PsyD i klinisk psykologi
Pacifica Graduate Institute
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Carpinteria, USA
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
PsyD i klinisk psykologi
Klasser begynder i begyndelsen af oktober
Psy.D. Programmets mission er at forberede kliniske psykologer, der bringer dybde psykologiske tilgange til at arbejde med forskellige samfund samt samfundets mentale sundhed værdier i dybtgående psykologi arbejde.
Psy.D. i klinisk psykologi
Hvad er Psy.D. i klinisk psykologi?
Psy.D. uddannelsesprogrammet omfatter en praktiserende lærer-model, hvor der lægges vægt på den praktiske anvendelse af teoretisk materiale til specifikke indstillinger, hvor psykologer arbejder. Dem med Psy.D. grader arbejder oftest i samfundsbaserede agenturindstillinger, i privat praksis, i integrerende sundhedsinstitutioner, organisatoriske indstillinger, sundhedsvæsen og som fakultet i professionelle psykologi programmer. En Psy.D. uddannelse understreger selvreflekterende praksis sammen med interpersonelle færdigheder og evnen til at engagere sig med andre i interprofessionelle rammer. Kliniske færdigheder, projektiv og objektiv vurdering og behandling er de vigtigste anvendelsesområder ud over teori og forskning. Både grundlæggende og funktionelle viden er fokuseret på. På Pacifica Graduate Institute udover at give den brede og generelle uddannelsesmæssige sammenhæng, der kræves inden for psykologi, er dybdesykologi hædret for dets lange liv med klinisk effektivitet, dens relationelle fokus og dets værdi på udvidede forståelser af udviklingsmæssige kompleksitet, selvorganisering og individuel og kollektiv bevidsthed.
Hvad er dybdesygdomme?
Dybdepsykologiske tilgange er blandt de ældste former for psykoterapi i verden, og der er en løbende genoplivning af interesse for og validering af dybdes psykologi, især i forbindelse med interpersonel neurobiologi, med praktiserende læger / forskere som Allan Schore, Ph.D. og andre laver bidrag. Kliniske psykologer, såsom Jonathan Shedler, Ph.D., er nu også ved at bringe forskning, der validerer dybde psykologiske tilgange, til lys. Se for eksempel Dr. Shedlers artikel om Effekten af Psykodynamisk Psykoterapi (i PDF).
Psy.D. Programmer særskilt træning
Selv om programmet er relativt nyt, er det rodfæstet i det kliniske psykologi program, der tilbydes af Pacifica siden slutningen af 1980'erne. Programmet broer således den rige historie for at undervise dybdespecologi med nutidens verden af klinisk psykologi. Denne praktiske integration lægger vægt på dybde psykologiske perspektiver inden for nuværende områder af psykologiske studier som relationelle tilgange og vedhæftning; bevisbaseret praksis integrativ vurdering interpersonel neurobiologi og biopsykosociale tilgange til integrerende sundhedspleje; selvreflekterende praksis samfundsbaserede praksismetoder og den offentlige sundhedspolitik.
Læreplanen afspejler en forpligtelse til at bringe medfølende og socialt ansvarlige stipendier og værdier til de vigtige spørgsmål, der er forbundet med anvendt klinisk psykologi, herunder fokus på de ubevidste determinanter for adfærd. Programmet tilbyder kurser, der giver grundlæggende viden i psykologi samt dem, der fokuserer på dybde psykologiske behandlinger, samfund mental sundhed, mangfoldighed og oprindelige perspektiver i psykologi. Mindfulness og Imaginal, somatiske, økologiske og kontemplative overvejelser om psykologisk arbejde er også inkluderet i programmet.
Fordele:
- Forbered dig på at praktisere i forskellige samfunds- og sundhedsvæsener med et solidt fundament i færdighederne i klinisk psykologi, der er baseret på principperne om dybdepsykologi.
