Global sundhed md
American University of Antigua
Nøgleinformation
Campus placering
Saint John's, Antigua og Barbuda
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
Kontakt skolen
Hastighed
Kontakt skolen
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
GLOBAL HEALTH MD
American University of Antigua College of Medicine (AUA) Global MD Program udføres i samarbejde med Florida International University (FIU).
Global MD Programmet er et omfattende, fireårigt langsgående spor i global sundhed, der er integreret i pensum på American University of Antigua College of Medicine.
Global Health er blevet defineret som "området for undersøgelse, forskning og praksis, der prioriterer forbedring af sundhed og opnåelse af egenkapital i sundhed for alle mennesker over hele verden" af Consortium of Universities for Global Health. Global Health omhandler befolkningernes sundhed i en global sammenhæng og overskrider de politiske grænser for nationer med fokus på sociale determinanter for sundhed, sundhedsforskelle, herunder smitsomme og ikke-smitsomme sygdomsproblemer, menneskerettigheder samt økonomisk udvikling samt politiske og systemmæssige problemer.
Formålet med Global Health Track er at støtte og lede eleverne i at udvikle ekspertise inden for globale sundhedsspørgsmål med det formål at efterfølgende karriereinddragelse, der involverer patientpleje, service, beslutningstagning, forskning og uddannelse på globalt plan.
Studerende, der deltager i Global Health Track, vil blive introduceret til undersøgelsen af samfund og folkesundhed, primærpleje, epidemiologi og behandling af overførbare og ikke-overførbare sygdomme på globalt plan.
Den nødvendige lærebog er Global Health 101, 3. udgave, Richard Solnick, MPA, Yale, Public Health School, New Haven, Connecticut,
ISBN-13: 9781284050547
Det globale sundhedsspor er åbent for alle berettigede indlærende læger på AUA.
Den 2-årige BASIC SCIENCE Component udføres på AUA's campus i Antigua. Den består af fem 2-ugers blokke (før og efter semester ét og efter semester to, tre og fire) og langsigtede kurser under semester et til fire. Forelæsninger vil dække en række globale sundhedsemner, herunder sociale determinanter for sundhed, medicinsk antropologi, global sundhedsuddannelse, samfundsbaseret medicin, sundhedsydelser, kulturkompetence, menneskerettigheder, internationale hjælpeorganisationer og projekter, FN, Verdenssundhedsorganisationen, Pan Den amerikanske sundhedsorganisation, Den Internationale Valutafond, Verdensbanken, katastrofeberedskab og ledelse, overførbare og ikke-smitsomme sygdomme, blandt andet befolkningsforskning og epidemiologi. Derudover vil eleverne blive introduceret til forskningsmetodik og modtage American Heart Association instruktør træning i BCLS og ACLS. Komponenterne omfatter en introduktion til medicinsk spansk og suppleres af en Global Health Journal Club. Mindst 80% deltagelse er påkrævet for at kunne passere hver blok.
CLINICAL SCIENCE komponenten udføres på FIU tilknyttede kliniske steder i Florida og AUA tilknyttede kliniske steder i USA og i udlandet. Studerende vil deltage i den avancerede introduktion til klinisk medicin (FM1 / IM1) på FIU og AUA-FIU Graduate Clinical Core Rotation Certificate Program (efter vellykket gennemførelse af krav og accept af graduate certifikat program adgangskomité). Efter afslutningen af det kandidatkliniske kernerotationscertifikatprogram vil eleverne være berettiget til valgfrie rotationer gennem FIU og AUA i USA og internationalt. Ud over valgfrie rotationer i forskellige medicinske felter omfatter disse rotationer forskningsmuligheder og rejsemedicin. Studerende vil have mulighed for at deltage i AUA-fakultetets igangsatte internationale hjælpeprojekter og at uddybe deres ekspertise inden for global sundhedsforskning. Den kliniske komponent vil blive suppleret med medicinsk spansk eksponering og vil omfatte et capstone-projekt i Global Health. 100% deltagelse er påkrævet under den kliniske komponent. Bemærk, at for at blive promoteret til den kliniske videnskabelige komponent skal eleverne opfylde Kandidat Klinisk Kernerotationscertifikat Programmets adgangskriterier fastsat af FIU, herunder men ikke begrænset til at overføre USMLE Trin 1.
