Læge i fysioterapi
Massachusetts College of Pharmacy and Health Sciences
Nøgleinformation
Campus placering
Worcester, USA
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
USD 53.100 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Som fysioterapeut har du magten til at forbedre menneskers sundhed og velvære gennem hele livet. Dette program bygger på din bachelorgrad for at hjælpe dig med at udvikle den avancerede viden og færdigheder, der kræves til moderne fysioterapipraksis.
I dette fuldtids, tre-årige doktorgradsprogram vil du opleve et udfordrende studieforløb designet til at forberede dig til at diagnosticere og behandle en bred vifte af patienter, vurdere deres resultater og give bevis for effektivitet. Du vil få mulighed for at arbejde med rigtige patienter i vores balance-, bevægelses- og wellnesscenter på campus og få erfaringer fra den virkelige verden gennem en bred vifte af kliniske erfaringer både på og uden for campus.
Når du er færdiguddannet, vil du være berettiget til at deltage i PT-licenseksamenen og begynde din givende karriere i en række forskellige roller i praksis, patientuddannelse, forskning, politik og fortalervirksomhed som fysioterapeut.
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Dette program tilbyder meritbaserede stipendier op til et maksimum på $7,000 om året.
Læreplan
År 1 - efterår
- PT som profession
- Grundlaget for PT Management I
- Klinisk medicin og patologi I
- Klinisk menneskelig anatomi
- PT i akutmiljøet (m/ laboratorium)
- Integreret klinisk uddannelse I
År 1 - Forår
- Grundlaget for PT Management II
- Klinisk medicin og patologi II
- Bevis for PT-praksis I
- Klinisk kinesiologi
- Standardiseret måling i PT-praksis
- Integreret klinisk uddannelse II
- Neurovidenskab
År 1 - Sommer
- Bevis for PT-praksis II
- Levetid motorstyring
- Menneskelig gang
- Hjerte-lunge-patientbehandling
- Professionelle problemer i PT-praksis I
- Terapeutisk øvelse
År II-Efterår
- Farmakologi
- Klinisk billeddannelse
- Muskuloskeletal patientbehandling I
- Neuromuskulær patientbehandling I
- Bevis for PT-praksis III
- Ortotik og protetik
- Integreret klinisk uddannelse III
År II-Forår
- Muskuloskeletal patientbehandling II
- Neuromuskulær patientbehandling II
- Bevis for PT-praksis IV
- PT Management af den geriatriske patient
- PT Management for den pædiatriske patient
- Professionelle problemstillinger i PT-praksis II
- Integreret klinisk uddannelse IV
År II-Sommer
- Muskuloskeletal patientbehandling III
- Professionelle problemstillinger i PT-praksis III
- Særlige emner i Ther EX
- Integreret klinisk uddannelse V
- Arbejdsmiljø
År III-Efterår
- Klinisk uddannelseserfaring I
- Klinisk uddannelseserfaring II
År III-Forår
- Klinisk uddannelseserfaring III
- DPT valgfag(er)
- Bevis for PT-praksis V
- Professionelle spørgsmål i PT-praksis IV
Klinisk uddannelse
Integrerede kliniske erfaringer
Du vil få praktisk erfaring gennem en række integrerede kliniske erfaringer i de første to år af programmet. Integrerede kliniske erfaringer bygger på den information, du lærer i klasseværelset. For eksempel, under kurser med fokus på akut pleje, bliver eleverne tildelt en akut plejeindstilling for at opleve specialklinikker, post-kirurgisk behandling og intensiv pleje.
Balance, Bevægelse og Wellness Center
I on-campus, pro-bono Balance, Movement og Wellness Center får du erfaring med at arbejde med rigtige patienter. Du vil arbejde sammen med vores ekspertfakultet og andre studerende for at hjælpe med at forbedre patienternes styrke, fleksibilitet, udholdenhed, balance og generelle velvære gennem gruppetræningstimer, der fokuserer på patienternes individuelle behov.