- Integrere bred, generel viden om klinisk psykologi, herunder grundlæggende kliniske færdigheder, med personlig erfaring med de ubevidste og relationelle faktorer, som motiverer individuel og kollektiv adfærd.
- Udforsk dybde psykologiske perspektiver som relationelle tilgange og vedhæftning; Bevisbaseret praksis, herunder korte psykodynamiske tilgange; integrativ vurdering interpersonel neurobiologi og biopsykosociale tilgange til integrerende sundhedspleje; samfundsbaserede praksismetoder og offentlig politik relateret til mental sundhed.
"Da jeg var studerende og senere en ansat i fakultetet ved et stort statsuniversitet, troede jeg, at mit indre liv og mit professionelle liv måtte opdeles. Da jeg fandt Pacifica og vores program, var jeg glad for at arbejde på et sted, hvor vi åbent kan integrere dybdepsykologiske principper i alle aspekter af vores liv og arbejde. Det er denne integration, som jeg tror, inspirerer os til at være et fællesskab af studerende, fakulteter og medarbejdere, der har en forpligtelse til at tælle sjælen i og i verden. "
-Oksana Yakushko, Program Chair
Program ofte stillede spørgsmål
Hvad er forskelligt om Psy.D. program og ph.d.-uddannelse i klinisk psykologi hos Pacifica?
Dette program er forankret i det kliniske psykologi program, der tilbydes af Pacifica siden slutningen af 1980'erne. Programmet broer således den rige historie for at undervise dybdespecologi med nutidens verden af klinisk psykologi. Denne praktiske integration lægger vægt på dybde psykologiske perspektiver inden for nuværende områder af psykologiske studier som relationelle tilgange og vedhæftning; bevisbaseret praksis integrativ vurdering interpersonel neurobiologi og biopsykosociale tilgange til integrerende sundhedspleje; samfundsbaserede praksismetoder og den offentlige sundhedspolitik.
Efter en praktiserende læreruddannelsesmodel repræsenterer dette program Pacificas engagement i at grundlægge principperne for dybdes psykologi i klinisk praksis inden for samfundsmæssige rammer. Psy.D. Programmets mission er at forberede kliniske (sundhedsvæsen) psykologer til at anvende fundamentalt såvel som dybdegående psykologiske viden og færdigheder inden for forskellige inter-professionelle praksisindstillinger. Det er designet til at producere kliniske psykologer, der er dygtige i en bred vifte af klinisk arbejde, herunder psykoterapi, vurdering, overvågning og høring samt integrative sundhedsfremgangsmåder, informeret og beriget med dybde psykologiske perspektiver. Pacifica træner eleverne for at opnå en vellykket integration af bred og generel viden inden for klinisk psykologi, herunder grundlæggende kliniske færdigheder, med personlig erfaring med de ubevidste og relationelle faktorer, som motiverer individuel og kollektiv adfærd.
Modtager en Psy.D. fra Pacifica's kliniske psykologi program opfylder den kvalifikation, der skal licenseres som en klinisk psykolog i Californien?
Vores læseplan er designet til at føre til licens som klinisk psykolog (baseret på uddannelsesmæssige krav til psykologer i staten Californien). For at kunne modtage California Clinical Psychologist's licens skal eleverne også have mødt statens posttoktorale kliniske tjenester og eksamenskrav. Som en del af modtagelsen af graden fra vores program, skal de studerende færdiggøre prædoktorale praktikophold, der opfylder kravene fra California Board of Psychology. Kvalifikationskravene til de praktiske praktikophold i Californien er indstillet af forskellige organisationer, herunder California Psychology Internship Council (CAPIC), der styrer mange kliniske steder, der omfatter dybe psykologiske behandlingsformer. Pacifica er et kandidatskolemedlem i CAPIC, og eleverne vil blive styret gennem den formelle ansøgningsproces til alle sådanne websteder. Efter modtagelsen af deres grad fra Pacifica skal eleverne følge statens krav, som omfatter postdoktorale overvågede kliniske timer og bestå score på nationale og statslige eksamener (EPPP og CPLEE). Ansøgere og studerende er ansvarlige for at følge og overholde licenskravene fra andre stater eller lande, hvor de ønsker at opholde sig og praktisere, hvilket kan afvige fra krav fra Californien.
