Teoretisk specialiseringskursus og psykoanalytisk praksis

Academia de Psicoanalisis

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Teoretisk specialiseringskursus og psykoanalytisk praksis

Academia de Psicoanalisis

Kursus af teoretisk-praktisk specialisering af semi-face karakter på 10 teoretiske timer og 10 praktiske timer pr. Måned.

  • Teoretiske klasser: afholdes i Madrid, Spanien, sidste fredag og lørdag i hver måned. Disse møder deltager:
  • Det stabile undervisningsteam i Akademiet for Psykoanalyse
  • Professionals fra Spanien specialiseret i specifikke emner, der tilhører hvert modul
  • En lærer en måned fra holdet på Sigmund Freud Privatuniversität i Wien


Hvorfor studere ved Psykoanalysens Akademi

Sigmund Freud demonstrerede ved at skabe den psykoanalytiske doktrin, at alle vores adfærd, følelser og måder at forholde sig til hinanden er bestemt af ubevidste motivationer, der er ukendte for os selv, men ikke mindre magtfulde. Sådanne motivationer henviser til et fags historie, en historie, der ikke udtrykkes som en fortid kronologisk "overgået", men som en her og nu i permanent gentagelse. De links, der får os til at tale væsener, hvor en persons historie kommer point, som en struktur, en skæbne for emnet.

Når vi lytter til patienter, finder vi spor af denne skæbne i alle aspekter af deres virkelighed: økonomisk, professionel, affektiv, seksuel, samt en dyb uenighed om personen med alle disse ting, som i gådefulde beboer hende. Ønsker at vide om dette, stiller positionen, som psykoanalysen giver plads til, en værdig position i forhold til den overvældende karakter af Andres ønske.

Etikken i psykoanalyse, overførsel gennem, installerer et kløft mellem, hvad der er skrevet om mig og selve spørgsmålet. Hvad vil jeg have? Hvordan vil jeg leve mit liv? Psykoanalysens Akademi repræsenterer, fra rejsen gennem disse korsvej, et fælles rum for vækst og begrænsning til menneskets ubehag. Sådan er det punkt, hvor forskning og terapi falder sammen. Hvem ignorerer, gentager. Hvem er villig til at vide ... hvem vil have, har et liv.


Praktiske aktiviteter

Eleverne udfører dem i løbet af resten af måneden på afstand, gennem vores online platform. Her får de adgang til aktiviteter, yderligere materiale, videoer, supplerende bibliografi og deltage i fora med deres jævnaldrende ledet af en vejleder, der er permanent tilgængelig via chat, fora og videokonferencer mv. Gennem det virtuelle klasseværelse leverer eleverne det praktiske arbejde svarende til hvert modul, modtager korrektionen, returnerer og er orienteret i læsning af materiale til de følgende moduler.


Kursusdetaljer

Bogen "Principles of Classical Psychoanalysis" (M. Rechetnikov / A. Pritz) er etableret som det vigtigste bibliografiske materiale svarende til den teoretiske akse, tilføjet til referencebibliografien (S. Freud, F. Nietzsche, H. Ellenberger og J. Lacan, blandt andre) og Dictionary of Psychoanalysis af J. Laplanche og JB. Pontalis, der er i stand til at etablere supplerende bibliografi i hvert modul, ifølge den ansvarlige lærer det anser passende.

Hver af akserne har også et udvalg af audiovisuelt indhold og kliniske tilfælde, der tjener den illustrative og praktiske funktion til at artikulere den konceptuelle ramme med egentlige diskurser, problemer og konflikter fra yesteryear og i dag indenfor og uden for analytiske enheder . Disse indhold sendes mod slutningen af hvert modul.

