MedTec-skole
Humanitas University
Nøgleinformation
Campus placering
Milan, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
6 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 20.000 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2024
* årligt gebyr for ikke-eu-studerende; fra 10.000e op til 20.000€: årligt gebyr for eu-studerende i overensstemmelse med familieindkomsten
Introduktion
Et seksårigt program i medicin og kirurgi, der foregår på engelsk, drives af Humanitas University i samarbejde med Politecnico di Milano.
Præcisionsmedicin, big data, intelligensbaseret intelligens, nanoteknologi, kirurgiske robotter, 3D-printing og bio-proteser: Denne uddannelse sætter en læge i stand til at behandle patienter gennem forvaltning af den teknologiske udvikling inden for medicin og beslægtede sektorer, herunder sygdomsforebyggelse og -behandling, patientrehabilitering og udvikling af innovative diagnostiske og terapeutiske løsninger.
Uddannelsen har til formål at uddanne fagfolk, der vil være i stand til at anvende medicinsk og teknologisk knowhow som et middel til at levere innovativ og kvalitetsmedicin. I en global kontekst med stigende kompleksitet gør teknologisk innovation det muligt at forbedre livskvaliteten på en bæredygtig måde ved at forny plejen og humanisere forholdet mellem læge og patient.
Den seksårige uddannelse i medicin og kirurgi, der undervises på engelsk, er organiseret af Humanitas University i samarbejde med Politecnico di Milano. Programmet fokuserer stærkt på at forbedre en læges medicinske færdigheder gennem integration og erhvervelse af de grundlæggende kompetencer og tilgange, der er relevante for biomedicinsk teknik.
Det integrerede seksårige uddannelsesprogram giver dig mulighed for at opnå yderligere ECTS og få en bachelorgrad i biomedicinsk teknik fra Politecnico di Milano ud over en lægeeksamen i medicin.
Uddannelsen vil give:
- en biomedicinsk ingeniørtilgang til grundvidenskabelige discipliner (f.eks. kemi, fysik, statistik og datalogi).
- erhvervelse af kompetencer til at håndtere præcisionsmedicin og regenerativ medicin.
- kompetencer til at behandle komplekse spørgsmål vedrørende anvendelsen af teknologi og informationsanalyse inden for medicin gennem integration af præklinisk og klinisk uddannelse med grundlæggende ingeniørfag (f.eks. matematisk analyse, datalogi, elektroteknik, mekanik osv.).
- en tværfaglig tilgang ved at indføre grundlæggende biomedicinske ingeniørmetoder og teknologier i lægeuddannelsen for at fremme integrationen mellem de to discipliner.
- en innovativ tilgang til interaktion mellem læge og patient , der maksimerer potentialet i teknologier og intelligente systemer til optimering af interaktion mellem maskine og patient og til tilpasning af behandlinger og kontinuitet i behandlingen.
Når du har gennemført uddannelsen med succes, vil du:
- har opnået indgående viden om avancerede medicinske teknologier og er i stand til at udforme personlige behandlinger ved hjælp af komplekse teknologiske systemer til klinisk evaluering, diagnose og behandling.
- være i stand til at optimere terapeutiske resultater baseret på potentialet i dataanalyse og maskinlæringsteknikker, brugen af nye materialer og avanceret terapeutisk udstyr såsom kirurgiske robotter, endoproteser, bio-printere og 3D-printing.
- har mulighed for at arbejde inden for mange medicinske områder, f.eks. design af biomedicinsk udstyr, biomedicinske teknologier eller i medicinalindustrien.
Kurset er baseret på den didaktiske tilgang Humanitas University og Politecnico di Milano anvender en uddannelsesmæssig tilgang, der fremmer interaktive metoder.
Formålet med undervisningen er at fremme elevernes engagement og interaktion med et stærkt fokus på gruppearbejde gennem dataindsamling, datahåndtering og opfølgende diskussioner med lærerne, som i tilfældet med flipped classroom-tilgangen.
Undervisnings- og læringsmetoder
Humanitas University og Politecnico di Milano anvender en uddannelsestilgang, der fremmer interaktive metoder; disse omfatter forskningsbaseret læring, problembaseret læring, problemløsning, casemetoder og kompetencebaserede porteføljer for at sikre en solid integration mellem teoretiske begreber, der er erhvervet under undervisningsaktiviteter og praktiske træningssessioner, samt fremme af kritisk tænkning. Undervisningen har til formål at fremme elevernes engagement og interaktion med et stærkt fokus på gruppearbejde gennem dataindsamling, datahåndtering og opfølgende diskussioner med lærerne, som i tilfældet med flipped classroom-tilgangen.
Indlæggelser
Læreplan
Kurset
Humanitas University og Politecnico di Milano anvender en uddannelsesmæssig tilgang, der fremmer interaktive metoder; Disse inkluderer forskningsbaseret læring, problembaseret læring, problemløsning, case-metoder og færdighedsbaserede porteføljer for at garantere en solid integration mellem teoretiske koncepter erhvervet under undervisningsaktiviteter og praktiske træningssessioner samt fremme af kritisk tænkning.