Hvor lang tid er Psy.D. program?
Studerende deltager i klasser i Psy.D. program i fire år i løbet af efterår, vinter og forårskvarter. Hvert år afholdes klasser på campus i løbet af ni, fire (4) -dags sessioner (tre per kvartal). Der er ingen sommercamping på campus. Studerende afslutter deres afhandlinger inden for tre og fire år sammen med kursusarbejde. Der er en otte års frist for færdiggørelse af uddannelsen. Se grafen herunder for et visuelt overblik over Psy.D. program.
Hvad er klassens generelle format?
Klasserne er en kombination af forelæsnings- og diskussionsformater og foregår generelt på Pacificas Lambert Road campus. Mens fakultetets nuværende forelæsningsmateriale er afsat til diskussioner og spørgsmål og svarperioder. Nogle af klasserne omfatter præsentationer fra eksperter, erfaringsaktiviteter (fx ritualer, somatiske øvelser) samt tid til behandling af oplysningerne som en gruppe. Cohort-systemet i Pacifica tilskynder til en proces med dybdegående samarbejde, der integrerer de mange personlige og kulturelle sammenhænge, der påvirker læring og vejledende diskussioner.
Hvor meget arbejde kræves uden for klassen?
Klasseopgaver består af aflæsninger, oplægte refleksioner / diskussioner, eksamener, papirer eller projekter. For hver time i klassen forventes mindst tre timers fagligt arbejde uden for klassen. Denne tid kan omfatte læsning, refleksioner, forskning og skrivning. Graduate studie, generelt kræver 20 (20) timers studie pr. Uge med yderligere ca. 15 til 20 timers øvelse om ugen i andet, tredje og fjerde år. De 1.500 praktik timer udføres efter fjerde studieår, når afhandlingen er færdig og omfattende eksamen er bestået.
Erfaringsmæssig klinisk træning på off-campus kliniske træningssteder er en væsentlig del af ph.d.-uddannelsen. Studerende gennemfører mindst 1.000 timers praktikum, 1.500 timers praktikophold og 60 timers personlig behandling. Direktøren for Klinisk Uddannelse arbejder sammen med studerende, så de finder anvendelse på placeringer i deres første akademiske år og begynder at praktisere i begyndelsen af deres andet studieår. Studerende modtager vejledning og får feedback på steder uden for stedet samt under campus kursusarbejde.
Når eleverne har gennemført deres kursus og praktik og bestået en omfattende eksamen, indgår de studerende i praktikophold, hvor de også får vejledning og feedback. Praktikophold er afsluttet i en tværfaglig indstilling, der tilbyder en række træningserfaringer. Studerende er berettiget til at ansøge om praktikophold i deres fjerde år, hvis de har opfyldt alle programkrav og etableret praktikophold. Når de er godkendt på en praktikplads, kan de begynde praktik efter færdiggørelse af kursus og praktik. Uddannelse på kulturelt forskellige steder opmuntres. Der er variationer mellem psykologiens statsstyrelser med hensyn til licensurberettigelse baseret på akkrediteringskriterier for ph.d.-uddannelser. Ph.d.-uddannelsen på Pacifica Graduate Institute er struktureret til at opfylde California State Board of Psychology retningslinjer.
Hvornår har eleverne mulighed for at mødes med fakultetet?
