PhD i medicin
Queen's University of Belfast - Medical Faculty
Nøgleinformation
Campus placering
Belfast, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 - 4 år
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 22.700 *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* internationale gebyrer
Introduktion
School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences uddanner ~250 postgraduate forskerstuderende, der udfører ph.d.-, MD- og MPhil-grader i kræftforskning og cellebiologi, eksperimentel medicin, folkesundhed og medicinsk uddannelse. Dens mangfoldige postgraduate-studerende omfatter både grundlæggende og kliniske forskere fra hele kloden, der er engageret i vidtrækkende forskningsprojekter, der spænder over bredden af skolens forskningsportefølje fra bioinformatik over molekylær- og cellebiologi til kliniske forsøg.
Medicinske højdepunkter
Branche links
- School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences fremmer tæt samarbejde med lokale og globale bioteknologiske virksomheder, såsom Almac og Randox. Sådanne relationer er understøttet af innovativ opdagelsesvidenskab og dens kliniske anvendelse og har resulteret i udviklingen af nye diagnostiske/prognostiske applikationer og terapier.
Karriereudvikling
- The School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences postgraduate program træner studerende i både forskningsspecifikke og generiske færdigheder til fremme af faglig udvikling. Studerende kan også benytte sig af karriereudviklingsrådgivning på skolens årlige Postgraduate Research Forum gennem dets peer-mentorprogram og som en del af deres individuelle Postgraduate Development Program. QUB Graduate School giver også vidtrækkende muligheder for karriereudvikling, der supplerer skolespecifik postgraduate forskeruddannelse.
Faciliteter i verdensklasse
- Som medlem af Russell Group af førende britiske universiteter, er Queen's University Belfast forpligtet til at opretholde den allerbedste forskning. I den sidste Research Excellence Framework-øvelse blev over 75 % af dets forskningsaktivitet vurderet til at være internationalt fremragende eller verdensledende, mens Queen's blev rangeret som nummer 8 i Storbritannien for forskningsintensitet. Som sådan giver Queen's et ideelt miljø til at støtte efteruddannelse af høj kvalitet.
- Postgraduate studerende på School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences vil påtage sig deres forskningsprojekter inden for Institute of Health Sciences, som har nydt godt af betydelige nylige investeringer (>100 mio. £) og kan prale af avancerede faciliteter og teknologi.
Internationalt anerkendte eksperter
- Postgraduate-studerende på School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences bliver nøje overvåget af erfarne akademiske medarbejdere og betragtes som en central og kritisk komponent i deres verdensledende forskningsprogrammer.
Studenterfaring
- School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences giver et levende miljø for postgraduate forskeruddannelse. Der er i øjeblikket ~250 studerende, der udfører vidtrækkende grundlæggende videnskabelige og kliniske forskningsprojekter, som arbejder tæt sammen med postdoktorale og akademiske medarbejdere på tværs af Institute of Health Sciences. Studerende opfordres til at interagere både inden for og på tværs af discipliner gennem formelle og uformelle skolebegivenheder, hvoraf mange er elevledede.
Nøgle Fakta
Forskningsstuderende opfordres til at spille en fuld og aktiv rolle i forhold til den brede vifte af forskningsaktiviteter, der udføres inden for skolen, og der er mange ressourcer tilgængelige, herunder:
- Mulighed for at drage fordel af infrastruktur i verdensklasse og akademisk fakultet.
- Skræddersyet efteruddannelsesprogram inklusive specifikke og generiske aspekter og karrierefokuseret peermentoring.
- Adgang til QUB Postgraduate Researcher Development Programme.
- Tilvejebringelse af fælles laboratorie- og kontorlokaler som krævet af forskningsprojektet.
Programresultat
Som postgraduate-studerende på School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences vil du modtage uddannelse af høj kvalitet og støtte til en karriere inden for videnskabelig forskning med reelt potentiale til at bidrage til udviklingen af forbedrede strategier til håndtering og behandling af livstruende sygdomme .
Indlæggelser
Læreplan
School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences er dedikeret til at give sine postgraduate forskerstuderende et støttende miljø for effektivt at fremme deres uddannelse, træning og faglige udvikling. Førsteårsstuderende tilmelder sig et skræddersyet træningsprogram, der omfatter en række forelæsninger, workshops og praktiske sessioner med fokus på centrale forskningsfærdigheder, herunder bioimaging, informatik, genomik, massespektrometri, dyremodeller og kliniske forsøg. Derudover modtager alle studerende en omfattende og løbende træning i generiske og overførbare færdigheder, såsom videnskabelig skrivning, dataanalyse, præsentation og kritisk vurdering, gennem dedikerede kommunikationskurser og seminarer. De drager også fordel af præsentationen af deres forskningsresultater på store nationale og internationale konferencer, hvilket er en forventning fra alle postgraduate forskerstuderende, og gennem regelmæssig interaktion med QUB Graduate School, hvis specifikke funktion er at støtte postgraduate uddannelse, udvikling og karrierer.
Studerende gennemfører deres specifikke forskningsprojekt under tæt vejledning af en erfaren hovedvejleder med støtte fra 1 eller 2 medvejledere efter behov. Alle postgraduate forskerstuderende registreres i første omgang som 'udifferentierede', hvilket betyder, at de skal gennemføre en prøvetid, hvorefter de vurderes for deres egnethed til at tage en postgraduate forskeruddannelse under differentieringsprocessen. Differentiering sker normalt ved 9-12 måneder for fuldtidsstuderende og 18-24 måneder for deltidsstuderende. Hver studerende er forpligtet til at gennemføre en litteraturgennemgang, give en mundtlig præsentation af deres forskning inden for deres center og fremlægge bevis for passende træning og færdiggørelse af deres Postgraduate Development Plan. De bliver derefter interviewet af et differentieringspanel, bestående af 2 eller 3 videnskabelige medarbejdere, som vurderer de studerendes forståelse af deres projekt og fremskridt på baggrund af både deres indsendte papirarbejde og svar på spørgsmål. Differentierede studerende er forpligtet til at gennemføre en lignende årlig fremskridtsgennemgang i hvert efterfølgende år af deres forskningsgrad. Varigheden af en fuldtids ph.d.-uddannelse er normalt 3-4 år. For at fuldføre deres ph.d.-kvalifikation skal de studerende indsende en afhandling af deres forskning af passende længde og indhold (som anbefalet af deres vejledere), som vil blive bedømt ved en mundtlig prøve udført af en ekstern og intern censur.
Finansierede postgraduate forskningsstipendier annonceres på School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences hjemmeside. Vi vil også overveje ansøgninger fra eksternt eller selvfinansierede studerende, som bør identificere potentielle akademiske vejledere, der er tilpasset deres forskningsinteresser. Bemærk venligst, at vi kun kan støtte projekter, der passer ind i skolens overordnede forskningsstrategi og vores videnskabelige personales individuelle forskningsfokus.
Studerende, der opfylder berettigelseskriterierne for postgraduate forskning, bør vælge EN potentiel vejleder fra vores liste over akademisk personale og sende en e-mail indeholdende: (1) et kort CV (maks. 1-2 sider), (2) en kortfattet motivationserklæring, herunder forskningsinteresser, (3) finansieringskilde og (4) planlagt startdato.
Vores akademiske medarbejdere hilser tilgange fra potentielle studerende velkommen og udvikler gerne forskningsforslag af fælles interesse. Ofte vil denne proces involvere et uformelt møde ansigt til ansigt (personligt eller via Skype) forud for en invitation til at indsende en formel ansøgning. Hvis du har svært ved at identificere eller kontakte en passende supervisor, bedes du kontakte os.
Tilknyttet forskning
Skolen har nuværende samarbejdspartnerskaber med NIH National Cancer Institute (Washington) og Princess Margaret Cancer Center (Toronto), sammen med udvikling af relationer med internationale institutioner i Mellemøsten, såsom Hashemite University (Zarqa, Jordan). Derudover udfører nogle af vores nuværende studerende størstedelen af deres forskning i udlandet (i øjeblikket USA og Kina) med vejledere fra både QUB og den eksterne institution. Skolen støtter også kortsigtede forskningsuddannelsesmuligheder for sine postgraduate studerende i grupper af internationale samarbejdspartnere; disse berigende erfaringer gavner ikke kun projektet, men giver værdifuld indsigt i forskning i en global kontekst.
PhD muligheder
Finansierede postgraduate forskningsstipendier annonceres på School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences hjemmeside.
Vi vil også overveje ansøgninger fra eksternt eller selvfinansierede studerende, som bør identificere potentielle akademiske vejledere, der er tilpasset deres forskningsinteresser.
Bemærk venligst, at vi kun kan støtte projekter, der passer inden for vores hovedforskningstemaer, eksperimentel medicin, kræftforskning og cellebiologi, medicinsk uddannelse og folkesundhed.
Forskningspåvirkning
School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences driver forskningens ekspertise og gennemslagskraft og leverer innovative løsninger på de specifikke udfordringer, vi har identificeret i sundhedsvæsenet. Skolen har tre centrale formål:
- At løse centrale globale udfordringer i sundhedsvæsenet ved at lave videnskabelige gennembrud i sygdomsmekanismer, oversætte disse til innovative terapier og forebyggende interventioner for at forbedre patientresultater.
- At etablere varige relationer med store finansieringskilder til programmatisk forskning og kapacitetsopbygning. Dette omfatter ph.d.-uddannelse, kliniske akademiske programmer og postdoktorale stipendier.
- At udnytte videnskabelige styrker med små og mellemstore virksomheder og store medicinalvirksomheder til at udvikle eksternt finansierede konkurrencedygtige, samarbejdsprogrammer til opdagelse og oversættelse.
Forskningsprojekter
Aktuelle postgraduate forskningsprojekter og potentielle muligheder.
Forskningssucces
I den sidste Research Excellence Framework-øvelse blev over 75 % af forskningsaktiviteten på School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences bedømt til at være internationalt fremragende eller verdensledende, mens Queen's University Belfast blev rangeret som nummer 8 i Storbritannien for forskningsintensitet.
Vurdering
Postgraduate studerende på School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences vil modtage løbende træning i videnskabelig skrivning, præsentation og kritisk analyse som grundlag for en forskerkarriere. Skolen støtter og udfordrer sine postgraduate forskerstuderende gennem robust årlig fremskridtsgennemgang, der kræver tilfredsstillende vurdering af skriftligt arbejde, symposierpræsentationer, vejlederrapporter og panelinterview, hvis succes er bevist af dens fremragende gennemførelsesrater. Ved afslutningen af deres postgraduate forskeruddannelsesperiode skal de studerende aflevere en afhandling af deres forskning af passende længde og indhold, som bedømmes ved en mundtlig prøve udført af en ekstern og intern censor.
Feedback
Postgraduate forskerstuderende på School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences modtager feedback på deres skriftlige og mundtlige arbejde i hele registreringsperioden for deres uddannelse. Dette kan være både formelt og uformelt og leveres regelmæssigt af deres vejledere, kammerater, akademiske/postdoktorale kolleger og årlige fremskridtsvurderingspanel.
Programundervisning
Stipendier og finansiering
Hvordan finansierer jeg mit studie?
- PhD muligheder
- Finansierede ph.d.-uddannelser
Vi tilbyder adskillige muligheder for finansieret ph.d.-studie i et forskningsmiljø i verdensklasse. Vores centre og partnerskaber har til formål at opsøge og pleje fremragende postgraduate forskerstuderende og give målrettet træning og kompetenceudvikling. - Ph.d.-lån
Regeringen tilbyder ph.d.-lån på op til £26.445 til ph.d.'er og tilsvarende postgraduate forskningsprogrammer for engelsk- eller walisisk bosiddende UK og EU-studerende. - Internationale stipendier
Karrieremuligheder
Størstedelen af postgraduate forskerstuderende inden for School of Medicine, Dentistry and Biomedical Sciences fortsætter med at sikre passende beskæftigelse efter afslutningen af deres studier. Valgte karrierer er generelt relevante for deres kvalifikationer inden for industrien, den akademiske verden og det nationale sundhedsvæsen og har inkluderet postdoktoral forskning over hele verden, klinisk/ikke-klinisk akademi, tilbagevenden til fuldtids klinisk arbejde, medicinsk skrivning, industriforskning, ledelse/økonomi rådgivning og udvikling af R&D-software. Skolen afholder en dedikeret karrieresession på sit årlige Postgraduate Research Forum og karrierefokuseret peermentoring fra postdoktorale forskere, mens studerende forventes at diskutere potentielle karrierer med deres vejledere som en del af deres individuelle Postgraduate Development Program.
Ansættelse efter kurset
Alle postgraduate forskningsstuderende kan benytte karriererådgivning fra Graduate School, mens postdoktorale beskæftigelsesmuligheder fremhæves på det årlige School Postgraduate Research Forum inden for en dedikeret session. Studerende bør også diskutere potentielle karrierer med deres vejledere som et centralt fokus for deres individuelle postgraduate udviklingsprogram.