
Bachelor in
Bachelor i tandpleje Istanbul Aydin University

Introduktion
Det første cyklusprogram i tandlæge (en-trins første cyklus i QF-EHEA svarende til kandidatgrad og 7. niveau i NQF-HETR (TYYÇ)) er et akademisk orienteret program, der giver adgang til grad og ikke-grad forskningsprogram og professionel praksis krævende høje niveauer af viden og færdigheder.
Vores mission er at udvikle en læges opfattelse, der omfatter uddannelse, forskning og patientbehandlingsaktiviteter inden for tandpleje, udstyret med grundlæggende medicinsk information, der følger alle former for innovation med et højt niveau af applikationsevner, med fokus på livslang læring og selvforbedring, vedtaget '' primum non nocere '' som et princip og etiske værdier;
at træne tandlæger, der kan gribe effektivt ind i enhver situation til sygdomme, anomalier i det stomatognatiske system består af munden, kæberne og tæt tilknyttede strukturer;
at få et tværfagligt perspektiv og styrke behandlingsplanlægningsfærdigheder med evidensbaserede data, der er nødvendige for at øge interaktionen i marken
at give de studerende uddannelse inden for deontologi og adfærdsvidenskab for at støtte højt fremtrædende og kvalificerede fagfolk.
mål
- At forbedre studerende med nuværende teoretisk og praktisk information inden for tandpleje.
- At uddanne fremtidige forskere, der er udstyret med teknikker til handlingsforskning.
- For at forbedre de studerendes evaluering af kvalitet, pålidelighed og gyldighed af de oplysninger, de har.
- At forberede de studerende på teknologibaseret uddannelse og træne dem som livslang elever.
- At udvikle kliniske færdigheder hos studerende med nutidige uddannelsesmetoder for at kunne stille en differentieret diagnose, foreløbig diagnose eller endelig diagnose i lyset af medicinsk, oral og dental status hos patienter med klinisk og radiologisk undersøgelse og andre diagnostiske tests.
- At give de studerende tværfagligt teamarbejde baseret på principper og procedurer i sagsrådgivning inden for medicinsk eller dental etik for at få et tværfagligt perspektiv.
- At uddanne tandlæger, der er en moderne, international, menneskelig orienteret uddannelsesinstitution, der tilbyder højt niveau mundtlige og tandhygiejniske tjenester til vores folk.
Indlæggelser
Læreplan
År 1
Første periode | Anden periode |
|
|
År 2
Tredje periode | Fjerde periode |
|
|
År 3
Femte periode | Sjette sigt |
|
|
År 4
Syvende periode | Otte sigt |
|
|
År 5
Niende semester | Tiende semester |
|
|
Programresultat
Efter vellykket gennemførelse af programmet designet i overensstemmelse med programmets mål og målsætninger og programmets læringsresultater med hensyn til viden, færdigheder og kompetencer, vil studerende/elever være i stand til:
Viden
- Besidder viden om diagnose og behandling for at evaluere patienters generelle helbredstilstand.
- Relatere deres viden om grundlæggende medicin til tandpleje.
- Beherske patientorienterede tilgange til adfærdspsykologi og fremme og opretholde oral sundhed.
- Kommuniker med patienterne for at informere dem om mund- og tandsundhed.
- Intervenere i nødsituationer relateret til tandsundhed.
- Diagnosticer patienterne efter at have vurderet klagerne individuelt for at behandle eller videresende dem til den relevante specialist.
Færdigheder
- Udfør tilstrækkelige kognitive færdigheder til at gribe ind i nødsituationer relateret til tandsundhed.
- Tilbyde løsninger på mund- og tandproblemer ved hjælp af videnskabelige data/beviser.
- Fortolke videnskabeligt dokumenterede data ved hjælp af deres medicinske viden og færdigheder.
- Besidder autoriteten til at diagnosticere patienterne efter at have vurderet klagerne individuelt for at behandle eller videresende dem til den relevante specialist.
- Intervenere i nødsituationer relateret til tandsundhed.
- Evaluer patienternes mund- og tandsundhed for at praktisere behandling i overensstemmelse med en plan.
- Praktiser behandlingen i henhold til patienternes beskyttende behandlingsbehov.
- Påfør den beskyttende behandling med regelmæssige kontroller.
Personlige og erhvervsmæssige kompetencer inden for hver af følgende grupper:
Autonomi og ansvar
| At lære at lære
|
Kommunikation & Socialt
| Erhvervs- og/eller erhvervsrettet
|
Karrieremuligheder
Vi er overbeviste om, at kandidaterne fra Det Tandlægevidenskabelige Fakultet vil have en usædvanlig god rekord i jobformidling som ansatte på offentlige eller private hospitaler og sundhedsorganisationer, paramedicinske virksomheder. På grund af deres selvstændige perspektiv og kritiske tænkning kan de åbne en klinik eller fortsætte uddannelsen som beboer eller master/Ph.D. studerende.