Lægeprogram
European University
Nøgleinformation
Campus placering
Tbilisi, Georgien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
6 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
USD 5.000 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Aug 2024
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Formålet med programmet er at hæve en læge i overensstemmelse med moderne internationale standarder, som vil være i stand til at anvende principper for evidensbaseret medicin i praksis, anvende relevante principper for etik, forskning og kommunikation i praksis; og være i stand til at etablere sig selv og fortsætte udviklingen inden for konstant skiftende fagmiljø.
Simuleringscenter blev grundlagt i 2018 på fakultetet, som er godt udstyret med moderne medicinske teknologier, mannequiner, simulatorer og studerende kan øve sig i at få kliniske færdigheder i et simuleret klinisk miljø. I 2020 blev Body interact implementeret i de kliniske fag. Det er en virtuel patientsimulator, som kan bruges i medicinsk uddannelse til undervisnings- og vurderingsformål. Kropsinteraktion dækker forskellige kliniske retninger som neurologi, kardiologi, obstetrik, pædiatri, infektionssygdomme osv. Og ved at gennemgå forskellige tilfælde og interagere med virtuelle patienter.
Indlæggelser
Læreplan
Undergraduate MD Curriculum er delvist integreret, systembaseret, med både horisontalt og vertikalt integrerede discipliner.
Spiralmodellen indebærer gennemgang af grundlæggende emner i løbet af seniorstudiet i dybden og i tæt sammenhæng med kliniske emner.
MD-programmet består af 4 faser:
Fase I – Menneskets kropsstruktur og funktion (I-II år)
Grundfasen dækker grundlæggende begreber om den menneskelige krops struktur og funktion, hovedbegreberne i biomedicinske videnskaber. I løbet af de første to år af studiet vil studerende begynde at lære med introduktion til strukturen af den menneskelige krop, gen, celle og væv, videnskabelig ræsonnement, kliniske og professionelle færdigheder (kommunikations- og proceduremæssige færdigheder, medicinsk etik), medicin og samfund. Disse integrerede moduler vil blive undervist ved hjælp af forskellige undervisnings-læringsmetoder og aktiviteter (interaktive forelæsninger, rollespil, praktisk arbejde, arbejde i simulationslaboratorium osv.). Studerende lærer vigtige praktiske færdigheder (interview af patienter) i kliniske omgivelser. Simulering engagerer eleverne i erfaringsbaseret læring; studerende bruger virtuel dissektion til at undersøge regional anatomi af kliniske tilfælde og administrere high-fidelity mannequin case-scenarier relateret til den regionale anatomi. PBL-sessioner (problembaseret læring) leveres som langsgående kurser for 2. års studerende.
Fase II – Mekanismer for sundhed og sygdom (III år)
I anden fase (præklinisk år) lægges hovedvægten på introduktion til klinisk medicin (fysisk diagnose og kliniske færdigheder), grundlæggende patologi og farmakologi. Denne fase fokuserer på de mest almindelige symptomer og tegn på sygdomme, der bedst illustrerer grundlæggende principper. Eleverne begynder at mestre fysisk diagnose. Dette års studerende trænes i diagnostisk tænkning gennem case-baserede diskussioner relateret til forskellige emner inden for medicin, integrerer deres viden og forbereder sig på at forstå kliniske emner næste år. I det langsgående modul for professionel udvikling er de engageret i klinisk problemløsning ved hjælp af forskellige kliniske scenarier (klinisk ræsonnementskursus), der lægger vægt på tankevækkende analyse og syntese af information og dens kliniske anvendelse.
Fase III - Kliniske kernefunktioner (IV-V år)
I løbet af 4. og 5. år lærer de studerende kliniske hovedfag (kliniske rotationer) - Intern medicin (systembaseret), Kirurgi, Obstetrik og Gynækologi, Akutmedicin, Pædiatri, Psykiatri, Radiologi, ØNH osv. Sideløbende er de løbende trænede kliniske og professionelle færdigheder omfattende professionel adfærd i kliniske færdigheder laboratorier og kliniske omgivelser. Disse moduler undervises i kliniske omgivelser (ambulatoriske omgivelser og på hospitaler). Ved afslutningen af hvert clerkship består de studerende den integrerede eksamen (OSCE).