Hvert undervisningsfakultetmedlem har kontortid i løbet af den tid, de studerende er på campus såvel som i bestemte timer i ugen. Disse kontortidsskemaer og tilmeldingsark stilles til rådighed under hver læringsperiode. Derudover er der løbende og konsekvent kommunikation mellem fakultetets medlemmer og studerende mellem boligsessioner. Studerende er også tildelt en grundlæggende fakultet rådgiver, der forbinder med dem om forskellige aspekter af deres faglige og faglige udvikling. I løbet af forårskvartet vurderer fakultetets rådgivere de fremskridt, som hver studerende gør i programmet som en del af elevens årlige evalueringer.
Hvad er Psy.D. Afhandling på Pacifica?
Doktorgradsprogrammer på et hvilket som helst felt kræver et afsluttende doktorandprojekt, der afspejler den videnskabelige karakter af en sådan avanceret grad. I vores praktiserende lærer, Psy.D. Klinisk Psykologi Program, indebærer dette projekt en færdiggørelse af Psy.D. Afhandling. Selv om det har ligheder med afhandlinger i andre akademiske discipliner eller til afhandlinger i en klinisk Ph.D. program, Pacifica's Psy.D. Afhandling afspejler tydeligt karakteren af vores læseplan.
- Afhandlingen fokuserer på et klinisk relevant emne
- Undersøgelsen skal bidrage til klinisk arbejde
- Dissertation privilegier klinisk psykologi videnskabelig litteratur i sin litteratur review
- Disse undersøgelser er typisk mere succincte og tilbyder mere entydigt fokus på emnet
- Afhandlingen kan, hvis den udnytter deltagerne, fungere som en pilotundersøgelse (dvs. inkludere færre deltagere)
- Psy.D. Dissertation kan afspejle elevernes kliniske praksisoplevelser eller -mål
Et andet aspekt, der gør Psy.D. Dissertation en særskilt oplevelse er, når det sker under træning. At anerkende vores praktikant-lærer fokus samt fremme en aktiv integration af praksis og videnskab, Psy.D. Dissertation skrivning er indlejret inden for de fire år af kursusarbejde. Vi tilbyder flere kurser, der specifikt omhandler afhandling udvikling og skrivning (herunder støtte og mentorisering studerende, mens de arbejder på deres afhandlinger). Vi har også en aktiv rådgivningsproces, der omfatter regelmæssige møder med disses stole samt forskningskoordinatorer. Den er opbygget således, at afhandlingen er afsluttet efter afslutning af de fire års kursusarbejde.
Hos Pacifica bekræfter vi elevernes egne interesser ved at invitere elevernes lidenskaber såvel som lydhør over for verdens behov for at informere deres idéudvikling. Vi tilskynder også til en aktiv integration af dybde psykologiske linse og perspektiver i deres afhandling skrift, som kan omfatte deres opmærksomhed på deres drømme, indre reveries, fantasi eller empatisk relational responsiveness til menneskelige lidelser.
Som det er tilfældet for alle afhandlinger, er Psy.D. Afhandlingen ved Pacifica er intens og intensiv. Det er også klinisk relevant og trækker på dybde psykologiske kliniske såvel som forskningsmetoder. Endelig ser vi afhandlingen som andre dele af vores træning som en meningsfuld og transformativ rejse, en som ikke alene søger at bidrage til at forbedre menneskers eller samfunds liv, men også opmuntre sjælfuld vækst for eleverne selv.
Hvor fuldfører en studerende 2.500 timers praktikum / praktikophold?
