentel Medicin, Kræftforskning og Cellebiologi, Medicinsk Uddannelse, Folkesundhed og Tandpleje.
Forskningseffekt
School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences driver forskningens ekspertise og gennemslagskraft og leverer innovative løsninger på de specifikke udfordringer, vi har identificeret inden for sundhedsvæsenet. Skolen har tre centrale mål:
(1) At løse centrale globale udfordringer inden for sundhedsvæsenet ved at lave videnskabelige gennembrud i sygdomsmekanismer, oversætte disse til innovative terapier og forebyggende indgreb for at forbedre patientresultater.
(2) At etablere varige relationer med større finansieringskilder til programmatisk forskning og kapacitetsopbygning. Dette omfatter ph.d.-uddannelse, kliniske akademiske programmer og postdoktorale stipendier.
(3) At udnytte videnskabelige styrker med små og mellemstore virksomheder og store medicinalvirksomheder til at udvikle eksternt finansierede konkurrencedygtige, samarbejdsprogrammer til opdagelse og oversættelse.
Forskningsprojekter
Aktuelle postgraduate forskningsprojekter og potentielle muligheder.
Forskning succes
Som medlem af Russell Group af førende britiske universiteter, er Queen's University Belfast forpligtet til at opretholde den allerbedste forskning. I den sidste Research Excellence Framework-øvelse blev 99 % af vores forskningsmiljø vurderet til at være internationalt fremragende eller verdensledende, mens Queen's blev rangeret som nummer 1 i Storbritannien for forskningsintensitet. Queen's er rangeret 1. i Storbritannien som det mest iværksætteruniversitet. Som sådan giver Queen's et ideelt miljø til at støtte postgraduate forskning af høj kvalitet.
Nuværende PGR -elevprofiler
Aktuelle postgraduate forskningsprojekter og potentielle muligheder.
Karriereudsigter
Introduktion
Størstedelen af forskerstuderende på forskerskolen på School of Medicine, Tandpleje og Biomedicinsk Videnskab fortsætter med at sikre passende beskæftigelse efter afslutningen af deres studier. Udvalgte karrierer er generelt relevante for deres kvalifikationer inden for industri, akademi og National Health Service og har inkluderet postdoktoral forskning over hele verden, klinisk/ikke-klinisk akademi, tilbagevenden til fuldtids klinisk arbejde, medicinsk skrivning, brancheforskning, ledelse/finans rådgivning og R&D softwareudvikling. Skolen afholder en dedikeret karrieresession på sit årlige forskningsforum for postgraduate og karrierefokuseret peer-mentoring fra postdoktorale forskere, mens det forventes, at eleverne diskuterer potentielle karrierer med deres vejledere som en del af deres individuelle postgraduate-udviklingsprogram.
Beskæftigelse efter kurset
Alle forskningsstuderende på forskningsområdet kan benytte karriereråd fra forskerskolen, mens postdoktoransættelsesmuligheder fremhæves på det årlige skoleforskningsforum inden for en dedikeret session. Studerende bør også diskutere potentielle karrierer med deres vejledere som et centralt fokus for deres individuelle Postgraduate Development Program.
Læringsresultater
Som postgraduate studerende på School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences vil du modtage uddannelse af høj kvalitet og støtte til en karriere inden for videnskabelig forskning med reelt potentiale til at bidrage til udvikling af forbedrede strategier til håndtering og behandling af livstruende sygdomme.
Kursusstruktur
1. School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences er dedikeret til at give sine postgraduate forskerstuderende et støttende miljø for effektivt at fremme deres uddannelse, træning og faglige udvikling. Førsteårsstuderende tilmelder sig et skræddersyet træningsprogram, der omfatter en række forelæsninger, workshops og praktiske sessioner med fokus på centrale forskningsfærdigheder, herunder bioimaging, informatik, genomik, massespektrometri, dyremodeller og kliniske forsøg. Derudover modtager alle studerende en omfattende og løbende træning i generiske og overførbare færdigheder, såsom videnskabelig skrivning, dataanalyse, præsentation og kritisk vurdering, gennem dedikerede kommunikationskurser og seminarer. De drager også fordel af præsentationen af deres forskningsresultater på store nationale og internationale konferencer, hvilket er en forventning fra alle postgraduate forskerstuderende, og gennem regelmæssig interaktion med QUB Graduate School, hvis specifikke funktion er at understøtte postgraduate uddannelse, udvikling og karriere.
