Diplomuddannelse i fritidsledelse i gerontologi
George Brown College
Nøgleinformation
Campus placering
Toronto, Canada
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
CAD 16.888 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
May 2024
* hjemmeundervisning | $16.490 for international undervisning. Alle gebyrer kan ændres uden varsel
Introduktion
Lederskabskrav
Dette Ontario College Diploma-program er unikt i Ontario.
Recreation Management in Gerontology er et unikt diplomprogram, der vil lære dig de specialiserede færdigheder, der kræves for at arbejde med ældre voksne. I løbet af to år lærer du, hvordan du designer terapeutiske programmer for ældre voksne, der tager hensyn til de fysiske, mentale og spirituelle perspektiver af aldringsprocessen.
Du lærer at udvikle stærke kommunikationsevner – både fra et ledelsesmæssigt og interpersonelt perspektiv. Dette arbejde kræver evnen til at arbejde med mennesker på tværs af forskellige livsstadier, så effektive kommunikationsevner er afgørende for jobbet. Du vil fortsætte med at udvikle koordinatorfærdigheder, der vil forberede dig til at styre fysiske, økonomiske og menneskelige ressourcer.
Du vil også studere videnskaben og teorien bag aldring. Dette dybtgående kig på de biologiske ændringer af aldring omfatter en forståelse af sygdomme, der ofte er relateret til aldring som Alzheimers og demens.
Praktisk læring er en vigtig del af dette program. For at hjælpe dig med at få selvtillid, mens du lærer at skabe specialiserede terapeutiske programmer, får du masser af øvelse på stedet på vores 21.000+ kvadratfods Simulation Center-facilitet og off-site med en af vores feltplaceringspartnere. Du vil også lære korrekt dokumentation og Resident Assessment Instrument – Minimum Data Set (RAI-MDS) træning.
Dette akademisk udfordrende program vil udstyre dig med de færdigheder, der kræves for at give terapeutisk rekreation i en række forskellige omgivelser, der inkluderer langtidsplejefaciliteter, plejehjem, lokalsamfundsbaserede servicebureauer og voksendagprogrammer.
Ansøg til dette program, hvis du er en person, der er energisk, organiseret, kreativ og nyder at arbejde med ældre voksne.
Bemærk venligst: Selvom George Brown College opfordrer alle medlemmer af vores college-fællesskab til at blive vaccineret, kræver vi kun, at studerende, der bor i vores bolig, The George, eller som er universitetsatleter, skal vaccineres til efteråret 2021. På samme måde kræver mange af vores Kliniske praktikpartnere opfordrer kraftigt studerende til at blive fuldt vaccineret, inden de placeres hos deres bureau, men nogle har stillet dette til et krav. Som sådan kan studerende, der ikke er fuldt vaccineret mod COVID-19, muligvis ikke gennemføre den nødvendige kliniske placeringskomponent i deres program i det planlagte akademiske år. Da beslutninger omkring vaccinekrav løbende udvikler sig, kan Klinisk Anbringelseskontor ikke garantere en placeringsopgave i et anlæg, der ikke kræver vaccinen.
Dine feltuddannelsesmuligheder
Feltuddannelse, også kendt som arbejdsintegreret læring, spiller en vigtig rolle i dette program ved at integrere teoretisk læring med praktisk erfaring på en arbejdsplads. Feltundervisning tilbydes i hvert semester med hver erfaring, der bygger på den foregående.
Du kan forvente at gennemføre dine feltplaceringer i en række forskellige omgivelser og med ældre voksne med forskellige behov og evner.
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Stipendier til internationale studerende på George Brown College er generelt priser inden for programmet baseret på elevernes akademiske præstationer (og andre kriterier) på George Brown College efter begyndelsen af det akademiske program. Besøg vores hjemmeside for mere information om stipendier til internationale studerende .