Spørgsmålets funktion er ligeledes udgjort som den karakteristiske metodologiske stil af Akademiet for Psykoanalyse: Den overførbare transmission af psykoanalytisk viden.


dagsorden

første år

Modul nr. 1: Oprindelse af psykoanalyse

Sigmund Freud: Liv og arbejde / Hvordan blev psykoanalyse født? / Begyndelse af psykoanalytisk praksis / Hysteri / Freuds arbejde med den franske skole (Jean Charcot) og Josef Breuer / Main opdagelser og begreber i psykoanalyse: Overførsel; gentagelse; ubevidste; Psykoanalyse som teori, forskningsmetode og teknik til behandling af neurotiske lidelser / Det tredje narcissistiske sår: Selvet er ikke mester i sit eget hjem / Modstand mod psykoanalyse / Psykoanalysens nødvendighed og gyldighed / Den femte " grundlæggende koncept ": Den overførbare transmission af psykoanalytisk viden.

Audiovisuelt materiale:

  • Interview med S. Freud: "Kampen foregår stadig".
  • Interview med S. Žižek: "Psykoanalyse er mere nødvendig end nogensinde".
  • Interview af Madeleine Chapsal til J. Lacan for avisen L'Express (1957).
  • Uddrag fra filmen "Freud, hemmelig lidenskab", 1962.
  • Uddrag fra "Opdagelsen af det ubevidste", af H. Ellenberger.
  • Analyse af sangen "Bla bla bla", af Sol Pereyra.
  • Uddrag fra "En farlig metode", 2011.


Modul nr. 2: Freudian metapsykologi og de to emner i det psykiske apparat

Introduktion til freudian metapsykologi: dynamiske, aktuelle og økonomiske synspunkter / Det ubevidste: Begrebet begrundelse og nødvendighed / Første emne: Bevidstløs, Forbevidst, Bevidst / Primær proces og sekundær proces / Bidrag fra J. Lacan til Freudian topologi: moebius band / Etisk statut for det ubevidste / Bevidstløshedens formationer og de primære processers love / De ubevidste processers egenskaber / Introduktion til den analytiske enhed: Værdien af ordet / Passageshypnosen - Katarsis - Fri forening / Taler og siger : Den subjektive deling / umuligheden af selvanalyse: Det epistolære forhold mellem Freud og Fliess / Introduktion til det andet emne: det, jeg og superego.

Audiovisuelt materiale:

  • Uddrag fra filmen "Matrix", 1999.
  • Uddrag fra S. Žižeks dokumentarfilm "Den virkelige i illusionen".
  • Tiden (chronos-kairos) fra et uddrag af serien "Dark", 2017.
  • "De forklarede", Les Luthiers.
  • "Mit skæg har tre hår", Gabi, Fofó og Miliki.
  • Analyse af en Quino karikatur: "Det er mærkeligt, jeg kan ikke huske det brev."
  • Cap. Jeg, Jaime Szpilka Den umulige erkendelse - "Forholdet til viden".


Modul nr. 3: Det ubevidste i hverdagen

Ubevidsthedens formationer / Misforståelsen og spillet med følelsen / Signaturen af signifikanten / Glemmen af navne, ord og sætninger / Vittigheden og dens forhold til det ubevidste / Videnskabens psykogenese, struktur og funktion / Drømmeorienteringen: drømmen som opfyldelse af et ubevidst ønske / Manifest og latent onirisk indhold / Drømmens arbejde (dagligt forbliver ubevidst begær reduktion af endopsykisk censur i søvntilstand) / Fortolkende arbejde på drømme som en kongelig adgangsvej til det ubevidste / Identitet af opfattelse og identitet af tanken (lovlighed af den sekundære proces) / Repræsentation-ting og repræsentationsord / Oplevelsen af tilfredshed / Det tabte objekt.

Audiovisuelt materiale:

  • Kompileret fra lapsus linguae.
  • Karikatur af drømmen, Quino.
  • Analyse af sangen "Fiesta", af JM Serrat.
  • Aktiviteter i relation til filmen "The science of dreams", 2006.
  • Analyse af "Signorelli" og "Famillonario".
  • Udarbejdet og analyseret af vittigheder.


