Kandidat i jordemodersygeplejerske
Sultan Qaboos University
Nøgleinformation
Campus placering
Seeb, Oman
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 - 3 år
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
OMR 4.120 *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* ikke-omansk: OMR 4.120 | Omansk: OMR 3.090
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Kandidatuddannelsen i sygeplejejordemoderuddannelse er en toårig fuldtidsuddannelse. Programmet er designet til at forberede kandidater til at udføre avancerede sygeplejeroller inden for etisk beslutningstagning, klinisk praksis, rådgivning, ekspertundervisning og coaching, klinisk ledelse, samarbejde, evidensbaseret praksis og forskning. De studerende er forpligtet til at gennemføre 28 point kursusarbejde og en kandidatspeciale på 6 point på to akademiske år på fuld tid og 3 akademiske år på deltid. Den studerende kan først tilmelde sig specialet efter at have gennemført 12 point af kurser.
Adgangskrav
- Ansøgere skal have en bachelorgrad i sygepleje fra Sultan Qaboos University eller fra ethvert anerkendt universitet med et kumulativt karaktergennemsnit på ikke mindre end 2,75 på en 4-trins skala, eller
- To års erhvervserfaring er et must for kandidater med et kumulativt karaktergennemsnit mellem 2,5 og 2,74 i bachelorgraden, eller
- Ansøgere, der har en bachelorgrad i sygepleje fra en anerkendt institution og et postgraduate diplom i en beslægtet specialisering fra en anerkendt institution for videregående uddannelser med en minimum kumulativ GPA på 3,00 på en 4-trins skala eller tilsvarende.
- Ansøger skal indsende et frigørelsesbrev eller en studieorlov fra arbejdsgiver til fuldtidsstudier eller ingen indsigelsesskrivelse for deltidsstudier, stilet til dekanen for postgraduate studier på SQU for fuldtidsstudiet eller et intet indsigelsesbrev for deltidsstudier. tidsstudie. En arbejdsløs ansøger skal indsende en erklæring fra Arbejdsministeriet, der dokumenterer ansøgerens arbejdsløshedsstatus.
Engelsk færdighed
Før du starter programmet, skal de optagne kandidater indsende et engelsk færdighedstest certifikatbånd (6) eller højere i akademisk International English Language Testing System (IELTS) Akademisk eller en score på (79) eller højere i International TOEFL - IBT.
Udvælgelseskriterier
Der vil være en samtale afholdt af instituttet, og beståelse af samtalen er en del af udvælgelseskriterierne. Samtalen kan foregå telefonisk for internationale ansøgere, hvis det kræves.
Nødvendige dokumenter
Ansøgere til Postgraduates-programmer skal uploade følgende dokumenter elektronisk til onlineansøgningssystemet. (Kun PDF- eller JPG-formater
- Attesteret grad Certificate : For Ph.D. programmer, en kandidatgrad og bachelorgradscertifikater er påkrævet. For kandidat- og postgraduate diplomuddannelser kræves en bachelorgrad.
- Attesterede officielle udskrifter : For Ph.D. programmer, Master Degree-udskrift er 6 Identifikationskort eller Opholdskort. påkrævet. For kandidat- og postgraduate diplomuddannelser kræves bachelorudskrift (karakterklassifikationsnøglen, som kan findes bagerst i det officielle karakterudskrift, skal indsendes).
- Curriculum Vitae (CV) : Det skal vise personlige oplysninger, aktuelle ansættelsesoplysninger og tidligere erfaring.
- Engelsk færdighedstestcertifikat : Ansøgere skal indsende et (IELTS) akademisk eller (IBT) TOEFL internationale testresultat med det krævede niveau for det ansøgte program, forudsat at testdatoen ikke er mere end to år fra datoen for ansøgningens indsendelse periode. (Testresultater skal indsendes inden den 28/7/2022, undtagen for oversættelsesprogrammet, som kræver, at det engelske færdighedstestcertifikat skal indsendes, før man deltager i den skriftlige prøve).
- Pas (visumkopi skal vises for ikke-omanske bosiddende ansøgere).
- Identifikationskort eller opholdskort .
- Et personligt foto med blå eller hvid baggrund .
- Frigørelsesbrev eller en studieorlov fra arbejdsgiveren til fuldtidsstudier eller ingen indsigelsesbrev for deltidsstudier stilet til dekanen for postgraduate studier på SQU. En ledig ansøger skal indsende en erklæring fra Arbejdsministeriet, der dokumenterer ansøgerens arbejdsløshedsstatus. (kan indsendes inden 28/7/2022).