Organisering og vurdering
Årgang 1-3 | Inkluder muligheder for praktisk erfaring, praktikophold, specialiserede laboratorier og tilegnelse af bløde færdigheder, nøglen til udvikling af læge-patient forhold. |
Semester I | Kurset afholdes på Politecnico di Milano. |
Semester II | Kurset vil blive afholdt på Humanitas University for at lette studerendes integration mellem medicin og teknik. |
Årgang 4-6 | Uddannelsen vil omfatte både enkeltfags- og integrerede kursusmoduler, hvor lærerpersonale fra Humanitas University og Politecnico di Milano vil være co-tilstede i klasseværelset for at sikre fuld integration af ingeniørfærdigheder i klinisk træning. Den samme tilgang til co-tutoring vil blive anvendt yderligere under en række medicinske professionaliseringsaktiviteter. Den kliniske komponent vil altid spille en central rolle takket være den tætte tilknytning til Humanitas hospital. |
Semester I & II | Kurserne vil blive afholdt på Humanitas University (kurserne er hovedsageligt dedikeret til klinisk træning, professionalisering af aktiviteter og brug af Simulation Center "Mario Luzzato" og andre Humanitas hospitaler). |
ECTS
Når du har afsluttet dine studier i medicin med i alt 360 ECTS, hvis du også har erhvervet de 30 yderligere ECTS i løbet af det seksårige studium, vil du være i stand til at ansøge til Politecnico di Milano om udstedelse af den treårige grad i biomedicinsk teknik.
Afhandling
For at afslutte din grad, bliver du bedt om at skrive en speciale, der overvåges af professorer fra de to universiteter. Specialet involverer udvikling af et projekt, der er baseret på anvendelsen af de erhvervede tværfaglige færdigheder.
Galleri
Ranglister
Humanitas University er den højeste nye post i Times Higher Education World University Rankings 2023.
Humanitas University er gået ind på Times Higher Education (THE) International Ranking for første gang, rangerer blandt de 250 bedste universiteter i verden ud af 1799 analyserede universiteter og placerer sig selv som den bedste nye post .
Prof. Marco Montorsi, rektor for Humanitas University , udtalte: "Vi er meget tilfredse med dette resultat, som viser, at det italienske forsknings- og universitetssystem kan tage udfordringen op med global og europæisk konkurrence, forbedre vores færdigheder og påtage sig en voksende rolle i at tiltrække talenter. THE bekræftede virkningen af vores videnskabelige forskning, som fik en score på 99,7 ud af 100, på linje med andre internationale ranglister."
THE-ranglisten er baseret på 13 præstationsindikatorer , der dækker alle områder af universitetets aktivitet: undervisning, forskning, videnskabelig effekt, teknologioverførsel og internationalisering.
Dette bekræfter Humanitas University resultater i internationale ranglister, som allerede fremhævet af Leiden CWTS og U-Multirank for 2022: Universitetet blev faktisk først rangeret i EU for procentdelen af videnskabelige publikationer i top 10 % på verdensplan af Leiden CWTS Ranking og ottende i Europa for sin uddannelse i medicin af U-Multirank.
Internationale ranglister, der måler akademiske institutioners præstationer, er en vigtig reference for studerende over hele verden, især når de skal vælge et universitet og deres fremtidige karriere.
Med 43 % af de udenlandske studerende, der deltager i det internationale medicinkursus og et stigende udbud af kurser i udlandet støttet af rejselegater, har Humanitas University altid været præget af en høj grad af internationalisering siden etableringen i 2014. Derudover har det konstant bestræbt sig på at forbedre undervisningskvaliteten ved at give hver enkelt elev stor opmærksomhed og forny undervisningsmetoderne ved at finde en værdifuld balance mellem teori og praksis, hvilket er grundlæggende for dem, der arbejder inden for biovidenskab.
Programresultat
Kurset giver:
- Et højere niveau af dybdegående undersøgelse af de grundlæggende fag, der allerede er en del af uddannelsen af lægen (kemi, fysik, statistik, datalogi), typisk for forberedelsen af en biomedicinsk ingeniør.
- En større opmærksomhed på erhvervelse af de nødvendige færdigheder til at håndtere spørgsmål relateret til præcisionsmedicin og regenerativ medicin.
- Integrationen af præklinisk og klinisk forberedelse med relateret undervisning (såsom matematisk analyse, datalogi, elektroteknik, mekanik osv..) nyttig til at opbygge en solid grundlæggende ingeniøruddannelse, der giver fremtidige kandidater af kurset færdigheder, der gør dem i stand til at behandle komplekse problemstillinger inden for anvendelser af teknologi og informationsanalyse til medicin.
- Inkludering i uddannelsesforløbet af metoder og teknologier, der er typiske for biomedicinsk teknik for at lette en krydsbefrugtning mellem medicinsk uddannelse og grundlæggende ingeniøruddannelse.
- En innovativ tilgang til læge-patient-interaktion, der gør det muligt at få mest muligt ud af det potentiale, teknologier og intelligente systemer tilbyder til optimering af maskin-patient-interaktion og til tilpasning af terapier og kontinuitet i behandlingen.
Stipendier og finansiering
Stipendier
- Forordning om Humanitas University stipendier
- Forordning om Paola Einaudi-stipendium
- Forordning om Rotomail-stipendium
Ikke-EU-studerende
Angivne gebyrer er årligt og dækker kursets omkostninger. De inkluderer ikke indkvartering, mad, bøger eller andre tjenester.
akademisk år 2021-22 | Ikke-EU-studerende (i euro) |
Studieafgifter | 20.000 |