Integreret master i medicin
Católica Medical School
Nøgleinformation
Campus placering
Rio de Mouro, Portugal
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
6 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 1.660 / per month *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* 2.150 €/måned for internationale studerende. Der opkræves yderligere gebyrer
Introduktion
UCP Medicinkurset er en integreret kandidatuddannelse, der varer seks akademiske år. Det har et meget innovativt læseplan, der er et resultat af samarbejde med Det Medicinske Fakultet ved University of Maastricht, en institution med stor international prestige. Det har også et partnerskab for den kliniske komponent med Luz Saúde Group, en af de største private sundhedsgrupper i Portugal. Kurset er understøttet af moderne pædagogik, med et stærkt teknologisk grundlag, og søger at garantere humaniseringen af lægestanden.
Medicinkurset vil bruge elevcentrerede undervisningsmetoder, der fremmer læringsautonomi, større fastholdelse og dybde af viden, med dokumenterede kliniske færdigheder. Kurset er tilpasset Maastricht University undervisnings- og evalueringsmodel vil have træning på det bedste internationale niveau, med toplærere, og vil blive undervist på engelsk, med den kliniske komponent på portugisisk. Kurset vil give adgang til international træningsmobilitet med andre førende medicinske skoler.
Den integrerede master i medicin undervises af Católica Medical School , en akademisk enhed fra Universidade Católica Portuguesa, og vil finde sted på Sintra Campus ved UCP, ved siden af Tagus Parque, i en moderne bygning udstyret med exceptionelle studieforhold og teknologiske ressourcer . Denne bygning har et stort område dedikeret til forskning og vil have et moderne bibliotek. For at støtte alle dem, der studerer og arbejder, vil der være en bar, en kantine og transporttjenester.
Det fremherskende videnskabelige område i studiecyklussen er Medicin med CNAEF 721-klassifikationen - det første grundlæggende område ifølge bekendtgørelse nr. 256/2005 af 16. marts.
Videregående uddannelser i medicin er reguleret på europæisk niveau med henblik på anerkendelse af de respektive faglige kvalifikationer blandt medlemsstaterne.
Den integrerede master i medicin nyder godt af et partnerskab med Grupo Luz Saúde og det tætte partnerskab med Maastricht University, Administração Regional de Saúde de Lisboa e Vale do Tejo, IP, Hospital Beatriz Ângelo og União das Misericórdias Portuguesas.
Graden undervises i Católica Medical School på Sintra Campus, på Hospital da Luz i Lissabon og andre sundhedsenheder og faciliteter i Grupo Luz Saúde og sundhedscentre og faciliteter i Administração Regional de Saúde de Lisboa e Vale do Tejo, IP , Hospital Beatriz Ângelo og sundhedsenheder i União das Misericórdias Portuguesas.
Differentierende funktioner
Católica Integrated Master in Medicine præsenterer differentierende egenskaber, der gør den unik og innovativ, blandt andet:
- Fremme af ekspertise inden for medicinsk uddannelse, gennem en læseplan med en pædagogisk metode baseret på problemløsning. Denne metode, der er internationalt valideret i prestigefyldte universitetscentre, har bevist sin succes og er underlagt konstant kvalitetsovervågning af den enhed, der er ansvarlig for dens indledende udvikling - Maastricht University - og af en struktur, der er specielt oprettet til dette formål på Católica Medical School (centret for medicinsk uddannelse), med periodiske evalueringsrapporter af undervisning-læring-evalueringsprocessen, der skal diskuteres internt og eksternt med de vigtigste interessenter;
- Fremme af forskning med en kultur af åbenhed over for verden, dyrkning af tværgående viden baseret på de kristne humanistiske principper i UCP;
- En kultur af nærhed til og centralitet af personen, i forskellige aspekter: undervisning; forskning; samfundsorientering;
- Åbning af medicinsk uddannelse for internationale studerende, som i andre akademiske enheder på Católica.