Modul nr. 4: Psykopatologi

Forskellige tilnærmelser til psykopatologi / Historiske og kulturelle aspekter af normal og patologisk / Kriterier for sundhed og sygdom / Betydningen af patologi i psykoanalyse / Mental sundhedssektoren i nutidens tid: Problemer og debatter / Etik og nosologi : Beskrivende nosologi og strukturel nosologi / Symptomer

og lidelser: principper, der strukturerer klinikken / Problemet med klassificering i psykopatologi: diagnose og klassificering.

Audiovisuelt materiale:

  • Præsentation af patienter af J. Lacan i Saint Anne Hospital, J. Lacan, 1975-1976.
  • Aktiviteter omkring filmen "Atrapado sin salida", 1975.
  • Uddrag fra bogen "Opdagelsen af det ubevidste", af H. Ellenberger.
  • Uddrag fra bogen "213 Begivenheder med Jacques Lacan" af J. Allouch.


Modul nr. 5: Den psykoseksuelle udvikling

Opdagelsen af infantil seksualitet og dens betydning i sammensætningen af neuroser / Autoerotisme, perversion og polymorfisme af menneskelig seksualitet / Den neurotiske krop: Erogen og formuleret af ord / Første drev dualisme / Driftens vilkår: Kilde, tryk, mål og objekt / Libidinale stadier af psykoseksuel udvikling: oral, anal, phallic - latens og pubertet / Kørekørsel / Primær og sekundær undertrykkelse / Børnesygdom / Børns seksuelle teorier / Fra forførelsens teori til teorien om fantasier / Den psykiske virkelighed.

Audiovisuelt materiale:

  • Refleksioner og aktiviteter i forbindelse med filmen "Polisse", Frankrig, 2011.
  • Refleksioner og aktiviteter i forhold til filmen "Prinsen af tidevandet", 1991.
  • Uddrag fra filmen "Freud, hemmelig lidenskab", 1962.


Modul 6: Den psykoanalytiske teori for neuroser

Hysteri / Hysterisk konvertering: Hysterogene zoner og somatisk selvtilfredshed / Case analyse: Anna O., Elisabeth Von R. / Neurosis Obsessiv / Koncepthistorie / Metapsykologi af Neurose / Forsvarsmekanismer: Undertrykkelse; fastsættelse; regression; reaktiv træning isolering; benægtelse; projektion; rationalisering / Case analyse: Rotte manden / Symptomet som forpligtelsesdannelse / Måden til symptomdannelse / Funktion af primordiale fantasier / Tilbagesendelse af de undertrykte / Flyvningen i sygdommen / Kanonisk formel af neuroserne: den traumatiske og a posteriori / Primær og sekundær fordel af sygdommen / Symptomet som en neurotisk seksuel partner / Overbestemmelsen af symptomerne.

Audiovisuelt materiale:

  • Analyse af sangen "Soy mi soberano", af Gustavo Cordera
  • Tegneseriefigur af grafisk humorist Quino.
  • Analyse af sangen "Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med mig", af El Cuarteto de Nos.
  • Analyse af sangen "Zanguango", af Leo Masliah.
  • Analyse af sangen "Creep", af Radiohead.
  • Uddrag om La falta en ser, fra bogen "Introduktion til den psykoanalytiske metode", af JA-Miller.
  • Uddrag fra sangen "El fantasma de Canterville", af Sui Generis.


Modul 7: Pulsion, libido og narcissisme: Den subjektive forfatning

Historie af begrebet Eros / Teorien om libido og narcissisme / Primær og patologisk narcissisme / Dens adgangsveje / Egoet og faser af dets forfatning (I, krop, virkelighed) / Autoerotisme - Narcissisme - Objektforhold / Bidrag af J. Lacans teori om den subjektive forfatningsproces: spejletrinnet / Den primordiale identifikation / de tre registre af den menneskelige virkelighed: ægte, symbolsk og imaginær / Struktur og sprog / Psykisk årsagssammenhæng og subjektiv bestemmelse / Den antitetiske følelse af primitive ord: en er hvad er og hvad der ikke er.