Studerende udfører deres specifikke forskningsprojekt under tæt vejledning af en erfaren hovedvejleder med støtte fra 1 eller 2 medvejledere efter behov. Alle postgraduate forskerstuderende registreres i første omgang som 'udifferentierede', hvilket betyder, at de skal gennemføre en prøvetid, hvorefter de vurderes for deres egnethed til at tage en postgraduate forskeruddannelse under differentieringsprocessen. Differentiering sker normalt ved 9-12 måneder for fuldtidsstuderende og 18-24 måneder for deltidsstuderende. Hver studerende er forpligtet til at gennemføre en litteraturgennemgang, give en mundtlig præsentation af deres forskning inden for deres center og fremlægge bevis for passende træning og færdiggørelse af deres Postgraduate Development Plan. De bliver derefter interviewet af et differentieringspanel, bestående af 2 eller 3 akademiske medarbejdere, som vurderer de studerendes forståelse af deres projekt og fremskridt, baseret på både deres indsendte papirarbejde og svar på spørgsmål. Differentierede studerende skal gennemføre en lignende årlig fremskridtsgennemgang i hvert efterfølgende år af deres forskningsgrad. Varigheden af en fuldtids ph.d.-uddannelse er normalt 3-4 år. For at fuldføre deres ph.d.-kvalifikation skal de studerende indsende en afhandling af deres forskning af passende længde og indhold (som anbefalet af deres vejledere), som vil blive bedømt ved mundtlig eksamen udført af en ekstern og intern censur.
Finansierede postgraduate forskningsstipendier annonceres på School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences hjemmeside: https://www.qub.ac.uk/schools/mdbs/Study/PostgraduateResearch/CurrentOpportunities/. Vi vil også overveje ansøgninger fra eksternt eller selvfinansierede studerende, som bør identificere potentielle akademiske vejledere i overensstemmelse med deres forskningsinteresser: https://www.qub.ac.uk/schools/mdbs/Research/find-a-phd-supervisor/ Bemærk venligst, at vi kun kan støtte projekter, der passer ind i skolens overordnede forskningsstrategi og vores videnskabelige personales individuelle forskningsfokus.
Studerende, der opfylder berettigelseskriterierne for postgraduate forskning, skal vælge EN potentiel vejleder fra vores liste over akademisk personale, https://www.qub.ac.uk/schools/mdbs/Research/find-a-phd-supervisor/, og sende en e-mail indeholdende: (1) et kort CV (maks. 1-2 sider), (2) en kortfattet motivationserklæring inklusive forskningsinteresser, (3) finansieringskilde og (4) påtænkt startdato.
Vores akademiske medarbejdere hilser tilgange fra potentielle studerende velkommen og udvikler gerne forskningsforslag af fælles interesse. Ofte vil denne proces involvere et uformelt ansigt-til-ansigt møde (personligt eller via telekonference) forud for en invitation til at indsende en formel ansøgning. Hvis du har svært ved at identificere eller kontakte en passende vejleder, bedes du kontakte professor AJ McKnight, Director of Postgraduate Research, [email protected], eller School Postgraduate Office, [email protected], som vil blive glade at hjælpe.
Vurdering
Postgraduate studerende på School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences vil modtage løbende træning i videnskabelig skrivning, præsentation og kritisk analyse som grundlag for en forskerkarriere. Skolen støtter og udfordrer sine postgraduate forskerstuderende gennem robust årlig fremskridtsgennemgang, der kræver tilfredsstillende vurdering af skriftligt arbejde, symposierpræsentationer, vejlederrapporter og panelinterview, hvis succes er bevist af dens fremragende gennemførelsesrater. Ved afslutningen af deres forskeruddannelsesperiode skal de studerende aflevere en afhandling af deres forskning af passende længde og indhold, som bedømmes ved mundtlig eksamen udført af en ekstern og intern censor.
Feedback
Forskningsstuderende på forskerskolen på School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences modtager feedback om deres skriftlige og mundtlige arbejde i hele registreringsperioden for deres uddannelse. Dette kan være både formelt og uformelt og leveres regelmæssigt af deres vejledere, jævnaldrende, akademiske/postdoktorer og det årlige panel for evaluering af fremskridt.
Faciliteter
Postgraduate studerende på School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences drager fordel af infrastruktur i verdensklasse og akademisk fakultet og er højt værdsat som en central og kritisk komponent i sin forskningsstrategi. Alle studerende har adgang til fælles laboratorie- og kontorlokaler som krævet af deres forskningsprojekt.
Læring og undervisning
Dette er en forskeruddannelse.
Programresultat
Som postgraduate studerende på School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences vil du modtage uddannelse af høj kvalitet og støtte til en karriere inden for videnskabelig forskning med et reelt potentiale til at bidrage til udvikling af forbedrede strategier til håndtering og behandling af livstruende sygdomme.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Størstedelen af de postgraduate forskningsstuderende inden for School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences fortsætter med at finde en passende beskæftigelse efter afslutningen af deres studier. De valgte karrierer er generelt relevante for deres kvalifikationer inden for industrien, den akademiske verden og det nationale sundhedsvæsen og har omfattet postdoc-forskning i hele verden, klinisk/ikke-klinisk akademisk arbejde, tilbagevenden til klinisk arbejde på fuld tid, medicinsk skrivning, forskning i industrien, ledelses-/finansrådgivning og udvikling af software til forskning&. Skolen afholder en dedikeret karrieresession på sit årlige Postgraduate Research Forum og karrierefokuseret peer mentoring fra postdocs, mens de studerende forventes at drøfte potentielle karrieremuligheder med deres vejledere som en del af deres individuelle udviklingsprogram for kandidater.
Faciliteter
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.