Forståelse af ADHD: Nuværende forsknings- og praksiskursus - King's College London
FutureLearn
Nøgleinformation
Campus placering
Online United Kingdom
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
4 uger
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
USD 74 / per course *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* du kan lære det gratis eller opgradere kurset og have ekstra fordele for $ 69
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Lær mere om opmærksomhedsunderskudshyperaktivitetsforstyrrelse (ADHD) inklusive ADHD-symptomer, den nyeste forskning og ADHD-behandling.
Sørg for, at din viden om ADHD er ajour ved at udforske den nyeste forskning
Hvad er ADHD (ADHD)? Hvad er symptomerne på ADHD? Hvordan diagnosticeres ADHD? Få svar med dette kursus, der indeholder grundlæggende oplysninger om ADHD såvel som den seneste ADHD-forskning.
Gennem kurset lærer du om ADHD som en udviklingsforstyrrelse, i betragtning af kontroverser relateret til tilstanden. Du lærer om diagnose og behandling af bedste praksis af ADHD, når du bygger din empati over for mennesker med ADHD. Du lærer også praktiske strategier til at hjælpe den uddannelsesmæssige og personlige udvikling af mennesker med ADHD.
Hvilke emner dækker du?
- Hvad ADHD er, og de kontroverser, som begrebet ADHD rejser.
- Seneste neurovidenskabelige og psykiatriske undersøgelser baseret på mekanismer, symptomer og svækkelser af ADHD.
- ADHD er en udviklingsforstyrrelse i hele levetiden: gener, miljøer (beskyttelses- og risikofaktorer).
- Seneste neurovidenskabelige og psykiatriske undersøgelser baseret på forskellige måder til screening og vurdering af ADHD hos børn.
- Seneste neurovidenskabelige og psykiatriske undersøgelser baseret på mekanismer, diagnose og behandling af voksnes ADHD.
- Forståelse af bedste praksis i behandling af ADHD Mekanismer og effektivitet af psykosociale behandlinger, farmakologiske behandlinger, der understøtter positive resultater for dem med ADHD og deres familier.
Hvem er dette akkrediteret af?
CPD-certificeringstjeneste: Dette kursus er akkrediteret af CPD-certificeringstjenesten, hvilket betyder, at det kan bruges til at give bevis for din fortsatte faglige udvikling.
Hvornår vil du starte?
De fleste FutureLearn kurser kører flere gange. Hver løb af et kursus har en fast startdato, men du kan deltage i det og arbejde igennem det, efter det starter.
- Nu tilgængelig
Hvad vil du opnå?
Ved afslutningen af kurset vil du være i stand til:
- Diskuter forekomsten og virkningen af ADHD hos børn, unge og voksne.
- Diskuter ADHD som en lidelse, og hvordan det adskiller sig fra normal opførsel.
- Kunne vurdere kritiske faktorer i konceptualiseringen og forståelsen af lidelsen.
- Diskuter de centrale udfordringer, som personer med ADHD, deres familier og relevante fagfolk står overfor.
- Diskuter bredere spørgsmål relateret til ADHD, såsom mærkning og stigma fra flere perspektiver.
- Demonstrere en empatisk forståelse af oplevelser fra mennesker, der lever med ADHD.
- Beskriv grundlæggende principper, værktøjer og teknikker, der bruges til screening og diagnose af ADHD, og de faktorer, der kan have indflydelse på nøjagtigheden af en diagnose.
- Forklar, hvordan ADHD skelnes fra og relateres til andre almindelige neuroudviklingsmæssige, adfærdsmæssige og mentale sundhedsmæssige problemer.
- Overvej og drøft det aktuelle bevis for den genetiske og miljømæssige sårbarhed for ADHD og tilhørende neurologiske mekanismer for ADHD.
- Drøft kritisk den nuværende evidensbase for både farmaceutiske og ikke-farmaceutiske interventioner til ADHD.
- Evaluer rationalet, mekanismen og begrænsningerne af de primære medicinske og psykosociale behandlinger for ADHD.
- Evaluer praktiske strategier til støtte for den uddannelsesmæssige og personlige udvikling af dem, der lever med ADHD.
- Kunne identificere ressourcer og relevante supporttjenester til dem, der lever med ADHD.
- Evaluer de biologiske og miljømæssige risikofaktorer for ADHD.
Hvem er kurset for?
Dette kursus er til personer med ADHD og alle, der arbejder med børn og voksne med ADHD. Dette inkluderer forældre og nære familiemedlemmer, lærere og uddannelsesmæssige (indlæringsvanskelighedsvurderinger) skoler og videregående uddannelser og ergoterapeuter.
Hvem lærer du med?
Katya Rubia Katya Rubia er professor i kognitiv neurovidenskab ved King's College London. Prof Rubia er en verdensledende ekspert inden for neuroimaging i ADHD (og relaterede lidelser) med over 200 papirer og en h-faktor på 70. | Eric Taylor Emeritus-professor i børne- og ungdomspsykiatri. | Mark Kennedy Dr. Mark Kennedy's vigtigste forskningsområde er udviklingspsykologi. Han har en ph.d. i tilknytningsteori og har arbejdet med den engelske og rumænske Adoptees-undersøgelse siden 2012. |
Edmund Sonuga-Barke Edmund Sonuga-Barke er professor i udviklingspsykologi, psykiatri og neurovidenskab ved Institute of Psychology, Psychiatry and Neuroscience, Kings College London. Han er ekspert på ADHD. | Philip Asherson Philip Asherson er professor i molekylær psykiatri ved King's College London. Han var blandt de første kliniske eksperter, der arbejdede med voksen ADHD i England. Hans baggrundstræning er inden for voksenpsykiatri. |
Hvem udviklede kurset?
King's College London
King's College London, der blev oprettet i 1829 og et grundlæggende college ved University of London, er et af verdens førende forsknings- og undervisningsuniversiteter med base i hjertet af London.
Deltag i dette kursus
Ledig | Opgrader | Ubegrænset |
Deltag gratis, så får du:
| Opgrader dette kursus, så får du:
| Køb ubegrænset, så får du:
|