Audiovisuelt materiale:

  • Analyse af filmen "Mr. ingen ", 2009.
  • Spejlfasen: Uddrag fra filmen "Ice Age": Mammoet og opossum, 2006.
  • Væsentlig bestemmelse: Analyse af filmen "Das Experiment", 2001; og filmen "The Game", 1997.
  • Analyse af sange og børns historier (De var tre alpine, Mambrú gik i krig mv.).


Modul nr. 8: Skræk af incest og fædrefunktion: Oedipus og Castration

Totem og Taboo: Incest / Oedipus skæbne: Nukleos kernekompleks / Phallus- og kastrationskompleksets primære karakter: Struktur og ætiologi / Udvikling i mand og pige: nogle psykiske konsekvenser af den anatomiske seksuelle forskel / J. Lacan : Faderens metafor / Kvindelig seksualitet: En gåde, tabu af jomfruelighed, manglen på signifikant / Gynecofilia / Kvinde som et symptom på mennesket.

Audiovisuelt materiale:

  • Uddrag fra filmen "Kramer vs Kramer", 1979.
  • Analyse af sangen "Far og Søn", af Cat Stevens.
  • Analyse af sangen "Madre" af J. Lennon og "Madre" af Pink Floyd.
  • Analyse af filmen "The Judge", 2014.
  • Analyse af filmen "Locke", 2014.
  • Viral video: - Jeg er din far!
  • Analyse af sangen "Ayúdame Freud", af Ricardo Arjona.
  • Uddrag af dialoger mellem Kal El og Jor El fra filmen Superman, 1978.
  • Analyse af "Brev til Faderen", af Franz Kafka.


Modul nr. 9: Psykoanalyse og interdisciplin

Psykoanalyse og litteratur / Psykoanalyse og medicin / Psykoanalyse og film / Psykoanalyse af kreativitet / Psykoanalyse og uddannelse / Psykoanalyse og økonomi / Psykoanalyse og historie / Psykoanalyse og religion / Psykoanalyse og filosofi / Psykoanalyse og etymologi / Psykoanalyse og matematik

Audiovisuelt materiale:

  • Analyse af ekstrakter fra "El caso Anne", af Gustavo Dessal.
  • Uddrag fra bogen "Delirio", af Laura Restrepo.
  • Uddrag fra bogen "Op Oloop", af Juan Filloy.
  • "Pervert's Guide to Cinema", af Slavoj Zizek.
  • Analyse af bogen "The marionet and the dwarf", af Slavoj Zizek.
  • Ordbog af græsk og romersk mytologi, af Pierre Grimal.
  • Jorge Luis Borges, komplette værker.
  • Mord på Mallorca, Jaime Szpilka.
  • Etymologisk Ordbog af Castilian Language, J. Corominas.
  • Den tusindårige metafor. En psykoanalytisk læsning af Bibelen.
  • Analyse af ekstrakter fra film af R. Hitchcock, F. Fellini, L. Buñuel, D. Lynch, W. Allen, C. Chaplin., A. Kurosawa og andre.


Andet år

Modul nr. 10: Det psykoanalytiske arbejde

Udvikling af teori og teknik / Den grundlæggende psykoanalytiske regel: Den frie sammenslutning / Flydende opmærksomhed / Forvaltningen af overførslen og kurens retning / Indikationer og kontraindikationer / Husk, gentag, omarbejde / Psykoanalytikerens stilling: Det formodede emne Know / Den analytiske enhed og dens fleksibilitet (variabel tid, afstandssessioner osv.) / Neutralitet og afholdenhed / Etiket for psykoanalysen: Psykoanalytikerens ønske / Tolkning og konstruktioner i analyse / Afslutning og interminabel analyse, et gyldigt spørgsmål? : Psykoanalyse som en vej / Den evige tilbagevenden af det samme, ikke det samme / Psykoanalytikerens dannelse og autorisation.

