
Kandidat in
Endodonti CIEO University Foundation

Stipendier
Introduktion
I undervisningsforslaget til UNICIEOs endodontiprogram fortolkes uddannelsesmålet som uddannelsesprocesser orienteret mod udvikling af kompetencer, der udtrykker de kapaciteter, som den studerende skal have med hensyn til værdier, holdninger, viden, evner, evner og færdigheder . Et resultat af denne proces består i formuleringen af terminalkompetencer for hvert uddybningsmodul, det vil sige dem, som den studerende skal have opnået under udviklingen af hver pensumsenhed.
Som et meget vigtigt punkt inden for de principper, der styrer uddannelsen af kandidater til endodonti-specialiseringen af UNICIEO, sendes det det faktum, at studerende anerkendes som mennesker, der allerede er fagfolk, med klinisk erfaring, som skal behandles som lærerkollegaer, og at de ikke er en person, der er fjernet fra professionel praksis på grund af deres ønske om at uddybe deres viden, men tværtimod antages det, at den studerende kan involvere sådan praksis i deres akademiske uddannelse og derfor har tid til at deltage i din private eller institutionelle praksis . Dette grundlæggende koncept er en af de integrerende akser i pensumforslaget, i den såkaldte Dual Training, forstået som en uddannelsesstrategi, hvis mål er at give teoretisk og praktisk træning, der giver eleverne tilstrækkelig integration i arbejdslivet gennem tilgangen mellem uddannelsessektoren og den reelle produktive sektor. Denne dobbelte træning indrømmer, at læring finder sted to steder, uddannelsesinstitutionen og den produktive sektor gennem en proces med en systematisk, organiseret og struktureret veksling. Tillader arbejdserfaring og udvikling af handlingsfærdigheder.