Læreplan
Krævede kurser
1. semester | 2. semester |
|
|
3. semester | 4. semester |
|
|
På baggrund af resultaterne af din indplaceringstest kan det være nødvendigt at tage COMM 1003 (engelskkundskaber) eller CESL 1003 (engelskkundskaber - ESL), før du kan gå videre til COMM 1007. Bemærk venligst, at du vil blive opkrævet for omkostningerne til dette genopretningskursus.
Programresultat
Den færdiguddannede demonstrerer evnen til at:
- fungere effektivt som medlem af et tværprofessionelt team i forbindelse med udvikling og levering af sundhedsfremmende og livsforbedrende tjenester og programmer for ældre voksne.
- at foretage en nøjagtig og omfattende vurdering og registrering af den ældre voksnes løbende behov ved hjælp af en række almindeligt anvendte elektroniske systemer.
- Udvikle, koordinere, levere og evaluere en række forskellige tjenester/programmer, der forbedrer klienternes funktionsniveau og livskvalitet ved at anvende relevant forskning og teori i praksis.
- anvende passende sundheds- og sikkerhedsprotokoller for at beskytte deres klienters, deres kollegers og deres egen sundhed, sikkerhed og velvære.
- Kommunikere effektivt ved hjælp af en række forskellige terapeutiske teknikker og under overholdelse af lovgivningen om privatlivets fred og informationsfrihed.
- Identificere, udvælge og anvende passende professionelle og samfundsmæssige ressourcer til at opfylde den ældre voksnes behov.
- Sikre, at programmerne fungerer i overensstemmelse med relevante politikker, lovgivning og standarder for praksis for tjenesteydelser til ældre voksne i en række forskellige miljøer.
- at fastlægge og opretholde faglige og etiske standarder inden for aktiveringsgerontologi som fastsat af relevante faglige organer.
- Fremme tilgængelige, inkluderende og lydhøre programmer og tjenester ved at anerkende de forskellige behov og erfaringer hos enkeltpersoner, grupper, familier og samfund.
- Forvalte fysiske, finansielle og menneskelige ressourcer for effektivt at koordinere tjenester for ældre voksne.
Karrieremuligheder
Din karriere
Stigningen i antallet af ældre voksne har skabt en stigende efterspørgsel efter arbejdstagere med viden og færdigheder, der er specifikke for de behov, der gør sig gældende i det senere liv.
De færdiguddannede er ansat til at yde personcentreret pleje gennem ledelse og levering af rekreative og sociale aktiviteter i en række forskellige miljøer, f.eks:
- dagcentre for voksne
- centre for aktivt liv
- fællesskabscentre
- langtidsplejehjem
- plejehjem
- samfundsmæssige serviceorganer
I takt med at Canadas befolkning bliver stadig ældre, vokser beskæftigelsesmulighederne hurtigt.
Uddannelse Pathways
Dimittender fra Recreation Management in Gerontology-programmet med et karaktergennemsnit på 2,8 eller højere kan ansøge om at gennemføre en treårig B.A. i gerontologi på Laurentian University i en reduceret tidsramme (ca. 12-18 måneder). Det nøjagtige tidspunkt for afslutning afhænger af de eksisterende kvalifikationer fra videregående uddannelser. Denne grad tilbydes via fjernundervisning eller på Laurentian campus i Sudbury.
Kandidater med en B.A. i gerontologi fra Laurentian University kan ansøge om at fuldføre Recreation Management in Gerontology-diplomet på et år.
Kandidater fra et sundhedsvidenskabeligt program, som har interesse i at arbejde i langtidsplejefaciliteter, bør overveje at ansøge om vores tværprofessionelle postgraduate certifikat for kompleks og langtidspleje. Dette to-semesterprogram lærer dig at koordinere og lede et tværfagligt sundhedsteam af fagfolk inden for kompleks og langvarig pleje. Kurserne afholdes online og on-demand for at imødekomme erhvervsaktive. Dette program omfatter en klinisk praktikplads.
Fremtidige undersøgelsesmuligheder
Studerende, der gennemfører dette program med succes, kan komme i betragtning til fritagelse for andre programmer på George Brown College.