Audiovisuelt materiale:

  • Uddrag fra filmen, Alice in Wonderland, 1951.
  • Analyse af filmen ¿Qué tal, Bob?, 1991.
  • Analyse af kliniske tilfælde fra bogen "213 Begivenheder med Jacques Lacan", af Jean Allouch.
  • Uddrag fra filmen "El discurso del Rey", 2010.
  • Analyse af arbejdet "Psicoanalista", af Leo Masliah.
  • Joke af jøden og polen, S. Žižek, uddraget af bogen "Ideologiens sublime objekt".


Modul nr. 11: Uenigheden mellem kønnene

Efterspørgsel og ønske om obsessiv neurose og hysteri / Ønsker som umuligt-utilfreds / Klinisk case analyse: Dora / Spøgelsen: Hvorfor vælger vi mennesker? / Det seksuelle forhold (som ikke eksisterer) mellem kønnene: et ubevidst, paradoksalt og konfliktfrit valg / Skyldens trafik og subjektive ansvar: - Hvad med mig i dig? Hvad vil vi sammen? / Kvinden som et symptom på manden / - Jeg elsker dig - Jeg gør heller ikke: Emne i vilje - objekt årsag til lyst / Hvad er det at være kvinde - eller mere end noget? Hvordan man er en mand - ikke mindre end noget? / De afhængige links: En af de to

Audiovisuelt materiale:

  • Analyse af sangen "Y sin embargo", af Joaquín Sabina.
  • Analyse af sangen "Med venlig hilsen din", af Joan Manuel Serrat.
  • Analyse af sangen "Uno los dos", af Miranda.
  • Analyse af sangen "Je t'aime, moi non plus", af Serge Gainsbourg og Jane Birkin.
  • Analyse af sangen "Nej, men nej", af Miranda.
  • Analyse af tango "Tarde", af Julio Sosa.
  • Analyse af zamba "Nuevamente", af Los Rojas.
  • Analyse af sangen "Balada para un loco", af A. Piazzolla.
  • Analyse af sangen "Parole, parole", af M. Mazzini.
  • Uddrag fra spillet "Betydningen af at blive kaldt Ernesto", af Oscar Wilde.
  • Uddrag om gingerbread cookie ("Women who give everything"), fra filmen "Shrek", 2001.
  • Analyse af et klinisk tilfælde.
  • Forholdet mellem det hysteriske og det obsessive, af Quino
  • Uddrag fra filmen "Ice Age 3", 2009.
  • Simpelthen, Bersuit Vergarabat
  • Kortfilm: "Et absurd spil", 2009.
  • De paranoide funktioner i kortfilmen "Masi me tiro", 2009.


Modul nr. 12: Trauma og gentagelse: ud over fornøjelsesprincippet

Begrebet psykisk traume / Repression af traumatiske minder / Fastgørelse i traumer, børns leg (fort-da) og tvang til gentagelse i overførsel: adgangsveje til dødenpulsion / psykodynamisk af traumer / The sørgende arbejde / Somatisering og omdannelse af psykisk traume / Negativ terapeutisk reaktion / Begrebet Pleasure (Jouissance): Nydelse i utilfredshed / Den uhyggelige / Gentagelse af fiasko / Primær erogen masochisme / - Nydelse! moralsk og sadistisk side af superego / ubevidst følelse af skyld og behov for straf / psykopati og perversion

Audiovisuelt materiale:

  • Uddrag fra serien "Breaking Bad": - Hvorfor mig? / Hvem er den foretrukne?
  • Analyse af filmen "Marmots dag", 1993.
  • Analyse af tango "Naranjo en flor", af Roberto Goyeneche.
  • Interview Quentin Tarantino om vold.
  • Analyse af filmen "Misery", 1990.
  • Analyse af filmen "American Psycho", 2000.
  • Analyse af filmen "Oskyldens stilhed", 1991.
  • Analyse af filmen "Matador", af Almodóvar