Disse differentierende træk ved den integrerede master i medicin vil gøre det muligt at fremme medicinsk uddannelse baseret på både klinisk kompetence og forskningskapacitet, især inden for oversættelsesforskning - af virkning og anvendelse i sundhedspraksis og -politikker. Dette er kun muligt gennem undervisnings-læring-evalueringsmetoden i dette kursus, forbundet med målet om at udvikle refleksiv og kritisk tænkning i videnskabelig træning, som er afgørende for udøvelse, i ekspertise, af klinisk praksis.
Baseret på erfaringerne fra mere end 50 år fra Maastricht University, søger denne integrerede master i medicin at reagere på behovene for lægepraksis i det 21. århundrede gennem brug af forskellige og innovative pædagogiske strategier og metoder, der udmønter sig i en unik pensumstruktur, der fremmer, nemlig:
- Kurrikulære enheder, der omfatter forskellige videnskabelige områder;
- Varierede metodiske træk (herunder problembaseret læring – PBL) metode;
- Brug af forskellige træningsteknikker, ved hjælp af et simuleringscenter for ekspertise, såsom simulering af kontakt med patienter. I dette simulationscenter er der forudset kontinuerlig træning i en række medicinske procedurer, herunder ikke kun kommunikationsaspekter, men også klinisk evaluering;
- Vægt på undervisning og praksis af refleksion gennem hele forløbet gennem specifikke pædagogiske diagnosestrategier (personlig portfolio, fremskridtseksamen, konsultation og refleksion gennem simulering af kontakt med modelpatienter/-aktører osv.);
- Et forhold mellem studerende og lærere på to studerende pr. læge er virkelig enestående på et område, hvor landsgennemsnittet er 7,53;
- Uddannelse i medicinsk forskning, med vægt på kliniske områder og translationel forskning.
Andre kendetegn ved denne integrerede master i medicin er:
- Med hensyn til undervisning, skabelse af et tæt forhold mellem professorer og studerende gennem et mentorprogram;
- Med hensyn til pensum, indførelse af forskning i studieplanen for den integrerede master i medicin, gennem oprettelse af en 6. års pensumenhed, med udførelse af et praktikophold i videnskabelig forskning.
- Vægten på obligatorisk uddannelse for alle professorer i de anvendte undervisningsmetoder, der trækker på erfaringerne fra Institute of Medical Education ved Maastricht University.
Galleri
Læreplan
Gennemførelsen af den integrerede master i medicin kræver gennemførelsen af 360 ECTS, og uddannelsen har en varighed på 6 akademiske år (12 semestre), i henhold til artikel 3 i lovdekret nr. 74/2006 af 24. marts, under dekretets sprog. -Lov nr. 65/2018 af 16. august.
I de første tre studieår svarer gennemførelsen af 180 ECTS til den første cyklus af studier og giver de studerende graden Bachelor i Grundvidenskabelige Medicin. Anden studiecyklus har til formål at gennemføre de resterende 180 ECTS inden for de sidste tre studieår og giver kandidatgraden i medicin.
Læreplan
1. år
Den menneskelige krop i sundhed og sygdom
- (Modulær) Vækst og udvikling I
- (Modulær) Cirkulation og vejrtrækning I
- (Modulær) regulering og integration
- (Modulær) Tænker og gør I
- (Modulær) Fordøjelse og forsvar I
- (Modulær) Diabetes, fedme og livsstil
- (Semester) Bioetik
- (Semester) Kristendom og Kultur
- (Årlig) Biostatistik og Epidemiologi
- (Årlig) Personlig og faglig udvikling I
2. år
Integrering af viden og færdigheder: på vejen til praksis
- (Modulær) Cirkulation og vejrtrækning II
- (Modul) Vækst og udvikling II
- (Modul) Valgfag I (valgmuligheder nedenfor)
- (Modulær) Fordøjelse og forsvar II
- (Modul) Tænke og gøre II
- (Modul) Valgfag II (valgmuligheder nedenfor)
- (Semester) Etik og Sundhedspleje
- (Semester) Sundhedsret
- (Årlig) Personlig og faglig udvikling II
Valgfri
- (Modular) Global Health Fundamentals
- (Modulær) Fra celler og væv til klinisk og forskning - histopatologi
- (Modulær) betændelse og kardiovaskulær sygdom - fra molekylære mekanismer til klinikker
