Tandpleje (DDM, enkeltcyklus, 5 år)
The University Of Georgia
Nøgleinformation
Campus placering
Tbilisi, Georgien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
10 semestre
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
USD 5.500 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Aug 2023
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Programmål:
Målet med programmet er at træne kvalificerede tandlæger, hvis faglige aktiviteter vil bidrage til at øge tandplejeniveauet, forhindre mundtlige sygdomme og forbedre helbredstilstanden. Uddannelsen af dette program vil have grundlæggende kendskab til oral sundhedspleje medicin (kliniske og naturvidenskabelige) og dybt kendskab til tandlægepraksis. Man vil også assimilere dental kliniske færdigheder i betragtning af faglige etiske værdier. Derudover vil kandidaten også have færdigheder inden for læring og undervisning, faglig vækstudvikling, forskning og analyse, beslutningstagning, der gør det muligt for ham at logisk analysere identificerede symptomer og se sammenhængen mellem den fælles patogenetiske proces og med rimelighed indstille og gennemføre omfattende behandlingsplan , forfølge patientens ledelse, har grundlæggende manuelle færdigheder, som sikrer både profylaktiske og terapeutiske aktiviteter. Efter afslutningen af kurset har kandidaterne ret til at holde stillingerne i henhold til georgisk lovgivning i tandklinikker (junior tandlæge, tandassistent - Arbejdsministeriets bekendtgørelse, 01-11 / N 2012, 14. marts ), sundhedsplejeorganisationer og sundhedsforsikring, der yder virksomheder (relationer til medicinske og tandlægeplejersker med fokus på tandpleje og tandpleje af forsikrede, assistent hos familielægen). Forbered også den studerende på specialisering (opholdsprogrammer) og de næste niveauer af læring (Master og Doktorprogrammer). Hold også positionerne i henhold til lovgivningen i forskellige lande.
Metoder til at opnå læringsresultater:
- Foredrag-seminar;
- Metoden til at arbejde på bogen;
- Forklaring metode;
- Demonstrationsmetode
- Brug af audio-video læringsmateriale;
- Interaktive klasser;
- Situationsøvelser
- Rollespil;
- Praktisk arbejde;
- Laboratoriearbejde;
- Teamwork færdigheder;
- Den simulerede ydeevne;
- Posering og løsning af problemerne;
- Kritisk analyse
- Gruppe øvelser;
- Projekter;
- Øvelser orienteret om løsning af problemerne
- Casestudie;
- Litteraturanmeldelse;
- Søgning af filerne i elektronisk format eller bibliotek;
- Skriftlig arbejdsmetode;
- Skrive emner;
- Introduktion af præsentationer;
- Verbal metode
- Observationsmetode;
- Simulationer på fantomer;
- Produktion af elektroniske og ikke-elektroniske lægejournaler;
- Udarbejdelse af skriftlige faglige instruktioner;
- Kliniske praktiske undersøgelser;
- Arbejde i betragtning af metoderne til evidensbaseret tandpleje
Viden og forståelse
Den studerende vil kunne:
- Kendskabet til kemi, biokemi, molekylærbiologi og histologi af menneskekroppe igangværende procedurer i både normale og patologiske forhold;
- Dyb viden om menneskelig anatomi og fysiologi;
- Systematisk viden om kliniske videnskaber, der er tæt forbundet med orale sygdomme (Dermatologi, kønssygdomme, grundlægemidlet og diagnosen, otorhinolaryngologi, pædiatri, neurologi, oftalmologi, indre medicin og infektionssygdomme, kardiologi, endokrinologi, onkologi på hoved og nakke, kirurgi og andre ).
- Systemisk viden om sundhedsvæsenets dannelse, styring og drift af systemet, sygdomme, forebyggelse og forvaltning heraf (hygiejne - hygiejniske krav, infektionskontrol mv.), Sund livsstil og adfærdsmæssige ændringer;
- Systematisk viden om forskningsmetoder (biostatistiske og epidemiologiske);
- Kendskabet til sundhedslovgivning og etiske aspekter, patientrettigheder og medicinske udbyderproblemer;
- Dyb kendskab til tandvidenskab - terapeutisk tandpleje, tandlægeklinikker, tandlægekirurgi, kaak-facial kirurgi, protetisk tandlæge, ortodonti;
- Grundlæggende kendskab til dentalmaterialer;
- Systematisk viden om diagnostik af orale sygdomme (fremstilling af patienthistorie, styring af fysiske undersøgelser, vurdering), spørgsmålet om behandlingsplanlægning og behandlingsmetoder i betragtning af de respektive kompetencer;
- Kendskab til manipulationer (vena punctio, sømmen på huden og slimhinderne, subkutan og intramuskulær injektion, intravenøs intravenøs dr. UG , tandudvinding, tandpræparation, rodkanalfyldning, tandgendannelse osv.).
- Systematisk viden om kontrol og resulterer i vedligeholdelse og styring af behandlede patienter;
- Systemisk viden om de vigtigste grupper af stoffer, deres indflydelsesmåde og deres interaktionsmekanismer;
- Forståelse af sundhed og ikke-medicinske områder / sfærer, hvilket betyder indikationer i faglig aktivitet;
- Kendskab til grundlæggende diagnostiske og terapeutiske forebyggende principper og metoder til sygdomme;
- Kendskab til principperne for medicinsk psykologi, medicinsk fysik, biofysik (naturlige og udførte, fysiske faktorer, biofysiske mekanismer for indflydelse på organismen mv);
Anvendelse af viden
Den studerende vil kunne:
- Evne til at diagnosticere, forebygge, behandle og styre mundtlige sygdomme i betragtning af kompetencerne i terapeutisk tandpleje, protetisk tandpleje, kirurgisk tandpleje, implantologi samt pædiatrisk tandpleje samt specifikationerne for forskellige generelle akutte og kroniske co-sygdomme ";
- Med henblik på at fremme den offentlige mundhygiejne er evnen til selvstændigt at planlægge og gennemføre grundlæggende og alternative aktiviteter inden for folkesundhed ved hjælp af epidemiologiske undersøgelsesmetoder;
- Evnen til i nye miljøforhold at anvende relevante kliniske vurderingsmetoder og -procedurer, medicinsk teknik med det formål at udvælge dr. UG grupper metodiske anbefalinger i medicinsk forebyggende aktiviteter, protokoller på folkesundhedsområdet og patientspecifik niveau.
- Evne til at foretage forskning i betragtning af sociale og sundhedsmæssige værdier, bevisbaseret beslutningstagning og integrere i landets sundhedsydelser
- Ledelseskompetencer inden for ledelse af sundhedsplejeområdet og ledelse, som gør det muligt at muliggøre nye måder at løse komplekse sundhedsproblemer på
- Evnen til historisk fremstilling, diagnosticering af basale og co-sygdomme i betragtning af grundlæggende funktionelle indikatorer for organismens generelle status, differentiering, patientdataregistrering og opbevaring.
- Evnen til at yde akut lægehjælp
- Evne til at opfylde medicinske manipulationer (hudkirurgi, purulent abscesskirurgi, venepunktur, stygninger på huden og slimhinder, injicering subkutant eller intramuskulært, injicering af medicin intravenøst, tandudvinding, tandpræparation, tandrotkanalpåfyldning, tand restaurering mv. ) og procedurer (dræning og til osv.);
- Evnen til sikker brug af behandlingsmedicin
At dømme
Den studerende vil kunne:
- Evne til at foretage kritiske analyser og vurderinger af ufuldstændige og i nogle tilfælde modstridende data med det formål at identificere patientens helbred, herunder problemer med oral sundhedsproblemer
- Evne til at evaluere sundhedstilstanden, herunder oral sundhed, hos enkeltpersoner, målgrupper og befolkning samt individuel og folkesundhed, differentiere og klinisk diagnosticere sygdomme i betragtning af alders- og medfaktorsygdomme
- Evne til individuel eller offentlig sundhed datasyntese, analyse og velbegrundede domme i mundhulenes relaterede vanskelige kliniske tilfælde baseret på resultaterne af moderne medicin og udarbejdelse af anbefalinger;
- Evne til forskning, analyse, formulering af domme og udarbejdelse af anbefalinger vedrørende mundtlig sundhedsrelateret problemstilling af befolkningen;
- Evne til at analysere diagnostiske metoder og medicinsk teknik relateret til biofysiske faktorer og deres potentielle indflydelse på menneskelig organisme
Kommunikationsfærdigheder
Den studerende vil kunne:
- Evne til at præsentere og beskytte i mundtlig og maskinskrivning eller elektronisk (herunder online) og engelsksprog, personlige ideer, forslag, beslutninger, domme, regnskaber og anbefalinger i akademiske og faglige kredse
- Evne til at bruge meninger om professionel information og evidensbaserede beslutninger
- Evnen til at give instruktioner til forberedelse af ortodontiske apparater og proteser i mundtligt og skriftligt format til tandteknikeren. Professionel kommunikationsfærdigheder med patienter og deres pårørende, kolleger, personer eller organisationer, der er interesseret i oral sundhedsproblemer;
- Evne af faglige relationer og information, patienter og deres pårørende, kolleger og sundhed (herunder oral sundhed) udsteder interesserede personer eller organisationer;
Læringsevner
Den studerende vil kunne:
- Evne til at fastslå vigtigheden af behovet for læring og selvstændigt at forvalte dental folkesundhed og andre medicinske moderne tematiske spørgsmål;
- Evnen til at lære det næste niveau af videnskabelig-forskning værker og videnskabelige komponenter i dybden af synet;
- Evne til at forstå og strategisk planlægge videreuddannelse inden for medicinske områder, herunder dental specialiseringer;
- Evnen til at lære selvstændigt ved hjælp af metoder til evidensbaseret tandpleje.
Værdier
Den studerende vil kunne:
- Social, religiøs ligestilling og demokratiske værdier? baseret evne til evaluering af inter- og intrapersonale relationer i betragtning af ens egen og andres bioetiske aspekter og
- Evnen til at etablere beskyttelse af patienters rettigheder og krav til faglig etik
Kontaktperson:
John Dastouri
j.dastouri @ UG .edu.ge