Modul nr. 13: Psykose

Begrebet psykotisk lidelse / Paranoia og skizofreni: Mulig behandling / Uforligelig for moderens kærlighed / Deliriums struktur og funktion / Studie af et klinisk tilfælde: Schreber / Projektion som hovedmekanisme og homoseksualitet som en etiologisk faktor / Melankoli og narcissistiske neuroser / Introversion af libido på selv- / Narcissistiske neuroser / Forløb (og restaurering) af virkeligheden i neurose og psykose / Bidrag fra J. Lacan: Afskærmning af fars navn / Elementære fænomener i den psykotiske struktur / El passage til handling / patologisk narcissisme / homoseksualitet og transseksualisme: forskelens uvidenhed / narcissistisk og anaklitisk måde at vælge objekt på: identificere processer i hvert tilfælde / perverse træk i psykosen / push-to-the-woman / sagen Leonardo Da Vinci

Audiovisuelt materiale:

  • Uddrag fra filmen "Rainman", 1988.
  • Analyse af sangen "Jeg er hvad jeg er" (Sandra Mihanovich).
  • Analyse af sangen "Rhapsody Bohemy", af dronning.
  • Scene fra serien "Vulnerables": mor og datter.
  • Scener fra serien "Bates Motel": mor og søn.
  • Analyse af filmen "The Black Swan", 2010.
  • Analyse af et klinisk tilfælde: "-Mom, hvorfor elsker du mig så meget?"
  • Analyse af filmen "Teddy Bear", 2012.
  • Analyse af filmen "Take Shelter", 2011.
  • Præsentation af patienter af J. Lacan i Saint Anne Hospital, J. Lacan, 1975-1976: Interview med en transseksuel.
  • Uddrag fra et interview med S. Žižek om "transgender bade".
  • Uddrag fra bogen "Nydelsen af LA mujer", af José Vidal.


Modul nr. 14: Andre affektive lidelser

Inhibering og fobier / Fysiske teorier i Freud / Faser i udviklingen af fobi / Funktion af det fobiske symptom / Analyse af et klinisk tilfælde: De små Hans / Psykosomatiske lidelser / Begrebet karakter i psykoanalyse (oral, anal, fallisk)

/ Depressiv, masochistisk, schizoid, hysterisk karakter / Borderline Personlighed: Terapeutisk tilgang Specifikationer / Depression / Overvejelser om melankoli

Aktivitetsmateriale:

  • Analyse af filmen: "Bedre ... umuligt!", 1997.
  • Analyse af filmen: "Birdman", 2014.


Modul nr. 15: Psykoanalyse af kultur og samfund

Manglen i kulturen / En illusionens fremtid / Den moderne mand foran religionen, moralen og idealerne: F. Nietzsches filosofi som hovedforløbet af det psykoanalytiske perspektiv på kulturen / Narcissismen i de små forskelle og kulturelle segregationsprocesser / Psykoanalytisk overvejelse om slægtskab, familie og kultur / Kultur, traditioner og innovationer / Kultur og myndighed / Kultur og etik 00 / Kultur og teknisk udvikling / Ideologiske aspekter: Psykose i mesterens sted? Manuel sagen

Aktivitetsmateriale:

  • Analyse af sangen "Ese mundo", af Gustavo Cordera.
  • Læsning af tekster af F. Nietzsche.


Modul nr. 16: Psykoanalyse af gruppeprocesser

Problemets historie / Massens psykologi og selvets analyse / Identifikationsprocessen / Social patologi og gruppepatologi / Transgenerational transmission / Praktisk eksempel: Hvad ville en terapeut gøre? / Fascismens masser.

Aktivitetsmateriale:

  • Flere uddrag fra serien "Vulnerables", 1999.
  • Analyse af filmen "La vita é bella", 1997.
  • Analyse af filmen "Bastardos sin gloria", 2009.