Fase IV – Avancerede kliniske ekspedienter (VI år)
År 6 (eksamen) - i løbet af afgangsåret har studerende klinisk tilknytning, der mestrer og opnår nødvendige kompetencer inden for intern medicin, kirurgi, obstetrik/gynækologi, infektionssygdomme, familiemedicin, oftalmologi, geriatri, pædiatri og akutmedicin. I henhold til integrationsprincipper og krav til spiralpensum gennemgår de grundlæggende fag (klinisk farmakologi og medicinsk genetik). Studerende arbejder i små grupper og tildeles en række kliniske aktiviteter i forskellige indlagte og ambulante indstillinger orienteret for at forberede afgangsstuderende til deres fremtidige specialisering i ophold. Ved årets udgang består eleverne i den afsluttende integrerede eksamen (OSCE).
MD-uddannelsen obligatoriske point – 332 ECTS
MD-uddannelsen valgfrie point - 28 ECTS (14 ECTS - valgfrie kurser af en større studieretning, 14 ECTS - Valgfrie/frie kurser)
Valgfag inden for hovedfaget: Smertebehandling, medicinsk ledelse, laboratoriemedicin, klinisk ernæring, allergimedicin, klinisk psykologi, præcisionsmedicin, kliniske teknologier, seksuel medicin, narkologi.
Programresultat
Generiske kompetencer
Viden og forståelse
Kandidaterne vil være i stand til at:
- Demonstrere omfattende viden om de feltspecifikke emner, teoretiske principper og forskningsmetodologi, der anvendes i medicinen;
- Gå kritisk til ny information;
- Analysere og integrere forskellig information og drage relevante konklusioner, der tjener som grundlag for videre selvudvikling.
Skills
Kandidaterne vil besidde følgende færdigheder:
- Evne til at løse komplekse problemer i et tværfagligt team ved hjælp af den seneste information;
- Udførelse af forskning ved hjælp af passende og opdateret metodologi;
- Brug indsamlet information i hans/hendes professionelle aktiviteter;
- Tidsstyringsevner - planlæg effektivt ressourcerne relateret til forventede aktiviteter og at være ansvarlig for det udførte arbejde;
- Brug hele spektret af uddannelses- og informationsressourcer;
- Deltage i møder og kommunikere egne meninger mundtligt og skriftligt;
- at følge de etiske og juridiske principper inden for medicin, være i stand til at beskytte patientens rettigheder;
- Føre forhandlinger inden for en professionel kontekst og deltage i konfliktløsning med enhver person, uanset dennes sociale, kulturelle, religiøse eller etniske baggrund;
- Kommunikation med kolleger og patienter efter principperne om retfærdighed, sociale og demokratiske værdier.
Ansvar og autonomi
Kandidaterne vil være i stand til at:
- Tilpasning til at arbejde i et team;
- Planlæg effektivt ressourcerne relateret til forventede aktiviteter;
- Være ansvarlig for det udførte arbejde;
- Forstå nødvendigheden af at holde sig ajour med selvlæring;
- Lede et team samt faglig underordning/tilpasning og udnyttelse af ny viden.
Feltspecifikke kompetencer
- Feltviden;
- Rådgivning af patienter;
- Vurdere kliniske præsentationer, bestille undersøgelser, stille differentialdiagnoser og forhandle en ledelsesplan;
- Ydelse af førstehjælp i akutte medicinske situationer;
- Lægemiddelrecept;
- Udførelse af praktiske procedurer;
- Kommunikere effektivt i en medicinsk sammenhæng;
- Brugen af etiske og juridiske principper i lægepraksis;
- Evaluering af psykologiske og sociale aspekter vedrørende patienters sygdom;
- Brugen af viden, færdigheder og principper baseret på evidensbaseret medicin;
- Brug informations- og informationsteknologi effektivt i en medicinsk sammenhæng;
- Evne til at anvende videnskabelige principper, metoder og viden til medicinsk praksis og forskning;
- Implementering af sundhedsfremmende arrangementer, engagement i offentlige sundhedsspørgsmål, effektiv præstation inden for sundhedssystemet;
- Faglighed.
Karrieremuligheder
I henhold til Georgias nuværende lovgivning har en kandidat fra en cyklus MD-program ikke lov til at drive den uafhængige lægepraksis, hun/han kan blive ansat som yngre læge, hvilket indebærer at udføre en læges pligter i henhold til instruktionerne og under opsyn af en uafhængig læge (The Law of Georgia on Medical Practice, artikel 5).
En kandidat med et diplom fra en højere medicinsk institution har ret til:
- Gennemfør et postgraduate uddannelsesprogram (ophold) for at erhverve retten til at udføre en uafhængig lægepraksis efter at have bestået en statslig certificeringseksamen;
- Udføre forskning (Master, Ph.D.) og undervisningsaktiviteter inden for de teoretiske områder inden for medicin eller andre områder inden for sundhedspleje, der ikke indebærer en uafhængig lægepraksis (The Law of Georgia on Medical Activity, artikel 17).