- (Modulær) Introduktion til biomedicinsk forskning
- (Modulære) Psykiatriske lidelser - biologisk grundlag og translationel forskning
3. år
Fra teori til patient
- (Modulære) Mave
- (Modulært) Bevægelsesapparat
- (Modulær) Cirkulation og lunger
- (Modulær) Psykopatologi og mental sundhed
- (Årlig) Billedbehandling
- (Årlig) Farmakologi
- (årligt) domæne for professionel adfærd
- (Årlig) Personlig og faglig udvikling III
4. år
Kliniske rotationer
- (Modul) Intern Medicin Rotation
- (Modulær) Kirurgi rotation
- (Modul) Rotation i almen praksis og familiemedicin
- (Årlig) Personlig og faglig udvikling IV
5. år
Kliniske rotationer
- (Modulær) Kvinde og barn Rotation
- (Modulær) Neurovidenskabsrotation
- (Modul) Valgfag III
- (Årlig) personlig og faglig udvikling V
Valgfri
- (Modulær) hjertebilleddannelse
- (Modulær) Intensiv pleje
- (Modulær) prænatal diagnose
- (Modulære) Autoimmune sygdomme
- (Modulær) Sundhedsledelse og -politik
- (Modulær) Antimikrobiel forvaltning
- (Modular) Introduktion til translationel og klinisk forskning
- (Modular) portugisisk tegnsprog
- (Modulær) Akutmedicin
- (Modulære) Kognitive neurovidenskaber
- (Modul) Onkobiologi/Onkologi
6. år
Praktikpladser
- (Modular) Health Care Participation (HELP)
- (modulær) videnskabelig forskningsdeltagelse (SCIP)
- (Årlig) Personlig og faglig udvikling VI
Undervisningsmetoder
I den integrerede master i medicin opmuntres eleverne til at bygge deres egen måde at lære på gennem fremme af en aktiv rolle i undervisnings- og læringsprocessen. I betragtning af de forskellige undervisnings- og vurderingsmetoder, der anvendes, kan de studerende lære at systematisk reflektere over deres rejse og at udvikle autonomi og selvtillid fra et tidligt stadium, og dermed nærme sig den nuværende virkelighed i klinisk praksis, også opnået med forholdet 2 studerende pr. medicinsk team, i klinisk praktik.
Uddannelsens læseplansstruktur afviger fra den traditionelle struktur i mange nationale og europæiske undervisningsinstitutioner. Den integrerede master i medicin er baseret på funktionelle integrerede moduler, som omfatter alle grundlæggende discipliner, understøttet af alle relevante og grundlæggende videnskabelige områder, organiseret i et modulært sekventielt system. Denne struktur anvendes på de mest betydningsfulde læseplaner af biologisk og biomedicinsk karakter. Videnskabelige discipliner er forankret i specifikke temaer og behandles på en integreret måde. Programmet fokuserer også stærkt på praktisk færdighedstræning, såsom kommunikation, kliniske procedurer og billedfortolkning, som er tværgående for alle funktionelle moduler. Derudover giver oprettelsen af en årlig portfolio de studerende mulighed for at kombinere erhvervet viden med personlige erfaringer. Yderligere refleksion over denne portefølje beriger den pædagogiske oplevelse af læseplanen.
Forskning har også en grundlæggende rolle i den integrerede master i medicin gennem det tætte forhold mellem undervisningen i medicin og retningslinjerne for sundhedsforskning. Dette forhold tillader inddragelse af studerende i forskningsprojekter, fra deres bachelor til deres postgraduate uddannelse, gennem flere valgfri forskningsorienterede kurser.
Den integrerede master i medicin er inspireret af pensum og metoder fra Maastricht University, Católicas akademiske partner. "Maastricht-metoden" er kendetegnet ved et fokus på små tutorialgrupper (med ca. 10 studerende), hvor eleverne skal håndtere problemer i den "virkelige verden", sætte deres egne læringsmål og lede hver cases forskning under professionel vejledning. Denne metode er kendt som PBL - Problem-based Learning.
Den integrerede master i medicin undervises på engelsk - det privilegerede sprog for medicinstudiet internationalt - og fremmer således et miljø med kulturel udveksling og tillader klinisk praksis i andre lande.