Keystone logo
Emirates College for Management & Information Technology

Emirates College for Management & Information Technology

Emirates College for Management & Information Technology

Introduktion

Emiraternes College for Management & Information Technology (ECMIT) er en 4 år højere læreanstalt, som oprindeligt blev etableret og godkendt af UAE undervisningsministerium i 1998 som Emirates Center for Ledelse og informationsteknologi. I 2004 blev centret omdøbt Emirates College for Ledelse og Informationsteknologi, og et sæt af fem mission-drevne mål blev udviklet som var at forme den fremtidige kurs for kollegiet. I 2003 kollegiet foreslog ministeriet for højere uddannelse (MOHESR) i UAE sin egen to-årige AS uddannelser i tværfaglige videnskaber med store selskaber i erhvervslivet og IT som blev givet første akkreditering i 2004.

ECMIT første 5 års strategiplan for 2006-2011 blev udviklet i 2006. Betegnes som "Planlægning for Excellence på ECMIT", planen identificeret syv strategier for udvikling. Planen fungerede som et fundament, som hele planlægningsprocessen, vurdering og evaluering cyklusser af kollegiet blev bygget i årenes løb. I 2010 kollegiet udviklet en 2-semester fundament program bestående af grundlæggende kurser i engelsk, matematik, IT, arabisk og Undersøgelse Færdigheder til at forberede fagligt svage elever, der ikke kunne opfylde adgangskravene kriterier, som MOHESR fastsat for videregående studier i UAE. Programmet blev godkendt af MOHESR i samme år.

I det akademiske år 2011-12, ECMIT udviklet sin anden strategiske plan med et sæt udvidede strategier og mål, der omfattede lanceringen af ​​graduate og bacheloruddannelser, udvidelse af læremidler og re-sammensætning fakultet med terminal grad indehavere. I samme år blev den institutionelle mission og mål revideret for at tilpasse dem til de reviderede strategier.

I løbet af skoleåret 2012-13, kollegiet held revideret og opgraderet alle sine associerede uddannelser, og væsentligt forbedret dets bibliotek og it-ressourcer. I samme periode, institutionen gennemgik en række evalueringer af CAA, der førte til fuld akkreditering af alle sine associerede akademiske programmer og indledende akkreditering af 124 kredit BBA program.

Skolen er kommet langt siden sin oprettelse i 1998. Det har udviklet en vestlig stil administrativ struktur, hvor kollegiet ledes af en præsident med stor erfaring på det nordamerikanske videregående uddannelsessystem og af en dekan akademiske anliggender, der besidder stor ekspertise i højere uddannelsessystemer i udlandet. Det har genopbygget sin fakultet med 90% terminal grad indehavere. Omkring 84% af sine 17 videnskabelige medarbejdere nu arbejder på fuld tid. Derfor indskrivning oplevet betydelig vækst fra 137 (laveste) i efteråret 2012 til 263 i foråret 2014.

Akademiets akademiske område er organiseret i fem akademiske divisioner: Foundation og Afhjælpende, General Uddannelse og engelsk Studies, Forretning, informationsteknologi og efteruddannelse divisioner. Disse inddelinger er understøttet af et velorganiseret netværk af ekstra enheder såsom, Rådgivning og registrering, Computer og IT-service, Bibliotek, Indlæggelser og marketing, og Studerende. Programmerne er leveret på engelsk i en kønsspecifik samlet miljø, der tillader mandlige og kvindelige studerende til at studere sammen. Endvidere har kollegiet etableret et velfungerende Institutionel Planlægning og Effektivitet Unit, der koordinerer og støtter ECMIT bestræbelser på at sikre kvalitet i alle aspekter af dens drift. Enheden gennemfører meningsmålinger og tilfredshedsundersøgelser, indsamler, genererer og analyserer oplysninger om institutionel forskning og overholdelse.

Over en periode på 15 år, har kollegiet uddannet over 20 klasser i alt over 2000 elever. I dag er disse studerende besætte strategiske stillinger i regeringen, erhvervslivet, den offentlige og den private sektor yder væsentlige bidrag til den nationale økonomi. Gennem årene har ECMIT fulgt ideal praktisk selvstændig tænkning ved at undervise de studerende de færdigheder og den viden, de behøver for at få succes i livet. Selv om de kommer fra forskellige baggrunde, de studerende deler en forpligtelse til at nå deres individuelle karriere inden for kunstverdenen. Skolen har næret denne forpligtelse i et akademisk miljø lydhøre over for skiftende behov på arbejdspladsen og ved at yde kraftig karriereplanlægning støtte og opmærksomhed på de behov, den enkelte elev. Den konstante fokus på ECMIT har været at opbygge et fællesskab netværk gennem sine forbindelser med potentielle arbejdsgivere og levere et støttende miljø, hvor studerende kan nå deres mål.

Placeringer

  • Dubai

    ECMIT, Al Nahda Area II, , Dubai

Spørgsmål