Ved afslutningen af programmet skal en studerende kunne:
- Demonstrere forståelse for sociale determinanter for sundhed, sundhedsmæssige egenskaber, social retfærdighed og statspolitik med hensyn til deres indvirkning på distributionen af sundhedsydelser i lavmængdeindstillinger inden for USA og internationalt
- Demonstrere forståelse af sundheds- og menneskerettighedsspørgsmål og determinanter for sundhedsspecifikke for indvandrere, indvandrere, internt fordrevne og flygtningepopulationer
- Forstå de særlige behov hos de medicinsk underskudne og uforsikrede
- Demonstrere kendskab til effektive advokatstrategier for forbedring af sundhedssystemerne inden for den globale kontekst
- Demonstrere evnen til at kommunikere effektivt og samarbejde med patienten, familien og omsorgspersonalet med følsomhed overfor sociokulturelle og sundhedsmæssige færdigheder, således at diagnosen og planen for pleje klart forstås og er relevant for deres specifikke situation
- Forstå epidemiologien for globale overførbare og ikke-smitsomme sygdomme
- Identificere og tilpasse evidensbaserede ressourcer og værktøjer til brug i begrænsede ressourcehelsetjenester
- Interagere på tværs af den kulturelle måde, der er tilstrækkelig til at levere grundlæggende lægehjælp, herunder at arbejde med oversættere
- Udfør en effektiv omfattende fysisk undersøgelse, når du praktiserer tilsynet i et internationalt lokalt kontor, hospital eller faglig sygeplejeindstilling, idet du er opmærksom på kulturelle faktorer, herunder køn, beskedenhed og religiøs praksis
- Brug kliniske færdigheder til korrekt diagnosticering og behandling af patienter under tilsyn i forbindelse med lokal ressource tilgængelighed
- Vælg, udfør og fortolker under tilsynsdiagnostiske procedurer inden for rammerne af begrænsede ressourcehelsetjenester
- Formulere en omsorgsplan, som er relevant og praktisk i en bestemt kulturel indstilling
- Demonstrere forståelse af ressourcer og spørgsmål, der er relevante for rejsemedicin, forebyggelse af sundhedsrisici, sundhedsvedligeholdelse og variationer i sundhedsydelser, der er specifikke for international rejse
- Diskuter behandlingsplaner baseret på viden om globale påvirkninger, udnytte ressourcer, der omfatter lokale, statslige, føderale og internationale agenturer, alt efter hvad der er relevant
- Anerkend hans eller hendes egne praktiske begrænsninger og søge rådgivning med andre sundhedspersonale og systemressourcer for at give optimal pleje inden for en global sammenhæng
- Forstå organisationens, finansiering og system sundhed indikatorer af internationale sundhedssystemer.
- Den studerende skal udvikle holdninger, der omfatter:
- Forpligtelse til livslang læring og bidrag til kendskabet til global sundhed
- Anerkendelse af egne forstyrrelser og stereotyper i forbindelse med sundhedsydelser i internationale rammer
- Behovet for at balancere medfølelse, humanisme, realisme og praktisk i overvejelse af sundhedspleje leveret i specifikke globale rammer
- Respektere værdighed og autonomi gennem selvpleje og selvbestemmelse inden for en kulturel og global sammenhæng
- Et ønske om at fortaler for systemer ændres for at forbedre sundheden i det samfund, hvor han eller hun praktiserer.
Efter færdiggørelsen af Global Health Track, færdiggørelse af kravene i Graduate Clinical Core Rotation Certificate Programmet og alle krav til eksamen fra AUA (herunder men ikke begrænset til at bestå alle interne og eksterne eksamener og bestå alle nødvendige kurser og læreruddannelser) den studerende vil modtage MD-graden og det globale sundhedscertifikat fra AUA samt certifikatet for afslutning af Graduate Clinical Core Rotation Certificate Program fra FIU *.
* Studerende, der gennemfører FlU Graduate Core Clinical Clerkship Certifikat Program, graduerer ikke fra en LCME akkrediteret medicinsk uddannelse.