Studerende i det ph.d.-kliniske program er forpligtet til at tildele i alt 2.500 timers godkendt og overvåget klinisk erfaring. Disse timer er opnået i to "niveauer" af træning: Praktik (1000 timer påkrævet) og praktik (1500 timer påkrævet). Begge uddannelsesniveauer opnås på off-campus steder som, men ikke begrænset til klinikker, hospitaler, behandlingscentre eller andre agenturer, hvor psykologer yder tjenester. Praktikundervisning er et lavere uddannelsesniveau med mere intensivt og direktivtilsyn og opnås i andet, tredje og fjerde år af klasser i Pacifica. Klinisk træningshandbog beskriver kravene til begyndende klinisk træning. Under kurset på campus deltager eleverne i torsdag aften praktikum seminarer designet til at mætte deres kliniske træningserfaring i små gruppediskussioner, case konferencer og intensivt tilsyn af fakultetet. I modsætning til praktikuddannelse er praktikoplæring et højere uddannelsesniveau med mere uafhængighed og ansvar og gennemføres, efter at den studerende har gennemført alle kurser og bestået de omfattende eksamener. Praktikopholdet er i modsætning til praktikum en summative og capstone-træningsoplevelse, hvor de færdigheder og den viden, der opnås gennem kursusarbejde og praktiske erfaringer, udøves. Alle de træningsaktiviteter, der beskrives her, koordineres og støttes af Pacifica's Training Office, herunder uddannelseskoordinatoren og direktøren for klinisk træning.
Kan en elev bruge tidligere personlige behandlings timer til at opfylde 60 timers personlig terapi krav?
Kravet om personlig terapi er en integreret del af programmet, der er afgørende for udviklingen af klinikere, som udnytter sig som et helbredelsesinstrument for andre. Derudover er personlig selvbevidsthed afgørende for andre processer for at være studerende, herunder gennemførelse af forskningsstudier med menneskelige deltagere eller inddragelse i kliniske og videnskabelige dialoger på området, der udvider psykologisk viden. Derfor skal mindst 60 timers personlig terapi være afsluttet, mens en studerende er indskrevet i programmet. Disse timer kan udfyldes i individuelle, gruppe, par eller familieindstillinger.
Oversigt over læseplaner
Klinisk Psykologi Psy.D. Klasser foregår i fire dages session (torsdag aften til søndag eftermiddag) en gang om måneden i løbet af efterår, vinter og forår over en periode på fire år. Mellem læringsforløb fortsætter studiet og undervisningen gennem individuel mentor fra fakultet, webforbedret læring og kohort-støttegrupper. Prædoktorale praktikophold forventes at finde sted i løbet af det femte år af uddannelse i programmet efter færdiggørelse af kursus og afhandling.
FEMTE ÅR INTERNSKAB
Afslutning af 1.500 timer af en praktikophold i klinisk psykologi - CY 980, 3 enheder
Udvalgte kurser kan have online komponenter. Denne studieordning er ikke beregnet til at opfylde alle krav i hver stat for licensure i klinisk psykologi. Denne studieordning kan variere afhængigt af skiftende akademiske behov.
Første år
Kurser
- Kognitiv og intellektuel vurdering - CY 930, 3 enheder
- Målrettet personlighedsvurdering - CY 931, 3 enheder
- Klinisk Interviewing - CY 940, 1 enhed
- Avanceret psykopatologi I - CY 730, 2 enheder
- Juridisk, Etisk og Professionel Praksis - CY 832, 2 enheder
- Introduktion til dybdesygdomme og humanvidenskabelige traditioner - CY 819, 2 enheder
- Jungianbaseret psykoterapi I - CY 810, 2 enheder
- Psykoanalytisk-baseret psykoterapi I-CY 711, 2 enheder
- Professional Development Seminar I - CY 755, 1 enhed
- Professional Development Seminar II - CY 756, 1 enhed
- Professional Development Seminar III - CY 757, 1 enhed
- Statistik og kvantitative forskningsdesigner og metoder I - CY 950, 3 enheder
- Statistik og kvantitative forskningsdesigner og metoder II - CY 951, 3 enheder
- 1. års årlig vurdering for programudvikling - CY 758, enheder
Andet år
Kurser
- Kognitive grundlag for menneskelig adfærd - CY 837, 3 enheder
- Biologiske fundamenter af menneskelig adfærd - CY 735, 3 enheder
- Køn og menneskelig seksualitet - CY 901, 1 enhed
- Køn og menneskelig seksualitet - CY 700, 2 enheder
- Alkohol, kemisk afhængighed og vanedannende adfærd - CY 900, 2 enheder
- Bevisbaseret psykoterapi - CY 913, 2 enheder
- Psykoterapi med forskellige populationer - CY 845, 2 enheder
- Integrative og Interprofessionelle Behandlingsmetoder - CY 920, 1 enhed
- Assessment Practicum Seminar I - CY 759, 1 enhed
- Assessment Practicum Seminar II - CY 760, 1 enhed
- Assessment Practicum Seminar III - CY 761, 1 enhed
- Kvalitative forskningsdesigner og metoder - CY 952, 2 enheder
- Dissertationsudvikling - CY 955, 2 enheder
- Teorier om psykometrisk måling - CY 933, 3 enheder
- 2. års årlig vurdering for programudvikling - CY 762, 0 enheder
Tredje år
Kurser
- Projektiv personlighedsvurdering - CY 938, 2 enheder
- Avanceret Psykopatologi II - CY 731, 2 enheder
- Sammenligningsformer for psykoterapi - CY 770, 2 enheder
- Sociale fundament af menneskelig adfærd I - CY 800, 3 enheder
- Udviklingspsykologi I: Barndom gennem ungdomsåren - CY 830, 2 enheder
- Fællesskabs mental sundhed, offentlig politik og dybdes psykologi - CY 825, 2 enheder
- Psykoanalytisk-baseret psykoterapi II - CY 712, 2 enheder
- Psykoanalytisk-baseret psykoterapi III - CY 715, 2 enheder
- Psychotherapy Practicum Seminar I - CY 763, 1 enhed
- Psykoterapi Practicum Seminar II - CY 764, 1 enhed
- Psychotherapy Practicum Seminar III - CY 765, 1 enhed
- Avancerede Forskningsmetoder I Klinisk Psykologi I - CY 956, 3 enheder
- Avancerede Forskningsmetoder I Klinisk Psykologi II - CY 957, 2 enheder
- Afhandling Afslutning I - CY 958, 3 enheder
- Tredje års årlig vurdering af programudvikling - CY 766, 0 enheder
- Omfattende portefølje - CY 989, 0 enheder
Fjerde år
Kurser
- Udviklingspsykologi II: Voksenundersøgelse gennem gammel alder - CY 801, 3 enheder
- Social Foundations of Human Behavior II: Gruppeprocesser - CY 802, 3 enheder
- Principper for klinisk tilsyn og konsultation - CY 752, 2 enheder
- Principper for psykofarmakologi - CY 873, 3 enheder
- Indfødte tilnærmelser til psykologi - CY 803, 1 enhed
- Affektive Fundamentals of Human Behavior - CY 838, 2 enheder
- Vold og Traumer - CY 834, 3 enheder
- Mindfulness and Imagery in Integrative Treatment - CY 923, 1 enhed
- Psykoanalytisk Psykoterapi IV - CY 716, 2 enheder
- Post-Jungian Based Psychotherapy - CY 815, 2 enheder
- Jungian-Based Psychotherapy II - CY 811, 2 enheder
- Afhandling Afslutning II - CY 959, 3 enheder
Afgangskrav
Gradskrav til eksamen
- Studerende skal færdiggøre i alt 116 kvartalsenheder for at opfylde enhedens krav til eksamen. I alt 107 akademiske enheder og i alt 9 prædoktorale praktikophold.
- En minimumsklasse på "B" er påkrævet i hvert afsluttet kursus.
- Et kumulativt gennemsnittet på 3,0 skal opretholdes.
- Studerende skal opfylde tilstedeværelseskrav som artikuleret i Studenthåndbogen. Studerende kan kun gå glip af fire klasser i løbet af det akademiske år og ikke mere end 1/3 af de samlede timer.
- Studerende skal indsende og forsvare en afhandling godkendt af fakultetet.
- Studerende skal færdiggøre minimum 1.000 timers praktik.
- Studerende skal færdiggøre 1.500 timers praktikophold.
- Studerende skal færdiggøre 60 timers personlig terapi.
- Studerende skal bestå af den omfattende eksamen ved udgangen af det tredje år.
- Studerende skal overholde alle de politikker og procedurer, der er formuleret i Student, Dissertation og Kliniske Håndbøger.
Klinisk træning
Mindst 1.000 timers praktik og 1.500 timers praktik er påkrævet. Studerende vil blive placeret i praktikum af direktøren for klinisk træning. Studerende skal opnå praktik gennem en konkurrencedygtig ansøgningsproces. Det anbefales, at praktikophold udfyldes i en tværfaglig indstilling, der tilbyder en række træningserfaringer. Valget af et kulturelt forskelligartet websted opmuntres. For en fuldstændig beskrivelse af alle kliniske træningskrav, se den aktuelle udgave af Klinisk træningshandbog.
Fakultet Mentor
Hver studerende er tildelt et fakultet rådgiver for mentorskap i hele programmet. Fakultetets rådgivere mødes jævnligt med deres studierådgivere for at overvåge deres akademiske præstationer, diskutere forskningsinteresser, overvåge klinisk udvikling, bistå med disses fremskridt og yde personlig og faglig support. Under oplæringsfasen er elevernes afhandlingskomité udpeget til at fungere som deres fakultetsrådgiver for at hjælpe eleverne aktivt med at integrere deres akademiske, kliniske og disses aspekter af deres læring.
Forberedelse til klinisk psykologi licensur
Denne pensum kan muligvis ikke opfylde alle krav i hver stat for licensure i klinisk psykologi. Studerende, der søger licensure i Californien, vil erhverve regional akkrediteret ph.d.-uddannelse, der kvalificerer dem til at forfølge licens som klinisk psykolog i Californien; Men fordi kravene ændrer sig, er eleverne ansvarlige for at være opmærksomme på gældende licensregler. Andre elever må muligvis opfylde yderligere licenskrav i deres hjemland og er ligeledes ansvarlige for at kende deres gældende statslicenskrav.
Adgangskrav
- Ansøgere forventes at skabe et stærkt fundament inden for psykologi og en demonstreret interesse og egnethed til studiet af dybdesykologi, som vil blive vurderet under ansøgningsprocessen for kandidater på kandidatniveau.
- Programmet søger personer, der er psykologisk sindede og beviser den følelsesmæssige modstandsdygtighed, der er nødvendig for at arbejde i relationelle felter med forskellige individer og samfund, herunder i samfundsbaserede mental sundhed indstillinger.
- Ud over avancerede skriftlige og stipendiske færdigheder vil vellykkede kandidater have tilsyn med klinisk erfaring og manifestere interesse for forholdet mellem psykologi, humaniora samt naturvidenskab og humaniora.
- Erfaring med personlig dybdepsykoterapi er højt værdsat.
- Ansøgningskrav:
-
- Personlig erklæring (3-5 sider)
- Resumé / CV
- Mindste 10-siders akademisk skriftprøve og yderligere skriftlig prøve på det ubevidste
- 3 bogstaver med anbefalingsformularen
- Officielle transkripsioner - skal have en bachelor- / kandidatgrad fra en regionalt akkrediteret eller statsgodkendt institution for videregående uddannelse
Om skolen
Spørgsmål
Lignende kurser
Kandidatuddannelsen i Counseling: Klinisk Rehabiliteringsrådgivning
- San Antonio, USA
Master of Arts i Clinical Mental Health Counseling
- Fairfield, USA
BSc (Hons) psykologi med rådgivning med grundår
- London, Det Forenede Kongerige
- Birmingham, Det Forenede Kongerige + 1 Mere