Modul nr. 17: Død og frygt for at leve

Den symbolske død og den virkelige død / Faderens / Guds symbolske død er død for evigt / Der er ingen dødsforestilling i det ubevidste / Den primære undertrykt / Død og seksualitet: Signorellis glemsel / Castration angst / Passagen til selvmordsvirkning / kræft og terminale sygdomme

Aktivitetsmateriale:

  • Analyse af sangen "Qué bonita es esta vida", af Juan Celedón.
  • Analyse af sangen "Retrato", af JM Serrat.
  • Analyse af sangen "For meget kærlighed vil dræbe dig", af dronning.
  • Analyse af sangen "The gambler", af Kenny Rogers.
  • Analyse af bogen "Under tegnet af Mars" af Fritz Zorn.
  • Analyse af sangen "Jeg er ikke herfra, heller ikke jeg derfra", af F. Cafrune.
  • Analyse af teksten "Processen", af F. Kafka.


Modul 18 (endelig): Efter SFU's skøn


krav

  • For bedst mulig brug anbefaler vi, at du har gennemført eller er tæt på færdiggørelsen af en videregående uddannelse i en karriere relateret til psykoanalyse (lov, antropologi, samfundsvidenskab og humaniora, psykologi osv.).
  • Adgangsprocedure: En personlig samtale med kursusforvaltningen, kan være om nødvendigt gennem videokonference.


Betalingsbetingelser

Semi-face mode

Studerende deltager i ansigt-til-ansigt klasser den sidste fredag og lørdag i hver måned, ifølge skemaet placeret i slutningen af denne side. Klasser afholdes i Madrid, Spanien, fredag fra kl. 9.00 til 4.00 og lørdag fra kl. 9.00 til 13.00. (6 klasser på 2 timer gives for hvert teoretisk modul). Hvert ansigt til ansigt mødes psykoanalytikere fra hele verden, der sammen udvikler en af de akser, der svarer til læseplanen. Det endelige modul (18.) afholdes på hovedkontoret for Sigmund Freud University i Wien, Østrig. Denne modalitet omfatter besøg på "Polikliniske Kløfter" (Patientklinikker), Sigmund Freud Museum og Wiener Kirkegård. Investeringer pr. Semester: € 3.750. Det kan betales op til tre rater. Grupper på 8 personer eller mere får 10% bonus. Det omfatter adgang til online platformen med personlige vejledninger til opfølgning af fremskridt i resten af måneden, realisering af praktiske værker, aktiviteter, adgang til supplerende bibliografi, forum for konsultationer og videokonferencer med vejlederne. Titel udstedt: Specialisering i psykoanalytisk teori og praksis med godkendelse af Sigmund Freud University of Vienna.


Fjerntilstand

Eleverne gennemfører hele kurset gennem vores virtuelle platform og har personlig opfølgning af vejledere. Indholdet er nøjagtigt det samme som i ansigt til ansigtstilstand, kun at de er tilgængelige online. Ved indskrivning modtager den studerende et brugernavn og adgangskode for at få adgang til det virtuelle klasseværelse, hvor de kan interagere med studerende fra hele verden og få adgang til klasserne i klasserne med teoretisk materiale, bibliografi og udføre praktisk arbejde, aktiviteter og konsultationer med vejlederne for at følge op på fremskridt. Denne modalitet er rettet mod studerende, der bor langt fra byen Madrid, Spanien. Samlede investeringer: € 1.250. Det kan betales op til to rater. Grupper på 8 personer eller mere får 10% bonus. Titel udstedt: Specialisering i psykoanalytisk teori og praksis med godkendelse af Sigmund Freud University of Vienna.

Denne skole tilbyder programmer i:
  • Spansk


Sidst opdateret January 7, 2019
Varighed og pris
This course is
Online
Campusbaseret
Start Date
Startdato
Mar. 29, 2019
Duration
Varighed
2 år
Deltid
Fuldtid
Price
Pris
15,000 EUR
Semi-face mode: Investering pr. Semester € 3.750. Fjernbetjening: Samlet investering 1.250 €
Information
Deadline
Locations
Spanien - Madrid, Community of Madrid
Startdato : Mar. 29, 2019
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates
Mar. 29, 2019
Spanien - Madrid, Community of Madrid
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen