Keystone logo
International University of Catalonia Kandidatgrad i avanceret æstetisk genoprettende tandpleje
International University of Catalonia

Kandidatgrad i avanceret æstetisk genoprettende tandpleje

Barcelona, Spanien

3 Years

Engelsk

Fuldtid

Request application deadline

Request earliest startdate

EUR 23.052 / per year

På campus

Introduktion

Tandlægevirksomhed er en af sundhedsvidenskaberne, og som sådan skal de fagfolk, der praktiserer på dette område, uddannes til at forebygge, diagnosticere og behandle de forskellige orale sygdomme, som deres patienter lider. De skal også tage hensyn til karakteristika og behov i det samfund, som deres praksis er baseret på.

Restorative Dentistry er den gren af Tandpleje, der er ansvarlig for behandling af okklusal-masticatory funktion og anatomi, tale og æstetik relateret til det stomatognathiske system. Alle disse problemer er forårsaget af karies, parodontisk sygdom eller traume og behandles med tandprotetik eller klæbende tandplejeprocedurer. Inkorporering af teknikker, der involverer dental vedhæftning og hårdt tandvæv, har haft en betydelig indflydelse på tandpleje. Med hensyn til human proteser er en tandprotese en procedure, der kunstigt gendanner fraværet af en, flere eller endda alle tænderne og deres tilstødende væv. Tandterapeutik refererer traditionelt til at gendanne mundområder uden at påvirke tænderne som helhed. Procedurer, der vedrører klæbende tandpleje, tandterapi og tandprotetik består af anvendelse af flere typer materialer, der klæber til hårdt tandvæv (emalje eller dentin). Når de først er bundet til tandoverfladen, opfører materialerne og tanden sig som en enkelt enhed. Takket være nye vedhæftningsteknikker og nye tandmaterialer er begrebet Restorative Dentistry i de sidste par år fremkommet i tandlægen i Europa og Amerikas Forenede Stater som et mødested mellem to proteser og tandterapi, to områder, der oprindeligt var forskellige og deler nu de samme mål og terapeutika.

Restorativ tandlæge er et bredt emne, og al den viden, der er involveret i en tandlæge grad, kræves for at forstå det fuldt ud. Det kræver også mestring af mange specifikke teknikker involveret i både diagnose og genoprettende behandling. Disse teknikker betyder, at oral rehabilitering er mere behagelig for patienten og sikrer en god langsigtet prognose. Konceptet med genoprettende tandpleje er i øjeblikket integreret i den brede kontekst af patienten som en funktionel enhed, der kræver integreret og multidisciplinær behandling, hvoraf den ene side er genoprettende behandling. Gratis-fotos / Pixabay

doctor, dentist, dental

mål

Det odontologiske fakultet ved Universitat Internacional de Catalunya mener, at det er nødvendigt at give tandlægen en kandidatgrad i avanceret æstetisk genoprettende tandlæge.

Vores universitet vil også gerne have, at studerende modtager uddannelse på et yderligere niveau med klar viden om tandforskning inden for tandlæge. Dette masterprogram vil derfor give:

  • Videnskabelig uddannelse og kirurgisk ekspertise inden for æstetisk genoprettende tandpleje.
  • En forståelse af nye materialer og teknologier relateret til æstetisk genoprettende tandpleje.
  • Uddannelse i forskningsmetoder.

Skills

Følgende er de færdigheder, som studerende på kandidatuddannelsen i avanceret restorativ æstetisk tandpleje har opnået ved afslutningen af kandidatuddannelsen:

Basale evner

  1. At have en klar forståelse af viden, der giver et basisniveau eller mulighed for at udvikle og / eller anvende ideer på en original måde, ofte inden for forskningssammenhæng.
  2. Studerende skal være i stand til at anvende den erhvervede viden og have evnen til at løse problemer i nye eller lidt kendte miljøer inden for bredere (eller multidisciplinære) kontekster relateret til studieretningen.
  3. Studerende skal være i stand til at integrere deres viden, så de kan håndtere den kompleksitet, der er involveret i afgørelser baseret på information, der kan være ufuldstændig eller begrænset, og derfor kan kræve overvejelser om det sociale og etiske ansvar, der er involveret i anvendelse af viden eller dømmekraft.
  4. Studerende skal være i stand til at kommunikere deres konklusioner på en klar og utvetydig måde såvel som den resulterende viden og ræsonnement, der understøtter dem, så de kan forstås af både specialiserede og ikke-specialiserede målgrupper.
  5. Studerende skal have de læringsfærdigheder, der kræves for at hjælpe dem med at fortsætte studiet på en måde, der giver dem mulighed for at være bredt selvstyrt og autonom.

Curriculum

De 180 ECTS vil blive fordelt over 5 moduler. De første to år vil omfatte emner relateret til området æstetisk genoprettende tandlæge, mens det tredje år vil omfatte emner relateret til laboratorieteknikker til mundrehabilitering, og det fjerde år er dedikeret til det endelige kandidatprojekt.

Modul 1: Videnskabelige fundamenter for æstetisk genoprettende tandpleje
32 ECTS

Modul 2: Avanceret æstetisk genoprettende tandpleje - klinisk praksis
102 ETCS

Modul 3: Multidisciplinær æstetisk genoprettende tandlæge. Laboratorieteknikker
20 ECTS

Modul 4: Afsluttende kandidatprojekt
6 ECTS

Modul 5: Valgfrit modul
20 ECTS

Samlede kredit
180 ECTS

1. års emner 2. års emner 3. års emner
  • Dental anatomi
  • Det grundlæggende ved dental vedhæftning
  • Introduktion til æstetisk diagnose
  • Biostatistik (tværfaglig forskning)
  • Videnskabskommunikation (tværfaglig forskning)
  • Videnskabelig bevis på operativ tandlæge
  • Introduktion til protesimplantation
  • Bibliografisk forskning (tværfaglig forskning)
  • Forskningsmetodik
  • Direkte operativ tandlæge
  • Multidisciplinær klinisk planlægning. Diskussion af kliniske tilfælde I
  • Fjernelige proteser
  • Oral restaurering, kirurgi og periodonti
  • Multidisciplinary Restorative Therapeutics. Klinik I
  • Afsluttende masterprojekt I FMP
  • Direkte og indirekte in vitro-operative teknikker
  • Indirekte operationelle teknikker og klæbeproteser
  • Laboratorieteknikker til faste proteser OB
  • Laboratorieteknikker til faste ikke-klæbende in vitro-proteser
  • Laboratorieteknikker anvendt til æstetisk diagnose
  • Selvklæbende in vitro-protetiske teknikker
  • Multidisciplinær klinisk planlægning. Diskussion af kliniske tilfælde II
  • Multidisciplinary Restorative Therapeutics. Klinik II
  • Valgfrit modul
  • Avanceret tværfaglig genoprettende terapeutik. Klinik III
  • Avanceret tværfaglig genoprettende terapeutik. Klinik III
  • Direkte og indirekte in vitro-operative teknikker II
  • Videnskabelig bevis for genoprettende og æstetisk tandlæge
  • Oral restaurering, kirurgi og periodonti II
  • Oral restaurering, ortodonti og okklusion
  • Final Master's Project

Valgfag

  • Kirurgisk modul
  • Periodontikmodul
  • Implantologimodul
  • Radiologimodul
  • Modul 1. ATM: Klinisk praktik i kraniomandibulær dysfunktion og smerter i ansigtet i ansigtet
  • Endodontikemodul: Klinisk praktik i endodonti og tandtraumatologi

Prospektive studerende

Kandidater, der opfylder de generelle krav til adgang til graden, kan ansøge om optagelse. Adgangsprofilen for egnede kandidater er som følger:

  • En grad i tandpleje eller en grad i medicin med speciale i tandlæge.
  • Indehavere af en grad fra uddannelsesinstitutioner uden for det europæiske område for videregående uddannelser uden deres grader officielt godkendt, hvis universitetet finder, at ansøgeren har fået en uddannelse, der svarer til officielle spanske universitetsgrader i tandpleje eller medicin med speciale i tandpleje, og at giver adgang til postgraduate learning i det land, der har udstedt graden.
  • B1 Engelsk sprogniveau i henhold til CEFR (fælles europæisk referenceramme for sprog).
  • Interesse for videnskab og forskning.
  • Hurtige beslutningsevner.
  • Empati.
  • En ansvarlig karakter og følsomhed over for andres smerter.
  • Evnen til at arbejde godt i et team.

Forudsætninger og optagelse

Slutbrugere

For at blive optaget på kandidatgraden i avanceret æstetisk genoprettende tandpleje, skal du have følgende:

  • Enten en grad i tandpleje eller en grad i medicin med speciale i tandlæge.
  • Tilmeldes eller har overholdt MUORE-kurset (kandidatgrad i æstetisk genoprettende tandpleje). Adgangsruterne er som følger:
    • Tilmeldt MUORE *: (Skal tilmeldes MUORE på deltid fra 2. år og fremefter)
      • 1. år: 60 ECU MUORE
      • 2. år: 40 ECU MUORE + 20 ECTS MREA
      • 3. år: 20 ECTS (2. år af MUORE) + 40 ECTS MREA
    • Hvis du har afsluttet MUORE: De 120 ECTS til MUORE vil blive valideret, med den studerende, der afslutter de resterende 60 ECTS for MREA.

* Alle ECTS, der er gennemført og bestået i MUORE, vil blive accepteret som en del af MREA-studieplanen.

Tilsvarende kan ansøgere accepteres, hvis de har en uddannelse fra uddannelsesinstitutioner uden for det europæiske område for videregående uddannelse, uden at deres grader officielt er godkendt, hvis universitetet finder, at ansøgeren har modtaget en uddannelse, der svarer til officielle spanske universitetsgrader, og som giver adgang til postgraduate learning i det land, der har udstedt graden. Adgang med dette middel indebærer på ingen måde anerkendelsen af ansøgerens tidligere grad eller anerkendelsen til andet formål end at studere til kandidatuddannelsen. Alt dette berører ikke de andre adgangskrav, der er beskrevet i gældende lovgivning eller senere fastlagt med hensyn til at blive accepteret til at studere på et officielt kandidatuddannelseskursus.

Indgangskriterier og betingelser eller særlige indgangsprøver

Adgangstest

Optagelsesprøverne består af en afbalanceret vurdering af din akademiske fortegnelse, personlige profil, motivationer og færdigheder.

Organ, der er ansvarlig for optagelse

Det organ, der er ansvarligt for optagelse, består af direktøren for kandidatuddannelsen, kandidatkoordinatoren og direktørerne for de afdelinger, der kører de forskellige moduler på programmet. Optagelsesorganet bestemmer, hvilke studerende der skal optages på baggrund af de ovenfor beskrevne overvejelser.

Undervisning

  • 1. År: € 22. 031, 20
  • 2. år: 21 €. 472
  • 3. År: € 20. 816

* Denne pris inkluderer årlige tilmeldingsgebyrer € 480 pr. År. De aktuelle undervisningsgebyrer afventer godkendelse fra bestyrelsesrådet på vores universitet.

Beløbet for andet år i de næste akademiske år 2021-2022 og 2022-2023 afventer stadig godkendelse fra Styrelsesrådet på vores universitet og kan forhøjes baseret på det spanske forbrugerprisindeks (IPC).

Ideelle studerende

Indlæggelser

Programundervisning

Om skolen

Spørgsmål