MasterPhDLawBachelorMBACoursesOnline
Keystone logo
Spokane Colleges (SCC/SFCC) AAS i diagnostisk medicinsk sonografi
Spokane Colleges (SCC/SFCC)

AAS i diagnostisk medicinsk sonografi

Spokane, USA

2 Years

Engelsk

Fuldtid

30 Jun 2025

17 Sep 2025

USD 3.700 / per quarter *

Blandet, Fjernundervisning, På campus

* for internationale studerende | 9358 USD ekstra gebyrer

Introduktion

Hvis du er undersøgende, og du vil hjælpe med at diagnosticere en patients sygdom eller skade, kan en karriere inden for sonografi måske være det rigtige for dig.

Sonografi er en medicinsk billedbehandlingsprocedure, der bruger højfrekvente lydbølger til at producere billeder af organer, væv eller blodgennemstrømning inde i kroppen. Dette akkrediterede program forbereder dig til at bruge ultralydsmaskiner og andet specialiseret udstyr til at udføre diagnostiske undersøgelser på patienter. Du vil studere normal og unormal anatomi, mavens patofysiologi, små kropsdele, OB/GYN og vaskulære strukturer.

Uanset om du ønsker at arbejde i et stort hospitalssystem, på et ambulant billedbehandlingscenter eller på et specialkontor, vil dette program give dig viden og praktiske kliniske færdigheder til at komme ind i sonografi-arbejdsstyrken inden for 21 måneder.

Programmet for diagnostisk medicinsk sonografi er akkrediteret af Kommissionen for akkreditering af allierede sundhedsuddannelsesprogrammer efter anbefaling fra Joint Review Committee on Education in Diagnostic Medical Sonography (JRC-DMS) .

Programmål

DMS-programmets mål er at forberede kompetente generelle sonografer på begynderniveau inden for de kognitive (viden), psykomotoriske (færdigheder) og affektive (adfærds)læringsdomæner. Uddannelse i alle 3 læringsdomæner opnås gennem det strategisk integrerede programindhold, herunder didaktisk, laboratorie- og klinisk praktik.

  • Vurdering af det kognitive læringsdomæne udføres gennem diskussion i klasseværelset, skriftlige eksamener og laboratorieopgaver. Anvendelse af viden vurderes gennem udførelse af sonografiske patientscanninger under kliniske rotationer.
  • Vurdering af det psykomotoriske læringsdomæne opnås gennem gennemførelse af laboratorieopgaver og kliniske kompetenceevalueringer under klinisk praktik.
  • Vurdering af det affektive læringsdomæne opnås gennem observationer af studerende i klasseværelset, laboratoriemiljøet og kliniske steder.
  • Kandidater, der opnår fuld ARDMS-legitimationsoplysninger, giver yderligere validering af programmets kursusindhold og levering.

Indlæggelser

Programresultat

Levering af programmer

Ideelle studerende

Læreplan

Karrieremuligheder

Programundervisning

Stipendier og finansiering

Om skolen

Spørgsmål