Kliniske rotationer
I det sidste år af programmet vil du deltage i tre, fuldtids off-campus kliniske uddannelseserfaringer. Hver oplevelse er 10 uger lang - en i ambulant ortopædisk setting, en i komplekse medicinske rammer såsom indlagt akut, akut genoptræning, subakut genoptræning eller hjemmepleje, og et valgfag i det område, hvor du har en stærk passion.
Programresultat
Væsentlige funktioner og tekniske standarder
Oplysninger om universitetets handicapstøttetjenester er angivet i MCPHS University Catalog. Hvis en studerende føler, at han/hun kan kræve særlige tilpasninger for at udføre nogle af de grundlæggende krav i læseplanen, er det den studerendes ansvar at kontakte assisterende dekan for akademiske støttetjenester som angivet i MCPHS University Catalog.
Væsentlige funktioner
Udøvelsen af fysioterapi omfatter undersøgelse, diagnosticering og behandling af mennesker med fysiske handicap, bevægelsesdysfunktion og smerter. Fysioterapeuter skal være forberedt på rettidigt at foretage en relevant patientundersøgelse, evaluere resultaterne af denne undersøgelse og syntetisere disse data for at etablere en nøjagtig diagnose, prognose og plejeplan, implementere en intervention og bruge genundersøgelsesprocessen at vurdere patientforløb. Fysioterapeuter skal også have de nødvendige færdigheder til at afgøre, hvornår henvisning af patienten/klienten til en anden sundhedsperson er passende. Fysioterapeuter skal bevise, at den pleje, de yder, er effektiv, ofte gennem udførelsen af klinisk baseret forskning.
DPT-studerende skal kunne gennemføre følgende:
- Deltagelse i alle nødvendige aspekter af klasseværelset og laboratorieaktiviteter.
- Deltagelse i alle nødvendige aspekter af kliniske erfaringsaktiviteter.
- Effektiv kommunikation med andre studerende, instruktører, hjælpepersonale, patienter, familiemedlemmer, betalere og andre sundhedsprofessionelle.
- Opretholdelse af et sikkert miljø for andre individer og for en selv, herunder brug af universelle forholdsregler.
- Ydelse af akut patientbehandling, herunder, men ikke begrænset til, hjerte-lunge-redning (HLR).
- Gennemførelse af elementer i patient-/klienthåndtering, herunder undersøgelse, evaluering af data, formulering af fysioterapeutisk diagnose og prognose, intervention, vurdering af resultater og journalføring.
- Afslutning af specifikke patient-/klientinterventioner og -behandlinger, herunder patient- og familieuddannelse, anvendelse af modaliteter, terapeutisk træning og funktionel træning.
Kliniske bureauer kan have yderligere eller bureauspecifikke tekniske standarder, som har forrang over MCPHS University tekniske standarder.
Commission on Accreditation of Physical Therapy Education (CAPTE) akkrediterer professionelle fysioterapiprogrammer og kræver, at kandidater fra disse programmer er i stand til at levere kliniske ydelser på begynderniveau. Kandidater fra entry-level-programmer er forpligtet til at besidde en bred base af viden og færdigheder, der er nødvendige for udøvelsen af fysioterapi. Fysioterapeuter kræver intellektuelle – kommunikationsmæssige, adfærdsmæssige – sociale, observationsmæssige og motoriske evner for at opfylde standarden for praksis.
Visse handicap kan forstyrre en studerendes evne til at gennemføre studiet og tilegne sig de væsentlige funktioner, der er nødvendige for udøvelsen af fysioterapi. Der kan laves rimelige tilpasninger for at kompensere for nogle begrænsninger. De, der forstyrrer patientpleje, sikkerhed eller kræver brug af en mellemmand, kan dog være uforenelige med uafhængig professionel praksis.
Tekniske standarder
Intellektuel – Kommunikationsevner
Intellektuelle færdigheder omfatter evnen til at genkalde og forstå store mængder didaktisk information og anvende denne information til undersøgelse, evaluering og håndtering af rutinemæssige og komplekse fysioterapiproblemer. Effektive kommunikationsevner gør det muligt for fysioterapeuten at fremkalde passende information fra patienter og effektivt at forklare undersøgelses- og behandlingsprocedurer.
Nogle af de færdigheder en person skal være i stand til at demonstrere omfatter, men er ikke begrænset til, evnen til at:
- Kommuniker klart og rettidigt med patienter, læger, andre sundhedsprofessionelle, lokalsamfund eller faggrupper og kolleger.
- Rapportér tydeligt, læseligt og rettidigt gennem statusnotater i patientskemaer, rapporter til læger, forsikringsskemaer og bestillingsskemaer.
- Reager på ting som en patient, der ringer bag et gardin, advarende opkald fra enhver, og maskinalarmer.
- Deltag i gruppemøder for at levere og modtage information og svare på spørgsmål fra en række forskellige kilder.
Adfærdsmæssige og sociale egenskaber
Studerende skal demonstrere evnen til at praktisere på en professionel og etisk måde og besidde den følelsesmæssige stabilitet til at praktisere i et stressende arbejdsmiljø. Medfølelse, integritet, omsorg for andre, interpersonelle færdigheder, kulturel kompetence og motivation er alle personlige egenskaber forbundet med udøvelsen af fysioterapi.
Nogle af de færdigheder en person skal være i stand til at demonstrere omfatter, men er ikke begrænset til, evnen til at:
- Anerkend og reagere passende på individer i alle aldre, køn, racer, socioøkonomisk, religiøs og kulturel baggrund.
- Håndter stressen fra store arbejdsbyrder, krævende patienter og livstruende kliniske situationer.
- Genkend og reagere passende på potentielt farlige situationer.
Observationsevner
Observation er et af de vigtigste værktøjer, som en fysioterapeut besidder. Indsamling af data om patient/klients forhold og passende manipulation af maskineri er afgørende for at være en effektiv fysioterapeut. Nogle af de færdigheder en person skal være i stand til at demonstrere omfatter, men er ikke begrænset til, evnen til at:
- Observer og fortolk patientbevægelser, hudtilstand, sikkerhedsrisici og ændringer i udseende.
- Læs og fortolk udstyrsskiver, vurderingsgrafer, patientdiagrammer, faglitteratur og noter fra patienter, læger og andet sundhedspersonale.
Motor færdigheder
Udøvelse af fysioterapi kræver, at behandleren besidder evnen til at udføre grundlæggende evaluerende og terapeutiske procedurer, der kræver specifikke fysiske færdigheder og udholdenhed (f.eks. palpation, forflytninger, gangtræning). En terapeut skal kunne bruge syn og somatisk sansning i udredning og behandling af patienter. Nogle af de færdigheder en person skal være i stand til at demonstrere omfatter, men er ikke begrænset til, evnen til at:
- Løft, bær og skub patienter (150 lbs.) i seng eller kørestole, tungt udstyr, kropsdele og patienter, der flytter fra seng til stol eller måtte eller være i stand til at instruere andre i aktiviteten, herunder korrekt kropsmekanik.
- Gå og balance godt nok til at hjælpe patienter med at gå og forflytte sig med eller uden udstyr og forhindre skader på patienten og sig selv.
- Palpere anatomiske strukturer og håndtere skadede kropsdele uden at forårsage skade på emnet.
- Udvis tilstrækkelig manuel fingerfærdighed til at manipulere meget lille udstyr, yde støtte og modstand efter behov gennem komplekse træningsbevægelser, udføre CPR, manipulere urskiver og behandle akut syge patienter uden at forstyrre følsomme overvågningsinstrumenter og linjer.
- Sørg for patientens sikkerhed og velvære i alle terapeutiske eller transporterende aktiviteter.
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.