Master i vegetarisk ernæring og diætetik
Fundación Universitaria Iberoamericana (FUNIBER)
Nøgleinformation
Campus placering
Barcelona, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
Kontakt skolen
Hastighed
Kontakt skolen
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Fremskridtet af videnskaber relateret til ernæring, såsom biokemi, molekylærbiologi, patofysiologi, toksikologi og diætetik gør ernæring til en af de mest anvendte, moderne og fascinerende videnskaber; derfor kræver det en analyse ikke kun fra et videnskabeligt perspektiv, men også fra et menneskeligt. I denne sammenhæng foreslås vegetarisk ernæring som en alternativ ernæringsmodel baseret på etik, sundhed og økologi principper.
Antallet af vegetarer i de vestlige lande vokser konstant; Men på grund af denne voksende efterspørgsel har fagfolk stadig ikke de tilgængelige værktøjer til at reagere på anmodninger fra vegetarer og dem, der ønsker at blive vegetarer. Aktuelt har fagpersonen behov for en løbende efteruddannelse, der giver ham/hende mulighed for at modtage en høj specialisering, som efterspørges af de brugere, klienter eller patienter, som han/hun interagerer med, samt de offentlige eller private institutioner, hvor fagpersonen arbejder.
Dette førte til behovet for at uddanne ernæringsprofessionelle på dette område, også tilpasset holdningerne hos vigtige internationale videnskabelige organisationer (se holdningen fra American Dietetic Association fra 2009), og at gøre koncepter og kompetencer inden for dette felt af ernæringsvidenskab tilgængelige. Vores uddannelsesmæssige erfaring og metodik sikrer en stringent uddannelse af høj kvalitet.
Læreplan
Uddannelsens længde er 70 point ECTS (18 måneder) og består af pædagogiske og interaktive online aktiviteter med et afsluttende projekt for kandidatgraden (eller specialet) på i alt 70 point.
Hver aktivitet består af en række moduler struktureret efter en præcis undervisningsrækkefølge. Hvert modul er opdelt i emner, hvor dokumenterne er klart og konkret organiseret. Den online interaktive aktivitet består af deltagelse i fora og konferencer designet til at stimulere den studerendes kritiske evne, til at tilegne sig evner og ny viden fundet i medicinsk videnskabelig litteratur. Der er 10 uddannelsesmoduler, der repræsenterer i alt 58 point; det afsluttende kursusprojekt tæller for 12 ekstra point.